dziobak2002 24.01.2008 02:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Planuje w swoim domu zamiast tradycyjnego tynku polozyc plyte G-K 12mm na placki lub w niektorych miejscach na ruszcie drewnianym. Mysle ze bedzie tak taniej i szybciej poniewaz cala prace moge wykonac samodzielnie. Czy ktos ma takie tynki i jak to funkcjonyje, czy ma to jakies wady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysztofh 24.01.2008 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Taniej, nie znaczy szybciej szczególnie jeżeli będziesz to robił sam. Zawsze trzeba brać pod uwagę możliwość pękania połączeń płyt - płyty jak to płyty.Zrobienie na ruszcie będzie droższe niż tynk. Zrobienie na klej do płyt KG wymaga doświadczenia, bo jak skończysz i pomalujesz, a wtedy dopiero będzie widać, może się okazać, że płyty nie zawsze są w jednej płaszczyźnie i refleksy światła to pokażą. Na pewno do klejenia płyt potrzeba dwóch osób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dziobak2002 24.01.2008 10:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 No tak to oczywiste, ze potrzeba pomocnika. Mialem na mysli, ze moge to zrobic sam bez koniecznosci zatrudniania wyspecjalizowanej brygady. A poza tym tak bedzie chyba czysciej i nie potrzeba takiego nakladu pracy jak przy tradycyjnym tynku mokrym. Od kilku lat mam doczynienia z G-k, pracujac za granica spotykalem sie tylko i wylacznie z taka forma wykanczania wnetrz, co prawda tam plyty przykrecane byly do konstrukcji szkieletowej. Pozostale czynnosci wykanczania plyty, mowie o szpachlowaniu sa juz takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am00 24.01.2008 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Mam takie dwie płyty w łazience na suficie (przyklejone na placki). Podobno na sufit tak się nie robi. Po 3 latach jest OK. Musisz sam wypróbować na dwóch ścianach i się przekonać. Do ścian na klej daje się chyba 9mm, a nie 12mm, może to ma jakieś znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-COLOR- 24.01.2008 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Do ścian na klej daje się chyba 9mm, a nie 12mm, może to ma jakieś znaczenie? 9mm tylko na podkładki, tzw paski przy dużych odchyłkach od pionu, na placki, już jako suchy tynk, co najmniej 12,5mm i nie klej do sufitu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artureski 24.01.2008 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Ja mam tak przyklejone GK na ścianach w całym domy i zrobiłem to własnoręcznie. Na pewno wyszło duuużo taniej niż tynki. Trochę wprawy (zaczynałem przezornie od garderoby) i robota idzie aż miło. Zaraz zaczną Cię przekonywać wyznawcy tynków tradycyjnych lub gipsowych - więc jeśli przemyślałeś sprawę - działaj . Ja mam i sobie chwalę, nic mi nie pęka i jest równo (co prawda tylko rok, ale kolega ma lat kilka). Najważniejszy jest początek - żeby równo zacząć, dobrze rozmierzyć płyty na starcie (żeby nie wyszedł na końcu lub przy oknie pasek 10 cm). Nie zapomnij o szczelinie od podłogi. Więcej informacji - pytaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 25.01.2008 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 Nie zapomnij o szczelinie od podłogi. Więcej informacji - pytaj... Jak dużą tą szczelinę zostawiłeś? Liczyłeś od wylewki czy finalnej podłogi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aluland 25.01.2008 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 Ja mam tak przyklejone GK na ścianach w całym domy i zrobiłem to własnoręcznie. Na pewno wyszło duuużo taniej niż tynki. Trochę wprawy (zaczynałem przezornie od garderoby) i robota idzie aż miło. Zaraz zaczną Cię przekonywać wyznawcy tynków tradycyjnych lub gipsowych - więc jeśli przemyślałeś sprawę - działaj . Ja mam i sobie chwalę, nic mi nie pęka i jest równo (co prawda tylko rok, ale kolega ma lat kilka). Najważniejszy jest początek - żeby równo zacząć, dobrze rozmierzyć płyty na starcie (żeby nie wyszedł na końcu lub przy oknie pasek 10 cm). Nie zapomnij o szczelinie od podłogi. Więcej informacji - pytaj... Bradzo wazne, dokładnie rozmierzyc i szcelina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dziobak2002 25.01.2008 10:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 dzieki za informacje, tez tak myslalem, a wasze doswiadczenia do konca utwierdzily mnie w przekonaniu. szczeline od podlogi planuje na 2-3 cm w ten sposob wychodzi mi cala plyta na wysokosc. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MARTiiii 25.01.2008 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 Po przykreceniu KG na skosach nadal wystaje mi murłata (nie da sie jej zamurowac, czy o tynkowac). No i co zrobić z ścianką kolankową pod skosami w takim przypadku? Otynkowac sie nie da tej czesci murlaty. Myslalem by przykleic KG do sciany kolankowej (na beton komorkowy), a reszte scian normalnie mi otynkuja. Tylko chyba najpierw tynkowanie gipsem i dopiero jak przeschnie to moge przykleic KG na te scianki? Te 3cm KG na scianach to od wylewki liczycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madziulka84 25.01.2008 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 my równeż całe mieszkanko mamy w płytach z 50 płyt zostały nam tylko 2 jupi na skosach na ruszcie na sciany na packi, oczywiście potrzebne są 2 osoby, ale robie sie szybko miło i przyjemnie, a najprzyjemniej jest jak znikaja te plyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artureski 25.01.2008 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2008 (MARTiii)Płyty bezpieczniej po tynkowaniu przyklejać. Wg zaleceń warto BK zagruntować, chociaż ja osobiście praktykowałem nasączanie ścian wodą - czyli malowanie pędzlem przed przyklejeniem - jako środek zapobiegający zbyt szybkiemu wypijaniu wody z kleju A dla świętego spokoju w newralgicznych punktach kilka wkrętów - dodatkowy plus to stabilizacja płyty na jeszcze miękkim kleju na ścianie. Dylatacje od podłogi to po prostu kawałki płyty GK. Przed przystąpieniem do klejenia warto poćwiczyć na sucho manewry przykładania do ściany, płyty kłaść na deskach - łatwiej podnieść. Klej i wodę odmierzać jakimiś miarkami = oszczędność, ja rozrabiałem na dwie płyty. Konieczna długa łata (2,5m) oraz młotek - najlepiej gumowy. Tyle z porad praktyka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 27.01.2008 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 Po przykreceniu KG na skosach nadal wystaje mi murłata (nie da sie jej zamurowac, czy o tynkowac). No i co zrobić z ścianką kolankową pod skosami w takim przypadku? Otynkowac sie nie da tej czesci murlaty. Myslalem by przykleic KG do sciany kolankowej (na beton komorkowy), a reszte scian normalnie mi otynkuja. Tylko chyba najpierw tynkowanie gipsem i dopiero jak przeschnie to moge przykleic KG na te scianki? Te 3cm KG na scianach to od wylewki liczycie? Ja okolice ścianki kolankowej wykorzystuję na rozprowadzenie dookoła różnych instalacji. Z tego względu zajmie mi to trochę miejsca. W związku z tym postawię z jakieś 15-20cm od muru konstrukcję z profili. To co między ścianką a konstrukcją założę wełną (dodatkowe ocieplenie) i z zewnątrz zamknę płytami G-K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.