Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kanadyjczyk bez tajemnic


kanadom

Recommended Posts

Miałem na myśli klejenie płyt do krokwi i wkręty z koszulkami do mocowania kontrłat. Koszulka musiałaby być tak długa jak wkręt no i wiercenie pod każdy wkręt. Do tego problem z odpowiednim dociągnięciem. Pozdrawiam.

 

Musiało by to być klejone na całej powierzchni do kompletnego poszycia dachu.

Tj "pełnego deskowania" jeśli cała płyta była by przyklejona do poszycia, mogło by być bez dybli.

Liczy się powierzchnia styku, a przy klejeniu jest ogromna, tylko leśny lud (co niektórzy inż ) mogli by mieć zbyt ściśnięte czachy :D

 

Założeniem moim jest eliminacja wszelkich mostków. Jeśli okaże się, że nie ma innej możliwości jak metalowe wkręty to cóż ... będę musiał z tym żyć ;)

 

Ale pociągnę jeszcze temat.

Co myślicie o mocowaniu płyt PIR do krokwi i konrłat do tej płyty klejem jaki stosuje się w systemie MOWO?:

18_MOWO_test_wytrzymalosci_obciazenie_150_kg.JPG

Obciążenie i siły ścinające pod dachówką nawet ceramiczną są znacznie mniejsze niż na powyższym zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 652
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Cytując klasyka,, żyjemy w hydrosferze".

1. wilgotność względna w domu 40-50%

2. paroizolacja daje opór gazowi jakim jest para równy warstwie 20m powietrza( o błędach technologicznych nie wspomnę).

3. Pkt. rosy w okolicach kontaktu z zimnym powietrzem

4.Zwiększone zużycie energii cieplnej

 

Witam, jak myślicie ... dla czego po 15 latach zaczęto stosować styropian ryflowany ? (od zastosowania styropianu mocowanego na elewacji bez ryfli, stelaży, listewek i innych w między czasie jakie występowały)

... właśnie dla tego, że pkt. rosy - wypadał z takich czy innych względów wewnątrz przegrody wypełnionej warstwą ocieplenia, drastycznie zmieniając jej parametry.

Wszyscy dokonujecie obliczeń, ale jak dla mnie dziwnym trafem ograniczacie wilgotność wewnątrz domu, gdzie wszystko działa i jest zgodnie z technologią a niejednokrotnie więcej (paroizolacja, wentylacja mechaniczne, rekuperacja itd.)

Cały czas rozmawiamy o warunkach idealnych, o idealnym wykonaniu izolacji zewnętrznej, o idealnym "wykonaniu" styropianu, o idealnym wykonaniu itd ...

Czy ktoś z Panów, oprócz warunków idealnych zakłada, że mógł zakupić styropian, który nie posiada przenikalności zgodnej z normą, że może być gdzieś nieduży przewiew, że taśma, którą szczelnie sklejacie wiatroizolacje, paroizolacje, membrany dachowe itd, itp, (a dokładnie ich klej) w warunkach jakim jest poddawany (np. różnice temperatur powyżej 30st.C.) mają gwarancję maksymalnie 2lata ... ? (czytał z Was ktoś ich deklaracje zgodności ?)

Czy orientujecie się, że przy długości ściany budynku 10m, praca budynku drewnianego potrafi być - 5cm i więcej po przekątnej? (i jest to dopuszczalne - normalne)

Czy wreszcie rozbieraliście może jakąś przegrodę tak właśnie wykonaną jak opisujecie?

 

Dlaczego, właśnie tak a nie inaczej potentaci (tacy co budują powyżej 90% budownictwa drewnianego w skali kraju nie tak jak my 8% -2012r.) właśnie tak wykonują domy i domy pasywne - stosując styropian (styrodur) ryflowany (elewacja - tynk)? Dlaczego u nich kupuje się wełnę o szerokości rozstawu słupków ściennych ? Dlaczego płyty OSB, Regipsowe i inne materiały pasują do rozstawu słupków i tak są produkowane? Czy ktoś z Panów wie o tym wszystkim?

Dlaczego więc sądzicie, że "Ci Potentaci" strzelają sobie w kolano - robiąc według Was wszystko źle?

System ze styropianem ryflowanym, pierwszy raz wykonywałem poszycie w Norwegi 15 lat temu - czy sądzicie, że gdyby to było dziadostwo, dalej ktoś by to kontynuował ?

