Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

witam

od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem wkładu kominkowego b1 lux (palilem w nim okolo 5 razy) do dzisiaj kiedy to niedlugo porozpaleniu uslyszalem trzask podobny do tłuczenia szyby okazalo sie ze pękła tylna płyta kominek byl kupiony w castoramie wiec zadzwonilem tam i powiedziano mi ze spiszą protokol rekamacji i wszystko bedzie zalatwiac importer tych kominków czyli parkanex zaciekawiony sprawa zajzalem w papiery ktore byly w kominku okazalo sie ze jest tam gwarancja owego importera w której zapisane jest ze tylna płyta niepodlega gwarancji zadzwonilem do tej firmy i okazalo sie ze faktycznie tak jest. Pytanie brzmi czemu ta płyta pękła nowa kosztuje 120 zł ale chciałbym towar z gwarancją a skoro w zestawie niejest objeta gwarancja to nowa tez niebedzie niewiem czy jest zgodne z prawem srzedawanie towaru bez gwarancji, czuje sie oszukany poniewaz niezostałem w castoramie poinfomowany o tym ze jeden z podstawowych elementów niejest objety gwarancja najchetniej bym zwrócił sprzet który dlamnie jest bezuzyteczny poniewaz strach w nim palic co mozna w takiej sprawie zrobic ????

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

to jest przestroga przed kominkami z marketu za <1000zl.

To jest igranie z ogniem - kominek to nie są żarty. Do kominka trzeba mieć 100% zaufanie. Jakże często będziemy przecież rozpalać kominek na maxa , po czym udamy się spać. Co będzie jak taki tani i tandetny kominek pęknie w środku nocy ? :o

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180177
Udostępnij na innych stronach

raczej nie potrzeba mi była taka opinia i tak mam doła

 

Proszę o fachwą odpowiedz

 

Na marginesie z tej szczeliny się nie dymiło

Kominków takich sprzedaję się tam dużo i więc mam cichą nadzieje że to tylko u mnie taki pechowy ten kominek, choć strachu mi narobił :evil:

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180182
Udostępnij na innych stronach

Zareklamuj ten kominek w castoramie podejrzewam że nie bedziesz miał problemów z wymiana tej płyty na nowa. Ja nigdy nie miałem tam problemów z wadliwym towarem, a to co pisze w tej gwaracji nie jest raczej zgodne z prawem bo gwaracji podlega cały produkt a nie jego wybrane elementy. Sprawdz sobie jeszcze w instrukcji czy ten wkład jest przewidziany do ciągłego palenia.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180231
Udostępnij na innych stronach

niby w castoramie powiedzieli mi że owszem wymienią mi tą płyte, dziś się tam wybieram, ale ja nadal będę nie spokojna że ta płyta może w każdej chwili pęknąć :evil: :o a ja już muszę w przeciągu max 3 miesięcy ten kominek zabudować

aha kominek jest do ciągłego palenia

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180406
Udostępnij na innych stronach

Poza gwarancją jest jeszcze wynikająca z kodeksu cywilnego Rękojmia Sprzedawcy - obowiązuje przez rok. Spróbuj wykorzystać ten sposób i niech się martwi Castorama.

Dzisiaj nazywa się to niezgodność towaru z umową.

Reklamuj towar w Castoramie, ale nie z tytułu gwarancji (gwarancję daje producent i może w warunkach napisać co mu się podoba) tylko właśnie z tytułu niezgodności towaru z umową. Odpowiedzialność z tego tytułu ponosi sklep przez dwa lata od daty sprzedaży (przez pierwsze pół roku domniemywa się, że wada była w towarze, później nabywca powinien to udowodnić). W Castoramie nie ma raczej problemów z reklamacjami, tak że życzę powodzenia.

Z uprzedzeniami co do marketów nie dyskutuję :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180430
Udostępnij na innych stronach

Używaj kropek, przecinków i dużych liter, będzie łatwiej przeczytać.

Jak rozumiem problem i wzburzenie ale odrobinę interpunkcji nie zawadzi.

