Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Chodzi o to, że nie wiem czy "jakoś" uwzględniać to że jest reku i GWC. Poza tym ważne (chyba?) jest to że jest wysoki 5m salon, więc m2 jest mniej - ok 260, ale m3 robi się już całkiem sporo (ok 1000)

Czy Twoim zdaniem kotły Broetje są warte uwagi?

W twoim zestawieniu (link) wszystkie kotły to min 20% powyżej 16Kw - czy nie będą za duże?

Acha, przy wróżeniu z fusów na temat obciążenia cieplnego uwzględniłem już reku z GWC.

Sam widzisz, że lepiej dobierać do kubatury - jest bardziej miarodajna.

Broetje nie podaje niestety na stronie takich danych jakie nas interesują tzn. maksymalnego zużycia gazu, więc ciężko powiedzieć ile będzie palił i gdzie by się lokował w tabelce.

To, że kocioł będzie miał w twoim przypadku np. 19-22kW mocy maksymalnej to jeszcze nie tak źle, ważne jaką będzie miał minimalną. 4-5kW będzie bardzo dobrze ponieważ gdzieś przy 13stC moc minimalna kotła i obciążenie cieplne budynku będą na tym samym poziomie = mniejsze taktowanie kotła - mniejsze zużycie kotła i gazu.

Bardzo Ci dziękuję za wskazówki. teraz mogę zacząć szukać.... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

ostatnio znajomy kupil viessmana i tez twierdzil ze najlepszy viessman i buderus. ja z kolei od fachowcow i w hurtowniach slysze ze lepszy immergaz albo deditrich. i badz czlowieku madry...

 

Każda pliszka swój ogonek chwali. :-)

 

Trzeba porównywać konkretne modele kotłów. Ktoś powie, że mercedes lepszy od skody, ale taki superb jest dużo lepszy niż mercedes A. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że najodpowiedniejszy będzie ten który najmniej pali a jego moc jest wystarczająca do pokrycia obciążenia cieplnego twojego budynku.

 

581m^3*21W/m^3 = 12201W

 

"Mocowo" najodpowiedniejszy będzie: MC 15 14.5 1.5 0.1034483

Ekonomicznie najodpowiedniejszy będzie: Modula II 4...20 21.4 2.09 0.0976636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapotrzebowanie na cieplo z projektu to 12,5 Kw + 1 Kw na CWU. A jak bedzie np. przy -20 stopni?? Czy piec sie bedzie wyrabial?

 

A to zależy jakie temp. lubisz w domu. Jeśli dom ma takie zapotrzebowanie to może się zdarzyć, że przy skrajnie niski temp.zew. zabraknie mu paru stopni na zasilaniu. Można założyć ciut większy kocioł (będzie większe zużycie gazu w okresach przejściowych) albo dołożyć drugie źródło ciepła o bardzo małej mocy (2-5kW) uruchamiane tylko w przypadku bardzo niskich temp.

 

Do ogrzewania nie ma co przesadzać. Popieram w pełni powyższą wypowiedź.

Mi przewymiarowany piec (dla potrzeb ciepłej wody) włacza sie zbyt czesto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, planuje rozpocząć budowę w przyszłym roku, i mam pytanie do Was jako fachowców w tej kwestii, jaki dobrać kocioł kondensacyjny jednof. z zasobnikiem (najlepiej warstwowym) dla parterówki bez poddasza 100m2, w miare dobra izolacja ścian, bez mostków, wentylacja z reku, bez kominka --> brak kominów, przewód pow.-spal. do kotła. System mieszany: grzejniki - sypialnie, podłogówka - reszta.

Myslalem o Vaillant VSC 126/2-C 140 PL 15kW, ale czy to nie za dużo?

 

dzieki z góry za odp. i prosze o nieodsylanie do "szukaj"... :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, planuje rozpocząć budowę w przyszłym roku, i mam pytanie do Was jako fachowców w tej kwestii, jaki dobrać kocioł kondensacyjny jednof. z zasobnikiem (najlepiej warstwowym) dla parterówki bez poddasza 100m2, w miare dobra izolacja ścian, bez mostków, wentylacja z reku, bez kominka --> brak kominów, przewód pow.-spal. do kotła. System mieszany: grzejniki - sypialnie, podłogówka - reszta.

Myslalem o Vaillant VSC 126/2-C 140 PL 15kW, ale czy to nie za dużo?

