Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

płyty poliuretanowe


Recommended Posts

Ale zabawny wątek, w którym autor(ka) rozmawia sama ze sobą :-)

 

Nieźle sie ubawiłem :lol:

 

Nikt Ci nie powie, co masz robić. Jak masz za dużo kasy, to wal te poliuretanowe. Jak nie masz, to daj styropian.

 

Nie wiem po co liczyłaś R, choć odrobina umysłowej gimnastyki zawsze dobrze robi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

dla ciebie Depi może zabawny, dla mnie niekoniecznie. Bardzo dziękuje za jakże konstruktywne rady. Kasy mam akurat tyle, żeby spóbowac budowac z głową, czyli nie zawsze koniecznie najtaniej.

Na szczeście znalazły się osoby, których watek mniej rozbawił, napisały do mnie na priva, dały kontakt tel. no i po weekendowych konsultacjach, zdecydowałam się na 5 cm styroduru.

Dzięki wielkie tym którzy pomogli a nie czytali tylko w celach rozrywkowych (janzar, bigrw)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już nie obrażaj się tak od razu :-)

 

Zabawne było tylko to, że prowadziłaś dialog sama ze sobą, a nie to, że masz taki dylemat. Ja takich też mam mnóstwo.

Choćby taki a propos tego poliuretanu (bądź innych materiałów termoizolacyjnych o lepszych właściwościach, niż standardowe 0,04):

 

czy jest sens łączyć różne materiały izolacyjne?

 

Ja mam ścianę z BK. Niektóre jednak jej fragmenty są albo i innego materiału (lepiej przewodzącego ciepło jak żelbetowe nadproża i słupy), albo z racji kontrukcji i rozkładu izoterm są bardziej narażone na ataki zimna (narożniki).

 

I teraz sobie tak kombinuję, czy tych newralgicznych miejsc nie ocieplić czymś o lepszych własciwościach? Cały dom bedzie BK + zwykłe styro, a rogi i nadproża styropian z grafitem (szary) albo poliuretan. Niby lekki overkill, ale w słabiej ocieplonych miejscach może się coś skraplać albo cuś...

 

Więc widzisz - wiem co to znaczy mieć tzw. headfuck.

 

A na marginesie to szkoda, że te osoby odpowiedziały Ci na priwa zamiast na forum. Tak to inni też mogliby skorzystać...

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki, z natury obrażalska nie jestem, ale jak sam napisałeś miałam już wpiątek totalny headfuck i stąd ten monolog wirtualny (faktycznie śmieszny bo wszak sama sobie pytania zadawałam, a z braku odpowiedzi forumowiczów szukałam w necie i sama odpowiadałam :)

Ale wracając do tematu, coby dla innych na przyszłość ew. zainteresowanych też było, po konsulacji tel. z janzarem wniosek taki jest że dajemy 5 cm styroduru.

 

A poniżej jeszcze wiad. priv od bigrw, może komuś się przyda (wcześniej nie publikowałam, bo chciałam go o zgodę zapytać).

 

"powiem tak.....sam użyłem Pianki Poliutartenowej gr. 8 cm o nazwie VAPOTHERM XR i jestem zadowolony..... mi udało się to kupić jakieś 2 lata temu po 33 zł / m2.

Użyłem jej do ocieplenia podłogi na gruncie w piwnicy....ze względu na to aby nie podwyzszać zbytnio piwnicy , którą i tak już mam troszkę wyniesioną ponad teren wokół domu.

ja osobiście wziął bym ją w twoim przypadku na całą podłogę na gruncie....

jest ona pokryta z dwóch stron folia aluminiową....więc będzie promieniowała ta folia do środka....

jeśli użyjesz zbyt cienkiego ocieplenia na gruncie o kiepskich parametrach to może okazać się że podłogówka bardzo szybko będzie się wychładać i będziesz musiała wydawać co roku jakieś 35-50 % (zależy od ilości m2 na jakiej będzie to 5 cm ocieplenie pod posadzką.... ) więcej na ogrzewanie, gdyż posadzka na ociepleniu szybciej będzie się wychładzać a to skutkować będzie że piec będzie musiał nonstop grzać ....czyli nigdy nie będzie przechodził w tyryb uśpienia.....

