Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

No i niestety bardzo dobrą cenę ma. :cry: Sylwia jak już sprawdzisz napisz coś o tym kotle np. jak się sprawował w pierwszą zimę.

 

Ja posiadam wlasnie Eco-Compact i moge potwierdzic ze to naprawde bardzo dobry i oszczedny piec. Zuzycue gazu podalem w innym watku

 

http://forum.muratordom.pl/ile-gazu-poszlo-wam-juz-w-tym-sezonie,t60961.htm

To co mi sie w nim rowniez podoba to szybkosc z jaka "laduje" zbiornik 100 l

Jest to zbiornik ladowany warstwowo i praktycznie po minucie woda juz leci na tyle ciepla ze mozna brac prysznic.

Mam go zainstalowany w kuchni (dzieki czemu nie musialem robic kotlowni i za to mam dluzszy garaz) chodzi cicho wiec niczemu to nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

dlaczego nie viessmann - bo na przyklad de dietrich jest porownywalnej jakosci a dzieki promocji jaka maja teraz zaplacisz o polowe mniej bo 6000pln. Kondensat oplaca sie brac jesli masz duzo podlogowki lub duze grzejniki bo zeby pojawila sie kondensacja temperatura nie moze byc za wysoka.

 

Za sam piec to moze i 6tys PLN ale piec + zasobnik 130 lub 150L + pare innych czesci i wychodzi ok 10 tys PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam; ja również cały czas zastanawiam się nad wyborem kotła - 125,91 powierzchni użytkowej i ok. 280 m powierzchni całkowitej (Dom za Rogiem z Muratora wersja z podwójnym garażem ale on będzie zmniejszony). Planujemy ogrzewanie podłogowe ok. 30m2 na dole i łazienka na górze pow. po podłodze 13,18. Jaki kocioł wybrać - dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania i zasobnikiem czy też dwufunkcyjny kondensacyjny z zasobnikiem. Jakie duże grzejniki będziemy potrzebować przy kotle kondensacyjnym, jak to obliczyć?.

Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam. :wink:

 

Jednofunkcyjny kondesat ze zbiornikiem cwu.

Najlepiej zrobić obliczenia OZC i wtedy wszystko będzie jasne, jaka moc grzejników jest potrzebna. Grzejniki można dobierać również na 70/55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam; ja również cały czas zastanawiam się nad wyborem kotła - 125,91 powierzchni użytkowej i ok. 280 m powierzchni całkowitej (Dom za Rogiem z Muratora wersja z podwójnym garażem ale on będzie zmniejszony). Planujemy ogrzewanie podłogowe ok. 30m2 na dole i łazienka na górze pow. po podłodze 13,18. Jaki kocioł wybrać - dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania i zasobnikiem czy też dwufunkcyjny kondensacyjny z zasobnikiem. Jakie duże grzejniki będziemy potrzebować przy kotle kondensacyjnym, jak to obliczyć?.

Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam. :wink:

 

Jednofunkcyjny kondesat ze zbiornikiem cwu.

Najlepiej zrobić obliczenia OZC i wtedy wszystko będzie jasne, jaka moc grzejników jest potrzebna. Grzejniki można dobierać również na 70/55.

 

Dlaczego jednofunkcyjny a nie dwu?. Czy mógłbyś dokładniej opisać sposoby obliczeń - jam jest baba i kompletnie nie czaję o co chodzi?.

 

 

Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

 

:o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki kocioł?

 

Najtańszy :) Byle z zamkniętą komorą spalania.

 

Kupiłem 3 lata temu Termeta minimax turbo. Od tego czasu:

- zero problemów

- rachunki za gaz takie same jak sąsiad z super kondensatem Junkersa droższym o 3000. (domy takie same)

 

Przy domu ok. 150m2 i rocznych rachunkach za gaz ok. 2500 PLN cuda za 5-10 tys nie zwrócą się nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dlaczego jednofunkcyjny a nie dwu?. Czy mógłbyś dokładniej opisać sposoby obliczeń - jam jest baba i kompletnie nie czaję o co chodzi?.

 

 

Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

 

:o

 

Mam na myśli taki schemat http://www.soltec-schroeder.de/aqua-solar2.html tu akurat z kolektorem.

 

Jest program do Obliczania Zapotrzebowania na Ciepło np. http://www.sankom.pl

W instrukcji do tego programu jest napisane co z czym się je.

 

Jeżeli nie masz czasu lub wolisz się nie dotykacz do tego to najlepiej zlecić to audytorowi energetycznemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rapczyn - dziękuję za linki, ale raczej nie będziemy kupować takiego programu może przyszły instalator coś doradzi..

Jednak w dalszym ciągu pytam dlaczego jednofunkcyjny a nie dwu?.

 

Pozdrawiam

 

Nie chodzi o kupno programu, są wersje do ściągnięcia za darmo.

Dlaczego wybrałbym jednofunkcyjny? Otóż kocioł 2funk. powinien mieć dużą moc aby zapewnić pobór ciepłej wody na komfortowym/bezstresowym poziomie. Twój dom ma na oko zapotrzebowanie na moc ma na poziomie 7kW przy -20stC. Montując kocioł kondensacyjny małej mocy (do 10kW) i zbiornik ciepłej wody, będziemy mieli komfort ciepłej wody oraz niższe rachunki za ogrzewanie (kocioł będzie się rzadziej włączał i modulował od mniejszej mocy niż duży kocioł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie viessmann - bo na przyklad de dietrich jest porownywalnej jakosci a dzieki promocji jaka maja teraz zaplacisz o polowe mniej bo 6000pln. Kondensat oplaca sie brac jesli masz duzo podlogowki lub duze grzejniki bo zeby pojawila sie kondensacja temperatura nie moze byc za wysoka.

