Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kotły na miał z podajnikiem tłokowy ile zużywają miału ?


lbryndal

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 549
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

U mnie jest kociołek na miał Szufladowy i choć bym mógł palić innym lepszym paliwem....to raczej nie zmienię paliwa....jest troszkę wiecej popiołu itp....ale za to koszty są malutkie....cały rok CWU i sezon grzewczy to koszt 1300-1350 zł.....także nie wiele....a w domku cieplutko 23-25 parter i 22-23 poddasze i piwnica ale tak nie za duzo grzeję....III poziomy piwnica 84 +parter 85 + 80 poddasze (zużycie w I sezonie wyniosło 5,5 t potem co sezon spadało, III sezon (czyli rok bo grzeję piece CWU również latem) to 3,7 t ) obecnie zuzycie za ten sezon mysle że zamknie się w granicach 3,1-3,3 t miału 19MJ....

wiec koszty żadne....

z moich obserwacji groszki w piecach z podanikami tłokowymi szybciej sie spalają i choć sa czesto bardziej kaloryczne zużycie jest podobne do mojego a nawet wyzsze....

no cóż miał....troszkę kurzy....ale mam to w piwnicy także nie przeszkadza mi to w dodatku wszystko wypłytkowane wystarczy pozamiatać od czasu do czas....

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok. A w takim razie jaki miał? szukać jak najlepszego czy nie ma znaczenia? Ja kupiłem za 470,- tona , podobno dobry- wysoko kaloryczny ;-) efekt jest taki , że zima się jeszcze nie zaczęła a miał się kończy ;-( , sadzy mnóstwo, temperatura nabija się w miarę ładnie ale szybko spada.

Piec Konstal 25 kW, dom o pow. ok 180m, 2 bojlery , dużo wody w układzie (moim zdaniem) , dom ocieplony łacznie z poddaszem , ale widzę , że rurki "na powrocie" są dużo chłodniejsze od tych na wyjściu ( wiem , że tak ma być ale różnica chyba jest zbyt duża).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy czasem nie masz świeżego budynku....pierwszy sezon grzejesz.....? jesli TAK to piec musi swoje zjeść bo odbiór jest bardzo duzy.....tak jak pisałem ja zuzywałem nawet 5,5 t a teraz wyjdzie że około 3,2-3,3 t na cały rok ....JEŚLI JEDNAK to nie jest pierwszy twój sezon grzewczy ani też drugi sezon.....to w takim razie układ CO jest źle wykonany albo grzejesz pomieszczenia które mocno są wyziębiane....i odbiór jest bardzo duży..... pytanie jak masz garaż usytuowany razem z budynkiem czy też osobno....jesli razem z budynkiem i masz nad nim pomieszczenia....to osobiście ociepliłbym ściany do okoła i sufit 10cm (chyba że chcesz dać wiecej) ja mam garaż w piwnicy.....i nad nim pokoik i łazienkę.....i w pierwszym sezonie nie miałem garażu ocieplonego....i jak widzisz spalanie było spore....ale po ociepleniu odrazu w nastepnym sezonie mozna było odczuć że spalanie jest mniejsze....drugim istotnym elementem to sam układ CO.....ja grzeję podłogówką na parterze (choć i tak pod wszystkimi oknami w całym domu mam grzejniki dodatkooe....ale to tak na przyszłość....jakby coś się stało z jakąś pętlą podłogówki........ a na górze mam jej 50% powierchni podłóg......temperatura zasilania CO u mnie jest ustawiona obecnie na 30st.C a (na powrocie z CO przed jeszcze mieszaczem 4 drożnym mam 28-29stC) także jak widzisz parametry grzania u mnie są małe....i mam 1 bojler 200l :) a tobie po co są dwa....?

w dodatku należy nauczyć się palić we własnym piecu.....bo ustawienia są ważne.......podczas rozgrzewania pieca do zadanej temp. (zakres 53-57) powinna pompa obiegowa i inne być wyłączone aby piec nagrzewał się szybko i nie miał dodatkowych odbiorów.....po osiągnięciu zadanej temperatury powinien włączyć pompę/pompki jednoczesnie główną i np. od podłogówki....(u mnie tak jest obecnie mam 55 st.C na piecu ustawione i przy 56 załączają się pompki 2 szt główna i na podłogówke)

wiesz osobiście napewno nie przejdę na inne paliwo niż miał ( w odniesieniu do swojego pieca) choć stać mnie nawet na gaz....ale wolę zaoszczedzone pieniądze przenaczyć np. na wyjazdy jakieś itp.

