Hugo26 28.01.2010 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Witam Zawsze zastanawia mnie skąd czerpać taką wiedzę o która pyta Hugo26.Zapewne z instrukcji obsługi i gwarancji bo tak radzą przecież najlepsi doradcy.I tak idąc za ich głosem odpowiedzi winno się szukać właśnie tam.Pozostaje jeszcze ta najważniejsza...praktyka. ... jak powinna wygladac instalacja takiego systemu,... ...min jaki sterownik elektroniczny zastosowac do ww kominkow (z regulacją przepustnicy?)... Jak dluga jest zywotnosć takich kominków zakładając ze głównym źródlem co i cwu bedzie kominek? ad1.zgodnie z przeznaczeniem i dopasowaniem do realiów panujących w domu i zapotrzebowaniem na ciepło tak by nie przewymiarować się w zamierzeniach.Schematów instalacji za chwilę będziesz miał od zawalenia.Tylko ,który będzie tym właściwym do twojego domku? ad2.Cóż rozumiesz przez "min" sterownik to tylko twoja tajemnica ale jeśli już to powinien spełniać taką rolę by we właściwy sposób kierować procesami panującymi w domu z zaznaczeniem tego co będziesz miał. kominek z pw ok 14kW + zasobnik cwu 120L + piec gazowy Junkers Smart 14-3C. ad3.Jak niby obliczyć taką żywotność patrząc co chcesz zastosować w domu?Jak?Bardzo trudne pytanie i sam chętnie posłucham co powiedzą bardziej doświadczeni.Ja bym skłaniał się do skąpej odpowiedzi bo i skąpe pytanie "jak se pościelesz tak się wyśpisz". http://www.edilkaminpolska.pl/pdf/zasady.pdf przykład instalacji itp itd,kominka z twojej firmy. http://wentylacja.com.pl/Wiadomo%C5%9Bci/Instalacje-grzewcze-wentylacyjne-%C5%BAr%C3%B3d%C5%82a-ciep%C5%82a-32453.html coś do podusi min to skrót między innymi zresztą nieważne najwazniejsze dla mnie jest co sadzicie o w.w kominkach, czyli o: Edilkamin Thermofire : http://www.edilkaminpolska.pl/web_pl/index.php?id=124 cena ok 7200zł Lazar Silesia WM: http://www.hkslazar.pl/pliki/silesia.pdf cena ok 6800zł jaką wytrzymałosć mają zazwyczaj tego typu kominki stalowe przy obsludze zgodnie z instrukcją? 5, 10, 15 lat? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolo82 28.01.2010 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 jaką wytrzymałosć mają zazwyczaj tego typu kominki stalowe przy obsludze zgodnie z instrukcją? 5, 10, 15 lat? pozdrawiam Dobre pytanie... dla przykladu makroterma nie da sie obslugiwac zgodnie z intrukcja bo sie pozegnasz z kominkiem szybciej niz ustawa przewiduje;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jurek_Z 28.01.2010 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 ... dla przykladu makroterma nie da sie obslugiwac zgodnie z intrukcja bo sie pozegnasz z kominkiem szybciej niz ustawa przewiduje;) Możesz napisać konkretnie o co chodzi bo jakoś nie kumam czemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolo82 29.01.2010 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 Jurek zrob mi dokladne zdjecia swojego paleniska.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jurek_Z 29.01.2010 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 Jurek zrob mi dokladne zdjecia swojego paleniska.... http://img191.imageshack.us/img191/9654/dsc09352z.jpg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolo82 29.01.2010 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 Mialem napisac cos innego.. No ale Ty nie uzywasz makroterma zgodnie z intrukcja.. Nie masz temp ustawionej wedlug zalecen na 65 st.C , posiadasz zas bufor i palisz praktycznie caly czas otwartym ogniem i temp masz ustawiona na 85 st.C. Niestety producent nic nie pisze o uzywaniu bufora, ani zaworu zwiekszajacego temp powrotu, o szamocie nie wspomne bo to juz ingerencja.. Na wczesniejszych zdjeciach