Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam RAPczyn mam prośbę ;)

- Dom 184 m2 pow.użytkowej,

- 14 kaloryferów,

- 95m2 ogrzewania podlogowego,

- będzie kominek z płasczem wodnym,

-jak wyjdzie solary z gminy.

Moje pytanie:

-jaka moc pieca 24kW?

- jaki piec ewentualnie, bo poczytałam to wszystko i już sama głupieję

Wiem, ze chcę miec kondensat 1 funkcyjny, wiszący i instalator mi mówił że w moim przypadku trzeba by było zasobnik na wodę z podwójną wężownica.

No ale teraz pytanie, jezeli nie wyjdą mi solary z gminy to nie potrzebuję chyba takiego zasobinka dużego jak 250l na wode.

A liczba osób jak na razie 2 ale docelowo przywidujemy więcej;)

czekam na odpowiedź i pozdrawiam

 

Nie wiemy nic na temat ocieplenia budynku, ale na oko, jeśli to nowy budynek to moc raczej nie będzie większa niż 14kW. Jeśli będzie kominek z PW to raczej małej mocy i podłączony do zbiornika buforowego o pojemności minimum 50l/kW mocy kominka z PW ( np. zbiornik PSPlus lub gotowy Aqua EXPRESSO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może rozważ Cerapur Comfort ZSRB 16-3A

 

Dziękuję za kolejną podpowiedź. Wydaje się, że byłby w sam raz. Cena z zasobnikiem (st 120) to jakieś 7500. Mam natomiast propozycję vitodensa 100 z vitocell120 za 6200. Niestety dużo wyższa moc minimalna niż junkers. Zastanawia mnie tylko jakie jest zapotrzebowanie przez większość okresu grzewczego przyjmując, że moc potrzebna to 13-14-kW. Obawiam się, że te startowe 9 vitodensa będzie powodowało częste włączanie i wyłączanie. Jeśli chodzi o dłuższy czas oczekiwania na wodę przy junkersie to się nie boję ;)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC KOTŁA i MODULACJA PALNIKA

 

no właśnie - modulacja

czy jest najważniejsza i czy koniecznie musi być bardzo mała,

oraz czy w związku z tym nominalna moc kotła musi być także mała,

 

większość producentów kotłów, chcąc zejść z modulacją jak najniżej,

schodzi automatycznie także w dół z mocą nominalną kotła,

czy słusznie?

skoro są na to odbiorcy, to pewnie tak,

chociażby do mieszkań,

 

ale czy tak bardzo jest potrzebny kocioł o mocy nominalnej rzędu 10-15 kW,

do domu jednorodzinnego?

tutaj to już można podyskutować,

 

jak jest naprawdę,

 

z tą dolną granicą modulacji jest taka sprawa na tym forum,

że przez paru forumowiczów została ona wykreowana na czynnik który jest najważniejszy w całym kotle,

sęk w tym, że bierze się pod uwagę tylko kocioł a nie całą instalację,

 

a kocioł nie pracuje w próżni,

 

on jest jednym ze składników instalacji

i wcale nie można tak jednoznacznie powiedzieć, że najważniejszym,

przy pewnych przypadkach rozwiązań, może być najważniejszy, przy innych już nie,

nie muszę chyba pisać, że jak ktoś skopie całą resztę, to choćby kocioł był ze złota i modulował od 0,1 kW to nic nie da,

 

niestety

 

dolna granica modulacji owszem jest ważna,

 

ale, tak na zdrowy chłopski rozum,

jeżeli w pomieszczeniu referencyjnym czy też reprezentatywnym, po nagrzaniu go do temperatury zadanej,

obniżka temperatury, do takiej w której sterownik zadziała i włączy kocioł,

trwa przykładowo 15 czy też więcej minut,

to śmiało mogę stwierdzić, że kocioł nie załączy się wcześniej niż trwał okres grzania i na dodatek nie będzie grzał tylko przez minutę czy też dwie,

oczywiście przy założeniu, że instalacja została zrobiona zgodnie ze sztuką,

on będzie pracował też w porównywalnym okresie czasu, ( przecież zmiana temperatury nastąpiła nie tylko w tym jednym pomieszczeniu, pozostałe też stygły)

 

czas pracy kotła może trwać krócej przy ogrzewaniu grzejnikowym,

przy podłogówce dzięki jej bezwładności, okresy obniżania się temperatury powodującej włączenie się kotła będą odpowiednio dłuższe, wydłuży się też czas pracy kotła,

