Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kanadyjczyk bez tajemnic


kanadom

Recommended Posts

Mam taką cichą nadzieję, że mój dom również nie zgnije.

Oczywiście to nie jest tak, że się nie zastanawiałem nad fizyką budowli ale za każdym razem czegoś mi brakowało w rysunkach pokazujących dyfuzję pary latem i zimą, szczególnie zimą.

Wiesz który dom drewniany szybciej zgnije, też z paroizolacją czy bez? Odpowiedź jest taka, że ten w którym nikt nie mieszka. A dlaczego? Bo pompa próżniowa którą ktoś tam zainstalował nie działa.

Oczywiście mam na myśli piec. I mówię o takim w którym płomienie często sięgają komina. On potrzebuje mnóstwo powietrza które zaciąga sobie każdą możliwą szparą. No i teraz niech ktoś wytłumaczy, jak w domu, w którym suche powietrze z zewnątrz jest zasysane przez przegrody do środka, para zawsze idzie pod prąd. Być może para mając jakiś ładunek energii, a musi taki mieć żeby być parą, zachowuje się w jakiś specyficzny sposób. Swoją drogą to ciekawe czy ktokolwiek, kiedykolwiek sprawdził czy w domu w którym pali się w piecu jest nad czy podciśnienie. Ja stawiam na pod.

Dlatego sukces moim zdaniem jest w wentylacji. Jeżeli jest ona mechaniczna z rekuperacją to moim zdaniem wywiew powinien być większy niż nawiew.

Swoją drogą, taki układ bardzo łatwo zepsuć. Piec c. o. do piwnicy, przybudówki, wybużyć piec kuchenny bo zajmuje miejsce, wstawić nowe okna bo wieje i mamy układ z książek.

Mój dom, ten bez paroizolacji ma "pompę próżniową". Tak a propos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 652
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ja się z tobą we wszystkim zgadzam, nie neguję potrzeby paroizolacji i uważam, że należy ją układać z jak największą starannością. W piecu palę tak, że ogień prawie sięga komina a dymu nie widać ale wbrew pozorom nażekam na brak cywilizacji u mnie we wsi (gazu) bo chętnie przeszedłbym na zamkniętą komorę spalania i WM.

Z jakiegoś powodu nie lubię styropianu na elewacji szkieletora i być może dlatego szukam innego rozwiązania. Za swoje, nie klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że ja mam kaloryfery żeliwne i one nijak z pompą ciepła nie chcą pracować. Kaloryferów nie zmienię bo inne po prostu nie pasują do tego domu.

A propos pomp ciepła, szczególnie powietrze-cokolwiek. Jednostka zewnętrzna hałasuje, im jest starsza tym bardziej. Czy to przeszkadza? Ktoś powie nie, ktoś powie tak, ja wolę słyszeć szum rzeki i śpiew ptaków za oknem a nie miarowy szum kompresora. Dlatego dla mnie jedyną pompą którą bym rozważał była by ta z wymiennikiem w gruncie a u mnie warunki gruntowe są kiepskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę odbiegamy od tematu ale jedną z opcji którą rozważam jest ogrzewanie w ścianie i wtedy PC jest jak znalazł. Niestety najpierw musiałbym postawić kolejny dom dla żony na czas remontu.

Dom jest w górach ale nie tych. Mieszkam koło Lądka-Zdroju. Góralem jestem po kądzieli, ale domy z bala w górach (tych prawdziwych) mszyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Witam,

 

Dlatego warto wybrać powietrzną pompę ciepła, która cechuje się bardzo cichą pracą. Pompa ciepła Logatherm WLW196i marki Buderus cechuje się pracą poniżej 40dB(A). Kolejną zaletą tej pompy jest wysoki współczynnik COP, który przy temperaturze 2 stopni wynosi ponad 4,0. Wartość sprawności średniorocznej SCOP wynosi 5,15. Urządzenie cechuje się ciekawym wyglądem, dzięki zastosowaniu specjalnego szkła tytanowego dostępnego w dwóch kolorach. Dzięki modulacji mocy grzewczej nie wymagane jest stosowanie bufora. Takie rozwiązanie będzie idealne do zastosowania w domu wykonanym z drewna.

Więcej informacji o produkcie można znaleźć na stronie:

https://www.buderus.com/pl/pl/ocs/logatherm-wlw196i-ar-746312-p/.

Chętnie odpowiem na ewentualne pytania.

Pozdrawiam,

________________________________

Konsultant Buderus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

co sądzicie o takiej scianie zewnetrznej i dachu.

 

odnośnie ściany zewnętrznej, to dostałem info, że płyta mfp (zamiast osb) jest niepotrzebna od wewnątrz oraz brakuje rusztu na instalacje (pierwotnie miały być w wełnie i przechodzić przez paroizolację)

 

a3467f98e42e6fcbmed.jpg

 

 

 

odnośnie dachu, to powinienem dołożyć wełnę 30 w dach. coś jeszcze?

