darekpt 09.01.2008 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 niestety niektórzy zawsze będą twierdzić że czarne to białe a białe to czarne http://www.leier.pl/tarnow/technologia/2000_technologia.php cyt. : Co oznacza termin ceramika poryzowana?Na etapie przygotowania surowca, z którego produkuje się pustaki, do gliny dodawane są trociny drzewne, które w trakcie obróbki termicznej w piecu, w temperaturze bliskiej 1000oC wypalają się - pozostawiając w czerepie ceramicznym mikropory. Proces poryzacji wpływa korzystnie na właściwości pustaków ściennych. W stosunku do produkowanych metodami tradycyjnymi charakteryzują się one wyższą izolacyjnością cieplną, dobrą izolacyjnością akustyczną, mrozoodpornością i odpornością ogniową. Mieszkańcy budynków wymurowanych w systemie Thermopor chwalą korzystny mikroklimat panujący w pomieszczeniach, cenią sobie możliwość życia w budynkach wzniesionych z ceramiki ekologicznej, produkowanej w oparciu o naturalne, przyjazne dla człowieka surowce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
angelb 14.02.2008 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 Witam! Mam poważny dylemat - w projekcie mam sciany konstrukcyjne nośne - grubosc 29cm pustak MAX. Jednak ostatnio rozmaiwialem z dwoma fachowcami (murarzami) ktorzy twierdza ze nie ma nic lepszego od betonu komorkowego (szczegolnie tego z Bielska typ 350) ktory ma bardzo niski wpsołczynnik przenikania. Nie wiem gdzie zadac moje pytanie wiec pytam tutaj. Kiedy musze sie zdecywowac z czego bede budowala dom(jaki material),czy w momencie oddania projektu do adaptacji musze juz poinformowac o tym architekta czy to juz po adaptacji projektu ustalam z kierownikiem budowy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arktyk 14.02.2008 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 Witam! Mam poważny dylemat - w projekcie mam sciany konstrukcyjne nośne - grubosc 29cm pustak MAX. Jednak ostatnio rozmaiwialem z dwoma fachowcami (murarzami) ktorzy twierdza ze nie ma nic lepszego od betonu komorkowego (szczegolnie tego z Bielska typ 350) ktory ma bardzo niski wpsołczynnik przenikania. Nie wiem gdzie zadac moje pytanie wiec pytam tutaj. Kiedy musze sie zdecywowac z czego bede budowala dom(jaki material),czy w momencie oddania projektu do adaptacji musze juz poinformowac o tym architekta czy to juz po adaptacji projektu ustalam z kierownikiem budowy?? Możesz, w zasadzie powinnaś mieć w zakupionym projekcie napisane z jakiego materiału został skonstruowany planowany budynek. Potem, nawet już po otrzymaniu pozwolenia na budowę możesz zamienić materiał stosowany do wznoszenia ścian, pod warunkiem wszakże że zmiana nie będzie tzw zmianą istotną . Możesz np zmienić gazobeton na max lub porotherm czy thermopor lub keramzytobeton i odwrotnie pod warunkiem że będzie to dalej technologia tradycyjna murowana. Taką zmianę należy jedynie wpisać do dziennika budowy. Jeśli chciałabyś zmienić technologię murowaną na szkielet drewniany lub bal drewniany czy kształtki styropianowe zalewane betonem to zmiana taka będzie uważana za zmianę istotną tzn. musisz dostarczyć projekt zamienny i czekać od nowa na pozwolenie na budowę. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
angelb 14.02.2008 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 arktyk dziekuje za odpowiedz w projekcie mam napisane bloczki z betonu komorkowego,zastanawiam się nad porothermen25 czy w takim wypadku bedzie to zmiana istotna czy nie? Jeżeli mniałabym pozostać przy betonie komorkowym to jaki wziasc najlepiej pod uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekp71 14.02.2008 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 Mieszkańcy budynków wymurowanych w systemie Thermopor chwalą korzystny mikroklimat panujący w pomieszczeniach, cenią sobie możliwość życia w budynkach wzniesionych z ceramiki ekologicznej, produkowanej w oparciu o naturalne, przyjazne dla człowieka surowce. zaje....e ktos w to wierzy ?? chyba predzej dolacze do tych 25% Amerykanow .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EZS 14.02.2008 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 ja nie wierzę Ale nit nie napisał jeszcze rzeczy według mnie najważniejszej - każda ściana jednowarstwowa musi być murowana bardzo dokładnie. W praktyce budowlanej oznacza to, że inwestor będzie stał nad murzrzem i patrzył mu na ręce. Albo z lupką oglądał mur co rano. Albo będzie miał takie mostki, że hej. Normalnie dziury nam niestraszne. Z jedniej strony zakryje styropian, z drugiej tynk. Przy jednowarstwowej często zostaje sam tynk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arktyk 15.02.2008 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 arktyk dziekuje za odpowiedz w projekcie mam napisane bloczki z betonu komorkowego,zastanawiam się nad porothermen25 czy w takim wypadku bedzie to zmiana istotna czy nie? Jeżeli mniałabym pozostać przy betonie komorkowym to jaki wziasc najlepiej pod uwagę? Dziękuje za Twoje podziękowanie Ja miałem w projekcie keramzytobeton Optiroc, a zbudowałem z Porothermu 25. Co do betonu komórkowego, wiadomo że najlepszym jakościowo i najdokładniejszym jest system Ytong. Godnym polecenia jest także polski producent SOLBET z Solca Kujawskiego - odpowiednik Ytonga. Można zastosować także H+H Celcon lub innego polskiego producenta np. z twojej okolicy. Warto zastosować raczej biały gazobeton niż szary. Odmiana gęstość 600 i ja polecałbym zbudowanie w systemie ściany dwuwarstwowej np. BK 24 plus styropian np 12 cm, co jest chyba najlepszym kompromisem pomiędzy ścianą jednowarstwową a trójwarstowową. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekp71 15.02.2008 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 W praktyce budowlanej oznacza to, że inwestor będzie stał nad murzrzem i patrzył mu na ręce. dokladnie TAK ! juz widze, jak murarze nakladaja pelna, rownomierna spoine na calej szerokosci np. 44 centow PH lub nie daj Boze 50cm ! zrobia to plackami, czesc spoiny wpadnie zginie w porach .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
