Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, proszę o radę w moim przypadku:

pow.ogrzewana 420m2, ściany: część porotherm 30+styropian 12,pustak żużlowy+wymurowany środek z cegły pełnej+styro 12 podłoga 10cm styro,dach 20 cm wełny, okna nowe 5-komorowe, komin pod węgiel i pod gaz mam, gaz na działce, skład węgla za rogiem, mieszkam w 4 strefie, kotłownia dość duża, możliwość składowania eko na 1 sezon jest. Będzie 14 łazienek z prysznicem. Potrzebuje fachowej i obiektywnej porady, z góry dziękuje.

http://forum.muratordom.pl/jaki-wybrac-rodzaj-ogrzewania-jaka-instalacje-itp,t179859.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam wszystkich forumowiczów. Planuję remont CO.

Proszę o dobór piecyka, bo mam dość węgla i problemów z nim związanych....

Mój "domek"to już 15 letni obiekt.

A oto jakim go przejąłem:

 

-piwnica cała w ziemi, stała temp 16C, strop ocieplony supremą + tynk, nie ogrzewana /idą tędy rury izolowane pianką/

-parter 85 m2

-piętroI 100 m2

-piętroII 100 m2

RAZEM 275 m2 użytkowych co daje 720 m3

 

Ściany- bloczek ceram +5 cm wełna + bloczek ceram +3cm styro+ tynk akrylowy

Strop-ocieplony 20cm styro+ 10 wełna /nie użytkowy/

Okna PCV średniej jakości -dobre nasłonecznienie

1 ściana bez okien

 

Stare CO wygląda tak:

piec na węgiel, rury stalowe,tzw grawitacyjne-pompka dla pewności, grzejniki aluminium, pełna instalacja to 395l wody!!! (':evil:') Spalam około 6t węgla przez zimę. Temp. wyjścia z pieca to 40-45C jak więcej to za gorąco/brak regulacji na grzejnikach/ smoła w piecu/

 

Potrzebuję rady: co z rurami wymienić? czy zostawić. Jak zmienię na miedz , a grzejniki Alu to co będzie?

Jaki piec mi doradzicie, mam sporo miejsca -tylko do co /bojler mam elektr. w przyszłości dołożę mu słoneczne/

Mam wysoki komin 18m to nie przeszkadza do gazu?

Dobrze by było zostawić stary piec na węgiel, w razie braku prądu, awarii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Planuję remont CO.

Proszę o dobór piecyka, bo mam dość węgla i problemów z nim związanych....

Mój "domek"to już 15 letni obiekt.

 

RAZEM 275 m2 użytkowych co daje 720 m3

 

(':evil:') Spalam około 6t węgla przez zimę. Temp. wyjścia z pieca to 40-45C jak więcej to za gorąco/brak regulacji na grzejnikach/ smoła w piecu/

 

Mam wysoki komin 18m to nie przeszkadza do gazu?

Dobrze by było zostawić stary piec na węgiel, w razie braku prądu, awarii...

Dobrze się zastanów z gazem.

Dla 6 ton wungla na zamiane z gazem, spalisz ok. 3600 m3 gazu po 1,80 zł/ m3

Powierzchnia domu duża a ocieplenie poniżej standardu ( U = 0,3 W/m2/K )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Planuję remont CO.

Proszę o dobór piecyka, bo mam dość węgla i problemów z nim związanych....

Mój "domek"to już 15 letni obiekt.

 

RAZEM 275 m2 użytkowych co daje 720 m3

 

(':evil:') Spalam około 6t węgla przez zimę. Temp. wyjścia z pieca to 40-45C jak więcej to za gorąco/brak regulacji na grzejnikach/ smoła w piecu/

 

Mam wysoki komin 18m to nie przeszkadza do gazu?

Dobrze by było zostawić stary piec na węgiel, w razie braku prądu, awarii...

Dobrze się zastanów z gazem.

Dla 6 ton wungla na zamiane z gazem, spalisz ok. 3600 m3 gazu po 1,80 zł/ m3

Powierzchnia domu duża a ocieplenie poniżej standardu ( U = 0,3 W/m2/K )

 

 

 

 

Nie mam zbyt wielkiego pola manewru. Docieplenie nie wchodzi w rachubę.

Piec na paliwo stale ...no raczej tylko na rezerwę. Rozważałem zakup pieca z podajnikiem, ale znowu ten węgiel /ekogroszek/.

Główny problem to rury zmienić czy nie, bo jedni fachowcy mówia tak. Inni, że nie. I badz tu mądry..

