Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

 

Praktycznie juz się zdecydowałem na wybór kotła do mojego domu (165 m2, dobrze zaizolowany) miał to być Junkers ZSB 14-3C. Świetna realcja ceny do możliwości technicznych. Do tego miało być sterowanie pogodowe i zasobnik c.w.u o pojemności 120 ltr.

 

Przy ustalaniu szczegółów z instalatorem ten oznajmił, że jego zdaniem ten kocioł jeśli chodzi o c.o to sobie poradzi i nie będzie efektu niedogrzania przy największych mrozach. Zarzucił jednak za małą moc na c.w.u = 13 kW i oznajmił, że nie gwarantuje komfortu korzystania z ciepłej wody.

Dodam że w planie jest kabina prysznicowa oraz w drugiej łazience wanna, wykorzystywane przez rodzinę 2+2.

 

Pytanie do osób zorientowanych:

czy należy się zgodzić z powyższymi obawami i lepiej zakupić większy kocioł ZSB 22-3C?

czy zgodzić się z obawami i zwiększyć pojemność zasobnika?

 

Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Czyli ten kocioł jest za mocny, tak?

Jakie to rodzi skutki dla późniejszego użytkowania - czy będzie zużywał niepotrzebnie więcej gazu?

Bo sam koszt kotła jako takiego jest mi obojętny, bo pokrywa go w moim przypadku developer...

 

Dokładnie.

 

poczytałem trochę o sterownikach i już mi się rozjaśniło trochę w głowie - moje pytanie było trochę bez sensu :) Mam nadzieje że kolejne nie będzie - przy piecu MCA15 - czy konieczne jest branie dodatkowego sterownia CDI D. iSystem AD 253/154 jeśli chciałbym mieć Danfossa?

 

Konieczne nie jest, natomiast jedno nie zastępuje drugiego - są to dwa nie zależne systemy, odpowiadające za trochę inne rzeczy.

 

Witam,

 

Praktycznie juz się zdecydowałem na wybór kotła do mojego domu (165 m2, dobrze zaizolowany) miał to być Junkers ZSB 14-3C. Świetna realcja ceny do możliwości technicznych. Do tego miało być sterowanie pogodowe i zasobnik c.w.u o pojemności 120 ltr.

 

Przy ustalaniu szczegółów z instalatorem ten oznajmił, że jego zdaniem ten kocioł jeśli chodzi o c.o to sobie poradzi i nie będzie efektu niedogrzania przy największych mrozach. Zarzucił jednak za małą moc na c.w.u = 13 kW i oznajmił, że nie gwarantuje komfortu korzystania z ciepłej wody.

Dodam że w planie jest kabina prysznicowa oraz w drugiej łazience wanna, wykorzystywane przez rodzinę 2+2.

 

Pytanie do osób zorientowanych:

czy należy się zgodzić z powyższymi obawami i lepiej zakupić większy kocioł ZSB 22-3C?

czy zgodzić się z obawami i zwiększyć pojemność zasobnika?

 

Bardzo proszę o pomoc.

 

Zdecydowanie lepiej jest zwiększyć pojemność zbiornika ciepłej wody do okolic 160l i dodatkowo na wyjściu ciepłej wody użytkowej warto zainstalować termostatyczny zawór mieszający Serii VTA - firmy Esbe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie lepiej jest zwiększyć pojemność zbiornika ciepłej wody do okolic 160l i dodatkowo na wyjściu ciepłej wody użytkowej warto zainstalować termostatyczny zawór mieszający Serii VTA - firmy Esbe.

 

Jezeli dobrze kombinuje, zawor termostatyczny mieszający bedzie dodawal podgrzajej wody wychodzacej z kotla do strumienia plynacego z zasobnika? Czy w ukladzie cwu z cyrkulacją to tez sie sprawdzi?

Jaki konkretny model zaworu VTA masz na mysli?

