Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dzieki Tacim,

 

Zdaje sobie sprawę ze można taniej ;) Jak na razie jestem na poziomie 4900zl - za Smarta + 120L Biawar Classic Spiro + pogodówka FW100

 

Chciałem przy okazji sam sobie odpowiedzieć na moje poprzednie pytanie - może się komuś przyda. Mianowicie dostałem odpowiedz od Junkersa odnośnie kupowania zasobników innych firm i mówią ze nie ma z tym problemu, nie traci się gwarancji na kocioł, trzeba tylko dokupić Junkerowski czujnik temperatury zasobnika (model SF3) i wtedy powinno to hulać ;)

Czujnik kosztuje około 150zl wiec cena mojego zestawu będzie 5050zl to jakieś 700zl taniej od najniższej oferty jaka znalazłem w necie na pakiet cało Junkersowy. Dodatkowo Biawar daje 5lat gwarancji na zasobnik a Junkers chyba tylko 2 ...

 

Pozostaje jeszcze tylko nutka niepewności czy to jest dobry zestaw bo pan z Junkersa napisał ze takie rzeczy powinien dobierać doświadczony instalator... no to chyba nie miał na myśli mnie :D

 

Czy ktoś mógłby na to rzucić okiem i potwierdzić że idę w dobrym kierunku?

Biawar Classic Spiro jest tutaj: http://www.biawar.com.pl/index.php/ogrzewacze-wody/wymienniki-classic-spiro/menu-id-157.html

 

Tam w zakładce 'dane techniczne' jest napisane ze moc wymiennika = 14kw, no wiec to się chyba idealnie pokrywa ze Smartem. Na coś jeszcze trzeba by tu patrzec?

 

Wielkie dzieki za dotychczasowa pomoc, i .... licze na wiecej :p

 

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie to wyjątki kiedy można połączyć kolektory z tymi zasobnikami?

Będę wdzięczny za odpowiedź.

A na marginesie to po co producent reklamuje możłiwosć podłączenia kolektora skoro nie podgrzeje on wody na takim zasobniku :(

 

Napisz gdzie producent podaje taką wiadomość - może czegoś nie wiem.

Jeśli chodzi o podłączenie kolektora słonecznego do zbiornika o pojemności od 120l to najłatwiejszym sposobem jest użycie technologii AquaSystem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupno kondensata to nie parę stówek więcej tylko parę tysiączków więcej.

W miarę dobry kondensat to około 10 tys.

 

Ee tam 3tys z groszami już są niezłe piece na pewno nie gorsze niż te niekondensacyjne za 2500.

 

Oraz większa ilość grzejników ewentualnie podłogówka.

Moje mury są baardzo ciepłe i nie mam podłogówki.

Kupno kondensata mijało się w tej sytuacji z celem właśnie ze względu na niską temperaturę zasilania.

Piec po prostu najczęściej by sobie taktował i tyle.

 

Co ma kondensta niekondensat do taktowania?

 

W bardzo dobrze ocieplonym domku najlepsze jest ogrzewanie elektryczne więc rodzaj pieca przy gazowym jest bez znaczenia o ile piec ma zamkniętą komorę spalania.

 

Nie rozumiem tego wywodu w kontekście tematu wątku i nie zgadzam się z tym "bez znaczenia"

 

Przy kąpielach w wannie trzeba czegoś lepszego niż piec dwufunkcyjny.

Trzeba pamiętać o tym, że piec dwufunkcyjny daje około 7-10 litrów wody na minutę a wanna to bardzo dużo wody!

 

No ale co ma do tego dwufuncyjność?

przecież to czy 1F czy 2 F to wybór inwestora i obydwa mogą byc zarówno kondensacyjne jak i niekondensacyjne wiec o co Ci chodzi?

