Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kanadyjczyk bez tajemnic


kanadom

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 652
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam wszystkich.

Mam dwa pytania:

1. Posiadam strop drewniany, obecny układ to (od strony pomieszczenia)

-płyta gk

-folia

-stelaż stalowy

-na stelażu wełna 15cm

-belki stropowe i pomiędzy nimi 15cm wełny

chcę jeszcze dołożyć 15cm wełny, tylko muszę zrobić dodatkową konstrukcję z drewna i zrobić podłogę.

Nie wiem czy nad ostatnią warstwą wełny zostawić pustą przestrzeń, jeżeli tak to ile?

Nie wiem też czy przykryć wełnę folią paro-przepuszczalną czy wystarczy podłoga z desek?

 

Dodam, że pokrycie dachu to dachówka i pod dachówką jest membrana -bez pełnego deskowania.

 

2. Słupy drewniane na tarasie są za nisko posadowione i po ułożeniu kostki, dolna część słupa jest poniżej kostki (szkic).

Czy są jakieś sprawdzone środki aby zabezpieczyć te słupy, aby nie było z nimi problemu?

 

Jeśli ktoś zechciałby pomóc to będę wdzięczny.

 

Witam, proponuję zawsze konfrontować wypowiedzi na forum ....

1. - 45 cm szczelnie ułożonej wełny na stropie - po co szczelina ? poddasze nieużytkowe ?

2. - zabezpieczenie słupów - tak - impregnacja ciśnieniowa, ale na obecnym etapie raczej nierealne, choć nie niemożliwe :)

- odstęp od podłoża - betonu, kostki to min. 8cm!!! tak naprawdę, to i tak, jeżeli drewno - słup - nie będzie zaimpregnowany środkiem "zamykającym pory" to drewno będzie ciągnęło wilgoć z betonu. Pełno jest takich właśnie realizacji, gdzie drewno stoi na betonie, lub ma 1 cm odstępu - BZDURA!!!

Zgodnie z teorią, drewno pije wilgoć, z podłoża - gruntu do 20cm! - sprawdzone oczywiście ...

,pozdrawiam

P.S. Jak będą jakieś problemy ze znalezieniem takich "złych" realizacji - napisz - zrobię zdjęcia i wstawię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czytając Wasze wypowiedzi - dochodzę do wniosku: "Dobrze że jesteście, szkoda że "Świat" o Was nie wie, bo zmienili byście oblicze nauki"

 

Różnica między nami jest taka, że my nie zmieniamy nauki tylko ją poprawie interpretujemy. Natomiast Ty kreujesz się na jedynego jej znawcę a do tego po swojemu ją interpretujesz. Powodzenia. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy warstwami wełny żadnej przerwy. Nad wełną żadnej folii. Pomiędzy ostatnią warstwą wełny a podłogą szczelina minimum 2 cm.

Natomiast co do słupów to jak zostawisz między nimi a kostką szczelinę około 1 cm a pod słupem pustą przestrzeń tak jak na rysunku to może unikniesz problemów. Spód słupa dla pewności nasącz gorącym abizolem. Pozdrawiam.

 

Dzięki za odpowiedź, właśnie tak planowałem zrobić jeśli chodzi o strop, ale zawsze warto doradzić się kogoś mądrzejszego.

Nad kilkoma pomieszczeniami wyszła mi kilku centymetrowa przerwa, jest to duży błąd i czym może skutkować?

 

Co do słupów to najpewniej zrobię tak jak napisałeś bo z ich podcięciem i zrobieniem jak należ zbyt dużo problemów, dodam, że słupy po dachem i może nie będzie ich mocno zalewać.

 

andstach1

ad1. poddasze nieużytkowe.

ad2. czyli co podciąć słupy o 20cm i na czym je wesprzeć, powiem szczerze nigdzie się nie spotkałem z takim rozwiązaniem (może jakieś fotki), ale jestem otwarty na propozycje, w załączeniu kawałek fotki z podstawą słupa.