mam nadzieję że coś rozjaśniłem ci w głowie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok Witkowski niski EKW-raps 22 kw , mam świeży budynek 130 m2 jeszcze nieocieplony na zewnątrz ( poddasze ocieplone ) . Grzeje połowę tego (parter ) + jeden grzejnik na górze . Paliwo to miał wymieszany z groszkiem z węgla brunatnego . przy temp. -5 do +2/5 - ok. 30kg . Mieliśmy tu w centralnej Polsce dwa dni mrozu -10 to zjadł chyba ponad 40 kg. Trochę dużo . Jednak przy -10 co 20 min. wchodził w tryb pracy , nie wytrzymywał krotności podtrzymania 5x5 , więc nie ma się co dziwić raczej . Piec z założenia przewymiarowany , co jednak gdyby piec był mniejszy np. jakieś 15 kw , chyba nie przeszedłby wcale w podtrzymanie , jeżeli doszedłby do zadanej ? Edytowane przez sskiba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. to mój pierwszy post wiec jak zaśmiece w tym momencie forum to przepraszam ale nei wiem gdzie wątek wcisńac.

posiadam piec z podajnikiem szufladkowym 30 Kw z sterownikiem Elektro-miz a konkretnie

http://www.elektro-miz.pl/pol/produkty/regulatory_temperatury/regulator_multister_cwu.html

piec konstrukcji KOTREM

problem polega na tym że nie potrafie go ustawic,spala mi okoló 90 !!!!! kg na dobe.

moje ustawienia to (jak na razie nie mieszkam)

temp nast 40stopni

podanie opału co 120s

przedmuch co 4 podania

moc przedmuchu 35%

czas przedmuchu 60s

co 100s

Moc Dmuchawy w ustawieniach serwis 40%

histereza (czy jakos tak) 0.5

PROSZE O POMOC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. to mój pierwszy post wiec jak zaśmiece w tym momencie forum to przepraszam ale nei wiem gdzie wątek wcisńac.

posiadam piec z podajnikiem szufladkowym 30 Kw z sterownikiem Elektro-miz a konkretnie

http://www.elektro-miz.pl/pol/produkty/regulatory_temperatury/regulator_multister_cwu.html

piec konstrukcji KOTREM

problem polega na tym że nie potrafie go ustawic,spala mi okoló 90 !!!!! kg na dobe.

moje ustawienia to (jak na razie nie mieszkam)

temp nast 40stopni

podanie opału co 120s

przedmuch co 4 podania

moc przedmuchu 35%

czas przedmuchu 60s

co 100s

Moc Dmuchawy w ustawieniach serwis 40%

histereza (czy jakos tak) 0.5

PROSZE O POMOC

 

Jaka powierzchnia domu, jakie ocieplenie, jak wygląda popiół ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak konkretów....więc trudno pomóc....tak na ten opis który tu jest,....

...

a tak po za tym u mnie spalanie obecnie jest na poziomie 17kg MIAŁU 19MJ na dobę.....

i na razie z prognoż nie zanosi sie na jakieś zmiany....może w dół.....dopiero koło sylwestra coś ma być zimniej....więc wtedy spodziewam się zwrostu spalania....

...ale na razie ide na swój rekord w spalaniu rocznym....

zobaczymy co pokarze styczęń i luty .....aby nie było tak jak w Rosji do -50 :) bo wtedy to trzeba by bylo jeszcze dowieźć :)

pozdrawiam wszystkich....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powieszchania z grzejnikami teraz 140m ogrzewania, nieocieplony, popiół różnie ale czasem robi sie spiek.

pale juz od 1.5 miesiąca około wiec mury powinny byc dogrzane troche, gipsy schły.

ale juz nie wytrzymuje tempa;)

 

140 metrów i kocioł 30 kW ??? Kto Cię na taką minę wsadził ??? Jeżeli dom nieocieplony, to ma prawo więcej palić ale nie 90 kg na dobę. A ściany z czego ? A czy w popiele są niespalone kawałki węgla ? Pytań wiele, a odpowiedzi brak. Opisz trochę swoją instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "mic8585 " widzę że masz ten sam kociołek. Szukam najlepszych parametrów dla swojego. Możesz podzielić się informacjami czym palisz i na jakich ustawieniach?

Dzięki za odpowiedź.