 

 

Wygląda mi na to że nie wiesz czym tak naprawde różni się piec kondensacyjny od zwykłego i w jakich warunkach kondensuje czyli uzyskuje większą sprawność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to nie po temacie. Ale to tez warto wiedziec.Kupilem Buderusa pelny

wypas i przegiecie totalne.(porownujac to mialem potrzebe Golfa a kupilem

BMW 7) A juz zupelna porazka to sterownik .Nie do ,,rozgryzienia".Robi co chce i kiedy chce. Umie go ustawic tylko jeden serwisant za niemale pieniadze.Dzisiaj juz wiem ma byc prosto i z r o z u m i a l e.Warto o tym wiedziec przed kupnem. Krzymi

A jaki masz model tego Buderusa? Ja kupiłem Logamax Plus GB 152 ze sterownikiem radiowym RC20, do tego Biawar 150L i jak na razie to ok, fakt że ustawiłem(powiedzmy że ustawiłem, po prostu włączyłem) tylko na "Auto" i gdzieś około 21.00 przełącza mi się na noc i wtedy nie grzeje wody ciepłej... więc przełączam na dzienne grzanie na jakieś 2h i przed snem znowu na auto - ciągle nie mam czasu zerknąć w instrukcję wiem że jest ustawienie które sprawę załatwi z tą wodą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Igrek.

 

Pale na kotle Logomax plus GB 112 sterownik LO R4121 EXP

Dzisaj wybralbym ,,proscizne" Ten francowaty sterownik robi co chce i kiedy

chce.Mieszkamy na zadupiu i doproszenie sie o przyjazd JWP Oswieconego

Pana Serwisanta graniczy z cudem i kosztami :evil: :evil: :evil:

Co dokładnie ci źle działa? Możesz napisać na PW to ci pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc minimalna jest istotna dla pracy na co, a do cwu raczej ważniejsza jest moc minimalna. Przy kotle małej mocy, 14 kW mocy wężownicy jest ok bo kocioł i tak nie będzie miał więcej. Programowanie czasu grzania jest na kotle a nie na zasobniku.

Co do kotla Immergas to jest to dobra propozycja i chyba gwarancja dłuższa.

 

Dyskusja na temat pojęć wymiennik/zasobnik jest dosyć trudna bo pojęcia się mieszają i różne firmy je różnie stosują.

 

pozdrawiam adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz gdzie producent podaje taką wiadomość - może czegoś nie wiem.

Tutaj:

Junkers

Dla mnie jako laika "współpraca z techniką solarną" i "możliwość współpracy urządzenia z kolektorami słonecznymi" to wystarczająca reklama możliwości pracy tego pieca z kolektorem który za jakś czas chciałbym mu "wpiąć"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Może znajdzie się na forum ktoś uprzejmy i poradzi mi co zrobić. Od kilku dni wyświetla mi się na piecu informacja: Uszkodzony czujnik powrotu A. Fachowcy w tym roku już nie mają czasu aby mi go wymienić na sprawny, a jeżli już chcą to zrobić to w Nowym Roku i za sporą kasę tj. czujnik 120zł + dojazd 100zł. (podobnież w Detrichu czujnik kosztuje 60zł). Może ktoś doradzi jak zrobić to we własnym zakresie, czy jest to prosta operacja?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

Daro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam Vaillanta AquaPlus. Dwufunkcyjny z 20litrowym zasobnikiem do cyrkulacji.

Cyrkulacja załączona i programowalna w dowolnych godzinach. Działa bardzo dobrze nie ma problemu z ilością i temp. wody, nawet jak pobierasz jednocześnie w 2-3 punktach. Czas wygrzania wody do 60St to około 10 minut. Pod prysznicem bateria termosterowalna działa świetnie.

Sterownik pokojowy.

 

Koszt ogrzewania domu 120m parter - 10godz. na dobę 22-23St., reszta doby 20St.

Piętro 120m - około 10St - jeszcze nie wykorzystane.

Roczna opłata za gaz 3200zł - pierwszy sezon grzewczy.

W tym wyszło mi średnio 2m gazu na przygotowanie CWU - policzone z okresu letniego.

Zaznaczam nie mamy wanny tylko prysznice.

 

Jednak przy wyborze kotła często pomijanym problemem jest też twardość wody. Grzejąc wodę zawsze masz efekt wytrącania się kamienia za wymienniku czy w zbiorniku.