Piszecie, że nie musi być wiatroizolacji i kiedyś nie było .... dla czego zaczęto ją stosować?

Proponuję, żeby któryś z Panów wybudował tak dom, zaprosił chętnych i za 8-10 lat możemy znowu się spotkać - rozebrać przegrodę (jej część) chętnie za sponsoruje i pokryje koszty takiej naprawy i zobaczymy ? Co Panowie na to jacyś chętni ? Zapraszam, do kontaktu na privie.

Nie można zanegować wszystkiego ... Owszem cały czas powstają nowe materiały, nowe technologie, - to rozumiem.

.... ale Wy - atakujecie coś co działa i to działa bardzo dobrze - na świecie, nawet u mnie w domu - dla czego? zbieg okoliczności, nie powstały jeszcze inne warunki czy kosmici? no proszę Was, wymyślajcie nowości, ale nie mówcie, że ziemia jest płaska, jak każde dziecko już wie że jest okrągła ....

pozdrawiam,

P.S. W załączeniu zdjęcia (domy 5 i 7 lat) - w jednym, 2 i 3 przypadku - punkt rosy na zewnątrz przegrody lub w środku styropianu ... :)

.... tyle, że "rosa" o tym nie wiedziała i spływała sobie po wewnętrznej stronie ściany i do podwaliny ...

Wynika więc z tego, że nie zawsze bywa tak jak by się policzyło, chciało, myślało

A tak na marginesie, może ktoś policzyć standardowego kanadiana, gr. konstr. 14cm jaka temp. powierzchni wystąpi na płycie OSB - po zewnętrznej, przy założeniu temp. wew. 24st.C. - zewnętrznej 2 st.C i wilgotność 70% .... ? - opór: styropianu-5,25, wełny-4,06 (m2K/W). ... ???

Załączniki:

tabela temp. punktu rosy:

- http://web.archive.org/web/20121021023307/http://www.webac.pl/informacja/td2.pdf

Wymian podwaliny.jpg

wymiana podwaliny1.jpg

Styropian brak ryfli pralnia.JPG

skropliny po wewnętrznej stronie.JPG

skropliny po wewnętrznej stronie ściany.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten system i klej jest doskonały. Zwróć tylko uwagę na fakt, że mocowany materiał to nie jest "zwykła"pianka. Te trójkątne elementy nośne są przyklejane do uprzednio zagruntowanej ściany. W Twoim przypadku trzeba by było użyć pianki bez folii aluminiowej lub tą folię w miejscach klejenia usuwać. Kolejna sprawa to krycie wstępne, które powinno być na wierzchu płyt a kontrłaty montuje się na kryciu wstępnym. Pozostaje kwestia jak będzie wytrzymałe to połączenie z drewnem. Trzeba by to zatem wykonać tak: kleić kontrłatę do płyty usuwając folię następnie montować cieka płytę OSB na niej krycie wstępne dalej kolejna kontrłata, łaty i dachówka. Czyli przerost formy nad treścią. A czy w swoim domu ograniczysz wielkość okien? Szyby jakie by nie były będą olbrzymimi mostkami. Twój dach można wykonać jeszcze inaczej. Wylać betonowe skosy i poziomy fragment stropu pod jętkami. Pokryć to izolacją cieplną (może być styropian) i nad tym wykonać więźbę. Podtrzymuję swoje zaproszenie na jutro. Będziesz mógł to zobaczyć. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... właśnie dla tego, że pkt. rosy - wypadał z takich czy innych względów wewnątrz przegrody wypełnionej warstwą ocieplenia, drastycznie zmieniając jej parametry.