Moze lepszy piecyk+ automatyka pogodowa.. zaoszczędziłby coś z tych 3600l gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-piwnica cała w ziemi, stała temp 16C, strop ocieplony supremą + tynk, nie ogrzewana /idą tędy rury izolowane pianką/

-parter 85 m2

-piętroI 100 m2

-piętroII 100 m2

RAZEM 275 m2 użytkowych co daje 720 m3

 

Ściany- bloczek ceram +5 cm wełna + bloczek ceram +3cm styro+ tynk akrylowy

Strop-ocieplony 20cm styro+ 10 wełna /nie użytkowy/

Okna PCV średniej jakości -dobre nasłonecznienie

1 ściana bez okien

 

Stare CO wygląda tak:

piec na węgiel, rury stalowe,tzw grawitacyjne-pompka dla pewności, grzejniki aluminium, pełna instalacja to 395l wody!!! (':evil:') Spalam około 6t węgla przez zimę. Temp. wyjścia z pieca to 40-45C jak więcej to za gorąco/brak regulacji na grzejnikach/ smoła w piecu/

 

Potrzebuję rady: co z rurami wymienić? czy zostawić. Jak zmienię na miedz , a grzejniki Alu to co będzie?

Jaki piec mi doradzicie, mam sporo miejsca -tylko do co /bojler mam elektr. w przyszłości dołożę mu słoneczne/

Mam wysoki komin 18m to nie przeszkadza do gazu?

Dobrze by było zostawić stary piec na węgiel, w razie braku prądu, awarii...

 

Ja zainstalowałbym kocioł gazowy kondensacyjny o mocy w okolicach 20-25kW, jeśli rury i grzejniki nie ciekną to zostaw w spokoju poza instalacją zaworów termostatycznych z głowicami termostatycznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do pieca miałowego chciałbym dołączyć piec gazowy kondensacyjny. Czy któryś z piecy gazowych może działać w układzie otwartym bez wymiennika. Jeden z instalatorów powiedział mi, że może viessmann. proszę o radę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś większość kotłów miało czujniki ciśnienia dziś już mniej kotłów je posiada. Jedynym ograniczeniem jest to, że przy niskim ciśnieniu pompa nie tłoczy i kocioł się przegrzewa. Jeśli masz ok. 6 metrów słupa wody to Viessmann powinien działać, choć pewności nie ma. Jeśli to parterówka to działać nie będzie. Inne kotły działają na podobnej zasadzie. Zaleca się uklad zamkniety, mimo wszystko tak jest lepiej. pozdr adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie RAPczyn, a może doradziłbyś fajny piecyk niskotemperaturowy, lub chociaż firmę.

 

Jak pisałem wczesnej, piec to jedno-funkcyjny.

A co do zaworów termostatycznych z głowicami termostatycznymi, są pewnie lepsze i gorsze. Które są godne polecenia? tak z praktyki.

 

 

Paradigma Modula II 4-20kW lub 6-30kW. Zawory i głowice np. Herz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko z ostatniej chwili...

 

Piecyk Paradigma Modula II będzie pracował większa część roku /wiadomo/, ale dla rezerwy chcę podłączyć piec na paliwo stałe /węgiel/

 

Na jesień i wiosnę co kilka dni trzeba przepalić, tak więc na węgielek byłoby taniej..... Ewentualnie przy bardzo silnych mrozach można go by dołączyć do gazowego Paradigma Modula II 4-20kW

:lol:

Pytanie: czy można to zrobić za pomocą zaworów np. kulowych?

a może jakiś inny wynalazek czyt. bufor

Przypomnę że w całej inst. mam około 400l wody, ....pasowałoby mi proste rozwiązanie tego "połączenia" :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze, czyli sam bufor to jakieś min 1500l :-? a wydatek yyy.. z blachy 5-6mm coś w granicach 1600 złociszów + automatyka.

Muszę to przemyśleć /przeliczyć/

 

Gdyby ktoś mógł podrzucić dane o spalaniu i inne takie tam o tych piecykach:

Paradigma Modula II 4-20kW i 6-30kW. To bardzo proszę. Szukam i szukam i

bryndza.. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze, czyli sam bufor to jakieś min 1500l :-? a wydatek yyy.. z blachy 5-6mm coś w granicach 1600 złociszów + automatyka.