 

Domek z poddaeszem użytkowym + garaż w bryle budynku. Domek ok. 135 + 35m2 (garaż - ten jest lekko ogrzewany) pow. urzytkowiej (po podlogach to 190m2). Obecnie spalam 0,5worka - 1worka (w najmocnieszych mrozach w tym roku). Kocioł EKW RAPS Plus 22kW (ruszt z płaszczem wodnym) ze sterownkiem Titanic. Ekogroszek, który testowałem to średniej jakości produkt w cenie 820zł (26kj ale chyba akis chrzczony). W instalacji zawór 3D steriwany automatycznie (sterownik ST Tech) ze sterownikiem pokojowym oraz pogodowym. Obecnie utrzymuje temperature 17st z uagi ze jeszcze tam nie mieszkam (1 sezon). Woda w zboirniku 100l (CWU) gdzeje się mimo wylaczenia pompy (przez baypas). Układ zamkniety, 2 rozdzielacze.

 

Ustawienia:

nastawa kotła: 58st.

czas podawania: 4:20 (min:ss)

dmuchawa: tylko 3 (przy wyzszych za duzo spiekow)

czas przedmuchu w stanie podtrzymania: 15s

krotnosc 5

 

 

Koncze ostatnie worki tego lipnego węgla. Czeka już paleta pieklorza. Mam nadzieje, że wyniki bedą lepsze.

 

Zauwazyłem też, że przy zbytnim poborze ciepła temp. kotła za nadtko spada i spalanie nie odbywa się w zalecanej temperaturze min 56st (często 40st). Doszedlem do wniosku, ze pompa CO powinna wylaczac sie gdy temp. na piecu jest za niska. Zaczolem kopac i znalazlem rady aby zmienic fabryczna nastawę 35st na wieksza 57. Z uwagi na pieciostopniowa histereze dam 57+5=62st. Wtedy mam nadzieje kociol bedzie pracowal bardziej regulanie i nie bedzie sie wychladzal. Ziwkeszy to na pewno zywotnosc ale... i na co mam najwieksza nadzieje... zmnieszy pobor wegla. Napisze czy cos sie udalo osiagnac.

Jakby kogos interesowalo: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?210364-Temp-za%C5%82%C4%85czania-pompy-CO-a-temp-zadana&p=5693849

Edytowane przez mic8585
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w odniesieniu do kotłów z podajnikiem szufladowy/ tłokowym mogę podać kilka wydaje mi się dobrych rad użytkownikom takich kotłów....

i tak w odniesieniu do ustawień na sterownikach warto wiedzieć pewne rzeczy....postaram sie zwięźle je opisac.....proszę nie zważać na kolejność pkt. nalezy je mniejwiecej potraktować w przybliżeniu jako instrukcje dla świeżych / nowych palaczy.....i mogą nie dla wszystkich być pomocne (bo zmiennych które na cały proces jest bardzo duzo)

1) aby dobrze spalać paliwo (miał/groszek) należy znać podstawową zasadę działania swojego tłoka i okreslić czas pracy 1 cyklu posuwu do przodu i do tyłu (gdyż ten czas jest istotny w ustaleniu minimalnego dawkowania palia na okreslony czas podczas pracy pieca w trakcie rozgrzewania....

2) jesli juz znamy ile trwa 1 cykl pracy tłoka możemy ustawić na sterowniku czas odpowiadający 70-75% czasu całego cyklu......i nalezy zaobserwować jaki czas potrzebuje piec aby spalić tą dawke paliwa wynikającą z ustawionego czasu (są jednak sterowniki gdzie nie da się ustalić konkretnie czasu pracy podajnika, gdyż pracują one na zasadzie zawsze pełnego jednego cyklu i tylko ustawia się dla nich czas co ile w fazie pracy / rozgrzewania pieca ma podać podajnik)

3) jesli już znamy czas w którym piec spala nastawioną dawkę paliwa.....należy ustawić mu na sterowniku ten czas co ile ma podać w fazie rozgrzewania pieca ustawioną dawkę....ilość cykli ustawionych jakie piec będzie potrzebował do rozgrzania do ustawionej/zadanej temperatury juz w duzym równiez stopniu zależy od

4) z doświadczenia mojego i innych tutejszych znawców wychodzi iż zakres dawkowania powietrza i pracy dmuchawy w róznych piecach z podajnikami i przy spalaniu róznych paliw (groszek , miał itp) oscyluje 25-40% otwartej klapki bocznej dmuchawy (jesli ktoś taką posiada przy dmuchawie) oraz pracę dmuchawy nastawioną w zakresie dolnych ustawień......

