Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Na ogół drzwi określonych serii mają takie same elementy wykończenia: budowa skrzydła, szerokość ramiaków, umiejscowienie akcesoriów. Oczywiście że jesteśmy jeszcze daleko od tego, by określone salony miały na wystawie po kilkanaście szt. drzwi jednego producenta (a szkoda).

Ja jedynie przestrzegam przed firmami, które oferują "super drzwi w extra cenie" jedynie z katalogu, bez żadnej ekspozycji... to jest właśnie proszenie się o taki zawód.. i przy okazji umacnianie "mierności" polskich salonów które przegrywają cenowo z firmami "bezkosztowymi".

Nie wiem jak było w Twoim przypadku. Moje uwagi są natury ogólnej, jako przestroga dla osób szukających drzwi jakiejkolwiek innej firmy.

Tłumaczenia tego producenta są rzeczywiście ... mało profesjonalne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Po niewczasie, jak już zamontowali mi drzwi, znalazłem fotografie z realizacji, zamontowany u kogoś identyczny model Stolpaw i widzę takie same rozbieżności jak u mnie. Czyli producent celowo i świadomie zamieścił w katalogach zupełnie inne wymiary i miejsca montażu zamków, uchwytów, szyldy, zawiasy itd. Nie jest to wpadka tylko norma! W korespondencji tłumaczą się, że to grafik tak narysował i że to nie ich wina. Kurde, argumentacja przedszkolaka.

 

Jeżeli sytuacja jest zgodna z opisem zamieszczonym w poście, wydaje się, że takie postępowanie wyczerpuje znamiona stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych. Zgodnie z art. 4 ust. 1 i 2 oraz art. 5 ust.1 i 2 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców wobec konsumentów jest nieuczciwa, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu. Za nieuczciwą praktykę rynkową uznaje się w szczególności praktykę rynkową wprowadzającą w błąd. Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął. Wprowadzającym w błąd działaniem może być w szczególności:

 

1) rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji;

2) rozpowszechnianie prawdziwych informacji w sposób mogący wprowadzać w błąd;

 

Stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych, co oczywiste, jest zakazane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oknotest,

ja się zgadzam. Czyn nieuczciwej konkurencji. Można zwalać to na niedokładność, reklamę itp. Niestety - ja już się przyzwyczaiłem do tego że na każdym kroku nas oszukują :(

Co ma zrobić autor postu? przytoczyć w odwołaniu te artykuły? I znowu oleją.. a jak nie oleją to co ? Na pewno nie wykonają nowych drzwi wg szkiców z katalogu...

 

Ja to widzę tak, że bez prawnika się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oknotest,

ja się zgadzam. Czyn nieuczciwej konkurencji. Można zwalać to na niedokładność, reklamę itp. Niestety - ja już się przyzwyczaiłem do tego że na każdym kroku nas oszukują :(

Co ma zrobić autor postu? przytoczyć w odwołaniu te artykuły? I znowu oleją.. a jak nie oleją to co ? Na pewno nie wykonają nowych drzwi wg szkiców z katalogu...

 

Ja to widzę tak, że bez prawnika się nie obejdzie.

 

Co ma zrobić autor postu? Zwiększyć nacisk na producenta i zamiast emocjonalnie się przepychać, wykazać racje oraz skorzystać z przysługujących mu praw. Jeśli potrafi sam, może podjąć próbę samodzielnie art. 100 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.2019 poz. 369). Jeśli nie czuje się na siłach i nie wie jak to zrobić, pozostaje rzecznik praw konsumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie po przeczytaniu opinii w Internecie, wczoraj wieczorem odezwał się przedstawiciel producenta. Nie sprzedawca, tylko człowiek ze Stolpaw. Zaczął od straszenia paragrafami, co jak widać nie odbiega od standardów działania tej firmy. Na koniec kilkunastominutowej rozmowy pojawił się cień polubownego zakończenia. W poniedziałek ma się odezwać. Jeśli będzie to tylko inny typ spychologii, faktycznie wystosuję oficjalne wezwanie na podstawie kilku przepisów a jak nie pomoże to do sądu.

 

Sprzedawcy nie obwiniam, bo wszystko wskazuje na to, że sam jest zaskoczony odstępstwami. Człowieka, w sensie rodzaj, da się dość dokładnie poznać po kilku rozmowach. Łatwo wyczuć kiedy ktoś jest świnią. Ze sprzedawcą zarówno przed jak i po sprzedaży rozmawaiałem wiele razy. W ewentualnym pozwie będzie niestety solidarnie odpowiadał, takie przepisy. Niechętnie to zrobię, bo jestem przekonany, że nie było u niego celowej winy.

