Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ależ oni nawet nie udają od razu mi powiedzieli że się nie znają a moja full wypas automatyka jest jedyną na ich terenie a jeszcze do tego jest ona nie dopracowana i są z nią same problemy.

Co do ceny to wiedziałem że muszę zapłacić za automatykę i do tego nie mam pretensji zresztą wszystkie najtańsze modele kondensatów są sprzedawane bez automatyki.

No cóż przyczyna zapewne jakaś jest ale trudno żebym ja ją znalazł chociaż chwilami mi się wydają że mam większe szansa od serwisu.

 

Witam

 

Mam to samo - ten kocioł przegrzewa dom szczególnie gdy temp na zewn. jest większa od zera. Mam ustawione komfortowa temp na 21,5 a on daje do 24 w skrajnym przypadku. Nie wyłącza się i mieli na 1/4 mocy. A że dom dobrze ocieplony i temperatura na zewn. nie za niska to efekt łatwo przewidzieć :evil:

Co gorsza zauważyłem że w ogóle nie zwraca uwagi na ustawione krzywe grzewcze - grzeje do temp jaką ustawiam na kotle - jak 40 to 40 jak dałem 50 to jarał do 50. Ręce opadają. Co ciekawe zużycie gazu na względnie niskim poziomie - ok 230 m3 za 1 miesiąc grzania 230 m 70 m podłogówki.

CWU grzeje ok UStawione mam na 50 - jak spadnie do 40 to się przełącza i podgrzewa do 50.

Na razie nie wzywałem serwisu - kombinuję sam z różnymi ustawieniami. A gdzie masz serwis? Słyszałem że w Krakowie jest ok.

 

Pozdr

M

O nareszcie bratnia dusza.

Serwis mam fabryczny w Nowym Sączu i był już dwa razy ale nic nie wymieniali tylko próbowali ustawień na pilocie tak jakbym ja sam już różnych nie próbował.

Nie wiem jakie masz konkretnie sterowanie ja mam zdalne sterowanie easyradio plus płytka z czujnikiem do sterowania dodatkowego obwodu mieszaczowego.

Sęk w tym że on w zasadzie niczym nie steruje a popatrz co powinien robić

http://www.dedietrich.pl/k08/3/f3/4.html

U mnie teraz od 6-22 kocioł w zasadzie chodzi non stop na 25% mocy więc grzejniki nigdy nie mają więcej jak 36 stopni i o ile na dole gdzie jest podłogówka jest w miarę ciepło to góra gdzie są same grzejniki jest nie dogrzana.

Całe to sterowanie wydaje się być kpiną w żywe oczy,o regulacji temp.CWU powiedziano mi że mogę zapomnieć ,sami nie wiedzą którym obiegiem ma to sterować ,ostatnio przyjechali z rewelacją że trzeba przyporządkować obieg B czyli mieszaczowy,efekty opisałem wyżej.

Gdy tymczasem w opisie pisze wyraźnie że sterowanie obiegiem B jest dodatkowo.

Ogólnie nie jest mi wesoło ,przecież to sterowanie sporo kosztowało ale nie odpuszczę i proszę cię o to samo jak odpuścimy to będą sprzedawać te buble dalej.

Ja zgłosiłem że to w dalszym ciągu nie działa mieli się kontaktować z centralą ,zobaczymy co wymyślą teraz????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

a ja zacząłbym od całkowitego resetu sterownika (strona 6 pkt 11.3 instrukcji)

a następnie ustawił parametr 8 (wpływ czujnika pokojowego na 5 strona nr 9 instrukcji),

jeżeli nie można ustawić krzywej, trzeba zapoznać się z punktem dotyczącym samoadaptacji (parametr nr 7, ta sama strona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zacząłbym od całkowitego resetu sterownika (strona 6 pkt 11.3 instrukcji)

a następnie ustawił parametr 8 (wpływ czujnika pokojowego na 5 strona nr 9 instrukcji),

jeżeli nie można ustawić krzywej, trzeba zapoznać się z punktem dotyczącym samoadaptacji (parametr nr 7, ta sama strona)

Reset już kiedys robiłem ale ok zobaczmy.

Co do samoadaptacji - w każdym z 4 przypadków 1A 0A 1B 0B kocioł i tak trzyma sie temperatury ustawionej na kotle w parametrze P1. A przeciez o tej temperaturze powinna decydować automatyka - od tego przecież jest :roll:

Poza tym jak ustawię 1A to co wtedy z obiegiem B ma 0 czy 1?

PS Aktualny odczyt po tych zmianach (po 10 minutach) - temperatura zadana 21 temp aktualna 23,7 na zewnątrz 7,7. Kociołek oczywiscie pracuje ...

podaje zasilanie na 37 st. Jedyna zmianą jest zmniejszenie zasilania oniegu podłogówki do 28 st. (przy 1A tak sie dzieje - przy 0A na podłogówke podaje też ok 35 st)

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to rzeczywiście "fajna" automatyka.

Wynika z tego, że powinniście ustawiać temp. pomieszczenia na 17 st. pewnie wtedy będzie 21 :)

 

Żeby to było takie proste to jeszcze pół biedy.

