Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

Przeczytałam cały temat i jestem bogatsza o wiedzę w zakresie kotłów. Wiem, że będzie mi potrzebny kocioł zaczynający modulować bardzo nisko i startujący z najniższą mocą. Ale czy mogę prosić o podpowiedź, który wybrać...

 

Dom 150 m2 o zapotrzebowaniu na ciepło 7,8 kW (wyliczenia projektanta). Energooszczędny: ściany 20 cm styro, dach 30 cm najcieplejszej wełny itd.

4 osoby - zasobnik 120l pewnie Galmetu.

 

100% podłogówki (dodatkowe grzejniki w łazience na tym samym obiegu).

 

Kominek z DGP ale palić będziemy pewnie tylko w weekendy i ewentualnie w duże mrozy.

 

Który wybrać

 

Smarta 14-3 ? Czytając forum większość przemawia za nim. Z serwisem w Lublinie jest ok, cena rozsądna, tylko jedna malutka wada - wygląd trochę toporny. Wycieczek do kotłowni nie zamierzam prowadzać ale jak to u kobiety wolę patrzeć na ładne rzeczy ;) Oczywiście jeśli jest lepszy od poniższych to kupię ten.

 

Immergas Victrix 12-2 ma niższą modulację od 1,9 więc teoretycznie lepszy; choć sprzedawcy mi go odradzają. Czy są z nim jakieś problemy? Mówią, że to piec "deweloperski" cokolwiek to znaczy :) Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia. Na forum raczej też się o nim nie pisze. Miałam kiedyś Immergas 2 funkcyjny - wiem, że serwis u nas też jest świetny.

 

Beretta Kompakt Green 16 - ten też nie jest poruszany na forum. Modulacja 3,5 - 16 Wydaje się być ok. Atut - pewnie szybciej zagrzeje mi wodę.

 

Na Paradigmę mnie nie stać....niestety

 

Panowie czy możecie mi pomóc w wyborze??

Proszę o opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

jędrzej, lamerze :) a jak mierzysz ciśninienie w naczyniu :) tak według mnie to masz za dużo ciśnienia w naczyniu (jeśli dobrze mierzysz) lub to naczynie jest uszkodzone. Ciśnienie w naczyniu w zależności od wysokości słupa wody może być różne, jeśli domek to nawet 0,7 wystarczy. pozdr adam (może dopuszcznie jeszcze przepuszczać, ale wtedy wzrastałoby też bez grzania)

 

jovik, wszystkie trzy kotły są ok. Deweloperskie bzdury :) Bierz ten który:

podoba się, ma serwis blisko, ma długą gwarację. To, że o niektórych urządzeniach się nie pisze na forum o niczym nie świadczy. pozdr adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Prosze o porade znawcow tematu:)

 

Domek:

http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-robiniach-2/m4857abd8b6d86

 

Powierzchnia domu

bez garażu 144,4 m2

Powierzchnia garażu 24,2 m2

Kubatura 771,0 m3

Powierzchnia zabudowy 130,9 m2

Powierzchnia użytkowa 131,1 m2

Wysokość 8,37 m

 

Parter - podlogowka, kotlownia i garaz grzejniki

Pietro - wszedzie grzejniki

w lazienkach drabinki

Obecnie dwie osoby, perspektywa cztery

Jaki kociol kondensacyjny bylby najlepszym rozwiązaniem?

Jednofunkcyjny czy dwufunkcyjny?

Jaka moc?

Jaki zasobnik?

 

Z gory dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem kilka eksperymentów i wyniki mnie zadziwiły:

 

1. Okazało się, że w naczyniu nie ma prawie powietrza (było wprawdzie duże ciśnienie, ale poduszka mikra).

2. Odłączyłem naczynie, spuściłem z niego wodę i powietrze, podłączyłem zpowrotem (ale bez puszczania wody) i napompowałem do 1,5 bara. Puściłem wodę. Leciała leciała, aż zrobiło się znowu 4 bary i jak zacząłem spuszczać powietrze, to okazało się że prawie go nie ma.

3. Wykręciłem wentyl (powietrze wyleciało), zacząłem spuszczać wodę i po chwili.... zaczęło wylatywać powietrze (?) jakby jakiś zawór wewnątrz odskoczył.

4. Zacząłem pompować i jednocześnie wpuszczać wodę. Początkowo było ok. 2,3 bara, ale jak otworzyłem zawory instalacji i włączyłem piec to w naczyniu znowu zrobiło się 4 bary, a w instalacji po nagrzaniu było ponad 2,5 więc zacząłem spuszczać wodę z grzejników żeby zrobić 1,9. Ale jak wyłączyłem piec (i pompę) to od razu spadło do 1,6 a jak woda wystygła to było 0.