PS. Zwyczajowo nie reaguję na błędy i interpunkcję ale to już mnie szarpnęło - niechlujstwo językowe.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180431
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za nazwanie rzeczy po imieniu :)

ale niezgodność towaru z umową to znaczy że w castoramie nie poinformowano mnie o tym że płyta nie podlega gwarancji

 

Cypek

jakoś używanie kropek, przecinków i dużych liter nie było moim celem w tej wypowiedzi

moim celem było dowiedzenie się jakie mam prawa przy zwrocie lub czemu pękła mi ta płyta, a ty nie odpowiedziałeś mi na żadne, tylko mnie zgoniłeś o interpunkcji :-? pytam po co?! a może nie odpowiadaj, takie pytanie retoryczne

:)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180440
Udostępnij na innych stronach

Beti, wszystko masz napisane w mojej wypowiedzi.

Po co ? - aby dało sie to zrozumieć !!

 

Poza tym, jak w gwarancji jest napisane, że płyta jej nie podlega, a Ty tę gwarancję podpisałaś to wyraziłaś na nią zgodę.

 

Czemu pęka - to już inna sprawa, ale coś musi być na rzeczy, skoro producent od razu zastrzega wyłączenie jej z gwarancji.

 

Moja rada, chyba staraj się zwrócić ten wkład i wybierz inny.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180455
Udostępnij na innych stronach

gwarancji się nie podpisuje

sprzedawca poinformował mnie że nie ma gwarancji tylko na szybę, która kosztuje 400zł poza tym gwarancja jest na wszystko, więc tak naprawdę sprzedawca wprowadził mnie w błąd lub sam nie wiedział.

 

a gdybym miała dowiedzieć się wszystkich szczegółów o każdym sprzęcie, który kupiłam w moim domu to zapewniam cię że bym już osiwiała, nie mam czasu żeby rozgryźć do końca każdy sprzęt który kupuję

 

sprawdzałam wyrywkowo czy u innych producentów jest gwarancja na tą płyte, i też nie była :x

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180464
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem w castoramie kominek ze zwykłą szybą. Po pierwszym rozpaleniu gazetami szyba pękła. Dobrze, że nikomu nic się nie stało.

Z reklamacją nie było żadnego problemu. Przyjechał na miejsce fachman i szybę wymienił.

 

Potwierdzam słowa przedmówców dot. rękojmi. Rękojmia jest prawem kupującego niezależnie od gwarancji. W sklepie nie rozmawiaj wcale na temat gwarancji tylko od razu zacznij od rękojmi.

 

Moim zdaniem mysle, że z reklamacją nie powinieneś mieć problemu.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180474
Udostępnij na innych stronach

Beti, ciężko będzie Ci udowodnić, że sprzedawca Cię nie poinformował o wyłączeniach z gwarancji. Nie wiem, czy kupno nie oznacza akceptacji gwarancji.

 

Generalnie, udaj się do sprzedawcy i złóż (koniecznie pisemną za potwierdzeniem) reklamację. Zobaczymy jak się do tego ustosunkują.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180479
Udostępnij na innych stronach

13stego zawsze ma się pecha. A tak poważniej to chyba każdy człowiek zastanawia się widząc np wkłady kominkowe skąd się bierze rozbieżność cen od ok. 600zl do 6000zl... Poza niewątpliwie płaceniem za firmę płącimy też za jakość. Hipermarkety ze swoimi super cenami tej jakości jakoś nie oferują.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180482
Udostępnij na innych stronach

Płyta pękła bo widocznie jest zrobiona z materiału do du... Producent o tym dobrze wie i kupując towar zgodziłeśsię na taką gwarancję, więc szanse nikłe. Poza tym mogą szybciutko udowodnić Ci np. nieprawidłowy montaż albo użytkowanie (choć nie twierdzę, że jest źle). Spróbuj z Rzecznikiem Praw Konsumenta.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/92759-p%C4%99k%C5%82-mi-wk%C5%82ad-kominkowy/#findComment-2180494
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...