Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kanadyjczyk bez tajemnic


kanadom

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 652
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Nie zmienia to faktu że praktycznie wszyscy producenci domów prefabrykowanych zamykają konstrukcję z obu stron płyta OSB i nie wiercą w niej dziur. Tak robi się w Niemczech. Tak robi się w Polsce.

Dodatkowo producenci dają długoletnie gwarancje na tego typu realizacje. Być może wyolbrzymiamy problem? Czyżby wszyscy się mylili? A tylko Polacy mieli rację 8)

Te firmy w końcu budują paręset domów rocznie (jeśli nie parę tysięcy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia to faktu że praktycznie wszyscy producenci domów prefabrykowanych zamykają konstrukcję z obu stron płyta OSB i nie wiercą w niej dziur. Tak robi się w Niemczech. Tak robi się w Polsce.

Dodatkowo producenci dają długoletnie gwarancje na tego typu realizacje. Być może wyolbrzymiamy problem? Czyżby wszyscy się mylili? A tylko Polacy mieli rację 8)

Te firmy w końcu budują paręset domów rocznie (jeśli nie parę tysięcy).

 

Problem wilgoci nie wyjdzie po 1 roku (no chyba, że izolacja totalnie zamoknie), a po 20 latach np. w USA domy się burzy i stawia nowe. Na wielu filmach i zdjeciach widziałem domy właśnie w USA, w których po kilkunastu latach ściany w niektórych miejscach były zielone od grzyba, drzewo poryte porzez korniki itp. W Polsce buduje się zwykle dom na całe życie, więc dobrze jest wcześniej p[rzemyśleć różne możliwości i zagrożenia, żeby za 15-20 lat nie trzeba było stawiać nowego domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dał "witroizolację" ponieważ jest to tak naprawdę membrana wysokoparoprzepuszczalna,

Gdy tak bliżej się zapoznasz się z właściwościami prawdziwej folli wiatroizolacyjnej to przekonasz się, że to wcale nie jest folia wysokoparoprzepuszczalna, a raczej nisko.

 

drzewo poryte porzez korniki

Tego nie mogłeś widziec, gdyż z tego co widziałem w Kanadzie, na budowę domów stosuja drewno obrabiane - suszone i strugane, a takiego podobno robale nie lubią. Poza tym korniki wylęgają się pod korą (jak sama nazawa wskazuje), a to drewno kory nie ma.

 

Widzisz Barbossa,

ja myślę, że niektórzy na tym forum chcą wypaść na mądrzejszych niż są,

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Papę to samobójca daje.

 

Natomiast Andrzej kwestionuje OSB od strony zewnętrznej sugerując przewietrzanie wełny czego z kolei żaden producent domów nie robi.

 

Co do kładzenia papy to nie jest to takie samobójstwo i jej zastosowanie nie jest błędem! Błędem jest brak lub złe umiejscowienie wentylacji!!!

W żadnej swojej wypowiedzi nie kwestionowałem płyty OSB w zewnętrznej warstwie. Kolejność zewnętrznych warstw powinna wyglądać następująco: wiatroizolacja z folii wysoko paroprzepuszczalnej na wełnie następnie szczelina wentylacyjna wywołana przez nabicie na konstrukcji ściany pionowych listew dystansowych (2,5x5 cm) następnie na te listwy montujemy płytę OSB na niej ryflowany bądź nieryflowany styropian (jako nośnik tynku) i niema to żadnego znaczenia czy na OSB damy jakąś folię czy nie. Proszę zwrócić uwagę na fakt, że szczelina wentylacyjna powinna być pomiędzy wełną a płytą OSB! Tak jak w dachu!!!! Zewnętrzna warstwa styropianu nie stanowi żadnej izolacji cieplnej ponieważ jest wentylowana od spodu!!! Jest tylko warstwą, na której nakładamy tynk! Producenci domów szkieletowych nie robią tak bo nie mają zielonego pojęcia o wentylacji ściany. Zmienią technologię jak pojawi się pierwsza reklamacja czego nikomu nie życzę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę zwrócić uwagę na fakt, że szczelina wentylacyjna powinna być pomiędzy wełną a płytą OSB! Tak jak w dachu!!!! Zewnętrzna warstwa styropianu nie stanowi żadnej izolacji cieplnej ponieważ jest wentylowana od spodu!!! Jest tylko warstwą, na której nakładamy tynk! Producenci domów szkieletowych nie robią tak bo nie mają zielonego pojęcia o wentylacji ściany. Zmienią technologię jak pojawi się pierwsza reklamacja czego nikomu nie życzę.

Przepraszam, ale ... to się nie trzyma kupy. Krótko jestem na tym Forum. Na szczęście wcześniej poznałem trochę literatury, trochę poszperałem po necie. Ale to co jest tu pisywane ...

 

Wszyscy autorzy książek, publikacji w necie nie mają pojęcia o wentylaqcji ścian. Wszystkie firmy - polskie, niemieckie, itp. nie mają pojęcia co i jak budują.

Tylko p. Andrzej Wilhelmi spod Łodzi ma pojęcie o budowaniu "kanadyjczyków". Panie Andrzeju Wilhelmi - tak trzymać.