w rogach nad polka powietrzna widzialem u Ciebie mnostwo smoly.. Probowales moze nozem, szpachelka, badz czyms innym ostrym zeskrobac skorupe po bokach do zywej blachy? Kurde wlasnie przegladajac zalecane ustawienia regulatora.. zauwazylem ze mam cos skopane u siebie.. producent zaleca wlaczanie pompy co na 55 a cwu na 58. U mnie jest na odwrot. a jak ustawie wedlug producenta to co przy 55 stopniach sie nie wlacza... mimo zaswieconej kontrolki.. dopiero kiedy osiagnie 58 wlacza sie pompa cwu i jednoczesnie co.. w morde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolo82 30.01.2010 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 Panowie mam cos skopane w instalacji.. na powrocie do kominka mam jakis elektrozawor( zaznaczylem go na schemacie) A teraz opis sytuacji ustawiam pompy co 55 a cwu 58. pompy co wlacza sie przy 55 ale i tak nie tloczy bo zawor jest zamkniety dopier z uzyskaniem temp 58 pompa cwu zalacza sie odblokowuje zawor elktromagnetyczny i wszystko chula wtedy tez odlacza sie piec i reszta modulow. Znazlem rozdzielnie i moge przepiac ( tak mi sie wydaje:)) zawor pod pompe co. pytanie tylk czy jest sens i potrzeba, Zwor moge przestawic recznie w tryb manual wtedy jest otwarty caly czas ale sterownik odlaczajacykociol i moduly jest chyba podpiety i tak do pompu cwu wiec do poki ona sie nie wlaczy do poty piec sie nie wylaczy.. Moim zdaniem powinno byc prawidlowo tak, pompy laduja co od 55 a cwu od 58 w ten sposob nie wychlodzi mi sie zbiornik cwu i zawsze temp bede miec minimum 58 na cwu.Czy dobrze mysle? jak jest u was?? Pytalem sie instalatora to mi powiedzial ze tak ma byc.. Nie wiem jak sie zachowa uklad po zmianie jesli bede chcial w lecie podgrzac kominkiem tylko cwu... wtedy tryb lato na sterowniku i powinna chodzic tylko pompa cwu. no ale jesli ja przepne zawor do pomp co i ten sterownik odlaczajacy piec takze to bedzie wielkie "G" bo pompa cwu nie ruszy bez pomp co.. Moze nalezalo by to zmostkowac zeby niezaleznie od ktorych pomp zwor sie wylaczal i sterownik odlaczal piec..? co o tym sadzicie, qrde tylko zebym czegos nie spalil:) ponizej zdjecia schametu pogladowego zaznaczone na czerowno to ten zawor elektromagentyczny, moze mi ktos wytlumaczy po co on wgole jest??Domyslam ze zamyka obieg na kominek podczas pracy kotla gazowego??? http://images37.fotosik.pl/249/b3861b7442c9dfc8med.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hugo26 01.02.2010 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Witam. Moc NOMINALNA po stronie wody to 5 kW. Błąd w druku i pliku reklamowym powoduje to zamieszanie. Wszelkie parametry zostały określone po około 3 miesiącach testowania paleniska i nasadek (przez ten czas wkład był;podłączony do aparatury kontrolno-pomiarowej i palono w nim) w niezależnym instytucie zajmującym się certyfikacją i badaniami technicznymi palenisk, kotłów i wszelkiej maści urządzeń grzewczych. Także wyniki są jak najbardziej realne i sprawdzone podczas eksploatacji. Przy okazji określano także parametry, na które mało kto zwraca uwagę, np. faktyczne temperatury spalin wychodzących z paleniska i nasadek, czy optymalna ilość drewna potrzebna do spalania. Co daje palenisko bezrusztowe? No, żeby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba by przeanalizować jak spala się paliwo w palenisku z rusztem a jak bez niego. Po pierwsze ruszt powoduje niekontrolowany dopływ powietrza do spalania (jeżeli jest ruszt, to między bajki można włożyć idealną szczelność paleniska. Po drugie - doprowadzając powietrze do spalania pod ruszt, powoduje się całkowite spalenie całej dawki paliwa na raz (ogień obejmuje od razu całą