Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jotul Panorama 15 kW a w domu.. ZIMNO!!


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 155
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

drahma:

Którędy dostaje się pod obudowę kominka powietrze?

Nie chodzi mi o powietrze do spalania tylko o to, które ma być podgrzane i rozprowadzone w instalacji?

 

MCB

na dole jest duza kratka z boku ponizej wkladu.a w miejscu laczenia czopucha z przodem wkladu jest szczelina 0,5 cm

 

Używałes na zimnym strychu nieocieplanych rur ? ocieplałeś je własnoręcznie.

Rury same w sobie byly juz ocieplone(te z welna w srodku powszechnie stosowane), ale wiadomo ze te 2 cm, czy ile tam jest tej welny- to za malo. Mysle ze dosc szczelnie okrecilem je welna.

Jak dobrze napale to jutro sprawdze czy gdzies na laczeniach rur ucieka gorace powietrze, ale watpie,mysle ze na 99%nie ucieka i wszystko jest szczelne.

Zapytam jeszcze tak: jaka jest sila tego"wiatru" ktory dmucha z anemostatow?Wiem ze to trudno przedstawic w slowach, ale np jak sie zdejmie calkiem anemostat to czuc po glowie to cieplo wiejace stojac na ziemi??(zakladajac ze do sufitu jest okolo 250-260 cm)Bo u mnie odczuwa sie to tylko w pomieszczeniu najblizej turbiny(tam tez przykrecilem mocniej anemostat), a w innych pokojach to juz stojac pod dziura bez anemostatu nic po glowie nie "wieje".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wkład taki jak Ty, palę drugi sezon, spisuje się znakomicie.

Masz parę rzeczy źle zrobionych, można poprawić – rozwiązanie twoich problemów masz w postach ( w dwóch twoich tematach ). Ja to poukładam, a Ty to wykonaj i po problemie.

 

1. Doprowadzenie powietrza z zewnątrz bezpośrednio do wkładu,

Jotul Panorama ma doprowadzenie powietrza do spalania bezpośrednio do wkładu przez dwa wloty umieszczone u góry wkładu, po bokach od strony szyby.

Te wloty muszą być połączone rurami spiro fi 80 z rurą doprowadzającą powietrze z zewnątrz poprzez trójnik z przepustnicą.

U Ciebie na zdjęciu nie widać tego połączenia prawdopodobnie go nie ma.

Zatkaj szczelnie rurę doprowadzającą powietrze na zewnątrz budynku i otwórz dopływ powietrza (przesuń w prawo dźwignię znajdującą się w prawym górnym rogu, dzwignia na dole pod szybą ma być przesunięta na maxa w lewo) i zobacz czy płomień po paru minutach się mocno zwiększył. Jeśli się zwiększył tzn. że nie masz dopływu powietrza z zewnątrz doprowadzonego bezpośrednio do wkładu tylko pod wkład i turbina może ciągnąć dużo zimnego powietrza z zewnątrz. Jeśli tak jest to spróbuj palić z zatkaną rura doprowadzającą powietrze z zewnątrz i sprawdź czy będziesz miał wyższą temperaturę.

Jeżeli tak będzie to musisz połączyć rurę doprowadzającą powietrze z zewnątrz bezpośrednio do wkładu według instrukcji.

 

2. Ekonomiczne palenie

Jeżeli zależy Ci na temperaturze w domu i ograniczeniu ilości spalanego drewna to musisz inaczej palić. Ja palę w Jotulu na okrągło tzn. nie wygaszam, popiół wybieram raz na miesiąc. Żeby uzyskać dobre spalanie drewna musi być popiół i żar, w którym dopala się dobrze drewno. Żeby z drewna uzyskać dużo energii musi być spalanie przy zamkniętych dopływach powietrza obie dźwignie w lewo plus zamknięta przepustnica ( znajdująca się przy dopływie powietrza).

Jeżeli będziesz palił w ten sposób, że w kominku jest duży płomień to energia ucieka Ci w komin. Temperaturę w pomieszczeniach regulujesz ilością dorzucanego drewna.