 

dzieki z góry za odp. i prosze o nieodsylanie do "szukaj"... :p

 

Moc na CO:

100*2,6*30 = 7,8 kW...... ale dla CWU potrzebujesz co najmniej 23 kW. Bo będziesz czekał na zasobnik 1,5 h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jaki dobrać kocioł kondensacyjny jednof. z zasobnikiem (najlepiej warstwowym) dla parterówki bez poddasza 100m2, w miare dobra izolacja ścian, bez mostków, wentylacja z reku, bez kominka --> brak kominów, przewód pow.-spal. do kotła. System mieszany: grzejniki - sypialnie, podłogówka - reszta.

Myslalem o Vaillant VSC 126/2-C 140 PL 15kW, ale czy to nie za dużo?

 

dzieki z góry za odp. i prosze o nieodsylanie do "szukaj"... :p

 

Moc na CO:

100*2,6*30 = 7,8 kW...... ale dla CWU potrzebujesz co najmniej 23 kW. Bo będziesz czekał na zasobnik 1,5 h

 

Jaki dobrać? Nie przewymiarowany (zbytnio) oraz taki który będzie ekonomiczny. TU masz tabelkę gdzie są porównane niektóre kotły według danych producenta.

 

Moc na c.w.u. można ominąć - poza tym nie wiemy ile osób będzie korzystać z ciepłej wody. Jeśli okaże się, że zabrakło ciepłej wody to wystarczy podnieść temperaturę zadaną o 5stK a na wyjściu c.w.u. ze zbiornika zamontować mieszacz automatyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jako że temat o wyborze kotła to ja wtrącę swoje trzy grosze niestety poparte gorzkimi doświadczeniami.

Zakupiłem MCR24 jednofunkcyjny z pełną automatyką do sterowania dwoma obwodami z komunikacją radiową za nie małe pieniądze.

Kocioł wydaje się być nie najgorszy co do automatyki to bezkresna i nieustająca czarna rozpacz.

Jak firma może sprzedawać tak nie dopracowaną automatykę ?? ręce opadają.

Dwa razy już był serwis w tej chwili mam jakąś namiastkę działania automatyki bardzo niedokładną i nie do końca przewidywalną.

Okazało się że o sterowaniu temperaturą CWU mogę zapomnieć bo automatyka tego nie trawi,druga sprawa jak dopłacicie możecie sobie kupić interfejs do podłączenia mieszacza i sterowania obiegiem podłogówki.

Okazuje się że można sterować wtedy tylko obiegiem podłogówki a na obieg grzejnikowy nie mamy wtedy wpływu ani możliwości którym obiegiem sterujemy (taka możliwość jest tylko w instrukcji)

Słowem koszmar firma Dietrich powinna się bardzo wstydzić "gorąco polecam" dla rządnych wrażeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miran a jakieś szczegóły?

Interesuje mnie to bp zamierzam kupić MCR24/II bo tańszego kondensata nie mogę znależć ale do podłogówki mam oddzielną automatykę ze sterowaniem pogodowym.

Potrzebuję więc tylko "dostawcę" ciepłej wody.

Dzwoniłem do przedstawicielstwa i kilku instalatorów z pytaniem jak taki obieg podłączyć to mi odpwiedzieli, że sie nie da albo że trzeba dokupić sterowanie podłogówką he he.

Co ciekawe sama instrukcja podaje, że w przypadku podłączenia do obiegu z własną pompą trzeba zastosować sprzęgło hydrauliczne a autoryzowany instalotor nie ma pojęcia co to takiego

Gratuluję fachowców tej firmie. Najgorsze że trzeba z nimi mieć do czynienia z powodów gwarancyjnych i pozostaje się modlić żeby czegoś nie popsuli jak to bywa w samochodowych serwisach autoryzowanych :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz własną automatykę to sam kocioł jest w porządku i naprawdę oszczędny.

Tragiczne jest sterowanie do tego kotła,nie dopracowane i myślę że w cywilizowanych krajach byłoby nie do sprzedania.

Trzeba dokupić interfejs czyli taki układ scalony który ma odpowiadać za komunikację z kotłem,niestety robi to w bardzo ograniczonym zakresie i trochę na zasadzie jak mu się będzie chciało.

Na razie się męczę ale coś mi się zdaje że będę musiał wyrzucić tą całą pogodówkę za 1.5 tyś i kupić zwykłego eurostera ale za nim to zrobię to trochę pomęczę firmę Dietrich jak dla mnie to serwis może u mnie nawet nocować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczba osób to 4 (docelowo), a wiadomo moc grzewcza kotła nie moze przekroczyc 21kW przy przewodzie powietrzno spalinowym.