co do twoich wyliczeń odnośnie R to

dla styro zwykłego F100 Lambda ma 0,04...i nie ma co się łudzić że ma mniej lepiej przyjąć średnią tego co podają wszyscy producenci....

więc wyjdzie przy 5 cm - R=1,25 koszt zakupu m2 = ok. 7 zł/m2

Dla struduru w różnej postacci i nazwach Lambda wynosi średnio 0,035

więc wyjdzie przy 5 cm - R=1,42 koszt zakupu m2 = ok.23-27 zł/m2

Dla pianki poliuratenowej Lmbda wynosi 0,023 i ma dodatkowy plus tego że ma folię aluminiową od której ciepło będzie promieniować....

więć wyjdzie przy 5 cm - R=2,17 koszt zakupu m2 = ok. 35-45 zł\m2 ale to sprawdzisz dokładnie u Pana Czarneckiego Arkadiusza.....

 

Jak przyjrzysz się danym okaże się że R zwykłego stryro do Pianki poliuratenowej jest o 73 % wieksze od R zwykłego styro....( 2,17/1,25)

więc nie jest to mało....pomysl teraz że masz ogrzewanie podłogowe na całym parterze .....więc ile ucieknie ci ciepła z tego parteru....? sporo gdyż całe ciepło po pierwsze jeśli będziesz miała ciepło w domu to część ciepła będzie uchodzić do gruntu.... z tak dużej powierzchni....będzie to spora ilość energi....

styrodur w stosunku do pianki jest o ok. 53 % wieksze od R Styroduru....

 

w odniesieniu do cen....trzeba powiedzieć że inwestycja w ocieplenie w podłodze będzie tam przez najbliższe 25-40 lat....więc nie ma co szukać tutaj oszczędności....

i tak ci się to zwróci....

....pomyśl że jeśli 2500 zł stracisz na ogrzewanie, a rocznie masz strat ciepła na jakieś 15-20% z tytu podłogi....w całym schemacie strat z całego domu....

to płacisz za dużo ok. 375 do 500 zł na ogrzewanie....

przy 100 m2 powiechni koszt wynosi gdzieś ok. 4000 zł...

więc po 10 latach ci sie to napewno zwróci.....

 

(mnie wiem ile masz m2 tej podłogówki....ja robię na całym parterze...ale tam mam zwykły styro 8 cm, gdyż podspodem mam piwnicę dobrze zaizolowaną...i trochę ogrzewaną....-ściany 12 cm styroduru i 8 cm pianki na podłodze w piwnicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztofik ma rację, dodam że ktoś w wątku o cenach pisał, że kupował styrodur XPS w granicach 450 zł m3 (ja kupowałem jesienią po 550 :-? ).

Według tej ceny płyta 5 cm kosztuje około 22 zł m2 brutto, więc podłoga 75m2 wyniesie 1650 złociszy (a nie 4000 :o ), nieco to zmienia powyższe wyliczenia co do opłacalności na plus dla styroduru. :wink:

 

Pozdrawiam

Karp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy macie rację.....co do kosztów....

w przypadku użycia pianki poliuratenowej gr. 5 cm też nie będzie to 4000 zł ( bo to koszt około 100 - 110 m2) a dokładnie, bo sprawdziłem cenę pianki poliuratenowej wyniesie to 2925 zł za 75 m2....

więc różnica wyniesie jakieś 1275 zł pomiędzy pianką poluratenową a styrodurem XPS...

pytanie teraz samo się nasuwa....czy nie wartio by było tego zainwestować te 1275 zł więcej i mieć lepiej ocieplone zwłaszcza że grubość 5 cm.....nie jest wartością powalajacą....

znam takich którzy mają 8 cm -10 cm.....i obecnie jakby mogłi dali by 20 cm....tam gdzie nie ma ogrzewania podłogowego.... a tam gdzie grzeja jest ciepło tylko ciekawe ile kosztuje ich więcj to ciepło w tym momencie.....?

Ja z punktu widzenia inwestorki, która oświadcza że mogła by nawet 4000 zł przeznaczyć na to aby było lepiej ocieplone ....wybrałbym....piankę poliuratenową....ponieważ 1275 zł..... to żaden koszt.... i warto by było ponieść go dla polepszenia wartości oporu cieplnego....