Edytowane przez netspiker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie odnieść się do opinii, że przy takiej pow. domu:

 

(bliźniak, 140 m2 z garażem, poddasze użytkowe, na dole podłogówka, 2 łazienki, 2 os. dorosłe + 2 dzieci,

porotherm 25, styropian 12 cm, dachówka ceram Brass, niepodpiwniczony)

 

lepszy jest piec dwufunkcyjny zamiast jednofunkcyjnego z zasobnikiem....

 

(Teraz mam dwufunkcyjny w mieszkaniu 75 m)

 

Tylko proszę wyjaśnić jak dziecku;)

Edytowane przez Baba_z_wozu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 pytania do fachowców:

1. skąd wynika spora różnica w cenie (ok. 60%) pomiędzy junkersem smart 14 a comfortem 16?? Czy chodzi o jakieś dodakowe peryferia które trzeba dokupić do smarta?

2. czy warto dopłacić jeszcze jakieś 1,5 tys. do Junkersa Comfort 16 i kupić De Dietrich MCA15??

 

Będę wdzięczny za konkretne odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli dobrze kombinuje, zawor termostatyczny mieszający bedzie dodawal podgrzajej wody wychodzacej z kotla do strumienia plynacego z zasobnika? Czy w ukladzie cwu z cyrkulacją to tez sie sprawdzi?

Jaki konkretny model zaworu VTA masz na mysli?

 

Np. VTA330, VTA360. Schemat podłączenia w instrukcji http://www.esbe.pl/pliki/instrukcja%20VTA300.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie odnieść się do opinii, że przy takiej pow. domu:

 

(cut)

 

lepszy jest piec dwufunkcyjny zamiast jednofunkcyjnego z zasobnikiem....

 

 

Na ajkiej podstawie taka opinia? Ja bym nie ryzykowal w twoim przypadku kotla przepływowego.

Powierzcnia domu oraz cztertej użytkownicy IMHO wskazuje na korzysc kotla jednofunkcyjnego z zasobnikiem. Będzie lepszy komfort korzystania z cwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ajkiej podstawie taka opinia? Ja bym nie ryzykowal w twoim przypadku kotla przepływowego.

Powierzcnia domu oraz cztertej użytkownicy IMHO wskazuje na korzysc kotla jednofunkcyjnego z zasobnikiem. Będzie lepszy komfort korzystania z cwu.

 

Ja też skłaniam się ku jednofunkcyjnemu, ale póki mam czas, sprawdzam inne opcje...

Osoba która głosi taką opinię podpiera się też argumentem, że taki sam jest okres czekania na ciepłą wodę w kranie zarówno w przypadku kotła 2-funkcyjnego jak i zasobnika. W dodatku woda w zasobniku "stoi" i rozwijają się w niej różne ustrojstwa...

Szczerze powiedziawszy pierwszy raz spotkałam się z takim zdaniem, dlatego chciałam je tu skonsultować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi bateriami to jest tak iż rozwijają się one głównie w temperaturze w okolicach 35-40stC i w zbiornikach gdzie jest niewielki rozbiór wody. Po przyjeździe w 4 tygodniowych wakacji może warto zrobić dezynfekcje zbiornika lub spuszczenie wody, natomiast gdy codziennie używamy wody to zjawisko właściwie nie występuje.

Miejscem gdzie mogą być jeszcze bakterie jest naczynie wzbiorcze przeponowe do c.w.u. dlatego Reflex wprowadzić naczynia serii DD a nie,który nie montują naczyń wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie...

I ja skorzystam z pomocy przy doborze kotła.

W moim projekcie domku mam napisane tak:

Powierzchnia użytkowa: 140, Kubatura 870.

Sciana Porotherm 30 + 15cm Styro...

Okna 1.0.

 

Wg tego co przeczytalem na forum wystarczy do takiego domku spokojnie kocioł 20kW, w projekcie jednak mam zawarte 25kW.

Sadze ze najlepszy bylyby w tym przypadku kociol 4kW - 20kW... Mam racje? A jesli tak to jaki polecacie?

Hydraulik poleca mi ferolli, urlich lub telmet...

