Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czy ten komin jest dobrze obrobiony?


Recommended Posts

Czy ten komin jest poprawnie obrobiony? Tzn. na pierwszym zdjęciu - cos jakby wypustka (nie wiem jak to się nazywa) w blaszanym kołnierzu jest ponad zaprawą, w drugim kominie jest to zaprawą zakryte. Która wersja jest poprawna? A może obie? I czy można to tak zostawić?

 

Tu jest nad:

 

http://img233.imageshack.us/img233/6760/pict90531fc8.th.jpg

 

a tu pod zaprawą:

 

http://img527.imageshack.us/img527/5527/pict90541yj6.th.jpg

 

A czy ta obróbka jest poprawna?

 

http://img219.imageshack.us/img219/3016/pict90551fp7.th.jpg

 

Moi fachowcy twierdzą, że jeśli jest "obrobione wakaflexem" to już blachy nawet nie trzeba. Inna sprawa - sam nie wiem jak między te kominy dojść...

 

Znalazłem na forum, że obróbka powinna być na wcinkę - tu tak nie jest, ale jeśli już nie na wcinkę to czy przynajmniej jest to dobrze/poprawnie/zadowalająco/dostatecznie zrobione bez wcinki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kominy zostały wymurowane na pustą fugę. Wyklejenie koryta pomiędzy nimi niestaranne (taśma odchodzi od cegieł) jak pod taśmą nie ma pełnego deskowania i papy termozgrzewalnej przeciek gwarantowany. Wierzchnia warstwa kominów wykonana niestarannie, a jak do obmurowania użyto cegły dziurawki to będą poważne kłopoty. A swoją drogą co za talent zaprojektował taki układ kominów? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja nie jestem wielkim znawca, ale czegos mi tu brakuje, badz cos nie gra. Czy te kominy sa Scheidla. Pokrywy wygladaja podobnie. O ile to sa juz pokrywy. Ja takie mialam. Jedna czesc montuje sie w czapie i zalewa do polowy betonem (u mnie byl na niej rysunek dokad trzeba zalac w czapie betonem), na nia naklada sie drugą ale tak by była szczelina wentylacyjna - jest to chyba opisane na stronie scheidla. Mi ta pokrywa na kominie u Ciebie przypomina ta druga ktora trzeba nałożyć a nie zamurowac. Druga sprawa to czapa. Czy planujesz dac cos na gore - blacha, granit, etc ale tak by wystawało poza komin i mialo kapinos?! Bo jesli to juz koniec roboty przy kominach ( ich czapach) to moim skromnym zdaniem nie wszystko gra. Ale moze sie nie znam.

Ja mam 2 kominy systemowe ale zamiast tych nakladek firmowych dałam strazaki bo lepiej wymuszaja ciag.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kominy zostały wymurowane na pustą fugę.

To dobrze czy źle?

 

Wyklejenie koryta pomiędzy nimi niestaranne (taśma odchodzi od cegieł) jak pod taśmą nie ma pełnego deskowania i papy termozgrzewalnej przeciek gwarantowany.

Nie ma :-( To pomiędzy kominami to murek ogniowy rozdzielający 2 części bliżniaka. Czy to zmienia jakoś sytuację?

Wierzchnia warstwa kominów wykonana niestarannie, a jak do obmurowania użyto cegły dziurawki to będą poważne kłopoty.

Użyto. I co teraz? Da się temu jakoś zaradzić? Kominy są już zapłacone więc w grę wchodzą już raczej tylko drobne poprawki lub własna praca a na dachu byłem dziś drugi no może trzeci raz w życiu :-( Da się to jakoś zaimpregnować? Może jakimś środkiem pomalować?

 

A swoją drogą co za talent zaprojektował taki układ kominów?

Kominy były we wspólnej ścianie (jak wspomniałem to jest bliźniak), ale to nie podobało się ludziom od papierków, konkretnie chodziło o przeprowadzenie linii podziału przez coś co nie powinno być wspólne - rozsunęliśmy więc te kominy a wykonawca nie zwrócił nam uwagi, że taki potworek na dachu się pojawi :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te kominy sa Scheidla.

Tak.

