jabko 09.01.2008 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 XX a dlaczego liczysz płyty G-K ? Trzeba liczyć koszty równo. Jak liczysz płyty G-K to do terrivy dodaj koszt tynkowania sufitu (i późniejsze pęknięcia u 50% ludzi bo mają stropy nie do końca dobrze wykonane). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
XX 09.01.2008 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 dodałam dla przykład u mnie koszt tynkowania z materiałem 25zł/m2, natomiast zabudowa płytą GK 56zł plus koszt stelaża oraz płyty i gipsu, siatki... Ja po prostu liczę całość, czyli cały strop z obróbką, nie zdefiniowaliśmy, ze liczymy bez, więc policzyłam to w ten sposób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawlik 10.01.2008 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 pytania (jesli można) do "boskiego" jabko : - jaki rodzaj płyt (tych za 800 zł) dałeś na wierzch belek , bo z fotek wyglada , że to nie osb , interesuje mnie rodzaj materiału (czyżby płyty włóknowo-cementowe typu fermacell? - choć cena wskazuje na coś innego-tańszego) , producent , grubość płyty i jej cena za m/kw , a także sposób mocowania do belek oraz czy filcem izolowałeś tylko miejsca podparcia belek na murze czy także styki płyt z belkami ; - czy mógłbyś dla przykładu takiego rozwiązania wkleić swój projekt-schemat konstrukcji belek tego stropu z zaznaczeniem punktów ich podparcia wewnątrz budynku ? ; - czy końce belek w miejcach podparcia na ścianach zewnetrznych ,były jakoś mocowane do muru np. przez nałożenie w wczesniej nawiercony otwór przy końcu belki wystajacego prętu zbrojeniowego lub kotwy z wieńca , a także czy końce belek w miejcach oparcia w murze izolowałeś tylko filcem ; - popraw jeśli sie mylę . Najpierw na zakończenie ścian parteru wylałeś wieniec i na nim dopiero położyłeś belki drewniane , które nastepnie z boków obudowałeś bloczkami dalej ciągnąc ścianki kolankowe i szczytowe , a jeśli tak to pokaż jakąś fotkę (jeśli masz) z czasów budowy , która bliżej-dokładniej pokazuje takie "obudowanie" . Fajnie by było gdybyś miał także fotografię jak rozwiazany był układ belek przy otworze w stropie na schody ; - jak myślisz czy można by było zastosować belki o długości aż ok 7,3 metra , przy podparciu ich końców tyko na ścianach zewnętrznych (w moim przypadku bliźniak o wymiarach kondygnacji 7,3 m x 10,7 m) - pewnie przekrój belek trzeba by było zwiększyć ; - czy jest zasadne konstrukcyjnie rozważanie użycia na belki stropowe innego drewna niż tradycyjne używanego iglastego (sosna , świerk) na więźbę . Czy belki np. z dębiny , buku lub jesionu (pomijając aspekt finansowy - zakładamy że mnie stać) byłyby "mechanicznie" bardziej sztywne , przez co mniej by sie uginały i czy byłyby dużo trwalsze ? Przepraszam , że cię tak chcę "wykorzystać' , ale sam sobie jesteś winien , tak przekonywujaco pokazując zalety (głównie cenowe) takiego stropu , że chyba sam sie skuszę (w końcu po dwóch latach zwłoki - rozważanie innych opcji lokalizacyjnych budowy do czasu aż problem się sam rozwiazał bo ceny działek w Poznaniu herendalnie wzrosły i musimy pozostać przy naszych "bliźniaczych" 330 m/kw) , bo w końcu czas udawac się do projektanta , a koncepcję wypadałoby mieć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 10.01.2008 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 A więc rzut parteru to prostokąt mniej więcej 8x9 ze ścianą nośną w środku dzielącą ten prostokąt dokładnie na dwa węższe prostokąty prawie równe 8x4,5m. Wylany wieniec na całości. Na wieńcu leżą belki 18x8 co 0,5m (a nawet gęściej) Końcówki owinięte papą. Na środkowej ścianie belki są połączone ze sobą i zakotwione do wieńca. Końce na ścianach zewnętrznych są swobodnie położone na wieńcu Są cofnięte dosłownie 2-3cm od płaszczyzny zewnętrznej. Obudowane są normalnie zaprawą i pustakami. Natomist otwór w ścianie jest na wylot (ale od początku było wiadomo ze będzie styropian 15cm. W innym przypadku trzeba zabudować. Płyta jest wiórowa 22mm. Generalnie może to być byle co ponieważ na tym jest styropian akustyczny 3cm i wylewka ok5cm. Więc płyta jako tako nie przenosi zadnych obciążeń. Filc czy pianka wygłuszająca powinna iść na belki ale jeśli jest styropian aku i wylewka to w sumie jest on niepotrzebny. Natomiast pod ścianki działowe wszędzie go dajemy. Ścianki stojana płytach (belkach) a wylewki są osobne w każdym pomieszczeniu. Od spodu podwieszony stelaż i płyty GK. Na stelażu 8cm wełny (bo została z poddasza To dla wyciszenia Co do belek ponad 7m to nie polecam. jakikolwiek niebyłby przekrój. Możesz puźniej narzekać. Właśnie bardzo krótkie belki, gęsto kładzione a następnie amortyzator (styro) i wylewka (dociążenie) powoduje że wady stropu drewnianego czyli dudnienie-głośnośc-drgania są wyeliminowane. XX Faktycznie stelaż i płyty robiłem sam (otynkować sufitu sam bym nie umiał) Tak więc możliwe że w moim przypadku strop drewniany wyszedł mnie około 10tyś zł taniej od terrivy ale u Ciebie lub kogoś innego koszty mogą być porównywalne. Może faktycznie jest płacalny tylko wtedy gdy mamy jak ja tanie drewno i umiejętności oraz czas do wykonania prac samodzielnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.