 

to wszystko dotyczy to instalacji grzewczej,

 

ale w przeważającej większości domów jednorodzinnych,

kocioł nie tylko grzeje,

ale też musi przygotować ciepłą wodę użytkową,

 

i tutaj może się okazać, że kocioł o niskiej modulacji i niskiej mocy nominalnej,

nie wyrabia się z przygotowaniem ciepłej wody,

i nie da się, dajmy na to, przygotować dwóch wanien ciepłej wody,

bo nominalna moc kotła to 10 czy też 15 kW,

a on nie może w krótkim czasie, przygotować wystarczającej ilości ciepłej wody,

 

i tutaj dochodzimy do sedna sprawy,

trzeba podjąć decyzję,

decyzję w sumie uważam, najważniejszą dla użytkownika,

(bo, to jest skrzywienie zawodowe, ale uważam, że ogrzewanie jest to najważniejsza rzecz w domu)

czy kocioł z niską modulacją i niską mocą nominalną,

czy też nie,

 

post do dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o moc, to ja się nie znam ale korzystałam z jakiejś stronki na necie gdzie wyliczało się potrzebna moc do budynku na kocioł i wychodziło mi mniej więcej ok 21kW. I jak dotychczas żaden z fachowców(hydraulików i gazowników) nie mówił mi że to jest za duża moc.

co do wyboru sprzetu to zostaje Amelia j.w.

natomiast wybrałąm taki zestaw BUDERUS KOCIOŁ GB022 +ZBIORNIK120l+RC35+SI+FB+FA, co o tym sadzicie?

Okazało się dzisiaj że solarów z gminy nie będzie:sad::sad::sad: i czy zasobnik na wodę 120l będzie ok, czy za duży?

Ja myślałam nad 80l ale mowił mi znajomy, że to za mało, no i sama już nie wiem.:confused:

De Dietrich, nie wyszedł bo w moim regionie ciężko z serwisem do takiego sprzętu i mówili ze części też ciężko dostać, takze sie niezdecyduję. Przestraszyłam się ze nie bedę umiała sama rozgryźć ustawień i nikt mi w tym nie pomoże ;(

Napiszcie proszę co sadzicie o tym Buderusie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc potrzebna może być nawet w okolicy 13kW.

Możesz poszukać kotła takiego jak np. Junkers Cerapur Modul ZBS 14/100S-3MA.

 

Witam,

 

Zebrałem dokładniejsze dane co do zużycia gazu. Czy mógłbym prosić o pomoc w obliczeniu zapotrzebowania na moc cieplną budynku. Czy da się to określić w miarę dokładnie znając poniższe dane?:

dobowe zużycie gazu przy temperaturze -10C to 22m3 przy temperaturze w domu 18C (temperatura na piecu to ok. 50C; piec ma moc 7,5-23kw więc cały czas pracuje). Nie jestem pewien, ale zakładając sprawność pieca 90% wychodzi mi coś koło 9kW przy -10. Czy mógłbym prosić o obliczenie ile wyniesie zapotrzebowanie budynku, skoro oblicza się to zawsze dla -20C. Nie wiem też jaką przyjmuje się wysokość temperatury w domu dla obliczeń standardowego zapotrzebowania. Czyli mówiąc krótko: chciałbym wiedzieć ile wynosi zapotrzebowanie dla -20.

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Postanowiłem zmienić piec gazowy vaillanta 20 letni na nowy teraz mam podłączony do komina około 7metrów

Czy warto zmieniać wkład kwasowy na nowy do pieca kondensacyjnego i kupić taki piec czy zostać przy otwartym kotle

Czym te piece się różnią

vaillant atmoTEC VUW pro

i

Vaillant atmoTEC VUW plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Postanowiłem zmienić piec gazowy vaillanta 20 letni na nowy teraz mam podłączony do komina około 7metrów

Czy warto zmieniać wkład kwasowy na nowy do pieca kondensacyjnego i kupić taki piec czy zostać przy otwartym kotle

Czym te piece się różnią

vaillant atmoTEC VUW pro

i

Vaillant atmoTEC VUW plus

 

Zdecydowanie lepiej będzie wybrać kocioł kondensacyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie lepiej będzie wybrać kocioł kondensacyjny.

