Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Material na sciany- sugestie a doswiadczenie


Recommended Posts

Nie lubię tej formy wymiany doświadczeń, ale sam je prowokujesz

1. Nie ośmieszaj się i nie wprowadzaj ludzi w błąd kolejny raz, dom posiada GWC, więc o żadnym oblodzeniu reku nie może być mowy, nie znasz podstaw wentylacji mechanicznej posadowionej z gruntowym wymiennikiem ciepła, doczytaj nie pisz idiotyzmów

2.Forma ogrzewania budynku to wybór projektanta, w Polsce istnieją już systemy z ogrzewaniem powietrznym zarówno fundamentowym typu legalett lub bezpośrednim z nagrzewnicą powietrzną, zacznij w końcu czytać literaturę, jeżeli chcesz tutaj robić za eksperta. Forma dostarczana energii do budynku nie ma żadnego znaczenia, chyba, że zaraz usłyszę kolejne stwierdzenie, że dom można ogrzewać tylko za pomocą kaloryferów, stać Cię na to jak sądzę. Jeżeli grzałka co siedzi w reku nie daje radę z utrzymaniem temperatury, z kaloryferów też za mało się daje odzyskiwać ciepła to wtedy powietrze jest podawane za pomocą PC bezpośrednio do pomieszczeń.

4.Nie rozumiesz idei budownictwa pasywnego i prawdopodobnie nigdy nie miałeś z nim zawodowo odczynienia

5. Nie buduje się budynków w określonej strefie klimatycznej zakładając, że zimy nie będzie, tylko budynek ma spełniać wymagania zakwalifikowane do określonej klasy energetycznej. Sami autorzy piszą, że dom potrzebuje energii z zewnątrz i podają jej wielkość, poszukaj dokładnie nie podam ci ile, jak poszperasz to znajdziesz, lub inaczej, policz sam dane masz zawarte w info o domu

Roczne straty ciepła budynku to:

A/ Q = 92,5 U A Wk

U- współczynnik przenikania ciepła

A- powierzchnia

Wk !!! - strefa klimatyczna, (dlatego pisałem, że ten dom na suwalszczyźnie nie będzie już pasywny)

Policz teraz Q dla ścian, okien, podłogi na gruncie (uwzględnij mostki pionowy szczególnie na gruncie, bo tam siedzi tylko pustak J&P (0,8)

B/ Straty ciepła przez wentylację

Qw1 = Co V t n : 3600 [kWh/h] na godzinę liczymy dla ułatwienia gdzie

Co-ciepło objętościowe

V-kubatura domu

t-średnia roczna różnica temperatury na zewnątrz i wewnątrz domu

n - liczba wymian powietrza/h

Wyniczek podziel przez sprawność reku otrzymasz straty ciepła na wentylację, przyjmij jakiś tam współczynnik godzinowy dla sezonu grzewczego najlepiej zajrzyj do wyniczków jeziera on tam podaje ile trwa u niego sezon grzewczy, od którego zaczyna i kiedy kończy.

Otrzymałeś jakąś wartość, teraz czas na bilans, bo na razie liczyłeś tylko straty ciepła

C/przyjmij ten sam współczynnik godzinowy, jakiego używałeś dla obliczenia długości trwania sezonu grzewczego i przemnóż go przez strumień ciepła bytowego (policz rodzinkę, urządzenia itd).

D/ Wykonaj teraz proste odejmowanie C-(A+B), jeżeli wartość Ci wyjdzie ujemna NIE ZAŁAMUJ SIĘ, ściągnij teściową, daj jej rower treningowy niech pompuje, popoci się to i więcej ciepła wydzieli, reku wszystko odbierze jak masz jakieś inne pomysły (np. parkowanie ciepłym samochodem w salonie) to je zrealizuj dasz radę !!! w końcu i tak musi wyjść na twoje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

otóż to, dogrzewane jest powietrze nawiewane, oraz pewnie też funkcjonuje ona jako system anty-oblodzeniowy, grzałka ma 2KW, a teraz trudne pytanie ile razy do tej pory się włączyła ?? albo inne trudne pytanie przy jakiej temperaturze zew projektant przewidział jej włączenie ??

 

Grzałka jest dogrzewajaca i nie może nic mieć do czynienia z systemem antyodmrożeniowym, bo jest za wymiennikiem.

Systemem dogrzewania powietrza nawiewowego steruje "normalny" sterownik pokojowy, bo nie jest to ogrzewanie akumulacyjne i w takim przypadku raczej chodzi o temperaturę wewnętrzna, a nie zewnetrzną, i co do tego ma projektant?