 

ale to juz sprawa własnych rozważań i decyzji inwestora....ponieważ to on zawsze decyduje czy go na to stać czy nie....i czy dla niego to ważne czy nie....opierając się na decyzjach....np. grona forumowiczów...

 

także każdy buduje jak chce.....ale później może mieć wyłącznie do siebie pretensje....żę można było dać więcej....ale szkoda było"mi " 1275 zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tez właśnie rozważam to oczywiście, 75 m kw to mam samej podłogówki, jeśli na cały parter (oprócz garażu, i kotłowni tam planuję 4 cm styroduru) to razem będzie tego koło 100 m - muszę to dokładnie przeliczyć. Co myślicie a propos spiżarki przy kuchni?? czy tam może dac styropian??? w sumie ogrzewania tam nie bedzie, choć oczywiście pomieszczenie jets na tyle blisko stref grzanych że pewnie i zimniej znacznie tez tam nie będzie (od zewn. będzie ocieplona normalnie jak reszta domu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

a, sorki bigwr za brak odpowiedzi na twój post - no nie to juz nie ma takiego znaczenia....

Ale tak ogólnie - wracam do tematu i znów potrzebuję waszej pomocy. Powiem szczerze niedawno weszłam w stan błogoslawiony :))))))))))) i trochę przez to mój zapał budowalny opadł.... czy ja nie mogłabym po prostu przyjechać zawiesić kanrisze???? tylko o wszystkim musze mysleć???? wrrrrr

no ale wracając do termoizolacji parteru - Pan od c.o. pomierzył chudziaka co by wiedzieć ile tego styroduru planowanego by się zmieściło i wychodzi na to, że róznica między poziomem chudziaka przy drzwiach taraowych a drzwiach wejściowych (czyli de facto między tyłem a przodem domu) to ok. 3 cm, więc Pan doradza wyrównać ten poziom wylewką jakąś wyrównującą i dopiero na równy chudziak kłąść (twardy przecież) styrodur..... No i co wy na to? Jak to zrobić?? czym?? ktoś chętny???

Czytałam o czyms takim jak natrysk poliuretanu, wiem że to kosmiczn atechnologia raczej do zastosowan przemyslowych an nie domku ale kurcze jak dam tą wyrównującą to wszędzie zmieści mi się tylko 4 cm termoizolacji...... a możeby mi ktoś hobbistycznie taki poliuretan natrysnął (bez skojarzeń) i upieklabym dwie pieczenie przy jednym ogniu?? - czyli wyrownany chudziak do poziomu i grubsza warstwa termoizol. (bo z tyło domu przy drzwiach tarasowych w salonie miesći się 7 cm....

Ten pomysł to oczywiście raczej z takich teoretycznych, ale doardźcie prosze jak wyrównać chudziak, a moze miacie namiar na kogo skto zrobiłby to plus połozenie papy termi o styroduru???????

wspomózcei ciężarną :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

małgosia, dzięki za głos, jestem właśnie na jutro umówiona z Panem co się zajmuje termoziolacjami i sprzedaje płyty poliuret. - namiar dostałam od bigrw (dzięki)

a co w kwestii wylewania wylewki wyrównującej na chudziak???? proszę o głosy, bo mi się tak na chłopski rozum to to bezsensu wydaje. Przecież warstwa izolacji chyba nie musi w 100% trzymać dokładnie poziomu??? przecież rurki od podłogówki nie muszą iść idealnie w poziomie i różnicę w poziomie zniweluje wylewka????? czy będzie się coś złego działo jeśli np. wylewka w jednym miejscu będzie miała (eksrtemalnie) powiedzmy 9 a w drugim końcu domu 6 cm?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
żeby podsumować temat napiszę, że wreszci eizolację chudziaka mamy zrobioną, zdecydowalismy się ostatecznie na w sporej części płyty poliuretanowe które kupiliśmy w jaworznie od pana na którego namiar dostałam na forum. W wiekszości parteru zmieściło się 6 cm, jedynie w wiatrołapie tylko 3 cm. W garażu poszedł styropian twardy parking 6 cm. Pod płytami jest papa termo. Robocizna jak dla mnie niezbyt fachowo wykonana ale moje ciążowe zmeczenie daje mi spora dawkę łagodności w stosnku do fachowców. Także jeszcze raz dzięki za wszelkie konsultacje, rady i namiar na płyty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...