 

Szczerze? - gratuluję samopoczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale ... to się nie trzyma kupy. Krótko jestem na tym Forum. Na szczęście wcześniej poznałem trochę literatury, trochę poszperałem po necie. Ale to co jest tu pisywane ...

 

Wszyscy autorzy książek, publikacji w necie nie mają pojęcia o wentylaqcji ścian. Wszystkie firmy - polskie, niemieckie, itp. nie mają pojęcia co i jak budują.

Tylko p. Andrzej Wilhelmi spod Łodzi ma pojęcie o budowaniu "kanadyjczyków". Panie Andrzeju Wilhelmi - tak trzymać.

 

Szczerze? - gratuluję samopoczucia.

Oczywiście nie ze wszystkim się zfadzam z Andrzejem, szczególnie jeśli chodzi o podejście do kondensacj i słynny "punkt rosy", ale jeśli chodzi o wentylowanie to znowu nie rozumiem o co Tobie chodzi.

Nawet w budownictwie tradycyjnym okładziny o duzym oporze dyfuzyjnym muszą być wentylowane. Poszukaj sobie pod pojęciem "fasady wentylowane".

Tak muszą być wykonywane wszystkie okładziny kamienne, wszelkiego rodzaju "Sidingi", szalówki, okładziny ceramiczne, blaszane itp.

I nie jest to nic odkrywczego zarówno dla niemców jak i polaków. Na temat amerykanów niestety nie mam najlepszego zdania.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu a czego Ty się naczytałeś? Postawiłeś choć jeden dom w szkielecie? Oglądałeś ściany źle wykonanego domu? Jak masz coś mądrego do powiedzenia to pisz a z moich rad nie musisz korzystać. Za swoje pieniądze możesz budować jak chcesz. Powodzenia. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za swoje pieniądze możesz budować jak chcesz.

Spoko, liczę na pieniądze z banku. Za swoje, w opisywanych tu technolgiach, nie odważyłbym się budować.

 

Ale swojego szkieleciaka napewno postawię. A będzie budowany w zgodzie w przepisami książkowymi wydanymi przez Muratora,

 

A propos, nie wydaje p. Panie Wilhelmi swojej książki na temat jak budować? Tyle pomysłów co Pan ma to może warto by może opublikować. Mogę podjąc się opracowania graficznego i składu.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie doczytałem, a dyskutuję aktualnie temat z projektantem, układ będzie wyglądał tak:

- płyta gips.-katon, a dokładnie Fermacell,

- izolacja cieplna (Isomata) grub. 5 cm między poziomym rusztem,

- folia paroizolacyjna,

- izolacja cieplna (Isomata) grub. 15 cm między słupkami konstrukcji,

- płytya OSB/3, grub. 12 mm,

- folia wiatroizolacyjna - Housewrap, Tyvek (niebieski),

- ruszt pionowy, grub. 3 cm,

- ruszt poziomy, grub. 3 cm,

- okładzina drewniana z niestruganych desek,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja doleję oliwy do ognia.

 

Ta sie jakoś dziwnie ułożyło, że służbowo współpracuję z firmą Unibud (mają nasze maszyny stolarskie). To technolodzy z tamtej firmy namówili mnie na szkieleciaka i jak na razie nie żałuję. Budowałem systemem gospodarczym, bo niestety nie było mnie stać na zakup gotowego domu u nich.

 

Ostatnio kiedy byłem w dziele konstruktorskim poopowiadełem im o tym forum. I co usłyszałem - że forum znają i że jest tam takich dwóch teoretyków (AW i WN), którzy wszystkim próbują udowodnić swoje racje....nie mając bladego pojęcia z czym to się je.

 

Dalej komentować tego nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie doczytałem, a dyskutuję aktualnie temat z projektantem, układ będzie wyglądał tak:

- płyta gips.-katon, a dokładnie Fermacell,

- izolacja cieplna (Isomata) grub. 5 cm między poziomym rusztem,

- folia paroizolacyjna,

- izolacja cieplna (Isomata) grub. 15 cm między słupkami konstrukcji,

- płytya OSB/3, grub. 12 mm,

- folia wiatroizolacyjna - Housewrap, Tyvek (niebieski),

- ruszt pionowy, grub. 3 cm,

- ruszt poziomy, grub. 3 cm,

- okładzina drewniana z niestruganych desek,

 

To ja bym zamienił tylko kolejność pozycji 2 z pozycją 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kiedy byłem w dziele konstruktorskim poopowiadełem im o tym forum. I co usłyszałem - że forum znają i że jest tam takich dwóch teoretyków (AW i WN), którzy wszystkim próbują udowodnić swoje racje....nie mając bladego pojęcia z czym to się je.

 

Dalej komentować tego nie będę.

 

z racji wykonywanego zawodu (dla przypomnienia - piekarz)

byłem kiedyś u pewnego księdza

poopowiadałem mu o tym forum, tak nieśmiało,

a on powiedział, że forum zna i że

SAM SZATAN !!! :evil: tam siedzi

 

i wezwał egzorcystę

i jestem jaki jestem

 

i więcej nie komentuj, nie popełniaj dwa razy tego samego błędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...