 

Dzięki za pomoc.

słup fundament.JPG

słup fundament.JPG

Edytowane przez maggs1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, właśnie tak planowałem zrobić jeśli chodzi o strop, ale zawsze warto doradzić się kogoś mądrzejszego.

Nad kilkoma pomieszczeniami wyszła mi kilku centymetrowa przerwa, jest to duży błąd i czym może skutkować?

 

Co do słupów to najpewniej zrobię tak jak napisałeś bo z ich podcięciem i zrobieniem jak należ zbyt dużo problemów, dodam, że słupy po dachem i może nie będzie ich mocno zalewać.

 

andstach1

ad1. poddasze nieużytkowe.

ad2. czyli co podciąć słupy o 20cm i na czym je wesprzeć, powiem szczerze nigdzie się nie spotkałem z takim rozwiązaniem (może jakieś fotki), ale jestem otwarty na propozycje, w załączeniu kawałek fotki z podstawą słupa.

 

Dzięki za pomoc.

 

Witam, na początek:

http://www.profilwood.com.pl/SIHGA-SYSTEMY-MOCOWAN_ZAFIX-podpory-do-slupow-drewnianych%282,176,%29.aspx

można i inne - innych producentów ... Wszystko zależy od wytrzymałości konstrukcyjnej określonej w projekcie.

, pozdrawiam.

P.S. Jutro postaram się gdzieś w okolicy zrobić zdjęcie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotą każdej izolacji jest zachowanie ciągłości! Skoro jest przerwa to tej ciągłości brakuje. Natomiast jak uda Ci się tak zasłonić tą przerwę żeby do niej nie dopływało zimne powietrze to będzie OK. Powietrze jest jednym z lepszych izolatorów po warunkiem,że jest w bezruchu. Natomiast odnośnie słupów to są one zewnętrznymi elementami konstrukcji i ich żywotność bez względu jak je zabezpieczysz będzie krótsza od pozostałych elementów więźby. Po kilku czy kilkunastu latach gdy będzie to konieczne (a na pewno tak będzie) Po prostu je wymienisz i wówczas zrobisz to jak należy. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między nami jest taka, że my nie zmieniamy nauki tylko ją poprawie interpretujemy. Natomiast Ty kreujesz się na jedynego jej znawcę a do tego po swojemu ją interpretujesz. Powodzenia. Pozdrawiam.

 

Witam, hmmm wypowiedź, która świadczy o poziomie i nie zaśmiecaniu wątku ... jak sądzę ...

"lepiej z mądrym zgubić, niż z głupim znaleźć" ...

Nauka to nauka - nie ma interpretacji ... 2+2=4 i możemy mówić, dyskutować - ale wynik jest zawsze 4

Do czego więc prowadzi "Pana" interpretacja ?

, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotą każdej izolacji jest zachowanie ciągłości! Skoro jest przerwa to tej ciągłości brakuje. Natomiast jak uda Ci się tak zasłonić tą przerwę żeby do niej nie dopływało zimne powietrze to będzie OK. Powietrze jest jednym z lepszych izolatorów po warunkiem,że jest w bezruchu. Natomiast odnośnie słupów to są one zewnętrznymi elementami konstrukcji i ich żywotność bez względu jak je zabezpieczysz będzie krótsza od pozostałych elementów więźby. Po kilku czy kilkunastu latach gdy będzie to konieczne (a na pewno tak będzie) Po prostu je wymienisz i wówczas zrobisz to jak należy. Pozdrawiam.

 

Witam, no nie da się milczeć jak się takie pierdoły czyta. Człowiecze ... do nauki ... a nie herezje głosisz ...

poczytaj, sprawdź - pisz.

Oczywista bzdura! Odpowiednio zabezpieczone (zakładając, że to drewno konstrukcyjne- świerk) 300lat - bez żadnych widocznych zmian konstrukcyjnych.