Ale podpowiem o konieczności dogrzania powietrza decyduje, no kto? :o Brawo! :lol: Tak jest - UŻYTKOWNIK - pośrednio nastawiajac parametry sterownika, lub bezpośrednio włączając grzałkę. :lol:

 

Tak na marginesie wg. Lipińskich ten dom zużywa około 2.100kWh/rok dla celów ogrzania pomieszczeń - energii dostarczonej z zewnatrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się doczekałem ;) ... najpierw było, że zlośliwie nie chcę napisać ile kaloryferów jest w domu lipińskich, podałem ile tam jest, acz nie wiem po co koledze ta wiadmość była, potem że mało merytorycznie i oszukuję i dom w nie pobiera energii na cele grzewcze, podałem proste wzorki do których należy podstawić dane domu lipińskich i obliczenia strat bytowych i zysków odjąć od siebie, usłyszałem, że bredzę, nastepna teoria dotyczyła grzałki w reku, która go odmraża, tylko światły autor nie rozumie zasady działania reku sprzeżonego z GWC (na wejściu nie potrzeba żadnej grzałki bo układ nie zamarza), natomiast grzałka może być wykorzystywana w tym układzie do podgrzewania powietrza wchodzącego na wymiennik. Ciekawe jakie jeszcze teorie mpoplawa usłyszę, ciekawe forum. Pocieszeniem dla mnie jest, że wszyscy pozastali autorzy postów wszystko rozumieją tylko jeden expert nie .... przykre jakich ekspertów budowlanych mamy w kraju i jaką wiedzą oni dysponują bo mniemam, że kolega mpoplaw pracuje w branży budowlanej. Przecież wystarczy odrobina znajomości fizyki, żeby na tym forum glosić opinie w miarę logiczne ... czy moje wymagania są zbyt wielkie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potem że mało merytorycznie i oszukuję i dom w nie pobiera energii na cele grzewcze, podałem proste wzorki do których należy podstawić dane domu lipińskich i obliczenia strat bytowych i zysków odjąć od siebie, usłyszałem, że bredzę

no właśnie merytorycznie poproszę zyski - straty domu pasywnego najlepiej w jakiś uznanych jednostkach GJ albo kWh, a nie jakieś wykręty o zamykaniu żony albo teściowej, albo byłem ale nie widziałem co tam jest

 

PS do zysków oprócz wymienionych przez ciebie domowników i elektroniki zaliczamy jeszcze słońce, CWU, oświetlenie, gotowanie nie zapomnij dodać

 

PS2 w sprawie moich teorii np o regeneracji GWC zapraszam na wątek dom-cieply-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy 30 stron dasz radę przeczytać to ze zrozumieniem ??

 

Nie interesują mnie już za bardzo twoje teorie nie potrafisz obliczyć poprawinie strat energetycznych swojego domu, nie potrafisz policzyć zysków bytowych, nie znasz podstaw fizyki, masz w stopce, że budujesz dom 3 litrowy to bufonada bo ze swoją wiedzą nie wybudujesz 12 litrowego. Dla twojej informacji wynikiem moich równań jest strata energetyczna twojego domu policzona w kWh na rok. Nie potrafisz również jak rozumiem poprawnie policzyć zysków energetycznych z GWC i doprawadziłeś lub doprowadzisz do jego wyziębienia. Dla mnie jesteś ignorantem, który nawet nie potrafi przyznać się do swojej niewiedzy tylko obraża innych jak mu brakuje argumentów i nie zamierzam czytać twoich kolejnych teorii na tematy związane z energetyką budynków, choćby dlatego, że jestem z tym zawodowo związany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy kiedyś będziemy potrzebowali 50 cm styropianu na ścianach ??

Myślę, że tak zwłaszcza jak się klimat ociepli, co następuje.

Wyluzuj nie zacietrzewiaj się tak, dla pocieszenia Ci powiem że ja też mam 3 litrowy..........................ale samochód. Muszę Ci powiedzieć bardziej się sprawdza niż dom

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztowało wybudowanie domu Lipińskich?

 

Taki sam "normalny około 270.000,-, ten omawiany - pasywny około 380.000,-.

...

Nieźle, 110 tys. złotych różnicy, czyli ok. 40% drożej.

Na forum są entuzjaści, którzy za 100 tysięcy złotych potrafią cały dom wybudować :-? :wink:

 

Mój kosztował ok 180 tys zł, a odliczając ulgi ok 150 tys. zł.

Tylko, że nie jest pasywny niestety 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztowało wybudowanie domu Lipińskich?

 

Taki sam "normalny około 270.000,-, ten omawiany - pasywny około 380.000,-.

Czy jest ogrzewany - oczywiście, ze jest - ale nie kaloryferów, a to "niby" jest "wyznacznikiem" ogrzewania - tak wczesniej wyczytałem.

Dla niedowiarków

"Ciepłe powietrze, odzyskane z gruntu za pomocą gruntowego wymiennika ciepła AWADUKT Thermo, będzie wspomagać zarówno instalację grzewczą, jak i wentylację mechaniczną. Nowoczesne połączenie pompy ciepła typu powietrze-powietrze z centralą rekuperacyjną oraz z kolektorami słonecznymi w pełni zaspokoją zapotrzebowanie na ciepłą wodę użytkową, ogrzanie pomieszczeń oraz sprawną wentylację świeżym powietrzem."

 

Nastepny dowód, że jednak potrzeba energii na ogrzewanie, szacunkowe wyliczenie, że będzie "zużywał" około 11% energii w porównaniu dla domu "normalnego"

Jak to czytam to nie wierzę. 110 000,00 zł różnicy w budowie. Ile za to można mieć opału!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu wątku. Jeszcze nikt nie wymienił silikatów. Wzrost sprzedaży o 40 % w ostatnim roku.