Ja przy obecnych temperaturach dorzucam 3 razy dziennie po jednym kawałku grubości ok. 15 cm. 3 dni temu (temperatura na zewnątrz ok. 0 stopni) dorzuciłem pniak (buk 3 letni) nie przerąbany, długości 50 cm i grubości ok. 25-30cm, w salonie była temperatura 24 stopnie a w innych pokojach 21-22, po 22 godzinach nadal była ta sama temperatura i żar.

 

3. Turbina.

Sprawdź turbinę czy ma dobrą wydajność, odkręć rurę wychodzącą z turbiny i sprawdź organoleptycznie czy dobrze dmucha. 600m3/h to musi dobrze dmuchać. Sprawdź przy okazji temperaturę powietrza za turbiną i przy anemostatach jeżeli jest duża różnica to masz źle zaizolowane rury rozprowadzające na strychu. Jeśli tak jest to trzeba dodatkowo zaizolować rury gruba warstwa wełny.

 

4. Strop

Ocieplenie stropu 4 cm warstwa styropianu to stanowczo za mało.

 

5. Palenie bez włączonej turbiny.

Nie pal bez włączonej turbiny, gdyż przy wielkości twoich kratek nawiewnych i wywiewnych jest to nie wskazane, pomyśl o zabezpieczeniu na wypadek braku prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Powiew" powinien byc wyczuwalny we wszystkich pomieszczeniach.

 

600m3

 

masz 10 rur nawiewowych o 10 cm promienia. To daje łacznie 0,0314 m2 powierzchni. Aby przepchnąc tym całe 600m3 to w ciagu sekundy ok. 5m powietrza powinno wychodzic z kazdej rury ... musisz to czuć.

 

Ale to teoria, tak jak i teoretyczna jest wydajność tej turbiny. Ale poglad że "powiew" powinien być odczuwalny. Może turbina nie może zassać odpowiedniej ilości powietrza ... zapchana turbina lub rura doporwadzająca powietrze do turbiny itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie piszesz o średnicach rur to podpowiem z własnego doświadczenia jak powinno być zrobione

Po pierwsze zastosuj się do rady hegarda i sprawdź czy po zdemontowaniu rury z turbiny wieje przy takiej turbinie ,, urywa rękę '' i czy wieje gorące powietrze . Na zdjęciu rura doprowadzająca powietrze do turbiny z nad kominka nie jest rozciągnięta co znacznie ogranicza jej przkrój i jest mocno wygięta po przejściu przez strop ( polecam wymianę tej rury na zwykłą spiro niewielki koszt )

Jeżeli masz zamontowany filtr powietrza na zdjęciu nie widzę sprzwdź czy nie jest zatkany

Rura doprowadzająca powietrze z nad kominka powinna mieć średnicę

150 mm.

Główna rura również powinna mieć średnicę 150 mm. natomiast rury doprowadzające powietrze do anemostatów 125 mm. ( tym przyadku odchodzące od trójników )

Przy takich samych średnicach efekt jest taki jak opisujesz że wieje mocno najbliżej turbiny , słabo najdalej od turbiny

Ocieplenie stropu nie ma tu nic do znaczenia ponieważ poddasze jest nie ocieplone dlatego konieczne jest ocieplenie dodatkowe rur rozprowadzających

ciepłe powietrze

Proszę jeszcze sprawdzić czy z kratek wywienych umieszczonych nad kominkiem wyczuwa się ciepłe czy gorące powietrze przy dobrze pracującej turbinie powinno być wyczuwalne ciepłe powietrze

I jeszcze jedno aby wyeliminować opał można na próbę napalić brykietem do kominków

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatkalem rure na zewnatrz budynku.W kominku ogien zgasl momentalnie.Rzeczywiscie palilbym przy zamknietych doplywach powietrzale wtedy w domu temp zacznie spadac. W czopuchu bardzo goraco, a z sufitow ledwo wieje..

Rzeczywiscie az 5 metrow na sekunde powinno wychodzic z rur przy suficie???U mnie czuc lekko nawet nie "wiaterek", tylko ze po prostu to cieplo wychodzi, na pewno nie nazwalbym tego ze wieje.

