pik33 16.08.2003 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2003 Myślałem o tym, żeby rurki wodociągowe (plastik - hep2o albo coś podobnego) "zatopić" w ścianie z BK - wyżłobić w niej rowek, założyć rurki i zatynkować. Czy tak można, a jeśli nie, to dlaczego - i jak inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 16.08.2003 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2003 Myślałem o tym, żeby rurki wodociągowe (plastik - hep2o albo coś podobnego) "zatopić" w ścianie z BK - wyżłobić w niej rowek, założyć rurki i zatynkować. Czy tak można, a jeśli nie, to dlaczego - i jak inaczej? Można tak zrobić, ale na rurki daj peszel albo otulinę izolacyjną (przy zimnej wodzie, żeby się nie pociły, przy ciepłej, żeby się nie wychładzały). Zabezpiecza to także mozliwość wydłużania się rur pod wpływem temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 16.08.2003 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2003 dodam, przy zimnej wodzie szarą otulinę, przy ciepłej czerwoną, jeśli masz BK 400, to praca marzenie, w BK 500 też idzie, w BK 600 prawie jak w cegle, mam wszystkie te BK jako zewnętrzne, nośne i w garażu. potrzebne : 1. szlifierka kątowa na tarcze 125 wystarczy !!! 2. młotek, 3. przecinak, 4. taki skrobak do trasowania do przewodów elektrycznych ( wyrównywanie ) 5. okulary 6. maska na noc i usta, 7. grube wiertło fi 20lub 25 długie ( zależy jakie masz bloczki ) no i oczywiście wiertarka, 8. inne proste, podstawowe narzędzia jak ; przymiar, wkrętak itp. Pamiętaj aby wszystkie rurki wodne przechodzące przez przegrody dać w dodatkowej rurce. CZ. P.S. Naprawdę fajna robota, robię to pierwszy raz w życiu, ale tak mi się spodobało, że chyba kiedyś wybuduję drugi dom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 17.08.2003 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2003 dodam, przy zimnej wodzie szarą otulinę, przy ciepłej czerwoną, Nie tyle o kolor tu chodzi, co o paroprzepuszczalność. Przy zimnej wodzie otulina powinna być o małej paroprzepuszczalności (np. speniony polietylen). Przy ciepłej paroprzepuszczalność nie jest taka istotna, ważna natomiast jest odporność termiczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 17.08.2003 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2003 Jaki peszel na rurkę,czy taki jak na kabel el. ?A czy rury kanalizac. można wiązac trwale /chyba wiadomo o co chodzi/ w ścianie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 17.08.2003 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2003 Jaki peszel na rurkę,czy taki jak na kabel el. ? A czy rury kanalizac. można wiązac trwale /chyba wiadomo o co chodzi/ w ścianie ? Najlepiej zrób to wg wytycznych producenta rur. Każdy materiał jest troche inny i wymaga innego traktowania. Peszel taki jak do przewodów elektrycznych też może być ale lepsz będzie otulina izolacyjna (patrz wyżej). Rury kanalizacujne powinny być mocowane na uchwytach (zwłaszcza te grubsze (fi 110 mm) i powinny być oddzielone od tynku np. warstwą otuliny, czy styropianu (pod wpływem zmian temperatury rury "pracują" i tynk na styku będzie pękał). Cieńkie fi 50 i fi 32 mozna dać bezpośrednio w murze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
YEYO 17.08.2003 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2003 Cięcie betonu komórkowego kątówką powoduje straszne pylenie. Możesz spróbować wypożyczyć tzw. bruzdownicę z odkurzaczem to jest dopiero przyjemna robota. Bruzdownica tnie dwie szczeliny jednocześnie potem pozostaje tylko wybić środek lekko łatwo i przyjemnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 17.08.2003 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2003 o kolorach otulin dla rur napisałem w skrócie, oczywiście róznią się one i warto wiedzieć czym i dlaczego akurat takie stosować, pewnie lepiej jest używać bruzdownicy, ale właśnie mam szlifierkę kątową i raczej nie będę specjalnie kupował bruzdownicy do położenia kilkunastu metrów rurek, a nieznam nikogo kto mógłby mi ją pożyczyć. CZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 18.08.2003 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2003 Przepraszam że wchodzę w temat,ale chciałbym zejść na "ziemię". Mam zrobioną płytę na gruncie. Na niej będzie jeszcze jakieś 20cm( folia styropian, zbrojenie, wylewka,podłoga). Mam na tapecie instalacje (PCW) CO i ciepła i zimna woda. Czy pociągnąć rury na dnie w peszlu i w osłonkach kolorowych ( wygoda dla instalatora), czy położyć je między dwoma warstwami styropianu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.08.2003 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2003 Przepraszam że wchodzę w temat,ale chciałbym zejść na "ziemię". Mam zrobioną płytę na gruncie. Na niej będzie jeszcze jakieś 20cm( folia styropian, zbrojenie, wylewka,podłoga). Mam na tapecie instalacje (PCW) CO i ciepła i zimna woda. Czy pociągnąć rury na dnie w peszlu i w osłonkach kolorowych ( wygoda dla instalatora), czy położyć je między dwoma warstwami styropianu Proponuję jedna oddzielić rury od podkładu betonowego warstwą styropianu. Dotyczy to zwłaszcza "ciepłych" rur - po co masz grzać niepotrzebnie grunt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.