,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stale piszesz o zaśmiecaniu kreujesz się na cenzora?! A Twoje wypowiedzi co wnoszą? Jak widać nauczyłeś się liczyć do czterech to proste ale już elementarnej wiedzy z zakresu choćby przepływów brakuje. Twoja interpretacja zagraża budowanym przez Ciebie budynkom ale tak jak Ci wcześniej wspomniałem to Twoja sprawa. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywista bzdura! Odpowiednio zabezpieczone (zakładając, że to drewno konstrukcyjne- świerk) 300lat - bez żadnych widocznych zmian konstrukcyjnych.

I tu jesteśmy zgodni to co napisałeś to oczywiście bzdura! Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, właśnie tak planowałem zrobić jeśli chodzi o strop, ale zawsze warto doradzić się kogoś mądrzejszego.

Nad kilkoma pomieszczeniami wyszła mi kilku centymetrowa przerwa, jest to duży błąd i czym może skutkować?

 

Co do słupów to najpewniej zrobię tak jak napisałeś bo z ich podcięciem i zrobieniem jak należ zbyt dużo problemów, dodam, że słupy po dachem i może nie będzie ich mocno zalewać.

 

andstach1

ad1. poddasze nieużytkowe.

ad2. czyli co podciąć słupy o 20cm i na czym je wesprzeć, powiem szczerze nigdzie się nie spotkałem z takim rozwiązaniem (może jakieś fotki), ale jestem otwarty na propozycje, w załączeniu kawałek fotki z podstawą słupa.

 

Dzięki za pomoc.

 

... kontynuując ... żeby daleko nie szukać:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?108117-Dziennik-Budowy-Pewnej-Szalonej&p=3205393&viewfull=1#post3205393

zdjęcie słupa przygotowanego pod kostkę brukową ...

a co tam ... zareklamujemy :)

http://www.valentazt.pl/elementy-kotwiace.html

Podstawa słupa regulowana z górną płytką 110*110 - ocynkowana galwanicznie - ta lub 80 w zależności od słupa. .... mają nie tylko certyfikat, ale dopuszczenie do przenoszenia stałych obciążeń, więc łatwo dobrać do projektu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jesteśmy zgodni to co napisałeś to oczywiście bzdura! Pozdrawiam.

 

Witam, kończę polemikę:

- nauka nie dociera,

- argumenty nie docierają,

- istniejące budowle nie docierają

No to jak się pojęcia nie ma - to się pisze że bzdura! Do nauki ...

,pozdrawiam

P.S. Kończę polemikę z Panem, (odpowiadanie na Pana posty skierowane do mnie) bo jest bezcelowa - zapraszam na priv-a albo do kontaktu, mail-owego, telefonicznego - bo zaśmiecamy forum i nic nie wnosimy. Oczywiście, na pisane przez Pana bzdury będę odpowiadał - czy je negował, a te "poprawne" chwalił czy polecał ... :)

,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotą każdej izolacji jest zachowanie ciągłości! Skoro jest przerwa to tej ciągłości brakuje. Natomiast jak uda Ci się tak zasłonić tą przerwę żeby do niej nie dopływało zimne powietrze to będzie OK. Powietrze jest jednym z lepszych izolatorów po warunkiem,że jest w bezruchu. Natomiast odnośnie słupów to są one zewnętrznymi elementami konstrukcji i ich żywotność bez względu jak je zabezpieczysz będzie krótsza od pozostałych elementów więźby. Po kilku czy kilkunastu latach gdy będzie to konieczne (a na pewno tak będzie) Po prostu je wymienisz i wówczas zrobisz to jak należy. Pozdrawiam.

 

Do tej przerwy dopływu zimnego powietrza nie będzie i wiatr nie będzie hulał :)

Słupy wykonane są z sosny i nie ma potrzeby aby wytrzymały 300lat wystarczy 1/10 z tego he he.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej przerwy dopływu zimnego powietrza nie będzie i wiatr nie będzie hulał :)

Słupy wykonane są z sosny i nie ma potrzeby aby wytrzymały 300lat wystarczy 1/10 z tego he he.