porcję). Natomiast przy jego braku uzyskujemy niemal idealną sterowność procesem spalania (w pełni kontrolowane dozowanie powietrza) oraz uzyskuje się możliwość spalania poprzez zgazowywanie się poszczególnych porcji drewna w palenisku i dopalania cząstek lotnych. To tak w bardzo dużym skrócie i bez wdawania się w szczegóły teorii spalania. Bo i miejsca mało i za dużo czasu by to zajęło. "Patent" z firmy, którą wymieniłeś, nie jest ich patentem. I wcale nie jest to dobre rozwiązanie, przynajmniej w tym wydaniu. Jeszcze nawiązując do sukcesu (niewątpliwego) tej firmy - tylko cena, nic więcej. Bo prawdą jest to, że najwięcej zarabiają ci, którzy produkują dla "masówki" w ogromnych ilościach. Wystarczy obejrzeć niektóre nowe paleniska tej firmy, o bardziej skomplikowanej konstrukcji i "wybajerzone" w te sam rzeczy, które posiadają wkłady z górnej nazwijmy to półki. Nie odbiegają praktycznie cenowo od nich...a człowiek się przyzwyczaił do obecnej od dłuższego czasu marki...to się nazywa polityką marketingową firmy. Tyle, że nie znam żadnej (autentycznie) naprawdę fachowej firmy z branży, która by montowała tanie paleniska ww. firmy z przekonaniem, że są dobre technicznie. Robi się to wyłącznie dla pieniędzy - bo jest dużo klientów i to oni będą się później "męczyć" przez kilka/naście lat z tym wkładem... Podwójna szyba będzie - ale później, bo na razie "przeciętny" posiadacz kominka nie kojarzył by po co ona w ogóle jest. Bo "przeciętna" firma kominkowa, niestety nie będzie w stanie wyjaśnić "przeciętnemu" klientowi do czego niby miała by służyć (no taka jest prawda o wiedzy sporej części "montażystów" kominków). A cena takiego paleniska była by znacznie większa. Podwójną szybę mają niektóre paleniska wodne np. firmy Spartherm i Brunner, które są jednak bardziej zaawansowane technicznie. Ale akurat Silesia była od samego początku konstruowana z myślą o pewnym pułapie cenowym, którego nie chciano przekroczyć. I myślę, że w tym przedziale jest to całkiem nowa jakość i technika. Pozdrawiam. witam jezeli wkład Lazar Silesia WM ma moc wodną 5 kW wynikałoby z tego ze jego sprawnosc wodna to ok 35%. To mało kurcze, zwłaszcza ze instalacja co i cwu u mnie bedzie opierać się przede wszystkim na kominku z pw. Dla przykładu wkład edilkamin thermofire ma sprawnosc wodną 60%, spartherm varia 1V H2O - 50% Skąd taka duża róźnica w sprawnosci, na niekorzyść Silesi? Po budowie kominka nie widac znaczacej róznicy w stosunku do edilkamin thermofire (nieco wiekszy wymiennik wodny) http://www.edilkaminpolska.pl/web_pl/index.php?id=124 lub do spartherm vario 1 V H2O (ma nawet mniejszy wymiennik wodny). http://www.spartherm.pl/prod/paleniska/1/60/PALENISKA-WODNE/ Moze jednak Silesia ma moc wodną 9,5 kW (czyli sprawnosc wodną ok 60%) ? Zapytałem sie jednego dystrybutora kominków Lazar Silesia jak jest naprawdę i upiera sie, ze moc wodna Silesia WM wynosi 9,5 kW. Czyli jak jest naprawde? Wolałbym kupić wklad Lazar Silesia niż np. Edilkamin Thermofire, chociażby ze względu na fakt ze jest to Polski produkt, ma gwarancję 5 lat i jest nieco tańszy (wizualnie obydwa są bardzo podobne) Prosze o wyjasnienie dokładne tej kwestii, szczególnie prosba do Foresta-Natury pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 01.02.2010 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Witam. Wyjaśniam (w miarę mojej wiedzy) Silesia i Edil Thermo - obydwa paleniska są dobre. Mają podobną konstrukcję i wielkość. Osiągi i parametry techniczne też podobne. Skąd u Edil'a tak duża różnica "in plus" mocy po stronie wody? Nie mam pojęcia. Być może z tego samego źródła, z jakiego Jotule "dostają" nagle ca. 10-40 % więcej mocy po przetłumaczeniu oryginalnych specyfikacji na polskie instrukcje i przejściu ponownych badań technicznych (to już moje osobiste zdanie i swego rodzaju przytyk w kierunku tych firm). Gdyby różnica była niewielka, w granicach faktycznych możliwości pokombinowania w konstrukcji paleniska - OK. Ale wynosi ona 100% wartości i jest dla mnie...bzdurą...lub błędem w tłumaczeniu specyfikacji technicznej. Co do Varii, tudzież innych modeli H20 - Mini, Nova oraz Renova (te dwa ostatnie modele nie są jeszcze dostępne w sprzedaży - zostały zaprezentowane publicznie w zeszłym tygodniu) - ze względu na specyfikę konstrukcji tych palenisk jest jak najbardziej możliwe otrzymywanie od 50 do 80 % mocy po stronie wodnej jest to prawdziwe i możliwe. Z resztą nie tylko firma Spartherm, ale i np. Brunner ma podobne wyniki i przeprowadzone bardzo dokładne i rzetelne badania w tym względzie. Jeżeli ktoś jest "tradycjonalistą" i woli płaszcz zamiast nasadki to śmiało polecam właśnie te paleniska. Chociaż tak naprawdę to są...też nasadki wodne z "lekkim" udziałem płaszcza w konstrukcji . Cena tych palenisk jest adekwatna do ich osiągów i komfortu użytkowania. Ewentualnie można poczekać na nowe modele Silesii - już z płaszczem. Są gotowe, w tej chwili dopinane są ich badania techniczne i lada chwila wejdą na rynek. Myślę, że pokażę je Forumowiczom jak tylko to będzie możliwe (nawet wcześniej niż będą dostępne w handlu). Generalnie - nasadki są przeznaczone do mieszanych systemów ogrzewania kominkowego: woda-akumulacja-konwekcja. Płaszcze wodne do akumulacji się nie nadają. Do konwekcji...no...powiedzmy że na siłę... Natomiast myślę że ogromną karierę w naszym kraju zrobią paleniska gdzie będzie można naprzemiennie ogrzewać wodę i masy oraz ciągi akumulacyjne. Czyli wszystko w jednym. Taką możliwość dają tylko nasadki wodne (niedługo będzie to można zrobić na Silesii) oraz specjalnie przystosowane do tego paleniska (np. niektóre rozwiązania Brunnera czy Spartherm Nova i Renova. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek R 01.02.2010 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Ewentualnie można poczekać na nowe modele Silesii - już z płaszczem. Są gotowe, w tej chwili dopinane są ich badania techniczne i lada chwila wejdą na rynek. Myślę, że pokażę je Forumowiczom jak tylko to będzie możliwe (nawet wcześniej niż będą dostępne w handlu). Ja trzymam za słowo mam nadzieję , że zdążą bo maju muszę cosik w salonie zamontować , pozdrawiam Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hugo26 01.02.2010 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Witam. Wyjaśniam (w miarę mojej wiedzy) Silesia i Edil Thermo - obydwa paleniska są dobre. Mają podobną konstrukcję i wielkość. Osiągi i parametry techniczne też podobne. Skąd u Edil'a tak duża różnica "in plus" mocy po stronie wody? Nie mam pojęcia. Być może z tego samego źródła, z jakiego Jotule "dostają" nagle ca. 10-40 % więcej mocy po przetłumaczeniu oryginalnych specyfikacji na polskie instrukcje i przejściu ponownych badań technicznych (to już moje osobiste zdanie i swego rodzaju przytyk w kierunku tych firm). Gdyby różnica była niewielka, w granicach faktycznych możliwości pokombinowania w konstrukcji paleniska - OK. Ale wynosi ona 100% wartości i jest dla mnie...bzdurą...lub błędem w tłumaczeniu specyfikacji technicznej. Co do Varii, tudzież innych modeli H20 - Mini, Nova oraz Renova (te dwa ostatnie modele nie są jeszcze dostępne w sprzedaży - zostały zaprezentowane publicznie w zeszłym tygodniu) - ze względu na specyfikę konstrukcji tych palenisk jest jak najbardziej możliwe otrzymywanie od 50 do 80 % mocy