Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

to zamiast kolektorów, załóż sobie pompę ciepła powietrze woda z Hewalexu u mnie za 3650 zł brutto z VAT 23%,

nie dość że tańsza, to jeszcze bardziej ekonomiczna

grzeje niezależnie od tego, czy jest słońce czy też nie,

ważne jest, żeby temperatura zewnętrzna była wyższa niż 7 C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam Wszystkich. Podziękowania dla założyciela tego tematu !!!

 

Nasz dylemat - piec 1funkcyjny czy 2 funkcyjny ? - dla nas bardzo istotny...

Dom zamieszkują 2 osoby, w tej chwili piec na ekogroszek zasobnik dwu płaszczowy 140litrów - dla nas za duży

 

Proszę o poradę - latem zakładamy w domku gaz (do tej pory grzejemy ekogroszkiem)

- czy piec 1f z mniejszym zasobnikiem - ale dużo lepiej zaizolowanym (np.coś takiego:http://allegro.pl/bojler-wymiennik-biawar-quattro-w-e-100-7-i1429072910.html )

 

czy jednak piec 2F z wbudowanym warstwowym (ok40-50litrów)

cyrkulacji raczej nie planujemy, fakt w tej chwili na gorącą wode po odkręceniu czekamy ok minuty (nie przeszkadza)

 

Piec 1F+zasobnik= komfort ale i widzę, ile razy piec się załącza, żeby podtrzymać temp w zasobniku często przez cały dzień - i nie używamy tej wody...

PIec 2F - piec się załącza tylko wtedy gdy ciepłą wodę potrzebujemy (nie zużywa gazu przez cały dzień na utrzymanie ciepła w zasobniku)

 

Jak wygląda komfort użytkowania pieca 2F z wbudowanym warstwowym małym zasobnikiem - czy ktoś z was taki ma? - wiem, że w takiej opcji - piec nie kondensuje (CWU),

raczej nie ma u nas sytuacji, gdzie 2 osoby na raz korzystają z ciepłej wody (prysznic+kran...)

 

 

CO BYŚCIE WYBRALI ( w naszej sytuacji) ???

- czyli 2 osoby, nie duże potrzeby "wodne"

- 1F z max 100 l super ocieplonym zasobnikiem

czy 2F z warstwowym wbudowanym?

 

- czy lepiej (mimo braku kondensacji) rzadziej załączać piec (2F)

-czy lepszy częściej załaczający się piec 1F, żeby podtrzymac temp w zasobniku(czy wtedy kondensuje ładując ciepłem zasobnik ???)

 

Dom nowo wybudowany,

-130m2 do ogrzania (w tym podłogówki ok 20% powierzchni), reszta grzejniki przewymiarowane

-ściany jednowarstwowe36cm (U=0,25) - porównywałem "ciepło" z kilkoma domami ze styro 12cm i 15cm - i....różnicy praktycznie nie ma, koszta za ogrzewanie porównywalne (np. za grudzień u znajomych (groszek lub pellet , styro nawet 15cm- po ok 550-650zł , u nas 530zł, temp w domu ok20-21stopni)

-podłoga 12cm styro

-dach wełna 25cm+folia alu

-okna ciepłe 5 komorowe

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, szczególnie na temat użytkowania pieca 2F z warstwowym - czy porównywalny komfort jak z dużym zasobnikiem, i czy faktycznie piec rzadziej się załącza, żeby (podgrzać/ utrzymać ? ) temp w tym małym, warstwowym ???

 

 

ps. nazwa eko groszek na pewno nie pochodzi od słowa ekonomicznie :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mogę podpowiedzieć teoretycznie, bo mój budowany dom mam bardzo podobny wielkości i ocieplenie, i trochę już przerobiłem ten temat, obecnie w domu rodziców mam przepływowy piec na gaz vaillanta, nowy i jednak nie odpowiada mi czekanie na ciepłą wodę do tego na początku leci zimniejsza później cieplejsza jak się ustabilizuje, jak małe ciśnienie wody lub mały strumień z kranu to piec ma problem z odpaleniem. 2F działa podobnie, też zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem u siebie z małym zasobnikiem i myślałem dorobić do tego cyrkulację. Ale takie piece 2F maja większą moc i są przez to mniej ekonomiczne. Po lekturze na forum mało kto poleca do domu piec 2F. i to skłoniło mnie do 1F małej mocy (najprawdopodoniej junkers 14-3) plus do tego zasobnik tylko nie wiem jeszcze jakiej wielkości ale chyba 80 L, teraz 2 osoby w domu, docelowo 2 dzieci, ale znowu nie ma co przesadzać że wszyscy będą korzystać na raz z ciepłej wody. do tego planuje cyrkulacje cwu czasową z programatorem, rano i po pracy. Myślę że nie zawyży to znacząco kosztów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako że szanowny RAPczyn jest tutaj guru chciałbym się poradzić w doborze kotła. Mój instalator zaproponował mi 3 kotły z różnych przedziałów cenowych

