eniu 08.02.2011 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 Post 1025 + 1030 i niech ktoś powie ,że PW jest "be" . No chyba tylko ja , ale kto by tam słuchał takiego....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 20.02.2011 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) UFF - przeczytałem całość, ominąwszy oczywiście posty pewnego trola, które skutecznie zaśmieciły wątek... Mam pewne prywatne doświadczenia w temacie czystej szyby, ale na podsumowanie za wcześnie. Na razie eksperymentuję (z pirometrem w dłoni).Proszę o odpowiedź fachowców z branży w kwestii podania powietrza: Większość wkładów z czystą szybą ma podane powietrze na szybę od góry (mowa o pojedynczej szybie)Wiadomo, że rozszczelnienie szyby to pomyłka (choć w pewnych warunkach działa - sprawdziłem); powinien być "nadmuch" wraz z kierownicą na szybę.Pełni on także wlot powietrza wtórnego do paleniska.Wiadomo też, że chłodne powietrze studzi szybę, co może powodować zadymienie szyby.Wiadomo też, że powietrze wtórne powinno być gorące.I teraz pytanie : Czy podanie PODGRZANEGO powietrza na szybę od góry będzie dobrym sposobem na efekt "czystej szyby" ? Edytowane 20 Lutego 2011 przez insz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 20.02.2011 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Jeżeli zrealizujesz podgrzanie tego powietrza do odpowiedniej temp. to nie będzie już potrzebna żadna kurtyna, ani inne mitologiczne wynalazki. Wyższa temperatura na tyle skutecznie dopali , to co niedopalone, że nic nie będzie się osadzać. Tylko jedna ważna rzecz - dodatkową energię trzeba ujarzmić!Pozdrawiam niedzielnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 20.02.2011 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 A widziałeś ciepłe powietrze opadające bez żadnego mechanicznego wspomagania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 20.02.2011 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 A widziałeś ciepłe powietrze opadające bez żadnego mechanicznego wspomagania? No i tu jest istota rzeczy ! Jak się ciepłe powietrze zachowa przy szybie ? Powietrze się samo poda, bo napędem tego powietrza jest ciąg kominowy. Jeśli wkład jest szczelny - gdzie się otworzy - tamtędy poleci. Myślę, że jeśli szyba ma około 350-400 stopni, a poda się powietrze rzędu 450 stopni, to podane od góry szczeliną ochładzając się opadnie w dół. Przy większości "kurtyn" podaje się zimne i ogrzewając się przy szybie odrywa się od niej i leci w głąb paleniska. W ten sposób mamy tylko połowę czystej szyby, a nierzadko zawirowania dymu w pobliżu kurtyny powodują smugi sadzy (ponieważ szyba jest tam schłodzona powietrzem) Czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 20.02.2011 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 "Jak się ciepłe powietrze zachowa przy szybie ?Powietrze się samo poda, bo napędem tego powietrza jest ciąg kominowy. Jeśli wkład jest szczelny - gdzie się otworzy - tamtędy poleci."-Pięknieś to wyjaśnił! Jak podasz wtórne z taką temp.(450*C), to w komorze będzie powyżej 800*C - czysta szyba na bank. Wiedzą tajemną jest dla mnie uzyskanie tak wysokiej temp.powietrza wtórnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 20.02.2011 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Uzyskanie takiej temperatury powietrza nie jest problemem; pytanie: w jakiej ilości Bo jeśli dużo - to już problem... "Powietrze się samo poda, bo napędem tego powietrza jest ciąg kominowy" - to jest pewnik. "Jak się ciepłe powietrze zachowa przy szybie ? - tego właśnie nie wiem Edytowane 20 Lutego 2011 przez insz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 20.02.2011 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Dużo, aby zagwarantować potrzebną ilość tlenu do wydajnego spalania. Brak tlenu= czarna szyba +same nieszczęścia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 20.02.2011 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Nie trzeba nic kombinować wyciągnijcie sobie górna uszczelkę w szybie i efekt czystej szyby gwarantowany. Powietrze wpadające tą szczeliną automatycznie podgrzewa się od szyby. Nie trzeba żadnego nadmuchu ciąg kominowy sam pobierze sobie odpowiednia ilość powietrza przez ta szczelinę. Oczywiście w pomieszczeniu musi być pod kominkiem zamontowany dolot powietrza z zewnątrz, żeby powietrza nie zasysało z kominów wentylacyjnych. To