Moim zdaniem materiał na ściany powinien być ciężki o dużej wytrzymałości i dużej pojemności cieplnej.

Dzięki temu później zaczynamy grzać (zużywamy ciepło nagromadzone w czasie lata), lepiej akumulujemy chwilowe zyski (słońce, duże przyjęcie) ściana, strop się nagrzewa i potem powoli oddaje ciepło, krócej grzejemy (można parę dni wcześniej zakończyć grzanie, zanim ściany się wychłodzą i to odczujemy minie na wiosnę parę dni. Taniej w budowie i lepiej w użytkowaniu. Docenią to głównie użytkownicy pieców na paliwo stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu wątku. Jeszcze nikt nie wymienił silikatów.

 

U nas na poddaszu są ściany działowe z siliki. Mamy je z powodów, które wymieniłeś oraz z faktu, iż dobrze tłumią dzwięki. Nie mamy jednak pieca na paliwo stałe, no może z wyjątkiem kominka, ale on ma tylko być dla rekreacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to czytam to nie wierzę. 110 000,00 zł różnicy w budowie. Ile za to można mieć opału!!!!!

 

To zależy jak kto do tego podchodzi. Ja uważam, że lepiej wydać na początku i mieć niskie rachunki, niż potem wyrywać włosy z głowy, jak zacznie się sezon grzewczy. I tak najlepsza lokata to nieruchomości, zatem nie ma sesnu za bardzo na tym oszczędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli różnica w kosztach budowy pomiędzy domem "pasywnym", a "normalnym" (też przecież z przyzwoitymi współczesnymi parametrami - a nie willi gierkowskiej) jest tak duża, to według mnie nie ma sensu się w to bawić - chyba, że dla samej idei i ma się za dużo kasy.

W dobrze wybudownym "tradycyjnym" domu też włosów z głowy przy rachunkach rwać nie będe (na razię rwę w bloku! :evil: ).

A wartość nieruchomości w bardzo nowoczesnych technologiach wcale nie wzrasta proporcjonalnie - tych pieniędzy się raczej nie odzyska.

Za 110 tys. mam grzanie domku do końca życia, a jeszcze na jakieś przyjemności zostanie - lepsze niż imponowanie szarakom niskimi rachunkami za gaz czy prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zbaczamy z tematu, ale niech tam.

Dom energooszczędny jest to idea. Jest to dużo bardziej złożona sprawa nie tylko z czego ściany i ile ocieplenia. Jeżeli podejdzie się do tego z głową to nie wychodzi to tak źle. Nie musi być droższy od normalnego. Osiągnięcie domu 4-5 litrowego nie jest drogie. Schody zaczynają się od domu pasywnego.

Można mówić, że mnie nie dotyczy, że to są wymysły nawiedzonych.

Pół biedy, jeżeli na tym twierdzeniu się kończy.

Bieda, gdy w następnym zdaniu gość dodaje, że niestety utrzymanie domu jest droższe niż mieszkania w bloku.

Pół tragedii, gdy zbudowało się dom 15 litrowy i siedzi się zimą w 15-16 stopniach, bo trzeba oszczędzać.

Tragedia, gdy żona się dowie, że sąsiad pali 750 litrów oleju (na 150 m kw.), ma w domu ciepło.

Super tragedia gdy się stwierdzi, że swój dom pobudowany bez głowy trzeba sprzedać i nie będzie na niego kupca. Bo klasa energetyczna G, bo tak się teraz nie buduje.

Fantasty? Popatrz jak szybko zniknęły ze sklepów lodówki o klasie energetycznej gorszej niż A. I stało się tak nie dlatego, że ludzie się za niemi zabijają i sprzedaje się je teraz spod lady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dyskusji o radzaju materiału na ściany rada jest prosta najtańszy i potem dobrze docieplić w technoligi dwuwarstwowej.

W pełni się z tym zgadzam.

Może dodam jeszcze, że należy uwzględnić jeszcze odpowiednią pojemność cieplną budynku (akumulacyjność), która pozwoli na pełne wykorzystanie zysków słonecznych i bytowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wybudowaniu swojego domu, "obwąchaniu" i "ostukaniu" go oraz porownaniu z dotychczas zamieszkiwanym domem i innymi okolicznymi placami budowy wybrałbym cegłe pełną na sciane + 20 cm styropianu. Przy grubosci muru 24 cm wychodzi okolo 100 cegiel/m2. Gdyby tylko miec jeszcze dostep do porzadnych cegiel rozbiurkowych ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dyskusji o radzaju materiału na ściany rada jest prosta najtańszy i potem dobrze docieplić w technoligi dwuwarstwowej.

W pełni się z tym zgadzam.

Może dodam jeszcze, że należy uwzględnić jeszcze odpowiednią pojemność cieplną budynku (akumulacyjność), która pozwoli na pełne wykorzystanie zysków słonecznych i bytowych.

Jak dobrze ocieplisz i zamontujesz porządne okna to zysków słonecznych nie będzie niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...