Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tynk gipsowy kontra cementowo wapienny.


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 521
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Troche w temacie: czy przed położeniem tynku CW na Ytonga można (albo dobrze jest) ściane zagruntować? Tak mi ekpia mówi, strasząc, że bez gruntowania Ytong wezmie tyle wody, ze tynk bedzie sto lat schnął a i tak nie wyschnie i będą plamy. Mam 440 m2 scian - troche gruntu (kasy) w to wejdzie .

Gruntować czy nie gruntować, oto jest pytanie ?

 

oczywiście, że gruntować i uważać na wykonawców, którzy na gruntach oszczędzają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tynki CW różnią 2 rzeczy:

1. Cem. Wap. są same w sobie odporne na grzyby. Tynki Gipsowe zawierają środki przeciwgrzybiczne. które po latach tracą swoją aktywność.

2. Cem. Wap. chłoną 2 razy mniej wody i łatwiej ją oddają spowrotem do powietrza ze względu na mniejszą granulację.

Ci, którzy już się zdecydowali na G-K to polecam już myśleć o usprawnieniu wentylacji grawitacyjnej.

Przy wentylacji tradycyjnej masz dwa wyjścia:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

u mnie dziś startują, 450 m2 mam dwa rodzaje,

w większości knauf maszynowy

cementowow wapienny webber czy jakos tak na lazienki i kotlownie.

sam gruntowałem ściany i sufit.

materiał po mojej stronie, za całość jakieś 3500

robocizna niecałe 5000

średnio jakieś 18,50 za m2.

widziałem gotowe tynki robione przez ta ekipę i gipsowe nadają się od razu pod malowanie, na cementowe idą kafle więc struktura bez znaczenia.

 

miałem wycenę od innej firmy całość cementowo-wapienne cena 27 zl za metr z materiałem filcowane, nie zastanawiałem się długo.

Edytowane przez Conrad&Beata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie, 11 za robocizne reszta material, jak pisalem w moim zakresie, jakość sprawdzalem na innych budowach, no i juz w tej chwili na mojej, nie mam zastrzeżeń,

wiekszość tynk gipsowy knauff 18,90 za worek

grunt i narozniki mialem troche poz znajomosci więc dlatego moze troche taniej, ale to mały procent całych kosztów.

cementowo-wapienny zgodnie ze sztuka ale to tylko lazienki i kotłownia wiec nie duzo. jakies 70m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo tanią ekipę znalazłeś,przy takiej cenie musisz być bardziej wyczulony i dokładnie wszystko sprawdzać,szczególną uwagę zwróć czy wklejają siatkę w miejscach łączenia się dwóch materiałów,zabezpieczają elementy drewniane oraz metalowe tak aby nie miały stycznosci z tynkiem,o poziomicy wspominac chyba nie muszę:)szkoda,że nie zdecydowałeś się na listwy przyokienne pcv bo to super rzecz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
generalnie jest przyjęta zasada że do każdego rodzaju materiału jest odpowiedni grunt tej samej firmy,niby dopiero wtedy można mówić o jakiejś tam gwarancji

 

a czemu nie uzyc innego producenta ktory moze byc lepszy i pomieszac produkty, wazne aby sie tylko nie gryzly, czesto tak jest iz firma x ma dobre to ia firma y tamto, n ie ma co isc jednym z producentów, choc czasami ma to sens nawet finansowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu nie uzyc innego producenta ktory moze byc lepszy i pomieszac produkty, wazne aby sie tylko nie gryzly, czesto tak jest iz firma x ma dobre to ia firma y tamto, n ie ma co isc jednym z producentów, choc czasami ma to sens nawet finansowy.

ciekawe tylko jak sprawdzić czy sie produkt firmy X gryzie/czy nie gryzie się z produktem firmy Y. Czy warto kombinować? wg mnie nie - potencjalna oszczędność jest pozorna w stosunku do ewentualnych późniejszych kłopotów.

ja robiłem tynki cem-wap na Dolinie Nidy - na budowe zaprosiłem regionalnego doradce, który sam tez 1x w tygodniu wpadał na inspekcje - jesli bym mieszał róznych producentów u żadnego nie miałbym gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojgoc: tynk cem wap - nie ma się z czym gryźć tak naprawdę, jeżeli jest to realny tynk cem - wap [lub mineralny] wystarczy, że są użyte dobre składniki. Zwykle najwięcej w "tyłek" daje kiepski cement [z dodatkami] użyty jako materiał wiążący, lub wapno "wyżerające kolory" jeżeli jest go za dużo i nie ma chemii która wśród wielu celów [nie może owa chemia eliminować wapna] jest m.in. uplastycznianie masy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*

Wrzucam tu mój "kamyczek" do "ogródka" (wraz z przypomnieniem tematu wątku). Wykonano mi niedawno tynk cem.-wapienny Baumit. Pierwsze spostrzeżenie (po wyschnięciu): jest zdecydowanie mocniejszy od gipsowego (którym mocowano mi narożniki). Przy wierceniu pierwszych otworów okazało się, że w ten gipsowy wiertło wchodzi nie tylko jak "w masło", ale b. łatwo się kruszy (w odróżnieniu od tego cem.- wapiennego). A ten nie jest gładki, jak gipsowy, ale mnie właśnie o to chodziło :yes:

To tyle na razie :)

Edytowane przez Konto usunięte_12*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sobieradek: tynk cementowo wapienny - nie ważne jakiej firmy, ma w sobie ziarno do 2 mm [plus minus], poza tym zupełnie inna jest wytrzymałość i twardość gipsu a zupełnie inna dajmy na to tynku [tradycyjnie: cement piasek i wapno], firmowo to wariacje w tym temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...