Sprawdze zaraz co sie dzieje na strychu. Mozliwe jest ze aparat nawiewny(firma Darco "AN 2")sie zapchal(ale jak?) i pomimo tego dmucha ale znacznie slabiej?Chyba nie ma sposobu by domowym sposobem sprawdzic ile ta turbina naprawde dmucha..

Jak zamkne wszystkie doplywy powietrza(na dole na gorze i z przepustnicy na trojniku)to ogien slabnie, ale zar pozostaje i co chwile efektownie wyplywa strumien ognia blekitno pomaranczowego nad czarne kawalki drewna.Tak bym to opisal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co opisujesz stawiam na odcinek kominek - turbina

Odepnij tę rurę od wentylatora i sprawdź czy jest różnica w ilości nawiewanego powietrza ( trzeba przekręcić termostat na minimum) jeżeli różnica jest znaczna to sprawdź czy przypadkiem nie masz zamontowanego filtra powietrza w kształcie rury trochę zgrubionej jeżeli tak to albo go wymienisz na skrzynkowy do wglądu na allegro albo wyjmniesz z środka wkład i będziesz się cieszył ciepłem i częstym malowaniem

Nie ukrywam że Twój przypadek z kominkiem jest bardzo ciekawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę jeszcze sprawdzić czy z kratek wywienych umieszczonych nad kominkiem wyczuwa się ciepłe czy gorące powietrze przy dobrze pracującej turbinie powinno być wyczuwalne ciepłe powietrze

 

z kratek bocznych czopucha bije gorace powietrze(jak w kominku sie porzadnie pali. Po zblizeniu twarzy na odleglosc 10 cm nie da sie wytrzymac z goraca

 

Sprawdzilem wszystko na strychu.Temp za aparatem jest ponad 50 st C(mam termometr tylko do 50 C)na wylocie tez do 50 dochodzi. Filtr byl troche zanieczyszczony.Filtr mam taki: okragly pierscien spinany miedzy rurami przed turbina, a w tym pierscieniu siatka, kilka warstw drobnej metalowej siatki.

Odpialem rure za turbina(temp ponad 50 stC)w kominku jest tylko zar, i wieje ale nie powiedzialbym ze mocno wieje! Porownalbym to do podmuchu z suszarki do wlosow. Odpialem wyczyszczony filtr i troche mocniej leci to powietrze z anemostatow, ale bez rewelacji..

Na strychu temp 1 st. na plusie(cieply komin i juz troche cieplej), na dworze jest -2

Turbina wydaje sie sprawna i nie zanieczyszczona, ale czy wieje 600 na godz to nie mam pojecia

Na razie zostawie system bez filtra i zobacze co z temp w domu sie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drahma:

Którędy dostaje się pod obudowę kominka powietrze?

Nie chodzi mi o powietrze do spalania tylko o to, które ma być podgrzane i rozprowadzone w instalacji?

MCB

na dole jest duza kratka z boku ponizej wkladu.a w miejscu laczenia czopucha z przodem wkladu jest szczelina 0,5 cm

 

To chyba nie wystarczy. Czy przypadkiem nie jest tak, że pobierane jest tylko ciepło emitowane przez górę kominka a emitowane przez boki i tył nie idzie w obieg?

 

I jeszcze jedno: czy turbina pracuje? :wink:

Odłącz instalację za turbiną i zobacz jak i czym dmucha.

 

MCB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ocieplenie stropu nie ma tu nic do znaczenia ponieważ poddasze jest nie ocieplone dlatego konieczne jest ocieplenie dodatkowe rur rozprowadzających

ciepłe powietrze

 

Z informacji od drahmy wynika, że dom nie jest odpowiednio docieplony. 4 cm styro na stropie to mało. Nie dziwne, że dom się szybko wychładza. Same rury mogą być dobrze ocieplone, ale pomieszczenia tracą moc ciepła przez stropy. 10cm na ścianach z cegły to też nie rewelacja.

