am00 28.12.2007 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2007 U mnie na osiedlu ściana dwuwarstwowa. Cegła 12cm - wełna - cegła 12cm - tynk. Chyba nie ma zewnętrznych ścian nośnych, bo cała konstrukcja wznoszona była nietypowo. (Najpierw postawiono słupy konstrukcyjne i wylano wszystkie stropy na ziemi, jeden na drugim, oddzielone naoliwionym papierem, a póżniej podnoszono je specjalnymi siłownikami zostawiając na kolejnych piętrach jeden strop. Stropy zakotwiono na słupach i weszli murarze na wszystkie kondygnacje jednocześnie). Ściana została dwa lata temu dodakowo ocieplona warstwą 4cm styropianu. Zrobiono tak, ponieważ po 15 latach na elewacji zachodniej tynk odpadał i Administracja doszła do wniosku, że taka elewacja będzie trwalsza i ładniejsza. Teoretycznie jeśli punkt rosy wypadnie wewnątrz betonu komórkowego i zamarznie, to w tym miejscu może dojść do mikro-pęknięcia warstwowego. Taka sytuacja może zdarzyć się w zimie kilka razy lub bardziej prawdopodobne raz na kilka zim. Czym to grozi. Raczej niczm. Przy rozbiórce domu po 100 latach może być trudno odzyskać ten materiał na następną budowę. Trzeba się jeszcze zapytać skąd w teoretycznym miejscu punktu rosy ma pojawić się wilgoć. Wewnętrzna warstwa styropianu stanowić będzie duże utrudnienie dla przenikania pary wodnej więc może być jej za mało, żeby wogóle wywołać ten efekt. Moja rada, Nie spiesz się i pozwól dobrze wyschnąć ścianom, żeby nie zamykać w styropianie wilgoci technologicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 31.12.2007 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2007 ... pytanie: dawać i ile czy nie dawać tylko tynkować?nie dawac, tylko tynkowac ... mam propozycję - udowodnij, że nie ucieka pewnie też zapadnie milczenie nie zamierzam nikomu udowadniac, ze nie ucieka ucieka, a jakże ... tylko ucieka go tak mało, ze nikt sobie takimi bzdetami głowy nie zawraca aby to wyliczac http://www.cieplej.pl/BAZA/1054820638_1054820745.gif to przykładowa tabelka jakimi drogami ciepło ucieka z budynku http://www.cieplej.pl/BAZA/1054820638_1054820745.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 31.12.2007 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2007 a jak sie okaze, że zamiast izolowac taniej, wyjdzie kupic jednorazowo np. 2 tony węgla czy 10 m3 drewna by zrównowazyc te straty ? A co zrobić jeśli mam drewno za darmo i do oporu? Rozumiem, że mam wogóle nie izolować? pzdr Budulec, Twoje pieniadze i Twoja sprawa na co je wydasz ... jest mi obojetne czy kupisz sobie za nie styropian, przepijesz, czy pojedziesz na wycieczke do Egiptu ja mogę Ci tylko zacytowac co na ten temat piszą autorytety (a dla mnie takim autorytetem jest Trach - inzynier budownictwa - praktyk ! Ja też tak samo, nie docieplam fundamentu pod ziemią. Teoretycznie gdzieniegdzie (a nawet częściej gdzie niż niegdzie ) napotkasz rady, że najlepiej zaizolować styrodurem (albo styropianem FS pod folią kubełkową) cały fundament aż do głębokości przemarzania i całą podłogę na gruncie dodatkowo docieplić w metrowej szerokości pasie wokół obrysu budynku, podwajając tam grubość styropianu. Faktycznie, wtedy to juz byłoby w domu super-super-ciepło. Ale mi wystarczy super-ciepło albo normalnie: ciepło. Oczywiście odcięcie przeciwwilgociowe - 2x a nawet 3x papą - fundamentu (cokołu) od ścian i podkładu od posadzki to całkiem inna para kaloszy i tu nie wolno nic ''zaoszczędzić''. Natomiast straszenie ludzi, że i niedocieplanie i niezaizolowanie bitumami ma zły wpływ na trwałość samego fundamentu - bo zamaka, przemarza i co tam jeszcze - to już jest zwykła demagogia. Beton ma się świetnie w wilgotnym gruncie, no może z wyjątkiem sytuacji w której tę wilgoć stanowią agresywne ścieki albo bagno/torfowisko, bo zbrojenie fundamentu nie lubi zbyt kwaśnego środowiska (zwykła, naturalna kwasowość gleby jest dostatecznie neutralizowana przez zasadowe związki zawarte w otulającym zbrojenie betonie). Ale i tak nie izolujesz przecież fundamentu pod spodem i z obu stron - a zresztą nawet jeśli tak zrobisz ale w całej izolacji zostawisz jedną, jedyną, ćwierćmilimetrową dziureczkę, to i tak przez lata cały fundament zanurzony w wodzie gruntowej nasiąknie nią jak gąbka. Co innego jeśli za ścianą jest piwnica i te trochę wilgoci tu i tam spokojnie odparowuje i nawet nie uwidacznia się na powierzchni ściany. Zresztą fundament nie musi nawet zamakać. On przecież JEST mokry w momencie wykonania i przy właściwej pielęgnacji zachowuje tę wilgotność. Przecież nikt nie będzie po wylaniu