Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

 

CzarekT Jak najbardziej da się. taniej jest podmieszać wodę przy zbiorniku niż przy wylewce. Tak jak na pisał skrol również warto zastosować baterię termostatyczną.

 

Montuję zbiornik 300l z dwoma wężownicami, górna piec gazowy i kominek, dolna na solar. Mam obawy że mogę uzyskać zbyt gorącą wodę w zbiorniku i nie chciał bym się poparzyć. Mój hydraulik powiedział że albo cyrkulacja, albo mieszanie wody i uzyskanie stałej temperatury na wyjściu. Oba razem spowodują wychładzanie wody w zasobniku, ponieważ woda po wyjściu z zasobnika zostanie zmieszana z zimną i taka wróci do zasobnika. Może się myli, jeżeli tak to prosiłbym o jakiś schemat podłączenia równoczesnego cyrkulacji i stałej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witajcie,

 

RAPczyn jaki kocioł poleciłbyś mi.

Chcę, żeby eksploatacja była ekonomiczna. Proszę o propozycję wraz z ceną jeśli można.

Z góry dziękuję i pozdrawiam,

 

Radek

 

Szacuje zapotrzebowanie na moc w okolicach 11-16kW (nie wiem jaka jest kubatura budynku). Poza tym zainstalowałbym rekuperator, ograniczy to znacznie straty energii na wentylację sięgające około 45% całkowitych kosztów oraz potrzebną moc.

 

Jeżeli OZC wyjdzie poniżej 12kW to Modula II 2...10 ze zbiornikiem Aqua 155, jeżeli OZC wyjdzie powyżej 12kW to np. MCRII 24BS100 lub Mula II 4...20 ze zbiornikiem Aqua 120. Jeśli w przyszłości będzie może kolektor to zdecydowanie zbiornik Aqua 190 - niezależnie od mocy kotła.

 

 

CzarekT można połączyć cyrkulację z mieszaczem termostatycznym na zbiorniku. W instrukcji od mieszacza są schematy z cyrkulacją, zbiornik też posiada króciec od cyrkulacji umieszczony między króćcem CW a ZW.

Proponuje się zastanowić na przepływem wody gdy włączona jest pompa cyrkulacyjna i nie jest otwarta żadna wylewka - skąd zawór termostatyczny będzie ciągnął wodę do podmieszania?

 

----

 

Update. poprawiłem moce znamionowe niektórych kotłów i dodałem nowe.

 

Kocioł.............Maksymalna moc cieplna..........ilość m^3 na 1kW

 

Otwarta komora spalania

VSC194............20,0kW................................2,58/20,0=0,129

TGU-24............24,0kW................................2,80/24,0=0,1166667

CITY 1.24 II......24,0kW................................2,79/24,0=0,11625

VK 160/1-3.......16,9kW................................1,90/16,9=0,112426

 

Kocioł.............Maksymalna moc cieplna..........ilość m^3 na 1kW

 

Zamknięta komora spalania

CioaIITurbo.......21,0kW...............................2,45/21,0=0,1166666

VU 122-5..........12,0kW...............................1,40/12,0=0,1166666

TGG-24............24,0kW................................2,80/24,0=0,1166667

ISOTF25...........24,6kW...............................2,84/24,6=0,1154471

KompaktIITurbo.24,1kW...............................2,78/24,1=0,1153526

WHE 2.24 FF.....24,0kW................................2,73/24,0=0,11375

 

Kocioł.........Znam.obciążenie cieplne maks......ilość m^3 na 1kW

 

Kondensacyjne

VC 246.............24,5kW...............................2,60/24,5=0,1061224

KompaktGreen...25,0kW...............................2,65/25,0=0,106

300-W..............24,7kW...............................2,61/24,7=0,105668

ISOTWIN F30....23,0kW...............................2,43/23,0=0,1056521

CGB-20.............19,5kW...............................2,05/19,5=0,1051282

MC 25...............24,5kW...............................2,54/24,5=0,1036736

MC 15...............14,5kW...............................1,50/14,5=0,1034483

PULSATOR*.......20,7kW...............................2,12/20,7=0,1024154

MODULA II2-10..10,8kW...............................1,10/10,8=0,1018519

MCR/II24S.........24,0kW...............................2,40/24,0=0,1

MODULA II4-20..21,4kW...............................2,09/21,4=0,0976635

 

* - moc szacowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

CzarekT można połączyć cyrkulację z mieszaczem termostatycznym na zbiorniku. W instrukcji od mieszacza są schematy z cyrkulacją, zbiornik też posiada króciec od cyrkulacji umieszczony między króćcem CW a ZW.