 

Wygląda na to, że to naczynie jest uszkodzone. Zaczynam podejrzewać, że membrana jest pęknięta, ale że jest tam wewnętrzny pływak, który zatyka wylot powietrza i dlatego nie widzę żeby przez wentyl leciała woda - dlatego są takie dziwne efekty jak w p. 3

 

Chyba wezwę jakiegoś serwisanta :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam piec BROTJE energy 24E. Ogólnie nie mam zastrzeżeń. Działa 3 lata i żadnej awarii.

 

Ale mam pytanie dotyczące bardziej instalacji.

Piec jest dwufunkcyjny i ma na "pulpicie" zespolony czujnik wskazówkowy pokazujący temperaturę i ciśnienie wody w instalacji. No i z tym jest problem.

 

Gdy piec grzeje i woda ma temperaturę ok. 70 st. to ciśnienie jest ok. na poziomie 1,5 - 2 barów (przedział zaznaczony na zielono). Ale jak piec nie grzeje i temperatura w instalacji spada do 40 st, to czujnik pokazuje ciśnienie 0 barów (ZERO!).

Nierozumiem dlaczego tak jest? Czy te czujniki są jakieś dziwne? Zero barów to jest w wiadrze z wodą, a nie w instalacji CO.

 

Dla "ułatwienia" dodam, że naczynie przeponowe ma niepękniętą membranę i ciśnienie powietrza ok. 4 bary. Instalacja nie jest zapowietrzona (odpowietrzałem kilka razy). Jak na zimnym piecu dopuszczę wody, tak żeby czujnik pokazał 1,1 bara, to po podgrzaniu ciśnienie rośnie do 3 barów i wywala zawór bezpieczeństwa, więc muszę znowu spuścić wodę.

 

Miałem kiedyś (w innym domu) polski piec z podobnym czujnikiem, ale tam jak ustawilem na zimno ciśnienie 1,5 bara, to po nagrzaniu wzrastało do 1,8. I to było dla mnie zrozumiałe. Teraz podejrzewam, że coś jest do dupy z instalacją. Może jest za duże ciśnienie w naczyniu? Spuszczałem trochę, ale tam mam inny dziwoląg: spuszczam do 3,5 bara, a za chwilę jest z powrotem 4 (!?) - tyle ile na tabliczce znamionowej wynosi ciśnienie robocze. Czy mam spuścić powietrze do 2 barów?

 

P.S.

Czuję, że to lamerskie pytanie, ale jestem tylko elektronikiem :wink:

 

Dla większości układów grzewczych w domach jednorodzinnych, przy prawidłowym doborze NWP i zaworze bezpieczeństwa 2,5bar możemy z reguły zastosować następujące wartości ciśnień:

Wys. statyczna 0-5m; ciś. wstępne 0,5bar; ciś. napełnienia 1bar.

Wys. statyczna 5-10m; ciś. wstępne 1bar; ciś. napełnienia 1,5bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, no rozumiem. Szkoda tylko, że ten Paradigma Modula ma sporawą cenę. Zapewne po kilku latkach to się zwróci.

Ale jak obliczyć zapotrzebowanie na ciepło przy 0 stopni

/przy -20potrzebuję około 23 kwh/

 

To proste. Przy -20 delta temperatur będzie 40 stopni (zakładam wewnętrzną temp. +20). Zatem przy 0 delta będzie 20, czyli zapotrzebowanie 2 razy mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Prosze o porade znawcow tematu:)

 

Domek:

http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-robiniach-2/m4857abd8b6d86

 

Powierzchnia domu

bez garażu 144,4 m2

Powierzchnia garażu 24,2 m2

Kubatura 771,0 m3

Powierzchnia zabudowy 130,9 m2

Powierzchnia użytkowa 131,1 m2

Wysokość 8,37 m

 

Parter - podlogowka; kotlownia i garaz grzejniki (jakies 10stopni)

Pietro - wszedzie grzejniki

w lazienkach drabinki

Obecnie dwie osoby, perspektywa cztery

Jaki kociol kondensacyjny bylby najlepszym rozwiązaniem?

Jednofunkcyjny czy dwufunkcyjny?

Jaka moc?

Jaki zasobnik?