Sęk w tym że ten kocioł się po prostu nie wyłącza pomimo przekroczenia zadanej temperatury i to w zasadzie nie ważne o ile jest to przekroczenie.

Różnica polega na tym że jeśli nie ma jeszcze zadanej temperatury kocioł grzeje zgodnie z krzywą grzania a po osiągnięciu temperatury z najniższą mocą.

Ogólnie kocioł wykazuje strach przed wyłączeniem jeśli już to góra na 15 minut.

Ja korzystam z tego że realizuje wyłączenie jeśli jest ustawiony na okres z obniżoną temperaturą i w ten sposób wymuszam jego wyłączenie tak to bym zbankrutował.Co do resetów to robiłem już wielokrotnie ,również wpływ czujnika pokojowego był już ustawiany na 3,5 i 10.

O ile przy ustawieniu 3lub 5 gdy temperatura pomieszczenia jest brana pod uwagę w stopniu znacznym może ona być troszkę przekraczana ,to ustawienie na 10 powoduje że czujnik ma działać jak termostat pokojowy i bezwzględnie pilnować temperatury.

Niestety dalej to samo i nic nie pomaga a ja tylko chcę żeby kocioł po ustawieniu 20 stopni tego pilnował,czy to dużo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miran - jak sytuacja obecnie?

 

Ja zgłosiłem problem mailowo do serwisu i czekam na odpowiedź.

Podałem im równiez link do tego wątku (do wiadomości centrali Dietricha).

Moze założymy osobny wątek żeby nie zaśmiecać tego, choc z drugiej strony może te informacje komuś się przydadzą ?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sedbuk.com/index.htm To jest strona z rankingiem urzadzen grzewczych uzywanych w Uk. Wiele firm to te same co w Polsce. Sprawnosc jest rzeczywista dla tego nizsza niz ta podawana w Pl wg.to ktorej to trzeba upuszczac gaz z pieca :) (powyzej 100%) Dla porownania vaillant ecotec plus 824 wedlug sedbuk ma 91,2% a polski vcv pl226 ma juz 109% !! Dodam tylko ze to jest dokladnie ten sam piec nawet fabryczne ustawienia na typ gazu sa te same. Tylko ta cana L870 troche sie rozni.No ale co w polskim dubaju ludzi na piec nie stac:))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAPczyn - no i ciąg dalszy.

Z obliczeń wyszła moc - 17300 W. Przypuszczam, że to tylko ogrzewanie, bez wody użytkowej. Ile trzeba do tego dodać?

 

Proszę też o opinie nt. kotła Berreta, tu: Cupra Green, który rzekomo mogę mieć za 6k brutto.

 

 

Chodzi o to, że nie wiem czy "jakoś" uwzględniać to że jest reku i GWC. Poza tym ważne (chyba?) jest to że jest wysoki 5m salon, więc m2 jest mniej - ok 260, ale m3 robi się już całkiem sporo (ok 1000)

Czy Twoim zdaniem kotły Broetje są warte uwagi?

W twoim zestawieniu (link) wszystkie kotły to min 20% powyżej 16Kw - czy nie będą za duże?

Acha, przy wróżeniu z fusów na temat obciążenia cieplnego uwzględniłem już reku z GWC.

Sam widzisz, że lepiej dobierać do kubatury - jest bardziej miarodajna.

Broetje nie podaje niestety na stronie takich danych jakie nas interesują tzn. maksymalnego zużycia gazu, więc ciężko powiedzieć ile będzie palił i gdzie by się lokował w tabelce.

To, że kocioł będzie miał w twoim przypadku np. 19-22kW mocy maksymalnej to jeszcze nie tak źle, ważne jaką będzie miał minimalną. 4-5kW będzie bardzo dobrze ponieważ gdzieś przy 13stC moc minimalna kotła i obciążenie cieplne budynku będą na tym samym poziomie = mniejsze taktowanie kotła - mniejsze zużycie kotła i gazu.

Bardzo Ci dziękuję za wskazówki. teraz mogę zacząć szukać.... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAPczyn - no i ciąg dalszy.

Z obliczeń wyszła moc - 17300 W. Przypuszczam, że to tylko ogrzewanie, bez wody użytkowej. Ile trzeba do tego dodać?

 

Proszę też o opinie nt. kotła Berreta, tu: Cupra Green, który rzekomo mogę mieć za 6k brutto.

 

No widzę, że dużo się nie pomyliłem we wróżeniu. Właściwie można dodać 1kW na c.w.u. ale nie trzeba.

 

Albo źle szukam albo nie widzę na stronie Beretty tego kotła (Cupra Green), natomiast na stronach do porównywania cen jes w cenie 11661,47zł netto.

 

Przyjmując wynik Kompakt Green: 0.1021195m^3/kWh i zakładając 42000kWh energii potrzebnej na c.o. i c.w.u. to wychodzi 4289m^3 gazu.