Muszę to przemyśleć /przeliczyć/

 

Gdyby ktoś mógł podrzucić dane o spalaniu i inne takie tam o tych piecykach:

Paradigma Modula II 4-20kW i 6-30kW. To bardzo proszę. Szukam i szukam i

bryndza.. :cry:

 

http://www.paradigma.pl (http://www.paradigma.de) skontaktuj się z nimi a uzyskasz wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem już po wstępnej wycenie remontu instalacji C.O. Prosiłbym bardzo o komentarze dotyczące nowego pieca oraz całej instalacji i jej ceny.

Więcej szczegółów:

- piwnica 60m2

- 2 pietra o powierzchni użytkowej 110m2

- poddasze użytkowe o powierzchni ok 60m2 ( w przyszłości do adaptacji)

- 2x łazienka ( w jednej prysznic w drugiej wanna)

- podłogówka w kuchni i łazienkach (ok 26m2)

- kotłownia oddzielna zlokalizowana w piwnicy (6m2)

Dom z lat 80, nieocieplony, okna będą wymienione na nowe (drewno), rodzina zamieszkująca ten do 4 osoby teraz w przyszlosci... moze wiecej.

 

Instalator zaproponował mi piec VAILLANT VSC 196-C150 ecoCOMPACT ( 21 KW) z zasobnikiem wbudowanym 100 litrow + sterownik pogodowy Colormatic 430, nowe grzejniki w ilosci 12 sztuk PURMO, nowa instalacja C.O. i C.W.U z miedzi. Instalacja ogrzewania podłogowego 26 m2.

Firma wykonująca wstępnie wyceniła remont wraz z robocizną na 32000 -34000 zł. Uważacie,że to dobra cena czy stanowczo za drogo.

Dodam, że pochodzę z okolic krakowa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mariankossy

 

Planuję podobne rozwiązanie do ciebie.

Piecyk Junkersa (Cerasmart) z odpowiednim sterownikiem i baniak dostosowany do 2 wężownic (różnica to to że ja chcę maks 220l) a w przyszłości solary. Rurki do wyprowadzenia na dach są już w ścianie.

 

Moje pytanie brzmi. Co trzeba będzie jeszcze kupić żeby odpalić solary - poza panelami oczywiście - i ile to może wszystko może kosztować?

Wyczytałem że piecyk i sterownik są w jakiś sposób przystosowane do współpracy z solarami, ale nie za bardzo wiem na czym to dokładnie polega (zielony jestem w tej materii zupełnie). Kwestia jest też taka czy te panele muszą być kompatybilne "marką" czyli Junkers żeby piec je widział czy to nie ma znaczenia.

Dzięki za jakieś info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam piec BROTJE energy 24E. Ogólnie nie mam zastrzeżeń. Działa 3 lata i żadnej awarii.

 

Ale mam pytanie dotyczące bardziej instalacji.

Piec jest dwufunkcyjny i ma na "pulpicie" zespolony czujnik wskazówkowy pokazujący temperaturę i ciśnienie wody w instalacji. No i z tym jest problem.

 

Gdy piec grzeje i woda ma temperaturę ok. 70 st. to ciśnienie jest ok. na poziomie 1,5 - 2 barów (przedział zaznaczony na zielono). Ale jak piec nie grzeje i temperatura w instalacji spada do 40 st, to czujnik pokazuje ciśnienie 0 barów (ZERO!).

Nierozumiem dlaczego tak jest? Czy te czujniki są jakieś dziwne? Zero barów to jest w wiadrze z wodą, a nie w instalacji CO.

 

Dla "ułatwienia" dodam, że naczynie przeponowe ma niepękniętą membranę i ciśnienie powietrza ok. 4 bary. Instalacja nie jest zapowietrzona (odpowietrzałem kilka razy). Jak na zimnym piecu dopuszczę wody, tak żeby czujnik pokazał 1,1 bara, to po podgrzaniu ciśnienie rośnie do 3 barów i wywala zawór bezpieczeństwa, więc muszę znowu spuścić wodę.

 

Miałem kiedyś (w innym domu) polski piec z podobnym czujnikiem, ale tam jak ustawilem na zimno ciśnienie 1,5 bara, to po nagrzaniu wzrastało do 1,8. I to było dla mnie zrozumiałe. Teraz podejrzewam, że coś jest do dupy z instalacją. Może jest za duże ciśnienie w naczyniu? Spuszczałem trochę, ale tam mam inny dziwoląg: spuszczam do 3,5 bara, a za chwilę jest z powrotem 4 (!?) - tyle ile na tabliczce znamionowej wynosi ciśnienie robocze. Czy mam spuścić powietrze do 2 barów?

 

P.S.

Czuję, że to lamerskie pytanie, ale jestem tylko elektronikiem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...