rozwiązanie zastosowałem kilka miesięcy temu i szybę od tej pory mam czystą przecieram ja raz na 2-3 tygodnie bo jest okurzona, ale nie czarna. Teraz po 2-3 tygodniach palenia szyba jest w lepszym stanie niż na początku po jednym dniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 20.02.2011 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Uzyskanie takiej temperatury powietrza nie jest problemem; pytanie: w jakiej ilości Bo jeśli dużo - to już problem... Przy normalnym spalaniu ok 100m3/h, podczas rozpalania czyli pełnym otwarciu dopływu powietrza - 2x więcej. Edytowane 20 Lutego 2011 przez margod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 20.02.2011 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Nie trzeba nic kombinować wyciągnijcie sobie górna uszczelkę w szybie i efekt czystej szyby gwarantowany. Powietrze wpadające tą szczeliną automatycznie podgrzewa się od szyby. Nie trzeba żadnego nadmuchu ciąg kominowy sam pobierze sobie odpowiednia ilość powietrza przez ta szczelinę. Oczywiście w pomieszczeniu musi być pod kominkiem zamontowany dolot powietrza z zewnątrz, żeby powietrza nie zasysało z kominów wentylacyjnych. To rozwiązanie zastosowałem kilka miesięcy temu i szybę od tej pory mam czystą przecieram ja raz na 2-3 tygodnie bo jest okurzona, ale nie czarna. Teraz po 2-3 tygodniach palenia szyba jest w lepszym stanie niż na początku po jednym dniu. Twoje rozwiązanie dobrze funkcjonuje w PW i dla niego jest doskonałe.W kominkach powietrznych rządzą inne prawa ,jak mają trochę kumulacji ,tym bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 20.02.2011 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Przy normalnym spalaniu ok 100m3/h, podczas rozpalania czyli pełnym otwarciu dopływu powietrza - 2x więcej. Dla 10 kW mocy to około 25-30 m3/h. Nie trzeba nic kombinować wyciągnijcie sobie górna uszczelkę w szybie i efekt czystej szyby gwarantowany. Powietrze wpadające tą szczeliną automatycznie podgrzewa się od szyby. Nie trzeba żadnego nadmuchu ciąg kominowy sam pobierze sobie odpowiednia ilość powietrza przez ta szczelinę. Oczywiście w pomieszczeniu musi być pod kominkiem zamontowany dolot powietrza z zewnątrz, żeby powietrza nie zasysało z kominów wentylacyjnych. To rozwiązanie zastosowałem kilka miesięcy temu i szybę od tej pory mam czystą przecieram ja raz na 2-3 tygodnie bo jest okurzona, ale nie czarna. Teraz po 2-3 tygodniach palenia szyba jest w lepszym stanie niż na początku po jednym dniu. Takie rozwiązanie insz już testował... Owszem, szyba jest czysta, ale: 1. ciąg mam duży, więc musiałem przerobić szyber na bardziej szczelny bo mi chciało ognisko porwać do czopucha; 2. Gwiżdże jak cholera - dla mnie niedopuszczalne, 3. Interesuje mnie tylko szczelne podejście powietrza z zewnątrz, 4. Nadmierne przymykanie szybra jest niebezpieczne, a tylko tak można zapanować nad huczącym powietrzem przedostającym się przez szczeliny przy szybie. Testuję w piwnicy niezabudowany wkład żeliwny powietrzny wyłożony szamotem (na razie, będzie wermikulit). Wiem, że można kupić za 8-15k super wkład, ale tu nie o to chodzi. Edytowane 20 Lutego 2011 przez insz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 20.02.2011 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Przy normalnym spalaniu ok 100m3/h, podczas rozpalania czyli pełnym otwarciu dopływu powietrza - 2x więcej. Dokładnie to 84m3/h pomiar anemometrem na przewodzie śr.150mm doprowadzającym powietrze do spalania. ...a według PN-EN 13229:2002 10m3/h na 1kW nominalnej mocy cieplnej wkładu. Edytowane 20 Lutego 2011 przez margod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 20.02.2011 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Nie wiem jak to działa w kominkach powietrznych ale w ich efekt czystej szyby powinien być tam łatwiej osiągalny gdyż panują w nim wyższe temperatury. Po drugie w kominku obojętnie czy z p.w czy bez, potrzebne do spalania jest powietrze. Powietrze wpadające obok szyby ma jeszcze jedna zaletę, powoduje znaczne lepsze i czystsze spalanie drewna. Jedyna wada tego rozszczelnienia tej szyby jest taka że nie mamy możliwości regulowania ile tego powietrza ma tamtędy do wkładu wpadać. Ale zauważyłem że po wyciągnięciu tej uszczelki wkład nie zaciąga tą szczelina nie wiadomo jakich ilości powietrza, i tak jak do tej pory w dalszym ciągu da się regulować