5) z ogólnych doświadczeń uzytkowników wynika, iz wyższa temperatura pracy pieca tym lepiej, tez się z tym zgadzam.....jednakże to powoduje iz spalanie bedzie sie zwiekszac wykładniczo w stosunku do wzrostu temperatury osiaganej na piecu.......gdyż róznica temp. pomieszczenia w którym stoi piec i samego pieca bedzie coraz wieksza.....i spora część energii pieca będzie tracona ze względu na wychładzanie się samego pieca wzgledem otoczenia.....

z tąd też większość forumowiczów doświadczonych juz z pracą własnego pieca zadaje na sterowniku temp. pieca od 53-58 st. C dbając jednoczesnie w rózny sposób o temp. powrotu do pieca ( i tu mówię o stosowaniu w układach przy piecu róznego rodzajy zaworó 3-droznych , 4-droznych itp. bo rozwiazania są różne....które nalezy dobrze dobrać w odniesieniu do całego układu grzewczego w domu którego ma dotyczyć) ....im mniejsza róznica temperatur pomiedzy zasilaniem a powrotem tym lepiej... (a to równiez swiadczy o małych stratach cieplych budynku)

6) warto stosować zasadę, iż wszystkie pompy załączane są jednocześnie ( np. pompa główna CO oraz pompa od ogrzewania podłogowego, gdyż przerwy w działaniu pomp nie mają wiekszego znaczenia dla wychładzania sie pomieszczeń w sezonie grzewczym.....gdyż wystepują małe krótkie przerwy na częste załączanie się pracy pieca....) dlatego najlepiej aby temp. załączania się pomp była o 1 st.C wyższa niż ustawiona temperatura na piecu (jesli się tego w terowniku nie da ustawić to warto pomyslęć o dodatkowym tylko i wyłączenie dla pomp....ale każdy zrobi jak zechce) gdyż piec podczas rozgrzewania nie ma dużych odbiorów i potrafi szybciej uzyskać nastawioną temp. zuzywjąc przy tym mniejszą ilość paliwa....a nastepnie rozprowadzić wystarczy ciepłą wode do grzejników i do ogrzewania podłogowego....

....ktos pewnie powie przecież nigdy te pompy mogą się nie załączyć .....skoro mają temp. załączania wyższą niż ustawioną na piecu....piece mają czujnik temp. u góry....zanim woda z dolnej części pieca (tak gdzie jest palenisko) o odpowiedniej temperaturze dojdzie do miejsca czujnika i czujnikwyłączy praće dmuchawy.....to woda nad paleniskiem posiada temperaturę wyższą....do tego dojdzie jeszcze akumulacja całej konstrukcji pieca i wyjdzie że woda w piecu nagrzewa się do około 5 st. C wiecej niż zadana.....i tak działo sie na wszystkich piecach wiec pewnie i na waszych.....WIEC pompy i tak w końcu się załączą....

7) warto sprawdzić czy oprócz klapki z boku dmuchawy regulującej dopływ powietrza jest jeszcze klapkaw obudowie dmuchawy zamykajaca dopływ powietrza gdy dmuchawa nie dmucha......jesli jej nie ma to to dość poważnie powoduje wzrost spalania w czasie kiedy piec poporstu jest w stanie podtrzymania (ale w sezonie grzewczym wszelkie ustawienia podtrzymania wg mnie są bezsensu gdyż piec nie jest w stanie zgasnąć w sezonie grzewczym w tym okresie kiedy nie pracuje....zbyt mały okres czau pomiedzy załączeniami sie pieca w tryb pracy)

8 ) można tryb pracy podtrzymania potraktować jako dodatkowe zasilenie paliwem pieca jako wstepne dawkowanie przed przejściem w tryb pracy pieca np. ustalając mu czas po jakim ma podać konkretną ilość paliwa (na poziomie 50-60% cyklu posuwu tłoka) w czasie jakimś 1-2min wczęsniej niz by przeszedł w czas pracy.....(jesli czas przerwy pomiedzy danymi cyklami rozgrzewania wynosi 15 minut- czyli to by był czas pracy pomp- to należało by ustawić w potrzymaniu 13 minut i 50-60% czasu dla podajnika wzgledem np. jesli wynosi cały cykl pracy tłoka 20 s to ustawione powinno być na 12 s)