ścian fundamentowych albo wybudowaniu ich z bloczków czekał pół roku aż woda zarobowa odparuje i dopiero potem izolował fundament ! To tak przy okazji, bo wątek jest wszak o docieplaniu, choć oczywiście wilgotność wpływa na izolacyjność, więc nie jest to tak bardzo od rzeczy . Druga rzecz: im lepsze wprowadzamy izolacje w całym domu i lepszego współczynnika k pilnujemy, tym oszczędniej możemy grzać, i w coraz nowszych domkach mamy coraz mniejszą dostawę ciepła z pieca. Ale im oszczędniej grzejemy, tym mniej ciepła trafia w ściany i fundament (ideałem, do którego dążymy, jest wszak by całe ciepło z c.o. służyło na ogrzanie powietrza w domu a jak najmniej szło na ogrzanie jego konstrukcji!), więc skoro zakładamy że nie chcemy podgrzewać fundamentu >>naszym<< ciepłem to on i tak BĘDZIE przemarzać, nawet przykryty 20, 30 czy 150-centymetrową warstwą izolacji - najcieplejsze >>futro<< nie ogrzeje czegoś, co samo nie wydziela ciepła. Więc nie przesadzajmy ! Pozdrawiam - Andrzej wytłuszczenie moje http://forum.muratordom.pl/posting.php?mode=quote&p=439276 prezentuję ten sam pogląd co Trach, uwazam, zebyś nie wiem jak izolował to styropianem sciany nie ogrzejesz ... wiec tak czy siak Ci przemarznie ja na Twoim miejscu bym palił ... szampańskiej zabawy sylwestrowej życzę ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 31.12.2007 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2007 ... Najbardziej interesowały by mnie wypowiedzi osoby która ma dom zrobiony w tej technologii i mieszka w nim minimum 1 rok .... to masz szczęscie - mam dom w tej technologi i mieszkam w nim więcej niz rok ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budulec1 01.01.2008 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2008 Budulec, Twoje pieniadze i Twoja sprawa na co je wydasz ... jest mi obojetne czy kupisz sobie za nie styropian, przepijesz, czy pojedziesz na wycieczke do Egiptu Brzoza, myślałem, że to Ty jesteś taki oszczędny. Jeśli chodzi o mnie to zaizolowałem fundament (podejrzewam, że koszt wyniósł coś. ok. 2000PLN czyli mniej więcej tyle co moje buty), a i w Egipcie byłem wielokrotnie Trach - inzynier budownictwa - praktyk ! z całym szacunkiem dla Tracha - trochę mało w kwestii autorytetów prezentuję ten sam pogląd co Trach, ponieważ razem jesteśie przedstawicielami tej samej, starej (dobrej ) szkoły budowania, która niestety przez ostatnie kilkanaście lat zmieniła się bardzo znacząco. Zauważ, że Trach przez te kilkanaście lat nie zauważył, że nie ma już współczynnika k uwazam, zebyś nie wiem jak izolował to styropianem sciany nie ogrzejesz ... wiec tak czy siak Ci przemarznie dlatego mówimy o izolowaniu, nie o ocieplaniu . Do ogrzewania to są piece. ja na Twoim miejscu bym palił ... ... ja palę, ja ciągle palę .... szampańskiej zabawy sylwestrowej życzę ! pozdrawiam serdeczne i najlepszego w Nowym Roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eranet 01.01.2008 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2008 ... pytanie: dawać i ile czy nie dawać tylko tynkować?nie dawac, tylko tynkowac *brzoza, a jeśli zamiast 12 cm BK jest 12 cm silikat to coś to zmienia czy niczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 01.01.2008 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2008 ... ja palę, ja ciągle palę .... szampańskiej zabawy sylwestrowej życzę ! pozdrawiam serdeczne i najlepszego w Nowym Roku Budulec, wiele radości w Nowym 2008 roku Ci życze i równiez pozdrawaim *brzoza, a jeśli zamiast 12 cm BK jest 12 cm silikat to coś to zmienia czy niczego? Eranet odrobine zmienia, lecz mimo to pozostałbym przy silitatach bez dodatkowego przekładańca teraz ( w naszych stronach) panuja od jakiegos czasu najnizsze temperatury w kraju a ja jakoś nie moge sobie odmówić przyjemności otwarcia okna i wietrzenia mieszkania (a na kotle wystarcza mi temperatura 40 ~ 60*C aby miec ciepło w mieszkaniu ...) komfort mieszkania w swierzym powietrzu jest dla mnie wazniejszy od utrzymywania "termosu" w domu ta walka o kalorie ma sens kiedy temperatury spadaja w okolice - 20*C a wtedy wystarczy przysłonić troche kratki wentylacyjne i podejrzewam, ze osiagniesz podobny wynik jak gdybyś obłozył dom kolejna warstwa izolacji - tak mysle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 01.01.2008 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2008 brzozaw tabelce nie ma nic o fundamentach, do czego je przypiąć? no i trach trochę się myli, szczególnie ten ostatni akapit ale Ty mnie nie przekonasz, tak jak ja Ciebie, co