Jednakże główna przyczyna kłopotów na pewno tkwi w DGP. Ja obstawiam błędy w konstrukcji czopucha i niesprawną (?) turbinę.

 

MCB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą że 4 cm. styropianu to zdecydowanie za mało przy nieocieplonym dachu ale jeżeli weźniemy informacje od drahmy czyli kominek 14 kW powierzchnia 90 m2 i turbina 600 m3/h to jest to wystarczający pakiet do ogrzania tych pomieszczeń nawet przy nieocieplonym stropie.

Czegoś tu nie rozumiem ja mam zamontowaną turbinę 350 m3/h instalacja DGP u mnie to dopiero patyzantka ( przeróbka na właściwą po sezonie grzewczym wraz zamontowaniem dodatkowej turbiny ) i bez problemu utrzymuję 20 -21 stopni przy powierzchni dużo większej dodam że kominek mam chyba 17 kW tak przynajmniej było napisane na stronie producenta

Musi być coś sknocone i dlatego trzeba eliminować po kolei ewentualne przyczyny . Nie ma możliwości w domowych warunkach sprawdzenia wydajności turbiny niestety trzeba zaufać opisowi producenta należy ją odpiąć od całego układu i sprawdzić jej wydajność bez podpięcia , następnie sprawdzić podpinając wlot powietrza z kominka i porównać efekty jeżeli przepływ powietrza jest podobny to pozostają rury rozprowadzające powietrze

Trudno jest na odległość pomóc ale trzeba spróbować ( szczególnie w tym przypadku )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem wszystko na strychu.Temp za aparatem jest ponad 50 st C(mam termometr tylko do 50 C)na wylocie tez do konca 50 dochodzi. Filtr byl w miare czysty .Filtr mam taki: okragly pierscien spinany miedzy rurami przed turbina, a w tym pierscieniu siatka, kilka warstw drobnej metalowej siatki.

Odpialem na strychu rure za turbina(temp ponad 50 stCw kominku jest tylko zar), i wieje ale nie powiedzialbym ze mocno wieje! Porownalbym to do podmuchu z suszarki do wlosow. Odpialem (wyczyszczony) filtr calkowicie z ukladu i troche mocniej leci to powietrze z anemostatow, ale bez rewelacji..

Na strychu temp 1 st. na plusie, na dworze jest -2

Strop - wszedzie mam podwieszane plyty g-k, 10 cm od sufitu, potem warstwa betonu10 cm, folii i 4 cm styropianu, i znowu beton 10 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj ten wkład siatkowy w filtrze można go wyjąć i spiąć rury ponownie bez wkładu , jeżeli możesz podaj mi średnicę rur rozprowadzających ciepło od kominka do anemostatu ewentualnie obwód przy tej pompie powinna być rura o śr. 150 mm. między kominkiem a pompą i pomiędzy poszczególnymi trójnikami między trójnikiem a anemostatem 125 mm.

Proszę jeszcze rozciągnąć rurę biegnącą od kominka do turbiny, te rury muszą być rozciągnięte inaczej mocno zawężają przekrój rury co skutkuje mniejszą wydajnością turbiny i skierować ją bardziej nad kominek ( na zdjęciu widać że rura nie jest wyciągnięta )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytałem ten temat jeszcze raz ( z przed roku też ) Mam podobnej wielkości powierzchnię domu