9) warto mieć bojler wyżej niż piec i zasilać go grawitacyjnie.....gdyż przepływ przez płaszcz lub wężownice sam się reguluje ze względu na temperaturę, gęstość wody.....im bardziej woda w bojlerze jest wychłodzona przez odbiór np z kranu w kuchni tym szybciej woda grzewcza zaczyna przepływać przez płaszcz grzwczy lub węzownicę.....

wiadomo jesli ktoś ma niską kotłownie to nie powinien kupować bojelra pionowego....ale jesli wysokość go nie ogranicza to nic nie stoi na przeszkodzie...jedynie wtedy go poprostu trzeba postawić na jakimś stojaku....i tyle.... to rozwiazanie jest samo sterowalne....i wtedy kiedy nie potrzebuje bardzo bardzo wolno pracuje a co za tym idzie odbiór z pieca jest mały........ktoś powie że po włączeniu pomp woda ciepła mu zostanie z bojela wychłodzona nadmiernie przez układ CO.....tak jesli nie ma jakiegoś lekkiego zaworu zwortnego.....SAM go nie posiadam.....temperaturę jaką tracę jest równa tej samej co układu CO jesli piec nagrzewa mi się do 58 to i bojler też ...jesli piec wychładza się do 52 to temp. w bojlerze też....ale nie są to takie ubytki które powodowały by brakiem możliwości korzystania z ciepłej wody bierzącej....

10) warto stosować zawory mieszające 4-drożny lub 3 drożny....jak co komu pasuje....nie będę się wypowiadał co jest lepsze...ja mam 4-drozny ale mój układ CO i zapotrzebowanie budynku mi na to pozwala....można za pomocą ich zmieniejszyć temperaturę zasilania do całego CO (nie ingerując na CWU) np do poziomu wystarczjącego do uzyskania odpowiedniej temp. .....u mnie zasilanie jest na poziomie 28-34 w zalezności od pogody....im zimniej tym wyżsża temperatrue ustawiam na zaworze 4 drożnym....taką samą wodą grzeję w grzenikach i ogrzewaniu podłogowym ...no może w podłodze jest lekko mniej o jakieś 1 st>C....pozwala to ograniczyć zużycie paliwa.....

11) warto zastosować w kilku miejscach sobie termometry aby móc kontrolować sobie temperaturę i odpowiednio zareagować.....przy mniej zautomatyzowanych sterownikach itp.

Wszystko to co opisałem sam i znajomi moi stosują wiec nic wyssanego z palcawarto sprawdzić czy u was też to da jakies wymierne korzyści...ja mam i na paliwie i na prądzie....i grzeję najtańszym paliwem MIAŁEM 19 MJ który kupiłem po 365 zł.....aczkolwiek cena za t może być rózn a wóznych częsciach kraju.....ale to juz trzba inną analizę zrobić czy się opłaca wogóle grzać w domu węglem....gdyż gdybym jak musiał grzac grochem po 800-900 zł za t to wolałbym przejść na gaz....

ale to juz inna bajka...

wszystkie ustawienia są przybliżone...gdyz zmiennych jest bardzo duzo mających wpływ na spalanie itp. warto od czegoś zacząć....więc mozna od tego...

ale mysłe że rozjaśniłem kilku osobom co gdzie i jak....

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....ktos pewnie powie przecież nigdy te pompy mogą się nie załączyć .....skoro mają temp. załączania wyższą niż ustawioną na piecu....piece mają czujnik temp. u góry....zanim woda z dolnej części pieca (tak gdzie jest palenisko) o odpowiedniej temperaturze dojdzie do miejsca czujnika i czujnikwyłączy praće dmuchawy.....to woda nad paleniskiem posiada temperaturę wyższą....do tego dojdzie jeszcze akumulacja całej konstrukcji pieca i wyjdzie że woda w piecu nagrzewa się do około 5 st. C wiecej niż zadana.....i tak działo sie na wszystkich piecach wiec pewnie i na waszych.....WIEC pompy i tak w końcu się załączą....

 

Ja sie akurat z tym zgadzam. MAlo tego sprawdzilem to na wlasnym koltle. Niuby piec dobija do temperatury 58st ale i tak temperatura rosnie do ok 70st bardzo powoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4) z doświadczenia mojego i innych tutejszych znawców wychodzi iż zakres dawkowania powietrza i pracy dmuchawy w róznych piecach z podajnikami i przy spalaniu róznych paliw (groszek , miał itp) oscyluje 25-40% otwartej klapki bocznej dmuchawy (jesli ktoś taką posiada przy dmuchawie) oraz pracę dmuchawy nastawioną w zakresie dolnych ustawień......