Dzieki Wam za odpowiedz

 

To przy kotle o mocy ~10kW i zbiorniku 155l NL=1,6 (5,6 osoby :wink: )

 

21kW to maks. przy wyrzucie spalin przez ścianę :wink: nie przy przewodzie powietrzno spalinowym. Równie dobrze przy DN 100/150 układu spalinowo powietrznego, może pracować "wieszak" o mocy 114kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz własną automatykę to sam kocioł jest w porządku i naprawdę oszczędny.

Tragiczne jest sterowanie do tego kotła,nie dopracowane i myślę że w cywilizowanych krajach byłoby nie do sprzedania.

Trzeba dokupić interfejs czyli taki układ scalony który ma odpowiadać za komunikację z kotłem,niestety robi to w bardzo ograniczonym zakresie i trochę na zasadzie jak mu się będzie chciało.

Na razie się męczę ale coś mi się zdaje że będę musiał wyrzucić tą całą pogodówkę za 1.5 tyś i kupić zwykłego eurostera ale za nim to zrobię to trochę pomęczę firmę Dietrich jak dla mnie to serwis może u mnie nawet nocować.

 

No wiesz biorąc pod uwagę cenę to się nie dziwię, że coś jest słabsze.

Sam De Dietrich posiada znacznie droższe modele i widać, że tam jest inne sterowanie. Tu nawet na pompę pożałowali i dali zaledwie 2 stopniową...

Nie wiem na czym polega to niedopracowanie - może masz układ hydrauliczny nie taki jak trzeba?

Jaki interfejs o jaką komunikację chodzi?

Z tego co mnie powiedziano to kocioł działa w oparciu o termostat pokojowy grzeje dotąd dopóki nie osiągnie temperatury w tym pomieszczeniu.

Mnie to potrzebne jak nie powiem co - mam już termostat w każdym pomieszczeniu - mnie interesuje, żeby piec odpalał się wtedy kiedy obieg grzewczy zażąda ciepłej wody czyli najprostsza rzecz dla pieca jak w łazience odkręcam kurek piec zapala płynie ciepła woda - dziwne, że tyle automatyki a taki prosty warunek nie może być prosto spełniony przynajmniej wg specjalistów z polskiego przedstawicielstwa firmy De Dietrich.....

Analizuję instrukcję i widzę że piec ma wbudowane czujniki temperatur zasilania i powrotu oraz by pass - a to powinno wystarczyć do sterowania załączeniem/wyłączeniem pieca i pompy - niestety nijak się dowiedzieć jak.

Ciekawe czy w innych firmach też są tacy "specjaliści".

Tak czy inaczej chyba nie mam lepszej alternatywy cenowej w kwestii kondensata - chcę najprostszy i najtańszy a problemy połączeniowe to cóż może kolega elektronik coś poradzi...a autoryzowany instalator niech podbije papier za co wołają 200-250 PLN i sp.. z mojej kotłowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie o to chodzi żeby po osiągnięciu zadanej temperatury kocioł się wyłączał.

Niestety tego nie robi i mimo dwóch wizyt serwisu dalej grzeje jak uważa.

Nie wiem czemu uważasz że za takie pieniądze powinien słabiej działać czy za pogodówkę 1.5 tyś to jest mało??Sam kocioł jest tani niestety automatykę trzeba sobie dokupić.

U mnie teraz kocioł w zasadzie chodzi cały czas wyłancza się na pięć minut dajmy na to co godzinę i respektuje nocne obniżenie od 22-6 ,wtedy nie grzeje.

Pytanie dlaczego w ogóle się włancza skoro ma ustawione 18.5 stopnia a w pomieszczeniu jest już ponad 20 stopni.

Kocioł chodzi na 25%mocy i jeśli temp.na zewnątrz jest poniżej zera to jeszcze jeszcze ale jeśli jest cieplej to mi przegrzewa itak jeszcze przed wizytą serwisu doszedł mi do 24 stopni.

Niestety po wizycie zanosi się na to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak 1,5 tys to dodatkowy koszt jeśli ktoś potrzebuje pogodówki przy piecu to sprawdza czy jest w nią wyposażony czy nie.

 

A z tego co piszesz to wydaje mi się, że to kwestia właściwych nastaw pogodówki.