 

1dc59bdb0c4ec55bmed.jpg

 

wygląda ta oferta sensownie czy jeszcze jakies zmiany?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izolacja ściany moim zdaniem nie jest poprawna. Łączenie izolacji cieplnej zewnętrznej z wewnętrzną w takich proporcjach jest bardzo niebezpieczne. Rozumiem, że izolacja termiczna dachu jest wykonana poziomo w dolnym pasie wiązara. 25 cm wełny to stanowczo za mało. Minimum 30 cm w tym 10cm nad dolnym pasem. Krycie wstępne wykonane folia dachową to też złe rozwiązanie. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączenie izolacji cieplnej zewnętrznej z wewnętrzną w takich proporcjach jest bardzo niebezpieczne

 

Mówisz o 15 styropianu plus 15 welny? A jak/ile jest bezpiecznie?

 

Krycie wstępne wykonane folia dachową to też złe rozwiązanie.

 

Mowisz o membranie dachowej? Nie powinno jej byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o 15 styropianu plus 15 welny? A jak/ile jest bezpiecznie?

Jak jest na prawdę bezpiecznie to powiedziałyby dopiero kompleksowe obliczenia cieplno-wilgotnościowe. Ale takich chyba mało kto potrafi rzetelnie dokonać. Dużo łatwiej znaleźć projektanta do obliczeń metodą uproszczoną... której wyniki nie są zbyt dokładne (im bardziej skomplikowana budowa przegrody, wiele warstw, tym łatwiej o błąd). Niestety tu trochę skazani jesteśmy na zgadywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku zastosowania odpowiedniej grubości izolacji cieplnej na zewnątrz konstrukcji (ściany, dachu) nie ma niebezpieczeństwa pojawienia się tzw. "Punktu rosy" w konstrukcji czyli nie ma niebezpieczeństwa kondensacji pary wodnej i zawilgocenia konstrukcji. Dokładając izolację cieplną od środka przesuwamy ten "Punkt rosy" do wewnątrz. Gdyby w omawianym przypadku znalazł się pomiędzy płytą OSB a wewnętrzną warstwą izolacji cieplnej byłoby bardzo źle. Gdyby w omawianym przypadku wystąpiły np. temperatura na zewnątrz -30* a wewnątrz +10* to takie zjawisko z pewnością wystąpi. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Mowisz o membranie dachowej? Nie powinno jej byc?

Krycie wstępne powinno być wykonane papą na poszyciu z desek lub OSB czy sklejki. Folia dachowa jest produktem nietrwałym (brak odporności na UV) i nie odpornym na wizyty nieproszonych gości (kuna, małe ptaki, gryzonie a nawet osy). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku zastosowania odpowiedniej grubości izolacji cieplnej na zewnątrz konstrukcji (ściany, dachu) nie ma niebezpieczeństwa pojawienia się tzw. "Punktu rosy" w konstrukcji czyli nie ma niebezpieczeństwa kondensacji pary wodnej i zawilgocenia konstrukcji. Dokładając izolację cieplną od środka przesuwamy ten "Punkt rosy" do wewnątrz. Gdyby w omawianym przypadku znalazł się pomiędzy płytą OSB a wewnętrzną warstwą izolacji cieplnej byłoby bardzo źle. Gdyby w omawianym przypadku wystąpiły np. temperatura na zewnątrz -30* a wewnątrz +10* to takie zjawisko z pewnością wystąpi. Pozdrawiam.

 

Zalacz w koncu jakies obliczenia , bo gadasz o czyms na zasadzie wydaje mi sie , konkretne obliczenia - jest taka strona u wert powpisuj sobie wartosci i w koncu poudowadniaj te Twoje tezy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki dokładnie współczynnik przenikania ciepła dla podłóg ścian i dachu?

Gdzie podany dokładny przekrój ściany? wynika że Osb z obu stron , błąd!

Czy cena obejmuje izolację akustyczną w stropach i ścianach działowych?

Hydroizolacja w łazience?

Styropian na ścianie drewnianej , błąd!

 

dopytałem i odpisali

 

Przekrój Ściany

 

-Tynk Baranek 1,5 firma Majsterpol

 

-grunt klej siatka

 

-Styropian ryflowany 10 cm Izobau

 

-folia paro przepuszczalna

 

- płyta OSB 18 mm Kronospan

 

- konstrukcja c24 45x145

 

-wełna 15 cm 0,039 Climowoll

 

- folia paroizolacyjna

 

- Osb 10 mm Kronospan

 

-stelaż drewniany 22mm

 

- płyta kartonowo-gipsowa

 

 

Panie Andrzeju a co Pan powie o powyższym?

 

jest to słabe? akceptowalne? dobre?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że styropian ryflowany pod którym hula zimne powietrze, nie pełni funkcji termoizolacji a tylko funkcje nośnika tynku. Więc w tym kontekście dawanie 10 cm styro jest niepotrzebnym mnożeniem kosztów. Lepiej byłoby dać 20 cm wełny plus 5cm styro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy hula :rolleyes:bo ta szczelina ma wymiary 2mmx15mm a przestrzenie pomiędzy około 30mm , poza tym powietrze również jest izolatorem. 10 cm styropian jest twardszy i nie łamie się i nie odkształca jak 5cm Od spodu jest listwa startowa z blachy z dziurkami 2mm średnicy w rozstawie co 1 cm. Nie widzę możliwości hulania i tak mam w moim domu od 16 lat nic się nie dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...