kandydat nr 1 to Ariston Genus Premium 2FS

kandydat nr 2 to Immergas Hercules 26 2E

i kandydat nr 3 to Vaillant VSC INTeco Compact 246/2-C + 430 (co oznaczają te symbole? :)

 

u mnie w domu ogrzewanie będzie gazowe, dom o powierzchni użytkowej 194m2 + 32 m ogrzewany garaż. Prawie cały dół podłogówka (ok 100) oprócz kotłowni gdzie będzie kaloryfer. Na poddaszu 2 łazienki i korytarz w podłogówce (powierzchnia ok 18m2, po podłodze 25m2). Pozostałe 3 pokoje grzejniki (powierzchnia ok 52m2, po podłodze ok 70m2). Kubatura budynku ok 1100m3. Dom ocieplony będzie prawdopodobnie 20cm styro lub w najgorszym wypadku 15cm. Na dachu wełna 20+5cm.

 

Jeżeli można prosiłbym o ocenę powyższych kotłów, oraz czy nie są one zbyt duże jak na mój dom.

pozdrawiam

tcsmile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz porównać sobie sprawności kotłów, zakres mocy, wydatek wody, itp. w dokumentach: 1; 2 (str.54); 3 (str.59).

 

Rozumiem, że kub. 1100m^3 jest kubaturą całkowitą. Licząc np. po powierzchni ogrzewanej (194m^2+32m^2) x 3m (wys.pom. w osiach) x 20W/m^3 (przykładowo) = 13,6kW.

Obliczenie obciążenia cieplnego - jeśli nie ma w projekcie, pomoże w wyborze odpowiedniego kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba są typu lodówka - z wbudowanym zasobnikiem 100 / 130 Litrów

Oba modulują już od około 3kW

W obu jest elektroniczna pompa obiegu CO (a więc pracuje tylko tyle ile musi).

 

De Dietrich ma cenę trochę wyższą, ale zestaw przyłączeniowy i sterowanie pogodowe Diematic 3 ma wliczone w cenę.

 

Co dla mnie stanowi różnice, to (opcionalne) sterowanie FW 100 dla Junkersa. Ma ono duże większe możliwości niż Diematic 3.

Np. można ustawić godziny, w których pracuje cyrkulacja oraz sposób jej pracy: ciągły lub impulsami 3-minutowymi.

 

Skłaniam się więc ku Junkersowi ...

 

Komentarze mile widziane ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze pytanko, bo instalacje co cwu chce zrobic na pex-ach, jak się ma wykonanie połączenia kocioł zasobnik tez na pex-ach, bo kocioł-rozdzielacze tak będę robił, czy tak mozna czy nie, jezeli nie to dlaczego, zaznaczam ze bede mial podlogowke, wiec temp niska w zasobniku tez raczej niska

 

 

 

co do postu wyżej to sam kocioł + zasobnik 120l + F 100 junkersa, możesz mieć za

5800zl, junkers modul to cena 8500, czy jest sens przeplacac, do tego ta lodowka ma juz spore wymiary, a kociol i zasobnik mozna lepiej ustawic.

Edytowane przez Conrad&Beata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za info !

,tez się skłaniam ku 1F + mały zasobnik, zresztą koszta zakupu sporo

niższe.

Przykładowo junkers smart lub De Dietrich mcr + dobrej klasy zasobnik to

koszt ok 4400d do 4900zł, a kocioł 2F z wbudowanym warstwowym małym

zasobnikiem (40-50l) to koszt od 6300 do ponad 7000zł ...