Ja całą wodę na dom mam zmiękczoną 1-3stopnie niemiecki, oszczędzam kocioł i resztę sprzętu. Wada mocno się pieni herbata przy zalewaniu i mydło - ale można z tym żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz gdzie producent podaje taką wiadomość - może czegoś nie wiem.

Tutaj:

Junkers

Dla mnie jako laika "współpraca z techniką solarną" i "możliwość współpracy urządzenia z kolektorami słonecznymi" to wystarczająca reklama możliwości pracy tego pieca z kolektorem który za jakś czas chciałbym mu "wpiąć"

 

Moim zdaniem na 90% jest błąd na stronie i w cenniku na stronie 4.

Gdy prześledzimy instrukcje do Cerapur Modul oraz Cerapur Modul Solar Można wywnioskować spokojnie, że kolektory słoneczne mogą być podłączone w prosty sposób tylko do CERAPUR MODUL SOLAR, nie do CERAPUR MODUL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po kilku latach używania kotła dwufunkcyjnego nadszedł czas na zmianę (większe zapotrzebowanie na ciepłą wodę), co byście polecali na taki dom:

około 140 m2 w tym garaż, cegła ceramiczna + 10 cm styropian, nie ma podłogówki i grzejniki raczej dostosowane do kotła konwencjonalnego.

Mam również niewiele miejsca na zasobnik (tylko na ścianie) , więc myślałem o jakimś kotle z wbudowanym zasobnikiem np. Immergas superior.

Co proponujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Mam dylemat związany z unowocześnieniem kotłowni, ale nie za wszelka cenę. Obserwując rynek zauważyłem iż już dziś można kupić w dość dobrej cenie kocioł kondensacyjny, a cena ta nie odbiega o parę tysięcy (jak kiedyś) od zwykłego pieca atmosferycznego lub tzw. turbo. Na przykład są polecane na forach piece Termetu Windsor czy też De Detrich które można nabyć za mniej niż 4 tys. PLN. Parametry mojego domu to ok 120 m2 powierzchni do ogrzania.

Dziś moja kotłownia opiera się na prawie 20 letnim piecu atmosferycznym czechosłowackiej (jeszcze) produkcji Mora oraz na pojemnościowym podgrzewaczu c.w.u. Richmond 140l. Do tej pory działa to bez zarzutu z niezłym komfortem, ale sądzę że ekonomia użytkowania może być lepsza. Przy tych mrozach duet ten spalał mi 20-21 m3 gazu ziemnego/ dobę. W lecie samo c.w.u kosztowało mnie 2-3m3 gazu/dobę. Dom jest nieźle ocieplony, gdyż podstawowa ścianę tzw. max+7 cm styropianu+półmax uzupełniłem przez lata o zewnętrzna warstwą 10 cm styropianu, wymieniłem okna na 5 komorowe profile z podwójną szybą zespoloną, dodatkowo dociepliłem najzimniejszy strop, były 3 warstwy wełny mineralnej a dołożyłem 15 cm pod strop podwieszany. Dom jest podpiwniczony (piwnica nieogrzewana. Według starego projektu zapotrzebowanie na ciepło wynosiło ok 11kW teraz myślę że dużo mniej ale nie liczyłem. Modulowany piec o parametrach 6/24 KW sadzę że byłby odpowiedni (tak mają te tańsze kondensaty).

Instalacja na grzejnikach dobranych do starego zapotrzebowania na ciepło więc przewymiarowane na dziś.