Edytowane przez Tom01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, zdjęcie porównawcze poniżej. Oczywiście nie chodzi o kolor. Zwróć uwagę na czystość formy. Prawe w stosunku do lewych (katalogowych) wyglądają odpustowo. Jakieś podkładki, paskudne szyldy. W ogóle miał być zamek listwowy z jedną wkładką a są dwie. Największy problem jest z antabą. Daleko przesunięta w prawo. Wygląda fatalnie i drzwi otwierają się przez to bardzo ciężko (wbudowany samozamykacz). Guzik otwierania elektrozamka w bezsensownym miejscu, inny rozstaw uchwytów antaby.

 

porównanie_drzwi.jpg

Edytowane przez Tom01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba jest podobna, na rzeczywistych drzwiach jest fajnie. Chodzi mi o ilość metalowych "dodatków" i ich rozmieszczenie. Części ludzi może się wydawać że przesadzam, ale pomyślcie: Budujesz dom, jeden raz na całe życie. Obmyślasz różne detale. Oglądasz setki katalogów, rozwiązań, realizacji u innych. Obmyślasz sobie jak to wszystko wymarzone będzie wyglądało w rzeczywistości. A tu nagle jeb! Taki ch*j! Miało być pięknie, wymarzony minimalistyczny styl, a dostajesz coś co wygląda jak w budżetowych szeregówkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyldy (jeden) lepszy w lewych. W prawych bezsensownie długie.

Osobiście wolę okrągłe szyldy. Nawet trzy oddzielne.

To że masz dwa szyldy chyba wynika z zamówienia dwóch zamków.

Dlaczego są takie wąsie i takie długie? Dlaczego dwie różne długości?

Rozety wokół mocowania kiepsko wyglądają - lepsze rozwiązanie jest w lewych.

Może właśnie takie długie maja pasować wizualnie do antaby ?

W prawych jest widoczny przyciska a w lewych nie jest widoczny.

Może w prawych jest to bardziej wygodne rozwiązanie ale wygląda gorzej.

Zawiasy - lokalizacja chyba też w lewych lepsza i do tego w prawych są wyraźnie grubsze ale może dzięki temu lepsze.

 

Może znaczek w prawym górnym narożniku (STOLPAW ?) wgląda dobrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przedstawionych zdjęć jedynie pochwyt (szczególnie jego mocowanie) można uznać za "różny". Chociaż i to jest dyskusyjne.

 

Klamka - czy to okrągły szyld czy też podłużny decyduje sprzedawca (może zamówić różny). Klamka zwykle nie jest ściśle związana z drzwiami i można złożyć zamówienie bez nawiertów pod szyldy. A że AXA ma taki "ślepy szyld" to na rynku dominuje i pod jej rozstaw śrub firmy robią odpowiednio rozmieszczone dziury.

 

Zamek jeden czy dwa - to też jest zwykle wybieralne. I wcale nie musi być tak, ze dwa zamki jest lepsze.

 

W końcu ten pochwyt: wprawne oko dostrzeże że to pic na wodę fotomontaż i stosowane u nas pochwyty mają mocowanie przez te podkładki zwiększające powierzchnię nacisku..

 

Reasumując: ja się będę upierał, że dobry salon powinien mieć na ekspozycji drzwi z pochwytem. Przynajmniej ja mam właśnie po to, by pokazywać niedoskonałości pochwytu (w efekcie drzwi tego typu sprzedaję raz na rok).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego finlandia, antaba, jej mocowania, odległość od krawędzi drzwi to nie jest dyskusyjne tylko oczywiste. Na oko widać, że jest inaczej, nie trzeba mierzyć. Do tego, tak duże przesunięcie w kierunku środka powoduje, że ciężko się je otwiera. Tym bardziej, że jak pisałem, jest siłownik. Podkładek też nie było żadnej mowy, że będą. Upatrzyłem wymarzyłem sobie co innego a jest jednak co innego. Nie możesz kolego odmówić mi prawa do marzeń. Problem jest w tym, że ciężko zarobioną kasę ktoś olał i trywializuje, że nic się nie stało. Otóż stało.