Proponuje się zastanowić na przepływem wody gdy włączona jest pompa cyrkulacyjna i nie jest otwarta żadna wylewka - skąd zawór termostatyczny będzie ciągnął wodę do podmieszania?

 

----

 

 

 

Właśnie takiej sytuacji się obawiam: wieczorem woda nagrzana do max, żadna wylewka nie była otwierana, zawór termostatyczny nie ciągnie zimnej wody do podmieszania, czyli w obiegu jest woda o temperaturze w zbiorniku. Dopiero po odkręceniu wylewki najpierw leci wrzątek, a następnie zaczyna działać mieszacz i leci woda o prawidłowej temperaturze, Czy dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CzarekT można połączyć cyrkulację z mieszaczem termostatycznym na zbiorniku. W instrukcji od mieszacza są schematy z cyrkulacją, zbiornik też posiada króciec od cyrkulacji umieszczony między króćcem CW a ZW.

Proponuje się zastanowić na przepływem wody gdy włączona jest pompa cyrkulacyjna i nie jest otwarta żadna wylewka - skąd zawór termostatyczny będzie ciągnął wodę do podmieszania?

 

Właśnie takiej sytuacji się obawiam: wieczorem woda nagrzana do max, żadna wylewka nie była otwierana, zawór termostatyczny nie ciągnie zimnej wody do podmieszania, czyli w obiegu jest woda o temperaturze w zbiorniku. Dopiero po odkręceniu wylewki najpierw leci wrzątek, a następnie zaczyna działać mieszacz i leci woda o prawidłowej temperaturze, Czy dobrze myślę?

 

Ja to widzę tak: "grzybek" w mieszaczu będzie maksymalnie otworzony (maks.podmieszania), więc pompa cyrk. będzie zasysać wodą praktycznie z dołu zbiornika. Do tego dochodzi jeszcze to, że zawór mieszający ma taką charakterystykę pracy, że mimo ustawienia na "1" temp. może być wysoka np.: 50stC a nie jak byśmy się spodziewali 35stC (zależnie jaka jest temp. w zbiorniku.

 

Zamontuj zawór mieszający, cyrkulację z termostatycznym wyłączeniem (może być automatyka lub odpowiednia pompa np. WILO Star-Z 15TT, Grundfos Comfort BXUT) i wszystko będzie dobrze i oszczędnie dla kieszeni w użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Witam!

Prosimy o poradę.Mamy na uwadzę dwa piece

Beretta Kompakt Green 16S e.s.i.

http://www.beretta.pl/berettapl/web/pol/catalog/productdetail.jsp?id_prodotto=128

lub

Vaillant ecoTEC VC plus VC 186/3-5

http://www.vaillant.pl/Klienci_indywidualni/systems-and-products/gas/gastype1/produkt_vaillant/ecoTEC_VC_plus.html

który z tych dwóch lepszy stosunek jakość/cena, ekonimiczniejszy,wydajniejszy,sprawniejszy...itd.

A jeśli żaden z tych dwóch to co innego?

 

witam,

 

czy jest na forum jakis uzytkownik Beretty kompakt green 16? prosze o opinie o piecu. moim zdaniem obecnie na rynku nie ma lepszego pieca dla domu o zapotrzebowaniu <10kW. owszem polecany tutaj PARADIGMA MODULA II jest oszczedniejszy, ale prosze sobie porownac ich ceny! Beretta ~4.5kpln, MODULA II ~11kpln. w gre wchodzi jeszcze ew. deDietrich MCR24 ~5kpln, dalej ecoTEC VC plus ~6kpln.

 

prosze mnie poprawic jesli jestem w bledzie! moj dom ma zapotrzebowanie 8kW.