do ogrzania, też tylko kominkiem. W poprzednim moim domu też prawie identyczna sutuacja. Bez problemów przeżyłem tak kilkanaście lat :) Ale do rzeczy, w Twoim przypadku jest kilka czynników na to wpływających. W moim pierwszym domku spalałem około 10 m3 na sezon ( ocieplenie: podłoga, ściany 10cm, sufit 15cm) obecnie: podłoga, ściany 20cm, strop 30 cm poprzednia zima, a ta 40cm. zużycie opału to poprzednia zima 4m3( cztaj przestrznne drewna :D przy temp. około 20 stopni. Tej zimy pali mało wykwalifikowany palacz :lol: (żona) przesadza z temp. 23 , 24 stopnie i kominek zjadł około 3m przestrzennych, a to dopiero połowa zimy :evil: O glądając twoje zdjęcia, wygląda na to, że jest to dom starszy-remontowany. kilku forumowiczów zwracało ci uwagę na ocieplenie! Rury w moim przypadku mam zwykłe spiro ale ocieplone 40cm wełny! Nie podoba mi się w twoim przypadku sposób rozprowadzenia ciepła i podłączenie paleniska do komina. Ze zdjęć ciężko wywnioskować jaki jest przekrój przewodów, ale widać że cała instalacja rozdzielona jest złączkami Y nie daje to równomiernego przekazywania ciepła! używając 2 rozdzielaczy, spadną straty ciepła oraz opory. Wentylator może być mało szczelny, a on też powoduje pewne straty ciepła. Podłączenie wkładu bezpośrednio do komina to duże marnowanie ciepła! ja mam założony na wład dodatkowo dystrybutor ciepła spalin. można poprawić działanie Twojego kominka :)

Pozdrawiam Jurek A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura z czopucha do turbiny- 150mm srednica wewnatrz , za turbina sa juz wszystkie rury 125mm sredn. wewn.

Wszystkie rury sa okrecone welna mineralna 5cm,- to "dowalic" jeszcze tej welny??Aparat nawiewny rzeczywiscie jest troche cieply, ale tego urzadzenia podobno nie mozna niczym zakrywac i izolowac

Rzeczywiscie mam trojniki w ksztalcie litery Y i rozklad rur wyglada na lekko zagmatwany, ale jak to zmienic?Czy to cos naprawde pomoze?

Dokupie jutro welny i pozakrecam jeszcze jedna warstwa rury..

Szkoda ze nie mozna wypozyczyc do sprawdzenia aparatu nawiewnego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura z czopucha do turbiny- 150mm srednica wewnatrz , za turbina sa juz wszystkie rury 125mm sredn. wewn.

Wszystkie rury sa okrecone welna mineralna 5cm,- to "dowalic" jeszcze tej welny??Aparat nawiewny rzeczywiscie jest troche cieply, ale tego urzadzenia podobno nie mozna niczym zakrywac i izolowac

Rzeczywiscie mam trojniki w ksztalcie litery Y i rozklad rur wyglada na lekko zagmatwany, ale jak to zmienic?Czy to cos naprawde pomoze?

Dokupie jutro welny i pozakrecam jeszcze jedna warstwa rury..

Szkoda ze nie mozna wypozyczyc do sprawdzenia aparatu nawiewnego..

na cały strop możesz połozyć 20 cm wełny. Za turbiną powinno być też 150mm , takie jest przecież wyjście z turbiny! i to przewężenie daje duże opory, przynajmniej do najbliższego Y ale lepiej zmienić całość jak pisałem wyżej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo ze nie ma filtra, a na dworze tylko -2 C, w kominku pale juz drugi zaladunek do pelna a w pokojach za zamknietymi drzwiami dalej 14-15 st C.Moze rzeczywiscie dom jest stary, ale wsadzilem juz troche kasy w ocieplenie i nie ma roznicy. Gdybym wiedzial ze nie bedzie znaczacej poprawy po wykonaniu ocieplenia na caly dom(sciany) za kilkanascie tysiecy zlotych to wydalbym ta kase na drewno i tyle.

Pamietam czasy jak dziadek z babka palili na fajerkach, (byly kaloryfery), nieszczelne stare okna z wata, strop- tylko 10 cm betonu, sciany nieocieplone .. i mieli cieplo w calym domu! Mozna mowic o wspolczynnikach przenikania itd ale jotul 15 kW, 90 metrow, nowe okna, docieplenie, wylewka dodatkowa ze styropianem na strychu.. Dopiero jak zamienie dom w bunkier(tzn obloze welna lub styropianem na 20cm ze wszystkich stron )cos sie poprawi??Wszyscy uzytkownicy jotula maja takie doskonale parametry swoich budynkow?? Pozazdroscic takich rozwiazan(ja spalilem od listopada 6 metrow przestrzennych drewna-gl. grab)