Do tego piec ma czujniki temperatury zasilania i powrotu trzeba może sprawdzić czy da się tam coś podregulować - jak podaje instrukcja po osiągnięciu zadanej różnicy temperatur zasilania i powrotu powinien się wyłączyć - a może są wyłączone lub zepsute te czujniki?

Co do termostatu to może być tak że tam gdzie mierzysz jest cieplej niż tam gdzie jest czujnik, albo termostat jest wadliwy zwiera/rozwiera przy wyższej temperaturze?

Gdzieś musi być przyczyna no ale zdiagnozowanie należy do serwisu.

Pytanie czy się na tym znają czy udają.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ oni nawet nie udają od razu mi powiedzieli że się nie znają a moja full wypas automatyka jest jedyną na ich terenie a jeszcze do tego jest ona nie dopracowana i są z nią same problemy.

Co do ceny to wiedziałem że muszę zapłacić za automatykę i do tego nie mam pretensji zresztą wszystkie najtańsze modele kondensatów są sprzedawane bez automatyki.

No cóż przyczyna zapewne jakaś jest ale trudno żebym ja ją znalazł chociaż chwilami mi się wydają że mam większe szansa od serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Planuję kotłownię z kotłem gazowym 2-funkcyjnym.

Czy w układzie zamkniętym c.o. w jakim będzie pracował (nie będzie póki co drugiego pieca na paliwo stałe, żadnego kominka, wymiennika ciepła itd.) konieczne jest zastosowanie naczynia przeponowego i grupy bezpieczeństwa? Kocioł gazowy ma przecież zabezpieczenie przed wzrostem ciśnienia w instalacji. Jeżeli takie naczynie musi być to jakie: czerwone, czy niebieskie? Jak się je dobiera jeżeli chodzi o pojemność?

 

Z góry dzięki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Planuję kotłownię z kotłem gazowym 2-funkcyjnym.

Czy w układzie zamkniętym c.o. w jakim będzie pracował (nie będzie póki co drugiego pieca na paliwo stałe, żadnego kominka, wymiennika ciepła itd.) konieczne jest zastosowanie naczynia przeponowego i grupy bezpieczeństwa? Kocioł gazowy ma przecież zabezpieczenie przed wzrostem ciśnienia w instalacji. Jeżeli takie naczynie musi być to jakie: czerwone, czy niebieskie? Jak się je dobiera jeżeli chodzi o pojemność?

 

Z góry dzięki za odpowiedz.

 

Jeżeli piec posiada wbudowane naczynie przeponowe (nie każdy posiada np z powodu braku miejsca) to po co je dublować?

Niemniej zależy to też od schematu instalacji a tu każdy jest nieco inny...

Nie można więc wykluczyć konieczności zastosowania drugiego naczynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ oni nawet nie udają od razu mi powiedzieli że się nie znają a moja full wypas automatyka jest jedyną na ich terenie a jeszcze do tego jest ona nie dopracowana i są z nią same problemy.

Co do ceny to wiedziałem że muszę zapłacić za automatykę i do tego nie mam pretensji zresztą wszystkie najtańsze modele kondensatów są sprzedawane bez automatyki.

No cóż przyczyna zapewne jakaś jest ale trudno żebym ja ją znalazł chociaż chwilami mi się wydają że mam większe szansa od serwisu.

 

Witam

 

Mam to samo - ten kocioł przegrzewa dom szczególnie gdy temp na zewn. jest większa od zera. Mam ustawione komfortowa temp na 21,5 a on daje do 24 w skrajnym przypadku. Nie wyłącza się i mieli na 1/4 mocy. A że dom dobrze ocieplony i temperatura na zewn. nie za niska to efekt łatwo przewidzieć :evil:

Co gorsza zauważyłem że w ogóle nie zwraca uwagi na ustawione krzywe grzewcze - grzeje do temp jaką ustawiam na kotle - jak 40 to 40 jak dałem 50 to jarał do 50. Ręce opadają. Co ciekawe zużycie gazu na względnie niskim poziomie - ok 230 m3 za 1 miesiąc grzania 230 m 70 m podłogówki.

CWU grzeje ok UStawione mam na 50 - jak spadnie do 40 to się przełącza i podgrzewa do 50.

Na razie nie wzywałem serwisu - kombinuję sam z różnymi ustawieniami. A gdzie masz serwis? Słyszałem że w Krakowie jest ok.

 

Pozdr

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...