Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

--------->Rysiekkk80

Potrzebujesz raczej kocioł jednofunkcyjny z zasobnikiem ok 120 l..

Dwufunkcyjny przy takiej liczbie osób nie jest dobrym rozwiązaniem.

 

Całkiem dobre oferty cenowe na zestawy Vaillant VC 206/5-5

Zakres mocy c.o. (przy 50/30ºC) 4,2-21,2 kW

Moc maksymalna dla zasobnika c.w.u. 24 kW

 

Vaillant Pakiet VC 206 + VIH R 120 + calorMATIC 470 czyli kocioł, zasobnik i sterownik w cenie poniżej 6 800 zł.

 

o 1000 zł taniej można kupić zestaw JUNKERSA

Junkers CERAPUR SMART ZSB 22-3C + zasobnik wolnostojący 120l

 

za nieco ponad 7000 zł można kupić zestaw

Buderus Logamax plus GB072 20 KW +RC35 +FA+ zasobnik 120L

 

Te wszystkie są mocy ok 20-21 kW i myślę, że taka dla tej pow. powinna spokojnie wystarczyć.

 

Zestawy o wyższej mocy, w granicach 24 kW są o ok 500 zł droższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Super dzięki !

 

 

Wolę ciut za dużą moc, niż zbyt małą...

 

Vaillant Pakiet VC 246 + VIH R 120 + calorMATIC 470[/b]

Vaillannt 246 na bliźniak 210m2? Po co? Masz ściany z kartonu czy okna bez szyb?

Ja na 300m2 biorę Vaillanta 206 a i to jest trochę za dużo. Do tego zasobnik 140l.

Weź lepiej mniejszy kocioł a większy zasobnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--------> Rysiekkk80

Zbigor ma rację, że spokojnie Ci wystarczy kocioł mniejszej mocy. 20-21 kW.

Zasobnik 120 tez spokojnie wystarczy. Mam 120, a zużywam 16m3 wody/mies i jeszcze nigdy mi ciepłej wody nie brakło mimo tego ze zasobnik ma wężownicę tylko 16 kW/ i podgrzewam wodę do temp 55 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki !

już coś więcej wiem ;)

 

Wolę ciut za dużą moc, niż zbyt małą...

 

No to wstępne typy:

Buderus GB072 24 KW V2+RC300 +FA+ zasobnik 120L

Vaillant Pakiet VC 246 + VIH R 120 + calorMATIC 470

 

Który lepszy ?

Ew. coś jeszcze o podobnych parametrach ?

 

Moim zdaniem, zdecydowanie powinieneś zdecydować się na kocioł mocy rzędu 15kW i zbiornik ciepłej wody około 200l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

---->rysiekkk80

Vaillant VC 206/5-5 + VIH R 150 + calorMATIC 470 to dobry faworyt

Oczywiście można szukać tańszych zestawów, ale jak Ci odpowiada Vaillant, to wybór jest dobry.

Używam kocioł Vaillant od 10 lat i nie jest źle, ale widzę w pracy że Junkersy (jest ich 4) sprawują się bardziej doskonale i zero z nimi problemów

Ariston u brata hula bez naprawy 20 lat i jest o wiele cichszy od mojego Vaillanta. Z Berettą koleżanka ma nieustannie jakieś kłopoty, ale sąsiadowi chodzi doskonale.

Myślę, że dziś nie ma złych kotłów gazowych. Ważne jest aby tylko dobrać jak najlepiej do potrzeb, zapewnić bezbłędny montaż i później dbać, aby był serwisowany jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o pomoc w doborze pieca gazowego kondensacyjnego

 

Dom 170m2 ocieplony 18cm grafit, 25cm wełna, podłoga 20cm, okna 3 szybowe.

Największa ściana jest z sąsiadem czyli cały czas +20.

cały dół w podłogówce, na górze podłogówka w korytarzu oraz łazience, reszta grzejniki wyliczone na temp. 45/35.

 

Po wstępnej selekcji został vaillant np.:VC PL 146/5-5 oraz junkers zsb 14-3c - piece jedno funkcyjne.

Moje pytanie brzmi co polecacie ? Na pewno coś z szerokim zakresem modulacji palnika.

Dużo osób poleca piece o małej mocy max np. 14KW, ale z tego co wypatrzyłem i wyczytałem to piece kondensacyjne najlepiej pracują przy niskim obciążeniu rzędu do 30%. Piec wtedy dysponuje mocą ok 4KW w jakim mniej więcej zakresie temperatur będzie ta moc wystarczająca ?