Szukam czegoś o najlepszym stosunku jakość/cena:)

 

 

W domku bedzie nas 5tka.. Jak Pan Bog da, to moze wiecej... Wiec zastanawiam sie czy 150l zasobnik wystarczy?

Kociol wraz zasobnikiem bedzie stal w piwnicy, dom jest parterowy z uzytkowym poddaszem (2 lazienki). W diomku bedzie okolo 30m^2 podlogowki. Reszta stary dobry kaloryfer!

 

Moj hydraulik polecal mi, zebym sobie pod kranami zainstalowal przeplywowe ogrzewacze wody, dzieki temu temperatura wody bedzie bardziej stabilna. Mowi, ze to wychodzi nie wiele drozej niz czesciej pracujaca pompa do cyrkulacji, a komfort jest wiekszy... Ma racje?

 

Dzieki ze mozna na Was liczyc:)

--

Pozdrawiam

Nowy;)

Edytowane przez ralwing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałam również poradzić się w zakresie doboru kotła gazowego. Pierwotnie w projekcie przewidziany był kocioł na paliwo stałe o mocy 15kW, ale z uwagi na fakt że gazownia zdecydowała się jednak pociągnąc gaz w ulicy, zmieniamy układ na gaz. Ten senon zimowy będzie na butlach bo dom niezamieszkany a od czerwca ma być gaz ziemny.

Parametry domu są następujące: dom z poddaszem użytkowym, powierzchnia użytkowa 190 m2 ( w tym 38 m2 garaż), kubatura ok. 600 m3; ściany Porotherm 30cm+15 cm sytropian, dach docieplony wełną 25-28cm, na parterze podłogówka ok 25m2 (wiatrołap, hol, kuchnia, łazienka) i 4 grzejniki i 1 drabinka, na piętrze podłogówka tylko w łazience ok.10m2 i 9 grzejników + drabinka w łazience; wentylacja grawitacyjna, kominek z DGP. Okna 5-komorowe. Zasobnik na CWU 120 l lub 150l - rodzina 4-osobowa (w tym 2 małych dzieci) i zużycie ciepłej wody przewiduję raczej duże (2 prysznice, 1 wanna, 3 umywalki+kuchnia).

W projekcie CO znalazłam że obliczeniowe zapotrzebowanie na moc cieplną wynosi Q=11.6kW. Pani projektant mówi że kocioł gazowy powienien być na 19kW, ale po przeczytaniu tego wątku mam wątpliwości czy nie za dużo.

Jak kocioł polecacie? Wstępnie myśłałam nad Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C lub Vaillant ecoPlus VC 186/3-5. Doradźcie proszę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Waham się między Beretta Conica Green 15, Junkersem Cerapur Smart ZSB 14, funkcjonalnie najlepiej pasują do moich potrzeb.

Jeden z forumowiczów mocno mi odradzał Junkersa, dlatego zacząłem rozważa Berettę, jednak pierwsze wrażenie po kontakcie z firmą negatywne, poprosiłem PH o instrukcję do sterownika REC 07 (na stronie nie dostępna - pewnie nie ma kto zaktualizować strony) obiecał, że przyślą i na obiecankach się skończyło - czy ktoś wie czy jest możliwość sterowania czasowego ładowaniem zasobnika.

Który kocioł jest cichszy, bo będzie wisiał w łazience przy sypialni i nie chciałbym spać ze stoperami w uszach.

Jak wyglądają koszty eksploatacji jeśli chodzi o przeglądy i części - mieszkam w Kraku więc z serwisantami nie powinno być problemu.

Będę wdzięczny za wszelkie (również subiektywne) wrażenia, bo jakoś niewiele jest opinii o Conice Green na forach.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat Junkersa Smarta 14 kW jest oddzielna stronka - warto poczytać, ja biorę pod uwagę albo jego albo Immergasa Victrix 12 kW. Chyba dwa najtańsze, niezłe kotły w tych mocach. Pozdrowienia.