 

Błąd polegał na tym, że w szkielecie (w konstrukcji) dodatkowo zamontowano izolację cieplną. Zapewne w dobrej wierze, żeby było cieplej. Natomiast takie błędne wykonanie nie upoważnia do stosowania styropianu ryflowanego. Tu kłania się elementarna wiedza o wentylacji przegrody, której tym budowniczym i projektantom brakowało. Wystarczyło wykonać ścianę tak jak dach i nie byłoby problemów. Żeby skos nie utrudniał myślenia należy zastanowić się nad dachem mansardowym. Fragment mansardowy jest prawie pionowy czyli niczym nie różni się od ściany szkieletu. W tych domach, które stawiałem w 1989 roku tak to wykonałem i do dziś nie ma żadnych problemów. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co opisujesz ,to w pełni się z tobą zgadzam. Nie ma budowli doskonałych w sensie szczelności. Problem należy to rozpatrywać w kontekście wilgotności względnej powietrza wewnątrz kanadyjczyka .Zasadą powinno być,że takie domy obligatoryjnie powinny mieć doskonałą-skuteczną wentylacje. Ale potrzeby ludzkie wymagają aby to oscylowało wokół 40% .To oznacza ,że w przegrodzie niedoskonałej przy zewnętrznej płycie poszycia ,może dojść do kondensacji w warstwie ocieplenia między słupkami. Przyklejony styropian na zewnątrz przesuwa pkt,. rosy na ok.5cm od zewnętrznej strony styropianu gr. np.15cm.

Faktem jest że może się skroplić wilgoć w warstwie styropianu,ale ma on szansę na wiosnę wyschnąć ,bo ściana nagrzewa się do >30oC.Wiosną powietrze jest stosunkowo suche i różnica ciśnień pary wodnej wykona pracę osuszenia. W warstwie wełny zakrytej z dwóch stron folią ,takie szanse są żadne.

Druga sprawa,to rodzaj izolacji między słupkami. IPR - izolacje pochodzenia roślinnego są drogie(nie wiedzieć czemu ) ale doskonałe.Wełna mineralna to dobry mat. do izolacji rurociągów a nie domów. Przyczyna problemów tkwi w rodzaju izolacji między słupkami. 7g. wody w m/3 powietrza wewnętrznego robi problem ,którego ,,sztuczne izolacje " nie mają szans pokonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa prosta obliczenia CW

Paroizolacja i wentylacja.

Wychowałem się w domu gdzie płyta balkonu zachodzi nad pokój gościnny, i jeśli nie było by dobrej ... lewej wentylacji-

poprzez nieszczelne okna itp, pieczarkarnia od razu by tam była !!

przy 40% i 20st ... powierzchnia ściany musi mieć mniej jak 6,5 st .

 

Andstach1 ok pokazujesz przykład domów z przed 7 lat .. ale nadal wielu ludzi żyje w epoce oddychania ścian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten system i klej jest doskonały. Zwróć tylko uwagę na fakt, że mocowany materiał to nie jest "zwykła"pianka. Te trójkątne elementy nośne są przyklejane do uprzednio zagruntowanej ściany. W Twoim przypadku trzeba by było użyć pianki bez folii aluminiowej lub tą folię w miejscach klejenia usuwać.

 

Sądzisz, że ten klej nie trzyma się folii alu ? Czy występujące siły ścinające spowodują, że folia oderwie się od płyty PIR ?

 

Kolejna sprawa to krycie wstępne, które powinno być na wierzchu płyt a kontrłaty montuje się na kryciu wstępnym. Pozostaje kwestia jak będzie wytrzymałe to połączenie z drewnem. Trzeba by to zatem wykonać tak: kleić kontrłatę do płyty usuwając folię następnie montować cieka płytę OSB na niej krycie wstępne dalej kolejna kontrłata, łaty i dachówka. Czyli przerost formy nad treścią.

 

Potwierdzam, taka realizacja to przerost formy ...

 

A czy w swoim domu ograniczysz wielkość okien? Szyby jakie by nie były będą olbrzymimi mostkami.

 

Niech cytat posłuży jako odpowiedź:

"Szyba dwukomorowa wykonana ze szkła SGG PLANITHERM, o współczynniku Ug=0,6 w/m2 K i współczynniku Solar Factor g = 0,60, nawet od strony północnej generuje zyski ciepła na poziomie +49 kWh/m2, straty zaś na poziomie -56 kWh/m2, co w efekcie daje bilans energetyczny na poziomie -7 kWh/m2 (podczas gdy bilans energetyczny ściany wynosi -10 kWh/m2). W przypadku pozostałych stron świata bilans jest naturalnie bardziej korzystny. "

Od północy nie mam okien.

 

Twój dach można wykonać jeszcze inaczej. Wylać betonowe skosy i poziomy fragment stropu pod jętkami. Pokryć to izolacją cieplną (może być styropian) i nad tym wykonać więźbę. Podtrzymuję swoje zaproszenie na jutro. Będziesz mógł to zobaczyć. Pozdrawiam.