 

Witam, ponownie :)

45 cm wełny ... Panowie co chcecie izolować tą pustką powietrzną?

Słupy:

powyżej odpowiedzi i linki jak to zrobić zgodnie z zasadami -podpory - inaczej w zależności od postępu gradacji biologicznej (słupy) - mogą nawet 3 lat nie wytrzymać.

pozdrawiam

Edytowane przez andstach1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej przerwy dopływu zimnego powietrza nie będzie i wiatr nie będzie hulał :)

Słupy wykonane są z sosny i nie ma potrzeby aby wytrzymały 300lat wystarczy 1/10 z tego he he.

 

Witam, w przerwie na obiad wykonałem zdjęcia, więc załączam.

Budynek ma około 2 lat, od wybudowania.

zdjęcie 1 - widać jak słupy ciągnął dołem wilgoć - biały kolor na dole (były impregnowane preparatem solnym)

Słupy w kostce.jpg

zdjęcie 2 - tu widać wszystko jak trzeba,

Słup widoczna gradacja biologiczna.jpg

zdjęcie 3,4 - słup na prywatnej posesji,

słup na prywatnej posesji1.jpgsłup na prywatnej posesji.jpg

Różnice są chyba widoczne gołym okiem - i nie chodzi mi tu o rodzaj drewna ... :)

Dodam, że u nas nie padało z 2 tygodnie ...

,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to jest właśnie zabawne, jak chłopina chce przedobrzyć.

Śruby tak na chama w kręcone iż blachę podstawy zgięło! pytam się tylko why ? ! śruby daje się tu ... jedynie na odrywanie od podłoża i ewentualny poślizg.

Słup przez docisk na pręta i dalej na beton "wyzwala" pewną siłę docisku ... beton zniszczony ... za blisko śruby brzegu.

Trzeba to widzieć, a nie w samo zachwyt wpadać Koledzy.

Baranie wsiego na "chłopski rozum" nie jest dobre .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to jest właśnie zabawne, jak chłopina chce przedobrzyć.

Śruby tak na chama w kręcone iż blachę podstawy zgięło! pytam się tylko why ? ! śruby daje się tu ... jedynie na odrywanie od podłoża i ewentualny poślizg.

Słup przez docisk na pręta i dalej na beton "wyzwala" pewną siłę docisku ... beton zniszczony ... za blisko śruby brzegu.

Trzeba to widzieć, a nie w samo zachwyt wpadać Koledzy.

Baranie wsiego na "chłopski rozum" nie jest dobre .

 

Witam, Panowie - nie rozpatrujemy sposobu ani staranności wykonania ! Tylko zasady dla słupa. Dziwne jest, że akurat to zwróciło Twoją uwagę, a nie te zamontowane w kostce - dlaczego ? Bo to przecież normalne ... otóż nie ...

Widzisz różnicę w słupie ? który więcej wytrzyma? co, za 2 lata trzeba by wymienić ? to co, co 5 lat słupy wymieniać będziecie ?!

Trochę rozwagi ... zdjęcia zrobione "u ludzi" podczas przejazdu - jak widzisz - tu gdzie słupy są prawidłowo zamontowane (chodzi o uchwyt) pomimo, że są z północnej strony i bardziej narażone na warunki atmosferyczne niż te na kostce - wyglądają lepiej - a ten dom chyba w 2010r. wybudowany - więc ma 4 lata ...

 

pozdrawiam,

Edytowane przez andstach1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celowo nie napisałem o słupach w kostce.

Ponieważ to każdy winien widzieć ! napisałem o mocowaniu ponieważ ... chce zmusić do myślenia.

Żeby nie robić głupot ... już ręce opadają jak widzi się takie cuda - drewno/kostka .

To nie ulega wątpliwości, żeby Kolega sobie nie myślał.

Tam powinny być elementy z stali nierdzewnej, podkreślające początek słupa.

Elementy w formie gniazda o przekroju słupa... lub tak owe stopki jak na niższych zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...