 

7) warto sprawdzić czy oprócz klapki z boku dmuchawy regulującej dopływ powietrza jest jeszcze klapkaw obudowie dmuchawy zamykajaca dopływ powietrza gdy dmuchawa nie dmucha......jesli jej nie ma to to dość poważnie powoduje wzrost spalania w czasie kiedy piec poporstu jest w stanie podtrzymania (ale w sezonie grzewczym wszelkie ustawienia podtrzymania wg mnie są bezsensu gdyż piec nie jest w stanie zgasnąć w sezonie grzewczym w tym okresie kiedy nie pracuje....zbyt mały okres czau pomiedzy załączeniami sie pieca w tryb pracy)

 

Ja mam w piecu Witkowski EKW RAPS Plus 22kW zainstalowany wentylator bębnowy WBS-6a firmy KONWEKTOR. Niestety nie widze tutaj żadnej regulacji tym bardziej od przodu pieca. Z tyłu wymacałem tylko jakś siatkę. W instrukcji napisali "Siatka lub prześłona" ale ta instrukicja jest także do innych wentylatorów tej firmy. I faktycznie zauważyłem, że po zgaśnieciou wentylatora dość długo węgiel się jeszcze pali ogniem w palniku pieca :( Można temu jakoś zaradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w piecu Witkowski EKW RAPS Plus 22kW zainstalowany wentylator bębnowy WBS-6a firmy KONWEKTOR. Niestety nie widze tutaj żadnej regulacji tym bardziej od przodu pieca. Z tyłu wymacałem tylko jakś siatkę. W instrukcji napisali "Siatka lub prześłona" ale ta instrukicja jest także do innych wentylatorów tej firmy. I faktycznie zauważyłem, że po zgaśnieciou wentylatora dość długo węgiel się jeszcze pali ogniem w palniku pieca :( Można temu jakoś zaradzić?

z tego co na stronie KONWECTORA ZNALAZŁEM to wychodzi na to, iż tój wentylator nie posiada ani przesłony i chyba tez nie posiada klapki.... ...jesli rzeczywiście tak jest to dorób przesłonę....nic trudnego....klapke dorobic też nic trudnego.....tylko trzeba pamietac o tym aby wypuscic sobie trocję preta odgietego w celu ustawienia przeci wagi dla wagi klapki....tak aby podmuch wentylatora była wstanie podnieść klapkę.....a po przerwaniu pracy wentylatora waga klapki (przewyzszająca minimalnie przewyzszajaca wagę przeciwagi) powinna zamknąć się.....wtedy piec nie bedzie pobierał sam powietrza do komory spalania przez wentylator (nie pracujący) a co za tym idzie nadmiernie, paliwo się nie bedzie wypalać w fazie podtrzymania/przerwy.....sprawa prosta do wykonania i tania a korzyści spore.............................................................z tego co obejrzałem twój piec.....mogę powiedzieć jedno....iż warto w nim jeszcze docieplic dolną część budowy pieca tam gdzie sie odpopielnik znajduje .........i jeszcze jedno jesli twoje drzwiczki od poszczególnych poziomów są dość ciepłe to je również z zewnątrz warto ocieplić....po co nadmiernie wyziebiac piec i tracić akumulacyjność jego konstrukcji......

 

.....nie zaleznie jaką dmuchawe macie to w każdej przesłonę i klapkę da się wykonać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..jesli rzeczywiście tak jest to dorób przesłonę....nic trudnego....klapke dorobic też nic trudnego.....tylko trzeba pamietac o tym aby wypuscic sobie trocję preta odgietego w celu ustawienia przeci wagi dla wagi klapki....tak aby podmuch wentylatora była wstanie podnieść klapkę.....a po przerwaniu pracy wentylatora waga klapki (przewyzszająca minimalnie przewyzszajaca wagę przeciwagi) powinna zamknąć się.....wtedy piec nie bedzie pobierał sam powietrza do komory spalania przez wentylator (nie pracujący) a co za tym idzie nadmiernie, .

 

Moze i łatwo to dorobic, ale jak to powinno wygladac? Tak jak na zdjeciu tutaj?: http://kotly.com/Wentylator_WPA_06_PK_z_przeslona_i_klapka,1268.html

tutaj chyba jeszcze lepiuej http://allegro.pl/dmuchawa-wentylator-pieca-wpa-117-przyslona-klapka-i2889824924.html

Z gory dziekuje za rade.

Edytowane przez mic8585
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...