po stronie wodnej jest to prawdziwe i możliwe. Z resztą nie tylko firma Spartherm, ale i np. Brunner ma podobne wyniki i przeprowadzone bardzo dokładne i rzetelne badania w tym względzie. Jeżeli ktoś jest "tradycjonalistą" i woli płaszcz zamiast nasadki to śmiało polecam właśnie te paleniska. Chociaż tak naprawdę to są...też nasadki wodne z "lekkim" udziałem płaszcza w konstrukcji . Cena tych palenisk jest adekwatna do ich osiągów i komfortu użytkowania. Ewentualnie można poczekać na nowe modele Silesii - już z płaszczem. Są gotowe, w tej chwili dopinane są ich badania techniczne i lada chwila wejdą na rynek. Myślę, że pokażę je Forumowiczom jak tylko to będzie możliwe (nawet wcześniej niż będą dostępne w handlu). Generalnie - nasadki są przeznaczone do mieszanych systemów ogrzewania kominkowego: woda-akumulacja-konwekcja. Płaszcze wodne do akumulacji się nie nadają. Do konwekcji...no...powiedzmy że na siłę... Natomiast myślę że ogromną karierę w naszym kraju zrobią paleniska gdzie będzie można naprzemiennie ogrzewać wodę i masy oraz ciągi akumulacyjne. Czyli wszystko w jednym. Taką możliwość dają tylko nasadki wodne (niedługo będzie to można zrobić na Silesii) oraz specjalnie przystosowane do tego paleniska (np. niektóre rozwiązania Brunnera czy Spartherm Nova i Renova. Pozdrawiam. bardzo dziekuję za cenne i fachowe informacje mimo wszystko zastanawia mnie nadal moc wodna w przypadku wkładu edilkamin thermofire. Moze faktycznie ma 9 kW. Jego wymiennik wodny jest znacznie wiekszy niż w Silesi i ma większą pojemnośc wodną 55L. Tak duza ilosc wody nie zmieści się raczej w samej nasadce wodnej, czy ten wkład nie ma jeszcze "lekkiego" plaszcza? http://www.sosinski.com.pl/UserFiles/File/thermofire_karta_techniczna.pdf Sprawdzałem, w calej Europie edilkamin podaje te same parametry co w Polsce, czyli sprawność wodną wkładu thermofire 60% i moc wodną 9 kW. Czekam mimo wszystko na nowe modeli Silesi o których piszesz rozumiem ze będą z nasadką i "lekkim" płaszczem i będą moze miały też podwójną szybę ?(dobrze aby była taka opcja, np za dopłatą) czy wejdą do sprzedaży w ciągu 3 miesięcy? czy móglbys juz pokazać jakiś szkic tych nowych modeli? za info z góry bardzo dziekuje pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolo82 02.02.2010 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Panowie Witam! Jestem w kropce:( Wlasnie rozmawialem z moim instalatorem w sprawie zaworu zwiekszajacego temp na powrocie do kominka... Wiec tak u mnie tylko czterdrogowy moze byc. Ale gosc mi odradza to rozwiazanie twierdzi ze sie u mnie nie sprawdzi przez to ze wkominku jest wymiennik. Moze mi zalozyc ten zawor ale twierdzi ze kasa wywalona w bloto. w tym przypadku. twierdzi tez ze taki zawor jesyt zbyteczny nawet w kotlach na opal staly podlaczony przez wymiennik plytowy.. twierdzi ze spokojnie w kotle mozna uzyskac stala temp.. Kurde wiec wkoncu montowac ten zawor czy nie? Do srody wieczor musze mu dac znac czy montowac to czy nie. I tak bedzie u mnie bo musi mi priorytet cieplej wody ustawic. te pompy co pisalem wczesniej tak musza chodzic, proba zmostkowania moze okazac ze bedzie chodzic ale moze byc zbyt duze obciazenie na centralce i szlag ja trafi. Doradzcie cos:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markow7 02.02.2010 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Panowie Witam! twierdzi tez ze taki zawor jesyt zbyteczny nawet w kotlach na opal staly podlaczony przez wymiennik plytowy.. twierdzi ze spokojnie w kotle mozna uzyskac stala temp.. Kurde wiec wkoncu montowac ten zawor czy nie? Do srody wieczor musze mu dac znac czy montowac to czy nie. Dziś mój znajomy spec od CO (pracuje przy kotłach, piecach, w kpc-u) 20 lat, stwierdził coś podobnego... Więc już na 5 instalatorów których się radziłem w sprawie tego zaworu 5-ciu stwierdziło że nie ma takiej potrzeby. Mówił żeby poczekać aż zainstaluje wszystkie odbiorniki (poddasze) bo na razie mój kominek jest bardzo przewymiarowany i nigdy w takiej sytuacji (brak połowy przewidywanych grzejników) nie będzie pracował stabilnie. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 02.02.2010 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Ewentualnie można poczekać na nowe modele Silesii - już z płaszczem. Są gotowe, w tej chwili dopinane są ich badania techniczne i lada chwila wejdą na rynek. Myślę, że pokażę je Forumowiczom jak tylko to będzie możliwe (nawet wcześniej niż będą dostępne w handlu). Ja trzymam za słowo mam nadzieję , że zdążą bo maju muszę cosik w salonie zamontować , pozdrawiam Wojtek no to do tego czasu możesz zobaczyć jak u mnie grzeje VARIA H2O XXL http://www.kominki-godzic.pl/oferta.htm?id1=&id2=81&pm=46 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hugo26 02.02.2010 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 na dzień dzisiejszy najchętniej wybrałbym Spartherm Varia 1V H2O XL lub Mini Z1 XL. Tylko ta cena... Myslę jeszcze cały czas o Edilkamin thermofire. Napisałem do producenta i kilku dystrybutorów i wszyscy zapewniają ze jego sprawność układu wodnego to 60%. I bądź tu mądry i pisz wiersze.... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolo82 03.02.2010 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Panowie Witam! twierdzi tez ze taki zawor jesyt zbyteczny nawet w kotlach na opal staly podlaczony przez wymiennik plytowy.. twierdzi ze spokojnie w kotle mozna uzyskac stala temp.. Kurde wiec wkoncu montowac ten zawor czy nie? Do srody wieczor musze mu dac znac czy montowac to czy nie. Dziś mój znajomy spec od CO (pracuje przy kotłach, piecach, w kpc-u) 20 lat, stwierdził coś podobnego... Więc już na 5 instalatorów których się radziłem w sprawie tego zaworu 5-ciu stwierdziło że nie ma takiej potrzeby. Mówił żeby poczekać aż zainstaluje wszystkie odbiorniki (poddasze) bo na razie mój kominek jest bardzo przewymiarowany i nigdy w takiej sytuacji (brak połowy przewidywanych grzejników) nie będzie pracował stabilnie. Pozdr. dzieki, Panowie moze ktos jeszcze dorzuci swoje 2 grosze? czas mnie goni.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 09.02.2010 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Witam.Mam pytanie. Czy ktos probowal albo slyszal o probach czyszczenia szyby kominkowej przy pomocy opalarki elektrycznej?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 09.02.2010 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Witam. Mam pytanie. Czy ktos probowal albo slyszal o probach czyszczenia szyby kominkowej przy pomocy opalarki elektrycznej? Pozdrawiam. Uo rany a po co ? Ja czyszcze czyscikiem ("stalowa gabka") z tesco na sucho. Zanim bys podlaczyl opalarke ja bym juz szybe mial czysta Chyba, ze masz szybe pyrolityczna - nie wiem czy wtedy mozna mechanicznie bo te tlenki czegostam moznaby moze zdrapac pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 10.02.2010 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 A ile dodatkowo czasu zajmuje wyjęcie odkurzacza i sprzątnięcie sadzy z podłogi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 10.02.2010 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 A ile dodatkowo czasu zajmuje wyjęcie odkurzacza i sprzątnięcie sadzy z podłogi? A opalarka jak opalisz to sadza sie ulotni ? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.