Czy nie lepiej kupić np. 20KW i mieć moc przy tym obciążeniu 6KW ?

Porównywał ktoś koszty serwisowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o pomoc w doborze pieca gazowego kondensacyjnego

 

Dom 170m2 ocieplony 18cm grafit, 25cm wełna, podłoga 20cm, okna 3 szybowe.

Największa ściana jest z sąsiadem czyli cały czas +20.

cały dół w podłogówce, na górze podłogówka w korytarzu oraz łazience, reszta grzejniki wyliczone na temp. 45/35.

 

Po wstępnej selekcji został vaillant np.:VC PL 146/5-5 oraz junkers zsb 14-3c - piece jedno funkcyjne.

Moje pytanie brzmi co polecacie ? Na pewno coś z szerokim zakresem modulacji palnika.

Dużo osób poleca piece o małej mocy max np. 14KW, ale z tego co wypatrzyłem i wyczytałem to piece kondensacyjne najlepiej pracują przy niskim obciążeniu rzędu do 30%. Piec wtedy dysponuje mocą ok 4KW w jakim mniej więcej zakresie temperatur będzie ta moc wystarczająca ?

Czy nie lepiej kupić np. 20KW i mieć moc przy tym obciążeniu 6KW ?

Porównywał ktoś koszty serwisowania ?

 

Szukaj kotła z jak najmniejsza mocą minimalną, aktualnie na rynku moc minimalną 1,9 kW mają Immergas i Viessman (nie pamietam którzy model ale jego moc znamionowa to 11 kW) MOce 6/20 kW bez sensu, w ostatecznosci Junkers 3/14 kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj kotła z jak najmniejsza mocą minimalną, aktualnie na rynku moc minimalną 1,9 kW mają Immergas i Viessman (nie pamietam którzy model ale jego moc znamionowa to 11 kW) MOce 6/20 kW bez sensu, w ostatecznosci Junkers 3/14 kW

 

a co sądzisz o tym obciązeniu:

 

"wyczytałem to piece kondensacyjne najlepiej pracują przy niskim obciążeniu rzędu do 30%. Piec wtedy dysponuje mocą ok 4KW w jakim mniej więcej zakresie temperatur będzie ta moc wystarczająca ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnie pytanie :cool:

nie wspomniałem o jednej istotnej kwestii, że salon + kuchnia (poziom 0) będzie ogrzewana / podgrzewana kominkiem...

 

Czy w związku z tym VC PL 206/5-5 nie będzie "za mocny" ?

Raczej patrzeć na VC 146/5-5 ?

VC206 będzie za mocny nawet bez kominka ale sam przecież pisaleś że wolisz mocniejszy.

VC146 starczy nawet bez kominka choć kilka razy w roku przy niekorzystnych warunkach może chodzić na maxa. Zależy jak masz zaizolowany dom i gdzie mieszkasz.

Co do kominka to nie wiem jakie masz z nim doświadczenia ale stawiam dolary przeciwko orzechom że po pierwszej fascynacji kominek będzie służyl jako wystrój wnętrza a nie jako źródło ciepla. Mam grono znajomych którzy mają wypasione kominki z DGP czy płaszczem wodnym a pali sie w nich tylko przy okazji jakiejś większej imprezy. Nikomu nie chce sie z salonu robić kotłowni, rozpalać , wygarniać popiół, targać szczapy drewna w zaśnieżonych butach po parkiecie. U mnie będzie podobnie. Kominek będzie służył do ozdoby i stworzenia ciepłego nastroju a nie do ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sądzisz o tym obciązeniu:

 

"wyczytałem to piece kondensacyjne najlepiej pracują przy niskim obciążeniu rzędu do 30%. Piec wtedy dysponuje mocą ok 4KW w jakim mniej więcej zakresie temperatur będzie ta moc wystarczająca ?"

 

Nic, przeczytaj co napisałem powyzej, dla nowych ocieplonych budynków kluczowa jest moc minimalna (jak najmniejsza) moc maksymalna jest mniej istotna gdyz ona jest i tak duza w stosunku do projektowego obciazenia cieplnego a wystarczajaca do cwu, mowie o mocach ok 11-12 kW, wieksza jest zbyteczna.

Co temperatur to 4 kW wystarczy do ok -10 -15 oC dla domów o powierzczni ok 120-150 m2 dobrze ocieplonych z wm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sądzisz o tym obciązeniu:

 

"wyczytałem to piece kondensacyjne najlepiej pracują przy niskim obciążeniu rzędu do 30%. Piec wtedy dysponuje mocą ok 4KW w jakim mniej więcej zakresie temperatur będzie ta moc wystarczająca ?"