 

Junkers to siano samo w sobie... brrrrr... A dostęp do częsci mają tylko autoryzowani serwisanci, którzy w sezonie są praktycznie nieosiągalni - w Wawie czeka się min. 2 tygodnie! Junkers = porażka

 

Browar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

pytanie do ekspertów. Dom 187m2 pow użytkowej (209 m2 po podłogach) z poddaszem użytkowym. Porotherm 30+12 cm styropianu. Dach dachówka ceramiczna, ocieplenie 25 lub 30 wełny. Czteroosobowa rodzina 2+2. Zdecydowany jestem na Buderusa ( bo rodzina i znajomi mają od lat i są zadowoleni). Jest tylko mały problem, którego? GB022 ma modulację od 5,7 do 24 KW, ale jest o połowę tańszy od nowego kotła GB162 o mocy 15 lub 24 kw. 15 kilowatowy ma zakres modulacji od 2,7-15,2, a 24 kilowatowy od 4,8-24,9. Zapotrzebowanie ciepła budynku wynosi 13,25KW (dla ściany porotherm 44. Wg orginalnego projektu miał być kocioł Vaillanta Atmo-tec VU PLUS 200, który ma zakres mocy od 7,7 - 20 KW. Pytanie drugie czy Buderus 15 KW (jeśli się na niego zdecyduję) wystarczy do ogrzania domu i szczególnie cwu (planuję na wyrost 300l l zasobnik z późniejszą możliwością podpięcia solarów lub pc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie...

I ja skorzystam z pomocy przy doborze kotła.

W moim projekcie domku mam napisane tak:

Powierzchnia użytkowa: 140, Kubatura 870.

Sciana Porotherm 30 + 15cm Styro...

Okna 1.0.

 

W domku bedzie nas 5tka.. Jak Pan Bog da, to moze wiecej... Wiec zastanawiam sie czy 150l zasobnik wystarczy?

Kociol wraz zasobnikiem bedzie stal w piwnicy, dom jest parterowy z uzytkowym poddaszem (2 lazienki). W diomku bedzie okolo 30m^2 podlogowki. Reszta stary dobry kaloryfer!

 

Moj hydraulik polecal mi, zebym sobie pod kranami zainstalowal przeplywowe ogrzewacze wody, dzieki temu temperatura wody bedzie bardziej stabilna. Mowi, ze to wychodzi nie wiele drozej niz czesciej pracujaca pompa do cyrkulacji, a komfort jest wiekszy... Ma racje?

 

Dzieki ze mozna na Was liczyc:)

--

Pozdrawiam

Nowy;)

 

Jaka jest powierzchnia po podłogach?

Ja bym zastosował pompę cyrkulacyjną sterowaną termostatycznie i czasowo.

 

Parametry domu są następujące: dom z poddaszem użytkowym, powierzchnia użytkowa 190 m2 ( w tym 38 m2 garaż), kubatura ok. 600 m3; ściany Porotherm 30cm+15 cm sytropian, dach docieplony wełną 25-28cm, na parterze podłogówka ok 25m2 (wiatrołap, hol, kuchnia, łazienka) i 4 grzejniki i 1 drabinka, na piętrze podłogówka tylko w łazience ok.10m2 i 9 grzejników + drabinka w łazience; wentylacja grawitacyjna, kominek z DGP. Okna 5-komorowe. Zasobnik na CWU 120 l lub 150l - rodzina 4-osobowa (w tym 2 małych dzieci) i zużycie ciepłej wody przewiduję raczej duże (2 prysznice, 1 wanna, 3 umywalki+kuchnia).

W projekcie CO znalazłam że obliczeniowe zapotrzebowanie na moc cieplną wynosi Q=11.6kW. Pani projektant mówi że kocioł gazowy powienien być na 19kW, ale po przeczytaniu tego wątku mam wątpliwości czy nie za dużo.

Jak kocioł polecacie? Wstępnie myśłałam nad Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C lub Vaillant ecoPlus VC 186/3-5. Doradźcie proszę :-)

 

Z tych dwóch ja wybrałbym Junkersa oraz zbiornik ~160l (w dalszym terminie można już do niego podłączyć kolektor próżniowo rurowy w technice Aqua).