angelb 15.02.2008 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 Co do betonu komórkowego, wiadomo że najlepszym jakościowo i najdokładniejszym jest system Ytong. Godnym polecenia jest także polski producent SOLBET z Solca Kujawskiego - odpowiednik Ytonga. Można zastosować także H+H Celcon lub innego polskiego producenta np. z twojej okolicy. Warto zastosować raczej biały gazobeton niż szary. Odmiana gęstość 600 i ja polecałbym zbudowanie w systemie ściany dwuwarstwowej np. BK 24 plus styropian np 12 cm, co jest chyba najlepszym kompromisem pomiędzy ścianą jednowarstwową a trójwarstowową. Pozdrawiam, Bloczki SOLBET profilowane na pióro i wpust z uchwytem montażowym czy wystarczą bloczki tylko z uchwytem montażowym-które lepsze,co radzisz? w projekcie mam bloczki z bk 59*36*24 i 59*24*24 scianki dzialowe z plytek pianobetonowych lub gazobetonowych o grubosci 12 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekp71 15.02.2008 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 bloczki z bk 59*36*24 to oczywiscie sciana 1W zewn.jesli zamierzasz ja zrobic, wez laczenie pioro/wpust, jesli nie, to wg mnie jest to bez znaczenia, bloczki z bk 59*24*24 to nosne wew. - zadnego p/w tam nie potrzebujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
angelb 15.02.2008 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 myślałam o zrobieniu sciany 2-warstwowej-czyli zrobienie sciany wedlug projektu z pustaka 36 i do tego jeszcze dorzucic ocieplenie+12-15 cm albo daje pustak 24 + ocieplenie 15 cm co myslisz o talim rozwiazaniu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekp71 15.02.2008 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 pustak 24 + ocieplenie 15 cm to bardzo ciepla sciana, pustak 36 + ocieplenie to podwojna pomylka i logiczna i finansowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arktyk 15.02.2008 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 Naturalnie podpisuje się pod stwierdzeniami Jacka. Jacku, dziękuje za odpowiedź mniej doświadczonej formumowiczce Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
angelb 15.02.2008 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 och,dziękuje Wam chłopaki za wyrozumiałość...myślę,że jeszcze niejednokrotnie będę się zwracać do Was z pytaniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzychu1970 14.05.2008 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 Witam Czy uważacie, że dobrym rozwiązaniem jest ocieplanie BK styropianem ? Może lepiej jednka dać 36cm bez ocieplenia niż 24cm plus 12cm styropianu. Przez styropian tracimy jedną z głównych zalet BK - paroprzepuszczalność.Oczywiście można sobie zainstalować nowoczesną wentylację wymuszoną ale nie każdego stać na taki luksus.Powiedzmy że zalało (powódź, awaria instalacji wodnej) nam ścianę z BK na której mamy styropian. Jeśli namoknie sciana od strony styropianu to będzie bardzo długo schła co może powodować kruszenie się BK.Nie mam żadnych doświadczeń w tej kwestii i możliwe, że moje obawy są przesadzone jednakże w wielu informacjach znalezionych na net-cie na temat BK podają że nie wskazane jest ocieplać go styropianem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czandra 14.05.2008 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 Do ocieplenia możesz zastosować wełnę, która również jest paroprzepuszczalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzychu1970 15.05.2008 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 Hej Oczywiście można wełnę ale czy jest to jest eknomiczne ? 24 cm BK + Wełna + dodatkowa robocizna wydaje się być droższa niż sam BK 36cm. Nawet jeśli te dwa sposoby są eknomicznie równoważne to zawsze lepiej wybrać prostrzy sposób - szybciej,mniej zmartwień, wykonawca ma mniejsze pole do popisu(spartolenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czandra 15.05.2008 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 Jest to o tyle ekonomiczne, iż wełną przykryjesz wszystkie niedociągnięcia murowania oraz wyeliminujesz mostki cieplne, których nie unikniesz przy ścianie 1 warstwowej, chociażbyy przy oknach. Może wyjdzie trochę drożej, ale musisz patrzeć na to jak na inwestycję długoterminową, a wówczas te różnice będą nieistotne. Zachowasz jednak paroprzepuszczalność ściany i będziesz miał cieplejszy dom, a co za tym idzie tańszy w utrzymaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EZS 20.05.2008 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2008 tyle się pisze o tej paroprzepuszczalności, oddychaniu ścian. A tak na zdrowy rozum na te ściany kładziemy tynk (jest on przepuszczalny? cementowy? może....) na to grunt (obniżamy przepuszczalność), farbę, nie daj boże latex, z zewnątrz też tynk, silikon, bo się nie brudzi itd. Mam wrażenie że ta paroprzepuszczalność to taki mit producentów wełny... cóż, przyznam, strzał w 10, producenci styropianu trochę stracili na tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekpt 15.06.2008 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 na welne daje sie tynk silikatowy ktory jest paroprzepuszczalny.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.