 

PS. Zamek zamawiałem z jedną wkładką. Są dwie i na dodatek ten ślepy szyld zasłaniający otwór na klamkę jest fatalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie dyskusyjne. Model w katalogu pokazuje określoną konfigurację. Jeśli w Twojej umowie jest zapis "drzwi wg foto z katalogu" to przyznam Ci rację. Taka samo jak z prostą sprawą zamka. Jest w umowie jeden? to wina sprzedawcy że źle zamówił. A jak zamówił dobrze, to niech dochodzi od producenta.

A jak się nie zna na towarze który sprzedaje, to może pora by skupił się na czymś bliższym jego wiedzy.

 

Nie zmienia to faktu, że głosy tłumaczenia ze strony producenta które przytaczasz są ... słabe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie dyskusyjne. Model w katalogu pokazuje określoną konfigurację. Jeśli w Twojej umowie jest zapis "drzwi wg foto z katalogu" to przyznam Ci rację. Taka samo jak z prostą sprawą zamka. Jest w umowie jeden? to wina sprzedawcy że źle zamówił. A jak zamówił dobrze, to niech dochodzi od producenta.

A jak się nie zna na towarze który sprzedaje, to może pora by skupił się na czymś bliższym jego wiedzy.

 

Nie zmienia to faktu, że głosy tłumaczenia ze strony producenta które przytaczasz są ... słabe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, chyba się różnimy w ocenie rzeczywistości, bo mnie nie jest potrzebny napis, że kawa w kubku jest gorąca. Powiedz, jakim cudem mam zdecydować się na zakup, jeśli dopuszczalne byłoby pokazywanie czego innego a dostawa innego. Jeśli, jak mówisz, byłaby to tylko konfiguracja, to równie dobrze można by to było opisać słownie. Cały szkopuł jednak w montażu tego wszystkiego do kupy. Zauważ, że wiele produktów ma publikowane szczegółowe rysunki techniczne i nie ma żadnej uznaniowości, czy trochę podobne czy może niekoniecznie. W tym wypadku nie ma nic poza zdjęciem / rysunkiem / renderem na stronie. Nie byłoby sprawy, gdyby ta wizualizacja pokazywała PRAWDZIWY wygląd drzwi a nie przybliżony. Po prostu wówczas bym ich nie zamówił. W mojej ocenie wyglądają pokracznie głównie przez montaż antaby, ni w pi, ni w oko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz auto w katalogu. Full wypas. Kupujesz normalne, konfigurujesz sobie tańsze alusy, inne relingi czy pakiet stylizacyjny i nie masz pretensji że wyglada inaczej niz w reklamie. Podkreślam: moim zdaniem dobry doradca zwrócił by uwagę na takie szczegóły. Wczesniej Oknotest podał Ci podstawę prawną. Działaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego d7d, oczywiście, że reklamowałem. Tj, nie podpisałem protokołu odbioru bez zastrzeżeń. Na razie przepychanka trwa.

 

Kolego finlandia, właśnie że zamówiłem dokładnie ten model jak w katalogu, nawet podpisany, dokładnie FAV61. Dlatego mam pretensję. Za podstawę prawną dziękuję, oczywiście jakieś działania już prowadzę. Od firmy zależy czy uda się polubownie czy trzeba będzie zmuszać. Nie cierpię takich sytuacji, kiedy ludzie nie mają jaj aby się przyznać do błędu. Każdy może się mylić, zrobić coś źle. To jest normalne. Chodzi o to, jakie ludzie prezentują stanowisko w takiej sytuacji. Najgorsze co może być, to właśnie wciskanie w oczy, że nie ma żadnej wpadki, rzeczy oczywistych nie ma i w ogóle co ten klient sobie nawymyślał. To co opisałem jako "spadanie na drzewo" dokładnie było argumentacją, że "dostaliśmy takie zamówienie od sprzedawcy i zrealizowaliśmy je zgodnie... itd". Przecież jest jasne, że sprzedawca specjalnie nie wypunktował listy życzeń odstępstw od katalogu, prawda? Nie kazał zamontować krzywo antaby ani zmieniać jej mocowań. To mnie strasznie wkurza. Kłamstwa prosto w oczy.

Edytowane przez Tom01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stolpaw pokazuje swoje drzw i na tech zdjęciach nie ma rozetki wokół mocowania antaby do płaszczyzny drzwi.

http://stolpaw.mojabudowa.pl/?id=175904

Taki przykład - konkretne drzwi i ich zdjęcie, - też nie może być wytyczną dla Zamawiającego drzwi Stolpaw?

Szyldy pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...