 

Nie dam rady ... Pracuję.

Ale .. Taki dach to dodatkowe koszty konstruktora, który musiałby taki dach zaprojektować/przeliczyć. Nie będzie to opłacalne. Poza tym, mam zaplanowane wykorzystanie przestrzeni nad poddaszem użytkowym.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest zła technologia a szkodliwa.Powinna być ścigana przez prawo.

 

No widzisz kolego andstach1, wzywani do pomocy koledzy nie pomogli a przynieśli rózgi pod choinkę Okazuje się że więcej osób twierdzi że technologia( m.in. zastosowanie styro ryflowanego) którą stosujesz powinna być karana a nie sprzedawana. Na Twoim miejscu już zacząłbym ,ze względu na przyszłe pewne reklamacje , część portkami . POZDRAWIAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam, nie wiedzę różnicy aby szkielet był traktowany inaczej jak inne konstrukcje !

Fizyka budowli jest jedna ! po to się robi obliczenia aby zobaczyć pierwsze jakie U się osiągnie stosując daną kombinacje.

To samo z dyfuzją, polecam zaznajomić się z technologią stropodachów.

Tam warstwa pod izolacją musi być zbrojona włóknem szklanym plus dodatek alu, ze względów na dyfuzję i sporym oporem wierzchniego przykrycia.

"kandyjczyk" to dość prymitywna wywodząca się z jeszcze XIX wieku system ... ot parę deseczek pozbijać.

Andrzej Wilhelmi dobrze zauważył i ja potwierdzam, dach jeśli chodzi o założenia jest tożsamy.

Różnica polega na ostatniej warstwie zabezpieczenia przed czynnikami atmosferycznymi.

98% dachów teraz powstających to szkielet- drewniany szkielet.

Paroizolacja to jest jak amen w pacierzu !!! przy takiej konstrukcji ! wszędzie zresztą, na tynk winno się malować farbą o możliwie największym oporze dyfuzyjnym !

Wełna mineralna - uważana w czereśniackim mniemaniu iż oddycha to skaranie ! super tylko dla pary wodnej jest jak powietrze !!

prawie żaden opór ! czyli każda warstwa blokująca choć ciut dyfuzję w miejscu zimnym tj na końcu izolacji ... na styku izolacja powietrze zewnętrzne.

Dla -3st ilość pary wodnej przechodzącej przez przegrodę nie może przekroczyć 10% stężenia z 20st .

40 % przy 6,5 st ... tyle musi wynosić temperatura elementów stykających się z powietrzem aby nie nastąpiła kondensacja.

Stąd zadaniem paroizolacji jest zredukować co najmniej do 10% tego co jest przy 20st . Można paroizolacją nazwać opóźniaczem pary.

Jak zwał tak zwał ... ale ta warstwa musi spowolnić napływ pary wodnej do przegrody !!!

I jest najważniejszą warstwą.

Ja wiem że wiele osób wyciąga taki wniosek iż po ociepleniu nagle ściany się pocą ...

skąd ten problem ? a no stąd iż dom był np bez tynku, czy miał dużo szczelinek itp ... sam wyczułem ruch powietrza z otworu po mocowaniu kaloryfera.

Gdzie ten otwór wchodził tylko do pustki powietrznej ! za 12cm pustakiem i potem 28cm maxa

I tak wiało, teraz jak dojdzie warstwa izolacji z szczelnym tynkiem itp zatyka ten gratisowy ruch powietrza !! ten gratis w wentylacji pozwalał utrzymać mniejsze stężenie pary wodnej.

Dzięki temu że w moim domu było zawsze sucho, tj koło 20-30% wilgotności i niższa temperatura ... przez to dom nigdy nie widział grzyba !

a jest masa miejsc gdzie tylko wzrost wilgotności powodował by wykraplanie !

To pierwsza linia obrony przed potencjalną kondensacją.

Dom w szkielecie budujemy tak iż .... paro izolację dajemy plus płyty GK malujemy farbą wysoce nie przepuszczalną ...

ile można tyle dajemy oporu .

Plus można dać od zewnątrz na płytę OSB też warstwę paroszczelną i na to 20cm styropianu i więcej.