 

na stronie m.in junkersa i de dietricha poczytałem o różnicach między

klasą smart a comfort i MCR/MCA - te drugie mają tą elektroniczną

pompkę. Czy ktoś z was może coś więcej na ten temat napisać? - co ona

dokładnie wnosi lepszego w temacie spalania gazu ? czy warto piecyk z tych

wyższych klas zakupić (ok 2tys zł drożej niż klasa smart lub MCR)

 

Podobno te droższe modele mają lepsze wymienniki, mniej zużywające

się, tą pompę elektroniczną...

- czy warto dać te 2 tys więcej ? - sprawnosc wg producentów ta sama co

w niższych modelach

- jak jest w tych droższych ze spalaniem - ze z użyciem gazu ? czy tu

są oszczędności ??? czy tylko lepsze komponenty, ta pompka

elektroniczna, itd... ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info o pompie elektronicznej Junkers (infolinia Junkers)

W przypadku zmniejszenia zarówno strumienia ilości czynnika grzewczego w instalacji, jak i obszaru, po jakim czynnik grzewczy płynie (a więc i zmniejszenie oporów, które pompa musi pokonać) pompa automatycznie zmienia swój bieg.

 

Info o pompie elektronicznej Viessmann:

Prędkość obrotowa pompy, a tym samym jej wydajność tłoczenia, regulowana jest w zależności od temperatury zewnętrznej oraz czasów łączeniowych eksploatacji grzewczej lub zredukowanej. Poprzez wewnętrzną szynę danych regulator przekazuje aktualne wartości zadane obrotów pompie obiegowej.

 

Nie znalazłem informacji na temat działania pompy elektronicznej De Dietrich ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasada działania pompy elektronicznej jest zawsze taka sama, niezależnie od tego jak mondże opisze to piszący,

zawsze wydajność pompy jest zależna od oporów instalacji,

dlatego pobór prądu przez taką pompę nigdy nie jest wyższy niż potrzeba,

i tutaj są oszczędności,

bowiem gdy do pokonania oporów instalacji potrzebna jest moc 16 W, to pompa nie będzie pracować z mocą wyższą,

a tak pracują zwykłe pompy na I biegu np. 35 W na II biegu 65 W na III biegu 90 W,

niezależnie od tego czy ta moc jest potrzebna czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo, drodzy fachowcy

sprawa dotyczy domu jednorodzinnego 220 m2 (pobudowany 25 lat temu), aktualnie bardzo dobrze ocieplonego (styropian), wymienione wszystkie okna na plastikowe, ocieplony dach. Ogrzewany miałem węglowym, grzejniki żeliwne( w sumie 250 żeberek), rury stalowe czyli instalacja stara ale bardzo dobra i sprawna. Teraz chciałbym podłączyć się do sieci gazu. Ale czy warto ??? Myśłę oczywiście o ogrzewaniu domu (może na razie alternatywnie do miału), ciepła woda oczywiście oraz gaz podłączony do dwóch kuchni (aktualnie dwie butle gazowe). Proszę o pomoc w podjęciu decyzji, doborze pieca, poradach,sugestiach. Dziekuję za każdą wskazówkę i uwage.

Z wyrazami szacunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAPczyn ( i inni też :) wybaczcie moją niewiedzę, ale nie miałem wcześniej do czynienia z regulatorami pokojowymi. Jak to wygląda? ustawiam na regulatorze np: 20stopni. piec wtedy grzeje do uzyskania tych zadanych 20st, po czym się wyłącza (nie zużywa gazu), następnie po spadku temp (histereza temp) np. o 1st piec zaczyna grzać - znów do 20st. - sprostujcie proszę jeśli jest inaczej. A jak wygląda sytuacja, kiedy w jednym z pokojów chcę mieć np 18stopni bo tyle tam chcę mieć - czy wtedy po prostu przykręcam głowicę termostatyczną na grzejniku -obniżam tym temperaturę w tym jednym pokoju - jak te regulacje na termostatach grzejnikowych mają się do ustaw na regulatorze pokojowym ? i czy będzie miało to wpływ ( pozytywny) na mniejsze zużycie gazu? i jeszcze jedno - czy to prawda, że piec spięty z regulatorem pokojowym - startuje zawsze z maksymalną temperaturą? (w każdym razie sporo wyższą niż próg kondensacji)- czyli szlag trafia wtedy kondensowanie??? ....zadałem podobne pytanie na infolinię junkersa, czekam na odpowiedź od nich, ale liczę na Was , bo jak dotąd z tego forum więcej się dowiedziałem niż ze wszystkich infolinii producentów pieców gazowych :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

bardzo proszę o pomoc - stoję przed wyborem kotła gazowego.