Ktos moze zna naprawde godne polecenia osoby znajace sie na kominkach na terenie wojewodztwa lubelskiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to jest następujący problem

1 filtr powietrza zdemontować albo wymienić na skrzynkowy ten który masz obecnie zamontowany mocno ogranicza wydajność turbiny

2 średnica rury za turbiną za mała w stosunku do liczby anemostatów

3 zawsze doprowadza się powietrze rurą o większej średnicy odejścia robi się mniejszą

4 ten typ rozprowadzenia rur bardziej przypomina mi wentylację a nie DGP

5 tak jak wspomniał an-bud kupić rozdzielacz z tego co widziałem są na 7 wyjść , do rozdzielacza doprowadzić rurą 150 spiro owinąć to wełną a te rury które są podłączyć do rozdzielacza , ze zdjęcia wynika że jest 8 anemostatów wtedy do dwóch pomieszczeń poprowadź przez trójnik

ewentualnie dwa rozdzielacze po 4 wyjścia + trójnik 150

W zależności od rozwiązania potrzebujesz

rozdzielacz + 1 szt rury spiro 150 lub

2 rozdzielacze + 2 rury spiro 150 + 1 szt trójnik 150

Oczywiście do tego wełna do ocieplenia rur i rozdielaczy

koszt przeróbki jakieś 200 PLN + koszt filtra trochę pracy no i pozostanie Ci kilka trójników oraz przytulne ciepło kominka

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo ze nie ma filtra, a na dworze tylko -2 C, w kominku pale juz drugi zaladunek do pelna a w pokojach za zamknietymi drzwiami dalej 14-15 st C.Moze rzeczywiscie dom jest stary, ale wsadzilem juz troche kasy w ocieplenie i nie ma roznicy. Gdybym wiedzial ze nie bedzie znaczacej poprawy po wykonaniu ocieplenia na caly dom(sciany) za kilkanascie tysiecy zlotych to wydalbym ta kase na drewno i tyle.

Pamietam czasy jak dziadek z babka palili na fajerkach, (byly kaloryfery), nieszczelne stare okna z wata, strop- tylko 10 cm betonu, sciany nieocieplone .. i mieli cieplo w calym domu! Mozna mowic o wspolczynnikach przenikania itd ale jotul 15 kW, 90 metrow, nowe okna, docieplenie, wylewka dodatkowa ze styropianem na strychu.. Dopiero jak zamienie dom w bunkier(tzn obloze welna lub styropianem na 20cm ze wszystkich stron )cos sie poprawi??Wszyscy uzytkownicy jotula maja takie doskonale parametry swoich budynkow?? Pozazdroscic takich rozwiazan(ja spalilem od listopada 6 metrow przestrzennych drewna-gl. grab)

Ktos moze zna naprawde godne polecenia osoby znajace sie na kominkach na terenie wojewodztwa lubelskiego?

w czasie remontu mieszkaliśmy w starej części domu (dom prawie 200 lat) stare piece i szło w zimę tyle opału że :evil: 6 m drewna miesięcznie, albo 2 tony węgla i było :wink: ciepło. po położeniu 10 cm wełny na stropie poprawiło to o 2 : 3 stopnie przy podobnym zużyciu opału :) też podobna ilość m2 do ogrzania :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drahma:

 

1. Dom masz średnio ocieplony to i spalać trzeba będzie dużo.

2. Wkład masz OK tylko ciepło nie jest rozprowadzane po domu tylko ucieka na poddaszu.

 

Co zrobić:

 

1. Tam gdzie możesz to docieplij:

a) rury DGP

b) strop

c) mostki gdzie tylko się da

d) ściany - to kosztowna inwestycja a po za tym masz już chyba 60cm łącznej grubości. Dodaj jeszcze trochę i będzie jak w Malborku.

2. Zmodyfikuj instalację tak jak Ci radzą powyżej.

3. Zapewnij swobodny przepływ powietrza z pomieszczeń ogrzewanych do pomieszczenia z kominkiem. Musi być cyrkulacja.

 

MCB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...