 

 

pozdrawiam

piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i oglądam i sprawdzam ceny i głupieje. Jeden sam piec, drugi w zestawie, ten jedno, ten dwufunkcyjny ...

Sam juz nie wiem.

Może powiecie jakie macie piece, za ile i czy sie sprawdzają, a może ktos naprawde doradzi, podpowie.

Dom ok 200m2, w tym 112m2 podłogówki, 2 łazienki, solary, piec na gaz, wentylacja mechaniczna

ocieplony 18cm, okna 3 szybowe

 

pomocy i dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich parametrach domu masz pewnie zapotrzebowanie w granicach 8 do 10kW, może nawet niższe.

 

Tu masz porównanie spalania różnych kotłów

 

Kocioł.........Znam.obciążenie cieplne maks......ilość m^3 na 1kW

 

Kondensacyjne

Vitocrossal300....25,0kW...............................2,70/25,0=0,108

VSC196/2-C150.23,5kW...............................2,50/23,5=0.1063830

VC 246.............24,5kW...............................2,60/24,5=0,1061224

KompaktGreen...25,0kW...............................2,65/25,0=0,106

Vitodens343-F...16,7kW................................1,77/16,7=0,105988

Vitodens300-W..24,7kW...............................2,61/24,7=0,105668

ISOTWIN F30....23,0kW...............................2,43/23,0=0,1056521

CGB-20.............19,5kW...............................2,05/19,5=0,1051282

MC 25...............24,5kW...............................2,54/24,5=0,1036736

MC 15...............14,5kW...............................1,50/14,5=0,1034483

PULSATOR*.......20,7kW...............................2,12/20,7=0,1024154

MODULA II2-10..10,8kW...............................1,10/10,8=0,1018519

MCR/II24S.........24,0kW...............................2,40/24,0=0,1

MODULA II4-20..21,4kW...............................2,09/21,4=0,0976635

 

Jeśli interesują Cię kolektory to w Częstochowie u Ojców Bernardynów mają 7m^2 kolektora próżniowo-rurowego CPC, widać pięknie z ulicy Mirowskiej i Srebrnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a najpierw zdecyduj się jedno czy dwufunkcyjny :D tu w grę wchodzi ilość miejsca ale nie tylko. Nam zbiornik 50 l w piecu dwufunkcyjnym wystarcza na cały dzień, latem piec włączamy wieczorem. Nie widzę powodu, żeby dogrzewać ciągle więcej wody, ale może masz inne potrzeby. Wtedy raczej dwufunkcyjny z większym zbiornikiem.

Potem raczej patrz na kondensaty, podłogówka jest niskotemperaturowa, powinno się opłacić.

Serwis naogół w dużych firmach typu wiessman, vailant, immergaz jes podobny i dobry. Więc po ustaleniu priorytetów zostaje patrzeć na cenę, mając na uwadze, że kotłownia to nie sam piec, cena wszelakich rurek i złączek jest pokaźna a instalacja pieca dwufunkcyjnego droższa.

 

Ja mam dom 120 m, 3 osoby i pec Wiessman witopend 222, mam rok i nie narzekam. Ale nie mam porównania z innym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rapczyn - czy swoja drogą licząc tajemny współczynnik i przeliczając go na koszt gonienia kotła przez rok - czy aby nie popełniasz drobnego błędu ?

 

zakładasz prace na pełnej mocy etc - skrol ma racje te obliczenia mozna o kant zadka obic ... wazna jest modulacja mocy wzgledem zapotrzebowania ciepła dla budynku, przygotowanie CWU etc...

 

popieram to co pisze skrol

 

czesto nie ma sensu sikać pod wiatr szukając serwisu do swojego kotła, gdy bezproblemowo mamy pod nosem inny ...

 

Dodatowo uważam, ze wiekszosc znanych i widocznych na rynku firm (powiedzmy ze sa to wyrobione marki) ma kociołki, które przy prawidłowym montażu i dobrze wykonanej instalacji będą działały tak, ze nie bedzie wiadomo, że w domu jest kocioł ...

 

najdrozszy kociołek sie wyłoży jak instalacja będzie zupełnie z innej parafii ...