Do ogrzania ok. 110m2, do tego 18m2 garaż i 4m2 kotłownia.

Dom z poddaszem użytkowym, garaż w bryle, porotherm 25 + 15 styropianu, na podłodze w części mieszkalnej 15 cm styropianu, w garażu 8-10cm. Okna PCV (1,0-1,1), wentylacja grawitacyjna, na dach planuję 12+12 wełny. W domu zamieszkiwać będą 2 osoby + jedno dziecko - w przyszłości może więcej ;), będą 2 łazienki (prysznic, wanna), ok. 25m2 podłogówki - do tego jakieś 11-13 grzejników (z czego dwa w garażu - ma służyć przez jakiś czas użytkowo).

Instalator zaproponował Ferroli Econtech 25A lub Junkers Cerapur Smart ZSB 22 lub Ariston Genus Premium 24 (poprosiłem o "średnią" półkę cenową. Do tego zasobnik 120L i sterownik Euroster.

Czy to dobra konfiguracja?

Edytowane przez bartroze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja również chciałbym poprosić o wskazówki odnośnie zestawu do kotłowni. Po przeczytaniu kilku wątków myślę, że najlepszy będzie Junkers Cerapur Smart zSB 14-3C. Domek ma z PROJEKTU 89m2 powierzchni mieszkalnej + 20m2 garaż (który nie będzie ogrzewany). projekt został troche przerobiony, podnieśliśmy dom o 3 pustaki przez co uzyskaliśmy poddasze użytkowe, które teraz nie będzie wykańczane (będzie odcięte od dołu). Traktujemy je jako szanse na powiększenie powierzchni mieszkalnej za kilka-kilkanaście lat. Narazie mieszkalna będzie tylko część parterowa (tak jak w projekcie).

 

Czyli do ogrzania gazem jest 90m2 (prawie 60m2 podłogówki),

Ściany: Porotherm 25 + 15cm styropianu

Podłogi: 10cm styropianu

okna 3 szybowe U=0,7

Ociepleniem od góry będzie narazie wełna rozłożona na betonowym stropie.

 

Czy Junkers Cerapur Smart zSB 14-3C będzie odpowiednim piecem? z dodatków chce mieć cyrkulacje, pogodówkę i (jeszcze nie orientowałem się) chodzi mi po głowie sterowanie piecem poprzez moduł GSM (SMSy lub jak się da Internet). W projekcie mam wpisany troche mocniejszy piec bo 18KW, zapotrzebowanie na ciepło to 7825 W. Dodam jeszcze, że kotłownie mam małą (2,5m2) ale na wiszący piec i zasobnik napewno wystarczy a dzieki temu piec nie musi być wyględny.

 

Jak większość osób proszących o pomoc nie jestem specjalistą w tym temacie i prosiłbym o opinie czy na tym piecu budować instalacje czy coś innego wziąć pod uwagę. Nie wiem jaka jest żywotność takiego pieca ale czy w razie czego dałby rade za kilka-kilkanaście lat ogrzać jeszcze poddasze (ok. 130m po podłodze)?

 

Dodam jeszcze, że narazie jest nas dwójka ale docelowo planujemy czteroosobową rodzinę.

 

Z góry dzięki za podpowiedzi

Pozdr

Edytowane przez przemekvip20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez skłaniam się do Junkersa smarta 14-3C, chociaż może lepiej wersję 22kw - mam 130m2 do ogrzania + garaż (tylko przeciw zamrożeniowo grzany). Skłania mnie do tego wyboru : 1.cena

2. łatwość sterowania

3. możliwość (przy dołączonym sterowniku) programowania czasu wł/wył cyrkulacji (jeśli założymy cyrkulację)

4. Dostępny bez problemu serwis blisko domu

 

Również proszę o poradę co do mocy piecyka (14kw czy 22kw)?

czy wersja 22kw dużo więcej będzie zużywała gazu żeby ogrzać taki metraż?

