Bartolomeo_ 14.01.2008 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 (edytowane) Mam drewniany dom z bala, który ma kilkadziesiąt lat. Pod wpływem ciężaru ścianek z bala, które znajdują się na piętrze, wygięły się belki stropowe (20 x 30 cm). Zrobiłem na parterze dwa wewnętrzne fundamenty, na których chce zrobić ścianki, które będą podtrzymywać belki stropowe (2 ścianki po 4 metry i wysokości 2,8 m). Zastanawiam się teraz, z czego zrobić te ścianki. Mam dwie opcje:- Suporex 12 cm (czy 12 cm wytrzyma napór bali stropowych?),- po balu pod każdą belkę stropową, a potem zabudować taką konstrukcję kartonem-gipsem.Suporex ma ten plus, że takie ściany będą trzymać cały drewniany dom. Spotkałem się także ze stwierdzeniem, że skoro dom jest drewniany, to wszystkie elementy również powinny być z drewna.Z czego zbudować takie ścianki? Edytowane 13 Lutego 2012 przez Bartolomeo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 14.01.2008 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 IMHO obojętne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 14.01.2008 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 IMHO 12 cm to trochę może być zbyt smukłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mirek_Lewandowski 14.01.2008 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 Ja bym podlewarował do poziomu, podparł (jednym czy tam dwoma słupami- na 4 m to i 3-ma, będzie gotowe do konstr. ściany) zabudował gk bo mniej bałaganu i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 14.01.2008 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 Ja bym podlewarował do poziomu, podparł (jednym czy tam dwoma słupami- na 4 m to i 3-ma, będzie gotowe do konstr. ściany) zabudował gk bo mniej bałaganu i tyle Jak strzeli sobie belkę drewnianą jako podciąg to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mirek_Lewandowski 14.01.2008 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 Tak by należało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 15.01.2008 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 będzie to raczej ściana nośna (robisz do niej fundament) i można ją zrobić z takiego materiału jak robi się ściany nośne. Scian nośnych nie robi się z bloczków o grubości 12cm tym bardziej z miękkiego siporeksu. proponuję rozważyć jakieś cienkie silikaty ale nie mniej niż 15cm lub cegłę pełną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bartolomeo_ 15.01.2008 08:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 (edytowane) Ja bym podlewarował do poziomu, podparł (jednym czy tam dwoma słupami- na 4 m to i 3-ma, będzie gotowe do konstr. ściany) zabudował gk bo mniej bałaganu i tyle Tak będzie podlewarowane (maksymalnie do 5 cm na najbardziej obciążonych belkach) i teraz pojawia się kwestia czym podeprzeć, czy cegłami czy właśnie balami pod każdą z belek stropowych (jest ich w sumie 8 do podparcia, przy czym 2 są najbardziej obciążone i wygięte). Bałagan może być bo dom jest doprowadzony do stanu surowego i wylana jest na razie pierwsza warstwa betonu. będzie to raczej ściana nośna (robisz do niej fundament) i można ją zrobić z takiego materiału jak robi się ściany nośne. Scian nośnych nie robi się z bloczków o grubości 12cm tym bardziej z miękkiego siporeksu. proponuję rozważyć jakieś cienkie silikaty ale nie mniej niż 15cm lub cegłę pełną. Zamiast 12 cm można użyć 24 cm. Ścian nośnych nie robi się z suporeksu? a przecież ściany zewnętrzne robi się z suporeksu, całe domy stawia się z suporeksu, to na ściankę jest nieodpowiedni? Przecież siły z naciskających od góry belek stropowych będą rozkładać się na całą ściankę z suporeksu, tak więc nie sądzę aby się on odkształcał. Pomyślałem o suporeksie, a nie o cegłach pełnych ze względu na szybkość stawiania i łatwość wykonania w nim otworu, rowka itp. Edytowane 13 Lutego 2012 przez Bartolomeo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 15.01.2008 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 Ja bym podlewarował do poziomu, podparł (jednym czy tam dwoma słupami- na 4 m to i 3-ma, będzie gotowe do konstr. ściany) zabudował gk bo mniej bałaganu i tyle Tak będzie podlewarowane (maksymalnie