zostało już w innym wątku stwierdzone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 01.01.2008 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2008 brzoza w tabelce nie ma nic o fundamentach, do czego je przypiąć? ...Barbossa - starałem sie znaleźć cokolwiek co obrazowałoby jakimi drogami ucieka ciepło z budynku jak do tej pory nie natknąłem sie na taka tabelke czy opracowanie które choc szacunkowo podawało by w % ciepła jaki ucieka z budynku do fundamentu ... jaki to rząd wielkości (jeden przypadek z forum, ze komus ktos obliczał rzekome korzyści z izolacji fundamentów ...jak zapytałem o szczegóły okaząło sie, ze ten obliczajacy nie brał pod uwage wogóle strat ciepła przez wentylacje /najistotniejszych/ i dlatego wyniki były niemiarodajne) z tej tabelki wynika jednak (mozna sie sprzeczac o kilka % ) ze wiekszość ciepła ucieka przez wentylacje (35- 45%) okna i drzwi ~ 24 % sciany 20 % dach 16 % to ile zostanie na posadzki i sciany tuz przy posadzkach ? ok 5% - tu sie zgadzamy ? z tych 5% czesc przedrze sie przez izolacje i trafi w fundament ... ja sądze ze wartości w granicach 1%, 1,5 % czy promili ... dlatego nie "walcze" za wszelką cene o takie wartości - wole aby tym kosztem fundament był podgrzany i nawet mokry mi nie zamarzał ... sredni koszt ogrzania domu http://forum.muratordom.pl/ile-placicie-rocznie-za-ogrzewanie,t28953.htm zakładam /bez bawienia sie z czego dom, jaki duzy i czym ogrzewany/ to 2000 - 3000PLN a 1% z tego to 20 - 30 PLN rocznie ... moze warto od tego zacząć ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eranet 01.01.2008 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2008 *brzoza, a jeśli zamiast 12 cm BK jest 12 cm silikat to coś to zmienia czy niczego? Eranet odrobine zmienia, lecz mimo to pozostałbym przy silitatach bez dodatkowego przekładańca teraz ( w naszych stronach) panuja od jakiegos czasu najnizsze temperatury w kraju a ja jakoś nie moge sobie odmówić przyjemności otwarcia okna i wietrzenia mieszkania (a na kotle wystarcza mi temperatura 40 ~ 60*C aby miec ciepło w mieszkaniu ...) komfort mieszkania w swierzym powietrzu jest dla mnie wazniejszy od utrzymywania "termosu" w domu ta walka o kalorie ma sens kiedy temperatury spadaja w okolice - 20*C a wtedy wystarczy przysłonić troche kratki wentylacyjne i podejrzewam, ze osiagniesz podobny wynik jak gdybyś obłozył dom kolejna warstwa izolacji - tak mysle ... to inaczej, co i ile mogę zyskać gdybym dał dodatkową warstwę, bo ładnie wytłumaczyłes to na przykładzie fundamentu i tych 20-30 pln... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 01.01.2008 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2008 prędzej bym skłaniał do tego, że tabela jest nieprecyzyjna, nie uwzględniając strat przez fundament, chyba, że przypiąć do tego straty przez strop i część strat przez ścianyale nawet nie o to chodziraczej o możliwość przemarzania i wyłażenia na ścianach przy podłodze różnych "kwiatków", a wtedy hes może realizować swoje pomysły ja jestem zwolennikiem ocieplenia na głębokość przemarzania, z pewnością efekty takiego rozwiązania są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 01.01.2008 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2008 ... to inaczej, co i ile mogę zyskać gdybym dał dodatkową warstwę, bo ładnie wytłumaczyłes to na przykładzie fundamentu i tych 20-30 pln... dziękuję za uznanie co zyskać - mysle ze niewiele ciepłe powietrze szuka sobie jak najłatwiejszej drogi do ucieczki ... zablokujesz sciany /docieplisz/- będzie starało uciec wiecej stropem, oknami zablokujesz okna i strop bedzie starało sie uciec uchylonymi drzwaimi, wentylacją jesli i to zablokujesz i tę droge ono znów będzie szukac drogi ucieczki gdzie mu bedzie łatwiej - dziurka od klucza, uchylonym oknem itd musiałbyś zaizolowac wszystko w miare jednakowo /a to jest mało realne/ natomiast ryzykujesz tym ze w pewnych okolicznościach w scianie osłonowej zacznie wykraplac sie woda /punkt rosy/ mokrą sciane nie łatwo jest pomiedzy 2 izolacjami wysuszyc stanowi słaba izolacje mokra będzie ulegała szybszej destrukcji ... itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eranet 01.01.2008 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2008 strop 25 cm wełna, okna Jezierskiego, drzwi ocieplone, więc biję się z myślami czy wydawać kasę na 10 cm styropianu czy nie? a jak z estetyką takiej ściany silikatowej np po deszczu? widzę niektóre domy i zacieki na nich strasznie widoczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.