W tej chwili piec na ekogroszek 15kw - jeśli grzejemy pełną parą wszystkie pomieszczenia 100% metrażu - piec praktycznie nie robi przestojów (chyba, że zdecydowanie się ociepli na dworze) - więc moc dobrana jest optymalnie, lub ewent trochę za mała.... - dlatego zastanawiam się nad smartem 22kw.

 

- domek 130m2 +garaż 25m2(tylko przy mrozach lekko dogrzewany),

-ściany 1W, w planie i tak docieplenie 12cm styro,

-ciepłe okna,

-20cm wełny+alu,

- podłoga styro 12cm.

 

ps. z tym dociepleniem jednowarstwówki jeszcze się zastanowimy, bo przy mrozach do ok -5st dwa pomieszczenia (11m2 i 8m2) w ogóle nie potrzebują grzania, chyba że ktoś wymaga temp 22st na przykład...) a budynek surowy na zewnątrz.

 

Pzdr

Edytowane przez sernikowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAPczyn ( i inni też :) wybaczcie moją niewiedzę, ale nie miałem wcześniej do czynienia z regulatorami pokojowymi. Jak to wygląda? ustawiam na regulatorze np: 20stopni. piec wtedy grzeje do uzyskania tych zadanych 20st, po czym się wyłącza (nie zużywa gazu), następnie po spadku temp (histereza temp) np. o 1st piec zaczyna grzać - znów do 20st. - sprostujcie proszę jeśli jest inaczej. A jak wygląda sytuacja, kiedy w jednym z pokojów chcę mieć np 18stopni bo tyle tam chcę mieć - czy wtedy po prostu przykręcam głowicę termostatyczną na grzejniku -obniżam tym temperaturę w tym jednym pokoju - jak te regulacje na termostatach grzejnikowych mają się do ustaw na regulatorze pokojowym ? i czy będzie miało to wpływ ( pozytywny) na mniejsze zużycie gazu? i jeszcze jedno - czy to prawda, że piec spięty z regulatorem pokojowym - startuje zawsze z maksymalną temperaturą? (w każdym razie sporo wyższą niż próg kondensacji)- czyli szlag trafia wtedy kondensowanie??? ....zadałem podobne pytanie na infolinię junkersa, czekam na odpowiedź od nich, ale liczę na Was , bo jak dotąd z tego forum więcej się dowiedziałem niż ze wszystkich infolinii producentów pieców gazowych :)

 

W gruncie rzeczy regulacja pokojowa jest nie zależna od termostatów w innych pomieszczeniach. Kocioł kondensacyjny z regulacją pokojową będzie pracował z zadaną temperaturą zasilania - automatyka pogodowa jest lepszym rozwiązaniem.

 

Witam,

 

bardzo proszę o pomoc - stoję przed wyborem kotła gazowego.

Do ogrzania ok. 110m2, do tego 18m2 garaż i 4m2 kotłownia.

Dom z poddaszem użytkowym, garaż w bryle, porotherm 25 + 15 styropianu, na podłodze w części mieszkalnej 15 cm styropianu, w garażu 8-10cm. Okna PCV (1,0-1,1), wentylacja grawitacyjna, na dach planuję 12+12 wełny. W domu zamieszkiwać będą 2 osoby + jedno dziecko - w przyszłości może więcej ;), będą 2 łazienki (prysznic, wanna), ok. 25m2 podłogówki - do tego jakieś 11-13 grzejników (z czego dwa w garażu - ma służyć przez jakiś czas użytkowo).

Instalator zaproponował Ferroli Econtech 25A lub Junkers Cerapur Smart ZSB 22 lub Ariston Genus Premium 24 (poprosiłem o "średnią" półkę cenową. Do tego zasobnik 120L i sterownik Euroster.

Czy to dobra konfiguracja?

 

Z tej trójki Ferroli ma dobry zakres pracy i sprawność.

Ja bym się zastanowił czy oby na pewno potrzebujesz kotła o tak dużej mocy... moim zdaniem mniejsze będą lepsze ( ze zbiornikiem ~160l i mieszaczem termostatycznym).

 

przemekvip20 - ZSB14-C powinien dać radę również w przyszłości.