 

Pokrywy wygladaja podobnie. O ile to sa juz pokrywy. Ja takie mialam. Jedna czesc montuje sie w czapie i zalewa do polowy betonem (u mnie byl na niej rysunek dokad trzeba zalac w czapie betonem), na nia naklada sie drugą ale tak by była szczelina wentylacyjna - jest to chyba opisane na stronie scheidla.

 

Szczeliny przewietrzające z tego co widzę na stronie są w Rondo Plus - czyli tym kominie gdzie jest ściek kondensatu, to jest komin Rondo - na schemacie nie widzę żadnej szczeliny przewietrzającej, a obrazki są na tyle małe, że nie widzę jak powinno wyglądać osadzenie tego stożka w kominie.

 

Druga sprawa to czapa. Czy planujesz dac cos na gore - blacha, granit, etc ale tak by wystawało poza komin i mialo kapinos?! Bo jesli to juz koniec roboty przy kominach ( ich czapach) to moim skromnym zdaniem nie wszystko gra.

 

To miał być już koniec.

W poprzednim poście pytałem własnie czy tą górę można czymś uszczelnić, nie zapytałem o blachę - czy płyta z blachy ratowałaby sytuację? Czy jako kapinos miałoby wtedy służyć podgięcie krawędzi blachy w dół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niepełna spoina, cegła dziurawka (było o tym wiele razy) to prawdopodobne kłopoty z przeciekającym kominem

a jesli dochodzi do tego nieprofesjonalna obróbka ... :-?

... jak do obmurowania użyto cegły dziurawki to będą poważne kłopoty.

Użyto. I co teraz? ...

 

teraz mogę Ci poradzić abys te kominy obłożył wełną (styropianem choć ze względów p.poz jest to niewskazane) i zaciagnął tynkiem strukturalnym a wierzch komina obrobił blachą chromoniklową z kapinosem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten komin jest poprawnie obrobiony? Tzn. na pierwszym zdjęciu - cos jakby wypustka (nie wiem jak to się nazywa) w blaszanym kołnierzu jest ponad zaprawą, w drugim kominie jest to zaprawą zakryte. Która wersja jest poprawna? A może obie? I czy można to tak zostawić?

 

Tu jest nad:

 

http://img233.imageshack.us/img233/6760/pict90531fc8.th.jpg

 

a tu pod zaprawą:

 

http://img527.imageshack.us/img527/5527/pict90541yj6.th.jpg

 

A czy ta obróbka jest poprawna?

 

http://img219.imageshack.us/img219/3016/pict90551fp7.th.jpg

 

Moi fachowcy twierdzą, że jeśli jest "obrobione wakaflexem" to już blachy nawet nie trzeba. Inna sprawa - sam nie wiem jak między te kominy dojść...

 

Znalazłem na forum, że obróbka powinna być na wcinkę - tu tak nie jest, ale jeśli już nie na wcinkę to czy przynajmniej jest to dobrze/poprawnie/zadowalająco/dostatecznie zrobione bez wcinki?

 

Witam,

szczególnie na drugim zdjęciu widać, że ostatni element systemu jest wmurowany w czapkę, głowicę komina. Niestety nie jest to fachowe rozwiązanie i koniecznie trzeba to poprawić, cały komin musi mieć możliwość pracy w pionie podczas nagrzewania się, zamurowanie, przytwierdzenie ostatniego elementu może doprowadzić do pęknięcia wewnętrznego elementu odprowadzającego spaliny. Należy odkuć beton wokół metalowego ustnika tak aby wkład mógł się swobodnie rozprężać.

Kominy Schiedla nie są raczej kłopotliwe w eksploatacji, wiele wad niestety powstaje wskutek nieprawidłowego, niefachowego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten komin jest poprawnie obrobiony?

 

[...] Należy odkuć beton wokół metalowego ustnika tak aby wkład mógł się swobodnie rozprężać.

Czyli doprowadzić kominy ze zdjęcia 2 do stanu ze zdjęcia 1 ? Tam ustnik jest nad betonem, czy tak?

 

Dokładnie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa to czapa. Czy planujesz dac cos na gore - blacha, granit, etc ale tak by wystawało poza komin i mialo kapinos?! Bo jesli to juz koniec roboty przy kominach ( ich czapach) to moim skromnym zdaniem nie wszystko gra. Ale moze sie nie znam.