 

Witam

pytanie do ekspertów. Dom 187m2 pow użytkowej (209 m2 po podłogach) z poddaszem użytkowym. Porotherm 30+12 cm styropianu. Dach dachówka ceramiczna, ocieplenie 25 lub 30 wełny. Czteroosobowa rodzina 2+2. Zdecydowany jestem na Buderusa ( bo rodzina i znajomi mają od lat i są zadowoleni). Jest tylko mały problem, którego? GB022 ma modulację od 5,7 do 24 KW, ale jest o połowę tańszy od nowego kotła GB162 o mocy 15 lub 24 kw. 15 kilowatowy ma zakres modulacji od 2,7-15,2, a 24 kilowatowy od 4,8-24,9. Zapotrzebowanie ciepła budynku wynosi 13,25KW (dla ściany porotherm 44. Wg orginalnego projektu miał być kocioł Vaillanta Atmo-tec VU PLUS 200, który ma zakres mocy od 7,7 - 20 KW. Pytanie drugie czy Buderus 15 KW (jeśli się na niego zdecyduję) wystarczy do ogrzania domu i szczególnie cwu (planuję na wyrost 300l l zasobnik z późniejszą możliwością podpięcia solarów lub pc.

 

Bierz 15kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest powierzchnia po podłogach?

Ja bym zastosował pompę cyrkulacyjną sterowaną termostatycznie i czasowo.

 

Po podlogach mamy w domu 100m parter + 100 m poddasze uzytkowe + 40m garaz + 40 m pomieszczenie nad garazem, czyli w sumue by wyszlo 280m.. o zgrozo!

 

Jaka jest róznica miedzy Junkersem Smartem ZSB, a Immergasem Vitrixem... Tak ogolnie to oprocz gwarancji (immergas daje max 5 lat, Junkers max 3) nie widze,ale znowu Immergas duzo mniej serwisantów.

 

Dzieki RAPczyn za pomoc:)

Edytowane przez ralwing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To ja też może bym prosił o porade.

Troche poczytałem ten wątek i mam jakieś wstępne założenia które chciałbym zwerifikować.

Mam dom parterowy z poddaszem użytkowym ok. 140-150m w tym garaż ok 25m

ściana Porotherm 25 styropian bedzie 12-14cm poddasze wełna 30cm 4 osoby w domu.

O piecu myślałem Junkersie Cerapur Smart 14 (czy może Comfort 16 i od razu jakie mają główne różnice oczywiśćie poza mocą) do tego zbiornik Biawar Quatro 150 , ale w przyszłości maja byc solary dofinnansowane z gminy może kwestia roku i ma być zestaw z 300l zbiornikiem 2-wężownicowy. Chciałem potem połączyć te zbiorniki tylko nie jestem fachowcem i nie wiem jak. Mój pomysł na tak zwany chłopski rozum to woda zasilająća 150l nie bedzie szła z sieci tylko jako wylot ciepłej wody z 300l czyli każdy pobur wody z kranu będzie uzupełniany z zasobnika 300l nawet jeżeli będzie to jesien czy zima bo mam nadzieje ze woda będzie troche cieplejsza niż z sieci i gaz bedzie miał mniej roboty. Natomiast jak ma wyglądać sprawa lato upał woda w zbiorniku 300l jest bardzo gorąca i chciałnbym zeby oddała troche temperatury do zasobnika 150(pewnie jakoś to trzeba połączyc wpiąć pompe i wymieszać tylko jak?) I ostatnia kwestja czy przy kilku kolejnych gorących dniach zakładająć ze nie pobieram wody lub bardzo mało jej pobieram nie dojdzie do zagotowania i jak to rozwiążąć (czy jakiś zawur upustowy i woda w kanał a dobiera zimnej czy można wykożystać górną wężownice zbiornika 300l połączoną z np. kaloryferem przewymiarowanym w garażu i działał by jak chłodnica?. Proszę o porade w tym temacie .

Z góry dziękuje i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...