 

I tu właściwe pytanie do znawców. Czy warto w ogóle inwestować w moim przypadku w kondensat jednofunkcyjny+ zasobnik 120-140 l. Sądzę że póki oba urządzenia działają opłacalność zmiany jest znikoma, a więc dopiero w przypadku awarii nie naprawiać tylko zmieniać, ale na co? Kondensat z zasobnikiem czy jednak kocioł z komorą zamkniętą z zasobnikiem czy może tak jak dotychczas najtańszy kocioł, ale z modulacją i osobno podgrzewacz gazowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok do tego doszedłem że ten 1ooo PLN więcej zawsze warto dać bo nawet jeśli nie ma podłogówki to kondensat popracuje jak należy przez większość sezonu bo średnio mamy okolice zera w zimie a więc i na moich grzejnikach będzie jakaś oszczędność. Tu z ciekawości pytanie jakiej oszczędności można się spodziewać? Bardziej nurtuje mnie kwestia c.w.u. zasobnik 120l czy 140 l a może jednak podgrzewacz gazowy jak dotychczas? Czy coś zyskuję na zmianie układu z dotychczasowego? Dzisiejszy komfort mimo 4 osób jest niezły wodę ciepłą mam zawsze (bez obiegu, ale tragedii nie ma).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem na etapie wyboru pieca gazowego. Znalazłem bardzo interesujące forum. Chciałbym się równiez poradzić jaki najlepszy kocół gazowy wybrać.

 

Przychylam sie do kotła jednofunkcyjnego z zasobnikiem kondesat. I tu mam kilka pytań.

 

Dom ma powierzchnie 102 m2 plus garaż i kotłownia 25m2.

kubatura 425m3

ściany porotherm 25+12 cm styropian

okna wpólczynnik 1,0

zastosuje również kominek z rurami spiro do rozprowadzenia ciepła, jako wspomaganie ogrzewania.

 

W projekcie mam, że musi byc kocioł o mocy 18 kw. W warunkach przyłaczenia z gazowni jest kocioł gazowy o mocy 19kw+kuchenka gazowa o mocy 10kw.

 

Czytając wczesniejsze posty i sugestie, stwierdzam, że nie potrzebuje az takich kotłów o takiej mocy. Czy te warunki trzeba spełnic jakie sa zawarte w warunkach przyłacenia, czy sa tylko po to żeby były.

 

Prosze również o informacje jakie kotły gazowe spełniły by sie e najlepiej.

Do wyboru ważne bedą okres gwarancji, serwis i problemy z nim. Buduje dom około 5 km od Gdańska

 

Bedę bardzo wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem na etapie wyboru pieca gazowego. Znalazłem bardzo interesujące forum. Chciałbym się równiez poradzić jaki najlepszy kocół gazowy wybrać.

 

Przychylam sie do kotła jednofunkcyjnego z zasobnikiem kondesat. I tu mam kilka pytań.

 

Dom ma powierzchnie 102 m2 plus garaż i kotłownia 25m2.

kubatura 425m3

ściany porotherm 25+12 cm styropian

okna wpólczynnik 1,0

zastosuje również kominek z rurami spiro do rozprowadzenia ciepła, jako wspomaganie ogrzewania.

 

W projekcie mam, że musi byc kocioł o mocy 18 kw. W warunkach przyłaczenia z gazowni jest kocioł gazowy o mocy 19kw+kuchenka gazowa o mocy 10kw.

 

Czytając wczesniejsze posty i sugestie, stwierdzam, że nie potrzebuje az takich kotłów o takiej mocy. Czy te warunki trzeba spełnic jakie sa zawarte w warunkach przyłacenia, czy sa tylko po to żeby były.

 

Prosze również o informacje jakie kotły gazowe spełniły by sie e najlepiej.

Do wyboru ważne bedą okres gwarancji, serwis i problemy z nim. Buduje dom około 5 km od Gdańska

 

Bedę bardzo wdzięczny

 

Zapotrzebowanie na ciepło twojego domku przy -20 oC bedzie grubo ponizej 10kW , to kociołek przy temperaturach ( srednio w zime) + 4 - 0oC musi grzac z moca 3-4kW , wybierz kociołek z modulacja mocy od 2 kW:

 

np. Junkers Smart 14 kW (modulacja 3,3 do 14 kW)

W warunkach przyłaczenia z gazowni jest kocioł gazowy o mocy 19kw+kuchenka gazowa o mocy 10kw.

 

To masz wartości maksymalne dla gazowni ( chodzi o maxymalne zużycie gazu przez kocioł i kuchnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...