 

Granit? Być może ktoś to daje ale 100% kominów jakie widziałem (kilkanaście) miało czapy betonowe takie jak na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na forum, że obróbka powinna być na wcinkę - tu tak nie jest, ale jeśli już nie na wcinkę to czy przynajmniej jest to dobrze/poprawnie/zadowalająco/dostatecznie zrobione bez wcinki?

 

Taka luźna blacha na pewno nie może być. Przeciek murowany. Trzeba przynajmniej wypełnić w miarę dokładnie silikonem dekarskim tą wielką szparę między blachą a murem. A swoją drogą o ile pamiętam przepisy mówią że komin powinien być z pełnej cegły. Niepotrzebnie na tym przyoszczędziłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ja dobrze widzę że ta blacha jest tak po prostu na ostro przycięta a na złączeniach po prostu założona jedna na drugą?? Jeśli tak to jest to poważnie skopane. To wszystko powinno byc ładnie pozaginane. Górny brzeg wpuszczony w komin a przynajmniej podwinięty do środka na giętarce i dobrze uszczelniony a narożniki połączone przez zagięcie blachy (takie podwinięcie w rogu ze dwa razy aby się to samo z siebie trzymało). Są do tego specjalne szczypce którym to wyginają na miejscu nie niszcząc powłoki. U Ciebie chyba młotkiem gięli tą blachę... U mnie obróbka wygląda tak:

 

http://img229.imageshack.us/img229/3002/p9161230smalltb5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Górny brzeg wpuszczony w komin

nasi niestety na wcinke nie zrobili

 

a przynajmniej podwinięty do środka na giętarce i dobrze uszczelniony a narożniki połączone przez zagięcie blachy (takie podwinięcie w rogu ze dwa razy aby się to samo z siebie trzymało). Są do tego specjalne szczypce którym to wyginają na miejscu nie niszcząc powłoki. U Ciebie chyba młotkiem gięli tą blachę...

obawiam się, że nic nie gięli, blacha do obróbki była taka kupiona, na miejscu docinali tylko na paski i twierdzili, że rynienka, która powstaje po przyłożeniu blachy do komina (zagięcie blachy nie było w stronę komina - jak to ma miejsce pewnie przy wcince, a na zewnątrz) jest po to by dobrze to można uszczelnić silikonem...

 

U mnie obróbka wygląda tak:

Wygląda porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...To dobrze czy źle?...

 

Bardzo źle!

W celu ratowania tej sytuacji należy komin zafugować dobrą fugą do klinkieru. Spód bocznych otworów wentylacyjnych również. W szczeliny powstałe pomiędzy korytem blaszanym a kominami wcisnąć uszczelniającą masę bitumiczną. Ścianę komina połączyć z blachą koryta naklejając gładką taśmę ołowianą (bleiCOLOR) z masą bitumiczną. Przed montażem masę bitumiczną taśmy ołowianej pogrzać opalarką i dokładnie docisnąć do cegieł. Górną krawędź taśmy ołowianej na styku z kominem dodatkowo uszczelnić bezbarwnym uszczelniaczem dekarskim. Na kominie zamontować czapę blaszaną (z tej samej blachy co obróbki) a na końcu nasadzić osłonę komina i uszczelnić ją z czapą komina bezbarwnym uszczelniaczem dekarskim. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona komina (stożek) musi "pracować" razem z wkładem ceramicznym, czyli mie może być połączona z czapą komina, musi być szczelina. Jak się zdejmie ten stożek można nałożyć czapę z blachy (jak wyżej). Jak się da uszczelniacz dekarski, on jest elastyczny (czyli niby nie problem), ale przy większym rozszerzaniu się wkładu i tak pewnie popęka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to lamerskie pytanie :lol: ale mnie ciekawi czy te kominy nie powinny mieć daszka jakiegoś? jeśli nie to co z wodą, która wpada do środka podczas ulewy?

 

Pomyś co musi się dziać w takim kominie od elektrociepłowni, albo elektrowni atomowej. Tam to dopiero musi być bajoro w środku :wink:

 

ps do Peterki: (komiksownia.prv.pl) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...