Edytowane przez RAPczyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junkers Cerapur smart 14-3C

ten kociolek spokojnie poradzi sobie z domem srednio ocieplonym (10-12 styro sciana i 20-25 welny na poddaszu) 200m2 po podlodze jesli chodzi o CO

najlepsze jest ze min modulacja palnika to ok 3 kW - potrzebna jesienia i wiosna

problem moze wystapic przy duzym zapotrzebowaniu na CWU - z racji 14 kW mocy na wode trzeba bedzie dluzej poczekac badz kupic duzy zasobnik

 

my mamy dedietrich mcrII 24, wybralismy go ze wzgledu wlasnie na CWU moc max to 25kW

minimalna modulacja na CO to 6,3 KW - niezle ale moglo by byc mniej

 

uwazam ze de dietrich mcr II 24 i junkers cerapur smart 14-3 to w tej chwili najlepsza jakosc i mozliwosci w stosunku do ceny na rynku kotlow gazowych

 

co do pompy z regulacja elektroniczna to na gazie oszczednosci raczej zadne, na pradziei owszem ale na pewno nie warte 2 tys doplaty biorac pod uwage okres eksploatacji kotla 10-12 lat

Edytowane przez face
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gruncie rzeczy regulacja pokojowa jest nie zależna od termostatów w innych pomieszczeniach. Kocioł kondensacyjny z regulacją pokojową będzie pracował z zadaną temperaturą zasilania - automatyka pogodowa jest lepszym rozwiązaniem.

 

Z tej trójki Ferroli ma dobry zakres pracy i sprawność.

Ja bym się zastanowił czy oby na pewno potrzebujesz kotła o tak dużej mocy... moim zdaniem mniejsze będą lepsze ( ze zbiornikiem ~160l i mieszaczem termostatycznym).

 

przemekvip20 - ZSB14-C powinien dać radę również w przyszłości.

 

Też zastanawiałem się nad mniejszą mocą i większym zasobnikiem, bo dodatkowo za kilka (5-6) lat przestanę intensywnie ogrzewać garaż - będzie służył zgodnie z przeznaczeniem.

Rozmawiałem z instalatorem i stwierdził, że kocioł jest faktycznie większy niż wynikają potrzeby, ale lepiej żeby był zapas mocy, niż miałoby jej zabraknąć. Stwierdził też, że moc zostanie ograniczona przez serwisanta uruchamiającego kocioł adekwatnie do potrzeb domu, a wszystkie z wymienionych mają dolną moc ok. 5,5kW czyli wcale dużą.

 

 

Z tym, że jeżeli chodzi o aristona (ku któremu się skłaniam - o tym za chwilę) to najmniejszy jest właśnie model GP 24. Przy Ferroli i Junkersie mam jeszcze coś koło 18kW do ewentualnego wyboru, bo w 14 Cerapura to już chyba się nie będę pchał...

 

I dlaczego Ariston? W proponowanych modelach kotłów instalator napisał "Ariston Premium Green" / Junkers Cerapur... / Ferroli econcept.. - wszystkie w zbliżonych cenach. Nie znalazłem w ofertach kotła premium green - znalazłem za to informację, że Premium Green to pakiet kocioł genus premium + zasobnik 120 + czujnik zew. + clima manager. Zadałem pytanie czy to miał instalator na myśli, na co stwierdził, że tak - w związku z czym jest to atrakcyjna cenowo oferta - do pozostałych kotłów musiałbym dokupić zasobnik i sterownik - ok. 1200zł.

 

Czy ten Junkers 14 dałby radę z moim domkiem?

 

Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź RAPczyn - gdybyś miał jeszcze jakieś przemyślenia to chętnie je odczytam.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez bartroze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam ten temat

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?149738-Kocio%C5%82-Junkers-Cerapur-Smart-ZSB-14-3C-w-praktyce&highlight=junkers

 

mam prawie identyczne parametry jak u ciebie, znaczy bede mial, gorsze ocieplenie podlogi ale lepsze poddasza, i biore junkersa 14-3, calosc podlogowka

w w/w temacie znajdziesz osobe co ogrzewa tym kociolkiem 260m2 powierzchni, a osob ktore ogrzewaja okolo 180-200 jest sporo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...