intensywność palenia przepustnica powietrza pierwotnego. Podobne rozwiązanie stosuje firma spartherm tam również powietrze wpada koło szyby. Oglądałem kilka kominków z płaszczem wodnym i z tego co zauważyłem to te pseudo systemy czystej szyby działają niezależnie od przepustnic jakie są w kominku i w moim wkładzie jest podobnie . Mimo że zamknę przepustnicę powietrza to i tak powietrze będzie zasysane przez otwory którymi producent przewidział że będzie wpadało powietrze omywające szybę. Efekty tych udoskonaleń są jednak mizerne stad ten temat cieszy się taką popularnością, a banalnie proste rozwiązanie potrafi przynieść niezłe rezultaty. Nie wiem czy u wszystkich to przyniesie takie rezultaty jak u mnie, gdyż mój kominek jest już troszkę przerobiony i możliwe że wszystkie przeróbki się skumulowały powodując że problem czarnej czy okopconej szyby u mnie już nie istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 20.02.2011 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Insz jaki masz wkład możesz zamieścić jego zdjęcie lub podać linka do modelu twojego wkładu. Mogę Ci troszkę pomóc u mnie też był na początku problem z dużym ciągiem ale sobie z nim poradziłem. Szybrem nic nie reguluj bo przez to szybę również będziesz miał brudną. Szyber powinien być otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 20.02.2011 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Bladyyu Ciebie powietrze na szybę wpada z zewnątrz i nie masz na to wpływuchyba ,że wkleisz na miejsce uszczelkę. W Sparthermie powietrze na szybędostaje się kanałami i można je regulować.Nie jest to jednak rozwiązanie idealne (coś tam w najnowszych konstrukcjach powymyślali ,ale onizawsze trochę "jak koń pod górkę" kombinują) .Idealne rozwiązaniemaja drzwi Brunnera i na nich teraz coraz więcej producentów sięwzoruje. Tam wszystko idzie kanałami na szybę i cześć - szyba czysta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 20.02.2011 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Insz jaki masz wkład możesz zamieścić jego zdjęcie lub podać linka do modelu twojego wkładu. Mogę Ci troszkę pomóc u mnie też był na początku problem z dużym ciągiem ale sobie z nim poradziłem. Szybrem nic nie reguluj bo przez to szybę również będziesz miał brudną. Szyber powinien być otwarty. taki: http://www.ekkom.pl/oferta.php?art=522&t=15 ale pod inną nazwą. fabrycznie uszczelka była tylko na dolnej krawędzi, ale i tę trzeba wyciągnąć żeby szyba była cała czysta. Jeśli była rozszczelniona tylko góra (uszczelniłem boki) szyba się zakapca od połowy w dół. Ale nie chcę zgłębiać kwestii rozszczelniania szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 20.02.2011 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Dla 10 kW mocy to około 25-30 m3/h. Takie rozwiązanie insz już testował... Owszem, szyba jest czysta, ale: 1. ciąg mam duży, więc musiałem przerobić szyber na bardziej szczelny bo mi chciało ognisko porwać do czopucha; 2. Gwiżdże jak cholera - dla mnie niedopuszczalne, 3. Interesuje mnie tylko szczelne podejście powietrza z zewnątrz, 4. Nadmierne przymykanie szybra jest niebezpieczne, a tylko tak można zapanować nad huczącym powietrzem przedostającym się przez szczeliny przy szybie. Testuję w piwnicy niezabudowany wkład żeliwny powietrzny wyłożony szamotem (na razie, będzie wermikulit). Wiem, że można kupić za 8-15k super wkład, ale tu nie o to chodzi. Zamiast szybra - moderator ciągu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 20.02.2011 23:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Moderator ciągu...Jeśli chodzi o ten, co wpuszcza "lewe" powietrze do komina - to nie chcę;schładza komin (na wyjściu z komina za niska temperatura) i wciąga potężne ilości powietrza z pomieszczenia w którym pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 20.02.2011 23:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Nie widać wnętrza wkładu. Czy w tym wkładzie masz na spodzie ruszt a pod nim popielnik? Jeżeli tak to spróbuj ograniczyć powierzanie tego rusztu tzn, weź cegłę szamotowa lub kawałek blachy i przysłoń nią trochę rusztu. To jak duża część rusztu ma być przysłonięta musisz ustalić doświadczalnie. U mnie kładę po prostu jedna cegłę szamotową na środek rusztu i to powoduje ograniczenie ciągu. Mniej powietrza wpada do spalania spod popielnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.