 

------------>wuju

Sprawność ogrzewania jest najwyższa wtedy, gdy moc kotła jest optymalnie dobrana do mocy zainstalowanych odbiorników ciepła.

Praca wykonana przez kocioł = moc grzewcza x czas pracy x sprawność

Wynika z tego, że jeśli zmienisz moc kotła, to automatycznie zmieni się czas pracy. ale zużycie gazu będzie bardzo zbliżone, bo praca jaka wykona kocioł będzie taka sama.

 

Tak jest teoretycznie. W praktyce przewymiarowany kocio, do tego z małym zakresem modulacji palnika powoduje, że nie potrafi się dostroić do odbiorników ciepła i się wyłącza nawet wtedy, gdy ma sygnał od regulatora pogodowego (czy też innych czujników), że ma grzać. Za chwilę znów się włącza, aby utrzymać zadaną temperaturę w pomieszczeniu, ale generalnie wykonuje więcej cykli włącz-wyłącz co dla urządzeń, zwłaszcza tych elektronicznych (sterowanie kotła), wcale nie jest to takie dobre.

 

U Ciebie będą trzy układy grzewcze. Pierwszy to zasobnik, drugi podłogówka i trzeci grzejnikowy.

Tu powinien doradzić Ci fachowiec na miejscu, jak rozwiązać zasilanie tych obwodów, aby było dobrze.

Największą moc z tych układów potrzebuje zasobnik ciepłej wody wiec do niego powinieneś dobrać odpowiedni kocioł.

Miej tylko na uwadze to, co pisałem wyżej, że praca wykonana przez kocioł = moc grzewcza x czas pracy x sprawność

aby nie wybierać kotła 24 kW, aby dostosować go do mocy wężownicy w zasobniku, bo te pracę wykona też kocioł mniejszej mocy tylko w dłuższym czasie.

 

Na oko, optymalnym (bez bufora ciepła) byłby kocioł o mocy ok 16kW z modulacją poniżej 3 kW, a każdy obieg ze swoją pompą bo przy jednaj, która ma ładować też zasobnik pełna mocą mogą pojawić się szumy w instalacji w trybie ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Na oko, optymalnym (bez bufora ciepła) byłby kocioł o mocy ok 16kW z modulacją poniżej 3 kW, a każdy obieg ze swoją pompą bo przy jednaj, która ma ładować też zasobnik pełna mocą mogą pojawić się szumy w instalacji w trybie ogrzewania.

 

Pozwole sie nie zgodzić, projektowe obciazenie cieplne domu woju to max ok 8 kW a scislej 7-8 kW, po co kocioł kondensacyjny 16 kW, wystarczajaca i to całkowicie jest moc 11 lub 12 kW (immergas, Viessman). Nie ma potrzeby trzech ukladów grzewczych bo wiekszosc kotłow ma oddzielne podejscie do zasobnika cwu, pozostają nam 2 obwody jeden bezposrednio do grzejników, drugi za układem mieszajacym do podłogówki, wydaje sie ze konieczne bedzie sprzegło gdyz pasuje dac 2 oddzielne pompy obiegowe, po kazdej do danego obwodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sie nie zgodzić, projektowe obciazenie cieplne domu woju to max ok 8 kW a scislej 7-8 kW, po co kocioł kondensacyjny 16 kW, wystarczajaca i to całkowicie jest moc 11 lub 12 kW (immergas, Viessman). Nie ma potrzeby trzech ukladów grzewczych bo wiekszosc kotłow ma oddzielne podejscie do zasobnika cwu, pozostają nam 2 obwody jeden bezposrednio do grzejników, drugi za układem mieszajacym do podłogówki, wydaje sie ze konieczne bedzie sprzegło gdyz pasuje dac 2 oddzielne pompy obiegowe, po kazdej do danego obwodu.

 

hm.. myślałem że obejdzie się bez układu mieszającego. Nie wiem po co on skoro chyba ta sama temperatura idzie i w grzejniki i w podłogówkę. (grzejniki przewymiarowane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm.. myślałem że obejdzie się bez układu mieszającego. Nie wiem po co on skoro chyba ta sama temperatura idzie i w grzejniki i w podłogówkę. (grzejniki przewymiarowane)

 

Przeliczone?, jezeli tak to nie ma potrzeby tego układu. Ale musisz byc tego pewien, uzyskanie odpowiednich mocy przy Tz=35 - 37 oC z grzejnika wymaga jego znacznego przewymiarowania. Masz OZC i przeliczone grzejniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...