 

Za sam piec to moze i 6tys PLN ale piec + zasobnik 130 lub 150L + pare innych czesci i wychodzi ok 10 tys PLN.

 

oj nie poczytalismy kolejnego postu - przeciez napisalem ze kociol+sterowanie pogodowe+zasobnik 100L+ interface do zaworu mieszajacego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Też szukam pieca więc proszę o pomoc w wyborze.

Znalazłam coś takiego

SAUNIER DUVAL NIEDŻWIEDŹ 20 KLZ 17 E - 17 kW,

 

 

Opis:

DWUFUNKCYJNY ŻELIWNY KOCIOŁ STOJĄCY

SAUNIER DUVAL NIEDŻWIEDŹ 20 KLZ 17 E - 17 kW

- żeliwny kocioł gazowy z wbudowanym zasobnikiem do ciepłej wody 90l. Urządzenie stanowi w pełni wyposażoną kotłownię wraz ze sterowaniem pogodowym. Zalecany do domów z jedną bądź dwoma łazienkami.

DANE TECHNICZNE:

- moc:17 kW

- Wymiary, wys x szer x gł ( mm ) - 1390x505/730

- ciąg naturalny

-na gaz GZ 50, GZ 35, propan

- wydatek c.w.u. 12,4 l/min

- członowy wymiennik żeliwny

- automatyka gazowa Honeywella z modulacją palnika

- zasobnik 90 l z wyjściem na cyrkulację, chroniony anodą magnezową

- wzbiorcze naczynie przeponowe 10 litrowe do c.o.

- dwie pompy obiegowe Grundfosa UPS 15/60

- dwa zawory bezpieczeństwa do c.o. i c.w.u.

- zawór napełniajacy obieg c.o.

- automatyka pogodowa z czujką zewnętrzną i zegarem czasowym do obniżeń nocnych temperatury wody grzewczej

- zabezpieczenie ciągu kominowego, wypływu gazu, przegrzania STB oraz ochrona przeciw blokadzie pomp jak rownież zamarznięciu i korozji wymiennika

Cena 5500 brutto.

Czy warto go kupić? Czy wystarczy ddo domu 130 m, 2 łazienki, 4 osoby.

Poza tym - do podłogówki potrzebny jest jakiś ,,mieszacz". Hydraulik mówi, że gotowy kosztuje ok. 1500 zł, a on może zrobić za ok. 1000 zł. Dziś w sklepie mi powiedzieli że ,,zawór termostatyczny mieszający" kosztuje 250 zł i może być dowolnej firmy. Kto ma rację? :o .

Proszę o wszelkie rady, bo już nie mam siły :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym - do podłogówki potrzebny jest jakiś ,,mieszacz". Hydraulik mówi, że gotowy kosztuje ok. 1500 zł, a on może zrobić za ok. 1000 zł. Dziś w sklepie mi powiedzieli że ,,zawór termostatyczny mieszający" kosztuje 250 zł i może być dowolnej firmy. Kto ma rację? :o .

Proszę o wszelkie rady, bo już nie mam siły :cry:

 

Podłogówkę do instalacji CO można podłączyć na kilka sposobów. Można podłogówkę podłączyć przez wymiennik ciepła, przez mieszacz, bezpośrednio wpiąć się w instalację CO poprzez regulator bez energii pomocniczej (tzw. termostatyczny), można też włączyć pompę wody w obieg podłogówki i sterować nią jakimś najprostszym sterownikiem włącz/wyłącz np. auraton. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom napisał

justa napisał:

 

Poza tym - do podłogówki potrzebny jest jakiś ,,mieszacz". Hydraulik mówi, że gotowy kosztuje ok. 1500 zł, a on może zrobić za ok. 1000 zł. Dziś w sklepie mi powiedzieli że ,,zawór termostatyczny mieszający" kosztuje 250 zł i może być dowolnej firmy. Kto ma rację? .

Proszę o wszelkie rady, bo już nie mam siły

 

 

Podłogówkę do instalacji CO można podłączyć na kilka sposobów. Można podłogówkę podłączyć przez wymiennik ciepła, przez mieszacz, bezpośrednio wpiąć się w instalację CO poprzez regulator bez energii pomocniczej (tzw. termostatyczny), można też włączyć pompę wody w obieg podłogówki i sterować nią jakimś najprostszym sterownikiem włącz/wyłącz np. auraton.

od czego to zależy? Jeśli o tym mieszaczu mówi mi hydraulik, który rozprowadzał hydraulikę, to znaczy, że tak przygotował instalację i ten mieszacz jest konieczny, czy jest dobry i wygodny w użyciu, więc wart tych pieniędzy, czy niekoniecznie - można ten sam efekt uzyskać w tańszy sposób? A hydraulik proponuje że zrobi mieszacz własnej produkcji (tańszy niż fabryczny) i na tym zarobi?

 

justa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...