Tylko to jest kombinowane, ponieważ lepiej robić to metodą lekką suchą nawet i z styropianem !

 

http://hammerandhand.com/_blog/Field_Notes/post/Karuna_House_concrete_detailing_and_pour_shown_in_site_photos/

 

http://ecobrooklyn.com/filling-void-weather-barriers-2/

http://passivehousepa.blogspot.com/2012_11_01_archive.html

http://www.scanhome.ie/blog/

 

Jeśli mamy dom z BK ... to kondensacja styk izolacji i BK rozejdzie się troszkę po kościach ... ponieważ BK dość sporo potrafi wchłonąć .

bardzo wiele domów nim zostanie przekryta dachem ... po prostu leje się po ścianach woda ... z opadów deszczu .

Wysychanie z wilgotności technologicznej, trwa w tym przypadku koło 4 lat ...

przy ceramice 1,5-2 lata ... przy EPS'sie ... przy wełnie szybciej ... tylko że wełna zbiera wodę po kondensacji pod tynkiem !!!

KARĄ okrutną jest wełna elewacyjna i tynk !! wypadało by żeby nie miała tynków ... akrylowę jak ktoś walnie ... do wiaderka wody ...

BO TOM II FB . Przestawione tam jest jak następuje wysychanie itp ...

 

Wniosek jest taki iż dom jaki by nie był- teraz wymaga układu warstw z największym naciskiem położonym na dyfuzję ! hamowanie i oddawanie pary wodnej !

 

Niestety można dojść do wniosku przecież tak teraz się robi ... nie patrzy się na to aż tak ... zgoda, ponieważ leśny lud projektowy jeszcze żyje epoką

węgla palonego gdzie były ściany 2,5 cegły ... itp i wsio rozchodziło się po kościach !

Teraz jest koniec miłego snu, masę problemów bierze się od projektantów ... mało świadomych. rośnie ta świadomość ale powoli.

Wielu leśnych prowadzi biura i klepie te archaiczne rozwiązania.

Ile domów ma ścianę szczytową rozwiązaną metodą lekką ? nie widziałem !! mur wy je ba ... nyj w kosmos ! i gratis 20 m^2 izolacji i mostek termiczny.

 

TO nie wymagajmy cudów od takich "mistrzów" samo danie 20cm izolacji na niewiele się zda jeśli schody nie będą dylatowane.

Plus utrwalanie mitów itp i mamy obraz budownictwa.

 

Nie widzę innej drogi jak wypracowywać odpowiednie rozwiązania. A tym nie jest wpuszczanie pod izolację 10-20cm EPS'a powietrza .

Jest na to szansa, ale to jest wyższa szkoła jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dom wybudowany na konstrukcji drewnianej (kanadyjskiej) jest zdrowszy i cieplejszy niż domy murowane. Dodatkowo są to domy długowieczne. Zaletą tych domów jest to, że nie mają ograniczeń pod względem położenia na różnych fundamentach. Konstrukcje drewnianą można położyć na fundamencie podpiwniczeniem lub bez, płycie fundamentowej na ławach i ścianach czy na ławach i ścianach ze stropem drewnianym.

 

Najczęstszymi mitami jakie można spotkać na temat domów kanadyjskich jest to, że się palą. Nie jest to prawda, gdyż dzięki ułożeniu wewnątrz konstrukcji wełny zapobiega podpaleniu się. Drugim z mitów jest to, że dom w tej technologii jest zagrożone przez korniki, które miałyby go zjeść. To również jest kłamstwo. Drewno jest suszone w temperaturze 60 stopni. Przywiezione na budowę jest zabezpieczone wiatroizolacją, tynkiem i wełną. Kolejnym mitem jest to, że nie można w nim zamontować każdego rodzaju ogrzewania. Wręcz przeciwnie można zamontować każdy rodzaj ogrzewania: gaz ziemny, propan, pellet, prąd, butan, pompa ciepła, kominek czy olej opałowy.

 

Budowa domu kanadyjskiego oscyluje między 2 000 zł a 4 000 za m2. Cena może się różnić w zależności od wielkości, konstrukcji czy wykończenia.