do 5 cm na najbardziej obciążonych belkach) i teraz pojawia się kwestia czym podeprzeć, czy cegłami czy właśnie balami pod każdą z belek stropowych (jest ich w sumie 8 do podparcia, przy czym 2 są najbardziej obciążone i wygięte). Bałagan może być bo dom jest doprowadzony do stanu surowego i wylana jest na razie pierwsza warstwa betonu. będzie to raczej ściana nośna (robisz do niej fundament) i można ją zrobić z takiego materiału jak robi się ściany nośne. Scian nośnych nie robi się z bloczków o grubości 12cm tym bardziej z miękkiego siporeksu. proponuję rozważyć jakieś cienkie silikaty ale nie mniej niż 15cm lub cegłę pełną. Zamiast 12 cm można użyć 24 cm. Ścian nośnych nie robi się z suporeksu? a przecież ściany zewnętrzne robi się z suporeksu, całe domy stawia się z suporeksu, to na ściankę jest nieodpowiedni? Przecież siły z naciskających od góry belek stropowych będą rozkładać się na całą ściankę z suporeksu, tak więc nie sądzę aby się on odkształcał. Pomyślałem o suporeksie, a nie o cegłach pełnych ze względu na szybkość stawiania i łatwość wykonania w nim otworu, rowka itp. Nie napisał,że ścian nośnych nie robi się z BK tylko,że ścian nośnych na 12 cm nie robi się , tym bardziej z BK. Moim zdaniem tak jak pisał Mirek lepiej wykonać podciąg z belki drewnianej + słupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bartolomeo_ 15.01.2008 08:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 (edytowane) Moim zdaniem tak jak pisał Mirek lepiej wykonać podciąg z belki drewnianej + słupy. ale dlaczego lepiej, będzie to bardziej wytrzymałe? (ściana z suporeksu wydaje się bardziej wytrzymała niż belki), tańsze? szybsze w budowie? Poza tym nie można wykonać jednej belki poprzecznej, która będzie podtrzymywała belki stropowe, a ona będzie podpierana przez słupy. W moim przypadku misiałbym pod każdą belkę stropową podeprzeć bezpośrednio po jednym słupie. Edytowane 13 Lutego 2012 przez Bartolomeo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 15.01.2008 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 ...Zamiast 12 cm można użyć 24 cm ... nie ma takiej potrzeby - wystarczy BK 12 cm przed murowaniem podstempluj belki aby ostatnia warstwa podeszła pod sama belke i odizoluj drewno od muru papą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 15.01.2008 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 Moim zdaniem tak jak pisał Mirek lepiej wykonać podciąg z belki drewnianej + słupy. ale dlaczego lepiej, będzie to bardziej wytrzymałe? (ściana z suporeksu wydaje się bardziej wytrzymała niż belki), tańsze? szybsze w budowie? Poza tym nie można wykonać jednej belki poprzecznej, która będzie podtrzymywała belki stropowe, a ona będzie podpierana przez słupy. W moim przypadku misiałbym pod każdą belkę stropową podeprzeć bezpośrednio po jednym słupie. Dlaczego drewno? Łatwiej sobie zaaranżujesz nowe wnętrze. Chyba,że chcesz mieć scianę akumulującą ciepło to wtedy polecam np. silkę. Nie trzeba każdej belki podpierać słupem. Podciag podpiera belki a słupy mozna spokojnie zaprojektować co 2 czy 3 belkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 15.01.2008 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 ...Zamiast 12 cm można użyć 24 cm ... nie ma takiej potrzeby - wystarczy BK 12 cm przed murowaniem podstempluj belki aby ostatnia warstwa podeszła pod sama belke i odizoluj drewno od muru papą Moim zdaniem nie wystarczy, zbyt smukła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bartolomeo_ 15.01.2008 08:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 (edytowane) ...Zamiast 12 cm można użyć 24 cm ... nie ma takiej potrzeby - wystarczy BK 12 cm przed murowaniem podstempluj belki aby ostatnia warstwa podeszła pod sama belke i odizoluj drewno od muru papą tak, na papie chcę stawiać ściankę i podobnie podłożyć papę pod jej zwieńczenie przy belkach stropowych Edytowane 13 Lutego 2012 przez Bartolomeo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bartolomeo_ 15.01.2008 09:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 (edytowane) Dlaczego drewno? Łatwiej sobie zaaranżujesz nowe wnętrze. Chyba,że chcesz mieć scianę akumulującą ciepło