Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

geowłoknina na drogę


Recommended Posts

Najpierw proponuje Ci wziąć spychacz zepchnąć wierzchnia warstwę ziemi, ułożyć ta geowłóknine i dopiero utwardzać drogę. Mój ojciec z 20 lat temu utwardzał gliniasta drogę do naszej działki tez ok. 60 m gruzem, ale nie ściągał spychem wierzchniej warstwy . Auta go wjeżdżały wiec on znowu ja utwardzał i tak w kółko kilka razy. Teraz już na drodze nie robi się błoto, ale niestety zauważyłem ze glina zaczyna wychodzić po bokach drogi i rozpycha płot sąsiadowi :-? .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś stosował?Czy sprawdza się?

Mam ok 60 m drogi gliniastej ,po której obecnie nie można przejechać osobowym samochodem.,a tym bardziej dostawczym.

Myślę co z tym zrobić.gruz ,ktory byl wysypany jesienią oczywiście utonął...

Czy geowłóknina coś da?

Dziękuję za wszystkie rady

Jeżeli to Twoja droga to może tak :)

http://www.ats.pl/~piotrw/wjazd/fot_3.jpg

http://www.ats.pl/~piotrw/wjazd/fot_2.jpg

http://www.ats.pl/~piotrw/wjazd/fot_4.jpg

http://www.ats.pl/~piotrw/wjazd/fot_5.jpg

To ciemne na ostatnim zdjęciu to odpady z huty w Ostrowcu, po wysypaniu i rozgarnięciu następne patelnie już po tym jeździły. Można potem dołożyć krawężniki ale nie jest to konieczne, nie da się tego rozjeździć. Sama geowłóknina nic nie da.

Raz a dobrze, w przeciwnym razie będziesz co jaiś czas topił w błocie kolejne pieniądze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jaki tam jest poziom promieniowania...

W nocy nie widać żeby świecił. Jest to po prostu żużel stalowniczy, odpad pohutniczy powstający przy produkcji stali w stalowniach. Materiał ten wykorzystuje się głównie do budowy dróg i w przemyśle materiałów budowlanych.

Cytat: "Kruszywo z żużli stalowniczych jest wysoce odporne na zamarzanie i odwilż. Co więcej żużel charakteryzuje się całkowitym brakiem cechy osiadania po posadowieniu, tak więc warstwy następne można nakładać natychmiast. Ta wyjątkowa stabilność wraz z wieloma innymi pozytywnymi właściwościami eliminuje możliwość powstania tzw. „kolein”, zaś podbudowy są wytrzymałe i długowieczne oraz nie wymagają nakładów na ewentualne uzupełnienie ubytków."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat jest pobożnym życzeniem

a geowłóknina jak najbardziej pomaga i to znacząco, trzeba wiedzieć tylko jak to zrobić, więc nie smuccie, że nic nie da

Da się to jakoś krótko opisać?

Cytat jest pobożnym życzeniem, a praktykę mam u siebie (te zdjęcia to z mojego placu budowy). Jest faktem że jeździ po tym cięzki sprzęt, HDS łapy na tym stawiał i nic się nie zapadło.

Geowłóknina tak, ale nie jako jedyna warstwa, że położymy ją na trawie i już ciężarówki mogą po tym jeździć. Pełni bardziej rolę separacyjną niż konstrukcyjną. Więcej np. tutaj: http://www.geotex.com.pl/oferta/geowlokniny.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to jakoś krótko opisać?

da

"Kruszywo z żużli stalowniczych jest wysoce odporne na zamarzanie i odwilż. Co więcej żużel charakteryzuje się całkowitym brakiem cechy osiadania po posadowieniu, tak więc warstwy następne można nakładać natychmiast. Ta wyjątkowa stabilność wraz z wieloma innymi pozytywnymi właściwościami eliminuje możliwość powstania tzw. „kolein”, zaś podbudowy są wytrzymałe i długowieczne oraz nie wymagają nakładów na ewentualne uzupełnienie ubytków."

zamiast opisywać, podkreśliłem, co jest pobożnym życzeniem

nie ma takich materiałów, a równie dobrze każdy moze takim być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kruszywo z żużli stalowniczych jest wysoce odporne na zamarzanie i odwilż. Co więcej żużel charakteryzuje się całkowitym brakiem cechy osiadania po posadowieniu, tak więc warstwy następne można nakładać natychmiast. Ta wyjątkowa stabilność wraz z wieloma innymi pozytywnymi właściwościami eliminuje możliwość powstania tzw. „kolein”, zaś podbudowy są wytrzymałe i długowieczne oraz nie wymagają nakładów na ewentualne uzupełnienie ubytków."

zamiast opisywać, podkreśliłem, co jest pobożnym życzeniem

nie ma takich materiałów, a równie dobrze każdy moze takim być

Barbossa, a jak dotkniesz to uwierzysz?

A jest co macać - ok. 80 m długości, 4 m szerokości, robione późną jesienią 2006 roku, jesienią 2007 roku zawibrowane i pokryte cienką warstwą suchego betonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da

"Kruszywo z żużli stalowniczych jest wysoce odporne na zamarzanie i odwilż. Co więcej żużel charakteryzuje się całkowitym brakiem cechy osiadania po posadowieniu, tak więc warstwy następne można nakładać natychmiast. Ta wyjątkowa stabilność wraz z wieloma innymi pozytywnymi właściwościami eliminuje możliwość powstania tzw. „kolein”, zaś podbudowy są wytrzymałe i długowieczne oraz nie wymagają nakładów na ewentualne uzupełnienie ubytków."

zamiast opisywać, podkreśliłem, co jest pobożnym życzeniem

nie ma takich materiałów, a równie dobrze każdy moze takim być

 

 

Chodziło mi bardziej o fragment:

trzeba wiedzieć tylko jak to zrobić,
czyli jak poprawnie ułożyć geowłókninę, ale z linków dowiedziałem się, że po prostu wybrać nieco humusu, ułożyć geowłókninę i zasypać odpowiednimi warstwami, co u mnie oznacza warstwę klińca, z ew. podsypką z piasku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months później...

Wiam wszystkich

Mam do kupienia tanio dzialke tylko jeden problem wody gruntowe na 1.5metra do 2 podobno i błotnista droga przynajmniej teraz bloto mam pytanie jak ustabilizowac grunt pod fundament o podwórko i oczywiscie droge .Myslalem ze droge zerwac pierwsza warstwe i wyrównac koparka dobrze ubic polozyc geowlóknine na to piach z cementem i gruz betonowy i zowu ubic nie mam pojeci czy to dobry pomysl to samo chcialem zrobic podwórko z przodu domu jak oczywiscie powstanie na tym terenie.

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jaki tam jest poziom promieniowania...

To z huty żużel jest a nie z elektrowni atomowej. kolega się za dużo telewizji naoglądał...

Geowłoknina bez wymiany gruntu raczej nic nie da. jej podstawowym zadaniem jest rozłożenie obciążeń na większą powierzchnie, więc jak ją zasypiemy tą glina po której teraz się jeździ to efekt będzie raczej marny. Natomiast jak wymienimy grunt na inny i pod to damy geowłókninę to jak najbardziej się sprawdzi. Wtedy nie utopi nam sie np gruz czy żużel czy cokolwiek innego z czego zrobimy te drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...