 

[REKLAMA NA FORUM JEST PŁATNA]

Edytowane przez Elfir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dom wybudowany na konstrukcji drewnianej (kanadyjskiej) jest zdrowszy i cieplejszy niż domy murowane. Dodatkowo są to domy długowieczne. Zaletą tych domów jest to, że nie mają ograniczeń pod względem położenia na różnych fundamentach. Konstrukcje drewnianą można położyć na fundamencie podpiwniczeniem lub bez, płycie fundamentowej na ławach i ścianach czy na ławach i ścianach ze stropem drewnianym.

 

Najczęstszymi mitami jakie można spotkać na temat domów kanadyjskich jest to, że się palą. Nie jest to prawda, gdyż dzięki ułożeniu wewnątrz konstrukcji wełny zapobiega podpaleniu się. Drugim z mitów jest to, że dom w tej technologii jest zagrożone przez korniki, które miałyby go zjeść. To również jest kłamstwo. Drewno jest suszone w temperaturze 60 stopni. Przywiezione na budowę jest zabezpieczone wiatroizolacją, tynkiem i wełną. Kolejnym mitem jest to, że nie można w nim zamontować każdego rodzaju ogrzewania. Wręcz przeciwnie można zamontować każdy rodzaj ogrzewania: gaz ziemny, propan, pellet, prąd, butan, pompa ciepła, kominek czy olej opałowy.

 

Budowa domu kanadyjskiego oscyluje między 2 000 zł a 4 000 za m2. Cena może się różnić w zależności od wielkości, konstrukcji czy wykończenia.

 

Pozdrawiam ZPH Galant

 

----------------------------------------------------------------

http://zphgalant.pl/

 

 

Co do palenia to normalne że każdy tak myśli, drewno się pali beton komórkowy NIE.

Prawidłowe zrobienie "pinokia" i całej instalacji zbija palność praktycznie do stopnia budynków murowanych.

 

Co do korników to jeszcze tego nie przerabiałem, ale też się boję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do korników to jeszcze tego nie przerabiałem, ale też się boję...

 

Zupełnie nie potrzebnie, możesz spać spokojnie , na 1000 % korniki nie zniszczą drewna konstrukcji domu, w ogóle nie zniszczą żadnego drewna bo one jedzą tylko drzewa czyli żyjące rośliny. Dom z drewna może zeżreć kołatek,spuszczel i inne takie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nie potrzebnie, możesz spać spokojnie , na 1000 % korniki nie zniszczą drewna konstrukcji domu, w ogóle nie zniszczą żadnego drewna bo one jedzą tylko drzewa czyli żyjące rośliny. Dom z drewna może zeżreć kołatek,spuszczel i inne takie

 

w takim razie kornika się nie boję :) boję się kołatki, spuszczela i całej tej "bandy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ... Panowie ...

Widzę, że nikt się nie odważył policzyć ...

a więc kolejne pytanie, a co z okolicą okien i drzwi ? ... a ... no tak ... tam to może gnić ...

Wam gdyby zdjęcia i film krok po kroku pokazać, to i tak macie zawsze swoją teorię, nie sądzicie, że jeśli "Oni" budują 90% w skali kraju (a my 8%) - To "ONI" mogą wiedzieć więcej ? i lepiej? i być mądrzejsi? i mieć większe doświadczenie?

Czy w ogóle, ktoś z Was bierze to pod uwagę ?

, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzicie, że jeśli "Oni" budują 90% w skali kraju (a my 8%) - To "ONI" mogą wiedzieć więcej ? i lepiej? i być mądrzejsi? i mieć większe doświadczenie?

 

Jak to kiedyś mądrze powiedział Pawlak z ,,Samych swoich'' ludzie nie dzielą się na swoich i zagranicznych tylko zwyczajnie na mądrych i głupich. Ci mądrzy budują zgodnie z fizyką budowli a nie patrzą się jak robi zagraniczna większość.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to kiedyś mądrze powiedział Pawlak z ,,Samych swoich'' ludzie nie dzielą się na swoich i zagranicznych tylko zwyczajnie na mądrych i głupich. Ci mądrzy budują zgodnie z fizyką budowli a nie patrzą się jak robi zagraniczna większość.

pozdrawiam.

 

Witam ... a to zagraniczna większość, to nie ma Fizyki? nie ma przepisów budowlanych?

u nas już kolejne ... nowe przepisy ... może do 2020r. będziemy mieli takie - jak ci "głupsi za granicą" ...

To kto tu na kogo musi patrzeć ?

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...