 

A coś więcej na ten temat bo koszta napewno większe

Opisze moje grzejniki są to konwektory więc w całym systemie jest do 30 litrów wody i niesą przewymiarowane więc temperatura na piecu musi być 60 stopni i ponad jak większe mrozy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam mętlik w głowie i szereg pytań:

 

Projekt barwny http://projekty.muratordom.pl/projekt_barwny,374,1,.htm

Kubatura wg projektu to 690 m3, jednak z tego co policzyłem to do ogrzania około 500 nawet mniej. Wszystkie dane w linku powyżej. 3 osobowa rodzina docelowo 4, sciany BK 24 klasy 600 +styro lub wełna 15 cm, poddasze welna 25, podoga 10cm styro, cieple okna 3 szybowe, do tego mam już komin shiedel avant dostosowany do kondensata.

 

Panuje zastosować piec kondensacyjny plus kominek z płaszczem wodnym i teraz moje pytania, (zaznaczam że jestem zielony w temacie a rozwiązania są na postawie przeczytanych informacji na forum):

1. Skłaniam się do samych kaloryferów bez podłogówki, bo kominek z PW kłuci się z podłogówką jeżeli chodzi o zakres temp pracy, co powodowało by konieczność skomplikowania instalacji (duży zasobnik i podejrzewam ze dodatkowe czesci w instalacji)??

2. Czy kominek z płaszczem wodnym i kondensat to tez duzo dodatkowych czesci i komplikacji w instalacji ???

3. jaki kocioł, jednofunkcyjny czy dwufunkcyjny, (odbiorniki wody są około 3-4 metry od pieca wyjątkiem kuchni ale tu mogę dać bojler na prąd) dylemat z piecem czy jednofunkcyjny z zasobnikiem nie będzie generowal kosztów, czy nie lepszy 2 funkcyjny delikatnym kosztem c.w.u. np.: vitodens 222-W z zasobnikiem 46l.

4. z tego co czytam to przy jednofunkcyjnym do tej kubatury i pow. Spokojnie wystarczy moc max do 14 a nawet do 10kW,

5. jakiej mocy kominek z płaszczem wodnym?

6. czy podłanczać c.w.u do kominka jeżeli będzie dość często używany.

7. nie rozumiem jednego, zbiornik 50l/kW przy kominku z płaszczem wodnym, z tego co czytam to minimalne moce kominków z płaszczem wodnym to około 8 kW, to znaczy ze zbiornik 400 litrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

Poszukuję sprawdzonego instalatora w woj. podlaskim, Białystok, który dobierze optymalne rozwiązania do dwóch nowo powstających domów o powierzchni około 330m2.

Proszę o kontakt mailowy.

Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

 

Tez kogos szukam z Białegostoku jak bedziesz miał kogos godnego polecenia to prosze o kontakt dom ok 450 m2

tel. 600233530

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś więcej na ten temat bo koszta napewno większe

Opisze moje grzejniki są to konwektory więc w całym systemie jest do 30 litrów wody i niesą przewymiarowane więc temperatura na piecu musi być 60 stopni i ponad jak większe mrozy

 

Dzięki automatyce pogodowej temperatura zasilania zmienia się wraz z temperaturą zewnętrzną i np. przy +10stC temperatura zasilania będzie wynosić 45stC co dla kotła jest kondensacyjnego jest bardzo korzystne, a przy 0stC będzie 60stC na zasilaniu co też jest dobre dla kotła kondensacyjnego. Nawet przy temperaturach 80stC kocioł kondensacyjny ma wyższą sprawność niż atmosferyczny czy z zamkniętą komorą spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o moc, to ja się nie znam ale korzystałam z jakiejś stronki na necie gdzie wyliczało się potrzebna moc do budynku na kocioł i wychodziło mi mniej więcej ok 21kW. I jak dotychczas żaden z fachowców(hydraulików i gazowników) nie mówił mi że to jest za duża moc.

co do wyboru sprzetu to zostaje Amelia j.w.

natomiast wybrałąm taki zestaw BUDERUS KOCIOŁ GB022 +ZBIORNIK120l+RC35+SI+FB+FA, co o tym sadzicie?

Okazało się dzisiaj że solarów z gminy nie będzie:sad::sad::sad: i czy zasobnik na wodę 120l będzie ok, czy za duży?

Ja myślałam nad 80l ale mowił mi znajomy, że to za mało, no i sama już nie wiem.:confused:

De Dietrich, nie wyszedł bo w moim regionie ciężko z serwisem do takiego sprzętu i mówili ze części też ciężko dostać, takze sie niezdecyduję. Przestraszyłam się ze nie bedę umiała sama rozgryźć ustawień i nikt mi w tym nie pomoże ;(

Napiszcie proszę co sadzicie o tym Buderusie?

 

Jeśli chcesz Buderusa to moim zdaniem najlepszy będzie Logomax plus GB162-15 oraz zbiornik ok. 160l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...