 

pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok cos mi sie juz rozjaśnia ale mam jeszcze kilka pytań

1. czy ważne jest aby zwracać uwage na najniższą moc danego pieca ? - jakos mi to hydraulik tłumaczył, ze to sie opłaca ale nie do końca rozumiem

2. druga sprawa to grzejniki: wg obliczeń mam zapotrzebowanie na moc np xxxx i do tego grzejnik np 40/20 do kondensacyjnego pieca. Ale to są obliczenia graniczne, dla mrozu -20st, i starego budownictwa chyba. Takich dni jest kilka w roku, czy nie warto wtedy kupic tanszego grzejnika o jakies 40% ale tej samej mocy tylko na parametry 75/50. Wtedy wyskoczy z kondensacji piec tylko w te kilka dni, w pozostałe nie będzie chodził na maxa czuli załapie sie na kondensacje a ja wydam na grzejniki 40% mniej czyli jakies 4000zł :)

3. z tymi piecami to najgorsze jest to że nie wiadomo jaki osprzęt do jakiego będzie potrzebny i dlatego nie wiem jaki bardziej sie opłaca: w Immergas podobno jako w jedymym w piecu jest wszystko, do Viessmanna tyrzeba dokupić podobno jakies zestawy podłaczeniowe i wieszak za 2000zł, do Vailanta tez coś żeby solary podpiąć, De Ditrich też coś tam, więc juz nie wiem.

Ja myślałem że piec to jedno, solary drugie a osprzęt jest identyczny, no może innych firm tylko ale te same podzespoy a tu jednak jest inaczej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok cos mi sie juz rozjaśnia ale mam jeszcze kilka pytań

1. czy ważne jest aby zwracać uwage na najniższą moc danego pieca ? - jakos mi to hydraulik tłumaczył, ze to sie opłaca ale nie do końca rozumiem

Jak kocioł moze wystartowac z mniejsza mocą to przy niskim zapotrzebowaniu na ciepło poprostu bedzie ekonomiczniejszy. Obrazowo:

pogoda tak jak teraz z obliczeniowych 9kW dla -20oC na dogrzanie potrzeba moc np 1,5kW - jak kocioł moze wystartowac z taka moca pojdzie mniej gazu niz np jakby kocioł minimum musiał startowac z 5kW ... ot tak to mniej wiecej wyglada

 

2. druga sprawa to grzejniki: wg obliczeń mam zapotrzebowanie na moc np xxxx i do tego grzejnik np 40/20 do kondensacyjnego pieca. Ale to są obliczenia graniczne, dla mrozu -20st, i starego budownictwa chyba. Takich dni jest kilka w roku, czy nie warto wtedy kupic tanszego grzejnika o jakies 40% ale tej samej mocy tylko na parametry 75/50. Wtedy wyskoczy z kondensacji piec tylko w te kilka dni, w pozostałe nie będzie chodził na maxa czuli załapie sie na kondensacje a ja wydam na grzejniki 40% mniej czyli jakies 4000zł :)

Sporo ludzi tak kombinuje. Z jednej strony jest to logiczne - bo pomijajac koszt grzejnikow to jeszcze miejsce na takie pudła trzeba miec. Z kolejnej strony to obnizamy sprawnosc kotła... to naprawde rzecz gustu...

 

3. z tymi piecami to najgorsze jest to że nie wiadomo jaki osprzęt do jakiego będzie potrzebny i dlatego nie wiem jaki bardziej sie opłaca: w Immergas podobno jako w jedymym w piecu jest wszystko, do Viessmanna tyrzeba dokupić podobno jakies zestawy podłaczeniowe i wieszak za 2000zł, do Vailanta tez coś żeby solary podpiąć, De Ditrich też coś tam, więc juz nie wiem.

Ja myślałem że piec to jedno, solary drugie a osprzęt jest identyczny, no może innych firm tylko ale te same podzespoy a tu jednak jest inaczej :(

 

No tak to juz niestety jest - jedni sprzedaja komplety inni rozbijaja na podzespoły - najlepiej by było prosic o oferty np na podstawie jakiegos schemaciku instalacji - tzn ile i jakie obiegi grzewcze + założenia sterowania dla prostszego porównania ofert

 

pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...