 

Z gory dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzyk123

 

mam pytanie zaciekawiłeś mnie tym kotłem czy możesz coś więcej powiedzieć na jego temat, użytkujesz go?

jakieś opinie o nim i firmie bo tak naprawdę o firmie "coś gdzieś kiedyś" słyszałm ale tak naprawdę nie znam marki

 

pozdrawiam

 

Niestety nie wiem za wiele. Mój instalator zaproponował mi go w miejsce Junkersa Cerapur Smart ZSB 14-3C ponieważ moc minimalną ma prawie identyczną ale za to maksymalną znacznie większą (19kW versus 14kW) co może podnieść znacznie komfort przygotowywania CWU.

 

Cenowo Ferroli wychodzi też bardzo przyzwoicie. Tutaj cena zestawu: kocioł, zasobnik, pogodówka:

http://www.rtvagd.sklep.pl/ferroli/econcept_tech_18a_25a_pakiet_31459.php5

 

Niestety nie znam żadnego użytkownika i nie mam opinii z 1-ej ręki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np.: szerszy zakres modulacji, wyższą sprawność, niższą emisją substancji szkodliwych NOx i CO.

 

Ten kocioł:

http://www.ferroli.com.pl/product,256,ECONCEPT_TECH_18_25_35A.html

ma modulację (3,2-19 kW) lepszą od Paradigmy, a cenę znacznie niższą.

 

Zakres mocy bardzo fajny, od 16,84%, sprawność trochę niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np.: szerszy zakres modulacji, wyższą sprawność, niższą emisją substancji szkodliwych NOx i CO.

 

Ten kocioł:

http://www.ferroli.com.pl/product,256,ECONCEPT_TECH_18_25_35A.html

ma modulację (3,2-19 kW) lepszą od Paradigmy, a cenę znacznie niższą.

 

Zakres mocy bardzo fajny, od 16,84%, sprawność trochę niższa.

 

od 16,84% w górę czy w dół?

Masz gdzieś jakieś dane na temat spalanie tego kotła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam piec na wungiel, ma na oko ze 3m2 pow. grzewczej,wody w inst. jakieś 330l /bez pieca/ a piec gazowy ma pojemność kilka litrów np Modula-8l.

To gazowy zdąży tyle wody ogrzać?

Czy potrzeba w takim gazowym zawór 3lub 4 drogowy?

Muszę grzać niską temp 40-45C /przy temp. zewn. +5 wodawych. ma 37 C przewymiarowane grzejniki?/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np.: szerszy zakres modulacji, wyższą sprawność, niższą emisją substancji szkodliwych NOx i CO.

 

Ten kocioł:

http://www.ferroli.com.pl/product,256,ECONCEPT_TECH_18_25_35A.html

ma modulację (3,2-19 kW) lepszą od Paradigmy, a cenę znacznie niższą.

 

Zakres mocy bardzo fajny, od 16,84%, sprawność trochę niższa.

 

od 16,84% w górę czy w dół?

Masz gdzieś jakieś dane na temat spalanie tego kotła?

 

Od 16,84 do 100% mocy.

Np. http://www.ferroli.com.pl/media/_products/256/ECONCEPT_TECH_18A_DTR.pdf ostatnia strona.

 

Mam piec na wungiel, ma na oko ze 3m2 pow. grzewczej,wody w inst. jakieś 330l /bez pieca/ a piec gazowy ma pojemność kilka litrów np Modula-8l.

To gazowy zdąży tyle wody ogrzać?

Czy potrzeba w takim gazowym zawór 3lub 4 drogowy?

Muszę grzać niską temp 40-45C /przy temp. zewn. +5 wodawych. ma 37 C przewymiarowane grzejniki?/

 

Nie za bardzo wiem o co chodzi...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mojego domu ( takiego) projektant proponuje kocioł Vaillant ecoTEC PLUS VC 186 3-5 z zasobnikiem VIH R 120.

 

W sumie może być ale wolałbym coś z szerszą modulacją (ten ma 7-18 kW) i z wbudowanym mniejszym zbiornikiem (kilkadziesiąt litrów). Zależy mi na maksymalnej oszczędności gazu. Przychodzi Wam jakiś ciekawy model do głowy w podobnych pieniądzach?

 

Parametry domu:

170 m2 całkowitej, 430 m3 kubatury

solbet 24 + styro 15, standardowe okna

podłogówka w łazienkach, hallu i sieni (w sumie jakieś 30m2 po podłodze)

reszta kaloryfery

na razie 2 osoby, docelowo 4

2 łazienki (2 kabiny i wanna) + kuchnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...