to wtedy polecam np. silkę. Tam gdzie mają być ściany będzie kuchnia i łazienka, dlatego nawet lepsza jest ściana z suporeksu bo łatwiej na niej zawieszę szafki kuchenne, umywalkę w łazience itp Nie trzeba każdej belki podpierać słupem. Podciag podpiera belki a słupy mozna spokojnie zaprojektować co 2 czy 3 belkę. No właśnie w tym jest problem, że jeden z bali stopowych każdej ze ścianek jest mocno obciążony i przez to bardziej wygięty niż reszta. Nie da się wypoziomować wszystkich belek stropowych na jednej wysokości bo te najbardziej obciążone belki musiałbym podlewarować conajmniej z 10 cm, a gdybym tak zrobił istnieje ryzyko "złożenia się" dachu (jest cały wymieniony i pokryty blachodachówką). Dlatego każdą z belek stropowych trzeba osobno podpierać, a potem przy wykończeniówce spoziomować kartonem-gipsem. Edytowane 13 Lutego 2012 przez Bartolomeo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 15.01.2008 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 Moim zdaniem nie wystarczy, zbyt smukła. z góry bedzie przycisnieta belką, po otynkowaniu będzie miała 15 cm grubosci a miejscami po naklejeniu płytek (kuchnia, łazienka) dojdzie do 18 cm dla "świetego spokoju" mozna co 3 cia spoina rzucić walcówke fi 5- 6 mm choc i bez tego nie obawiałbym sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 15.01.2008 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 Dlaczego drewno? Łatwiej sobie zaaranżujesz nowe wnętrze. Chyba,że chcesz mieć scianę akumulującą ciepło to wtedy polecam np. silkę. Tam gdzie mają być ściany będzie kuchnia i łazienka, dlatego nawet lepsza jest ściana z suporeksu bo łatwiej na niej zawieszę szafki kuchenne, umywalkę w łazience itp Nie trzeba każdej belki podpierać słupem. Podciag podpiera belki a słupy mozna spokojnie zaprojektować co 2 czy 3 belkę. No właśnie w tym jest problem, że jeden z bali stopowych każdej ze ścianek jest mocno obciążony i przez to bardziej wygięty niż reszta. Nie da się wypoziomować wszystkich belek stropowych na jednej wysokości bo te najbardziej obciążone belki musiałbym podlewarować conajmniej z 10 cm, a gdybym tak zrobił istnieje ryzyko "złożenia się" dachu (jest cały wymieniony i pokryty blachodachówką). Dlatego każdą z belek stropowych trzeba osobno podpierać, a potem przy wykończeniówce spoziomować kartonem-gipsem. Nie , wystarczy wyznaczyć poziom najbardziej ugietej belki i do niej dostosować podciąg a pod reszę wykonać nakładki aby uzupełnić brakujące oparcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 15.01.2008 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 Moim zdaniem nie wystarczy, zbyt smukła. z góry bedzie przycisnieta belką, po otynkowaniu będzie miała 15 cm grubosci a miejscami po naklejeniu płytek (kuchnia, łazienka) dojdzie do 18 cm dla "świetego spokoju" mozna co 3 cia spoina rzucić walcówke fi 5- 6 mm choc i bez tego nie obawiałbym sie Przed chwilą tez mi podwykonawca kity cisnął ,że wsyatarczy ,że nie trzeba itd. Moim zdaniem trzeba bo będzie się rysować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bartolomeo_ 15.01.2008 09:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 (edytowane) Nie , wystarczy wyznaczyć poziom najbardziej ugietej belki i do niej dostosować podciąg a pod reszę wykonać nakładki aby uzupełnić brakujące oparcie. No w sumie tak, ale nie jest przy tym więcej roboty? i jaka z tego korzyść w porównaniu ze słupem pod każdą belkę stropową? Edytowane 13 Lutego 2012 przez Bartolomeo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 15.01.2008 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 Nie , wystarczy wyznaczyć poziom najbardziej ugietej belki i do niej dostosować podciąg a pod reszę wykonać nakładki aby uzupełnić brakujące oparcie. No w sumie tak, ale nie jest przy tym więcej roboty? i jaka z tego korzyść w porównaniu ze słupem pod każdą belkę stropową? Zamiast np. 12 słupów masz 6 i dowolnie (dość) sobie aranżujesz otowry np. drzwiowe jeśli są akurat potrzebne. Jeśli chodzi o czas to nie widze problemu. Trzeba podstemplować belki, "podlewarować" , unieść i podstemplować podciąg, zamocować słupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.