Zakładając 5% wzrost cen energii (Niemcy zakładają 12% lub 6%) to po 10 latach suma różnic kosztów między tym kotłem a kotłem, który jest na dole tabelki wyniesie ~5660Pln, różnica między ceną katalogową dziś wynosi około 4476Pln.

To tak z czystych danych, które nie uwzględniają paru rzeczy - w rzeczywistości różnica może być jeszcze większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wziąłeś tą wartość zużycia? Przewertowałem instrukcje i kartę katalogową, ale wprost takich wartości się nie doszukałem. Czy to jest gdzieś napisane, czy należy to policzyć? Jak?

 

Kocioł Cupra Green jest wycofany z oferty. Pozostały się w hurtowniach. Stąd może faktycznie ta różnica w cenie. W karcie katalogowej którą mam (a z Giello dostałem też intrukcję mailem nie ma info na zużycia.

Pozdr.

 

RAPczyn - no i ciąg dalszy.

Z obliczeń wyszła moc - 17300 W. Przypuszczam, że to tylko ogrzewanie, bez wody użytkowej. Ile trzeba do tego dodać?

 

Proszę też o opinie nt. kotła Berreta, tu: Cupra Green, który rzekomo mogę mieć za 6k brutto.

 

No widzę, że dużo się nie pomyliłem we wróżeniu. Właściwie można dodać 1kW na c.w.u. ale nie trzeba.

 

Albo źle szukam albo nie widzę na stronie Beretty tego kotła (Cupra Green), natomiast na stronach do porównywania cen jes w cenie 11661,47zł netto.

 

Przyjmując wynik Kompakt Green: 0.1021195m^3/kWh i zakładając 42000kWh energii potrzebnej na c.o. i c.w.u. to wychodzi 4289m^3 gazu.

Zakładając 5% wzrost cen energii (Niemcy zakładają 12% lub 6%) to po 10 latach suma różnic kosztów między tym kotłem a kotłem, który jest na dole tabelki wyniesie ~5660Pln, różnica między ceną katalogową dziś wynosi około 4476Pln.

To tak z czystych danych, które nie uwzględniają paru rzeczy - w rzeczywistości różnica może być jeszcze większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Tak czytam i czytam ten wątek i tak się zastanawiam czy by mi ktoś tu udzielił wyczerpującej informacji na temat podstawowy czyli materiału wymiennika ciepła w kotle kondensacyjnym

co je obecnie trwalsze

- blacha kwasoodporna

- stop aluminiowo-krzemowy

oczywiście żeliwo pokryte ceramiką nie wchodzi w grę (ceeena)

Resztę pytań po pierwszej kwalifikacji

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sedbuk.com/index.htm To jest strona z rankingiem urzadzen grzewczych uzywanych w Uk. Wiele firm to te same co w Polsce. Sprawnosc jest rzeczywista dla tego nizsza niz ta podawana w Pl wg.to ktorej to trzeba upuszczac gaz z pieca :) (powyzej 100%) Dla porownania vaillant ecotec plus 824 wedlug sedbuk ma 91,2% a polski vcv pl226 ma juz 109% !! Dodam tylko ze to jest dokladnie ten sam piec nawet fabryczne ustawienia na typ gazu sa te same. Tylko ta cana L870 troche sie rozni.No ale co w polskim dubaju ludzi na piec nie stac:))

ale w UK liczy się sprawność nie od ciepła spalania, ale od ciepła właściwego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAPczyn....czy dobrze kombinuję...????:

 

1. Dom 150mkw + garaż 20 mkw w bryle ale odizolowany od domu i nieogrzewany

2. Parter ok 50 mkw podłogówka i dwa dodatkowe kaloryfery w salonie gdzie nie będzie podłogówki

3. Piętro- dwie łazienki w sumie 15mkw podłogówka, reszta sypialnie 60 mkw- kaloryfery

4. Parter- porotherm25+ 12 styro+cegła elewacyjna lub porotherm25 + 16cm styro (ok 50/50)....zależy gdzie

5. Piętro- porotherm25+styro 25 ( :D ) lub porotherm25+16styro(ok 70/30)

6. Podłoga na gruncie ok 18cm styro

7. Dach- 30 cm wełna

8. Piec będzie na piętrze

9. 4 osoby

 

Viessmann VITODENS 333-F z zasobnikiem 86l warstwowym, moc przy temp. 50/30 ....i tu właśnie mam dylemat który wybrać:

1. 3,8-13 kW ale mam moc do cwu- 16kW

2. 3,8-19 kW ale moc do cwu trochę większa 17,5kW

 

Czy przy takim piecu i takim ociepleniu mogę do kaloryferów zastosować temp zasilania taką jak do podłogówki.....???

Czy dużo będzie dodatków- mieszacze i inne elementy o których nie mam pojęcia :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Tak czytam i czytam ten wątek i tak się zastanawiam czy by mi ktoś tu udzielił wyczerpującej informacji na temat podstawowy czyli materiału wymiennika ciepła w kotle kondensacyjnym

co je obecnie trwalsze

- blacha kwasoodporna

- stop aluminiowo-krzemowy

oczywiście żeliwo pokryte ceramiką nie wchodzi w grę (ceeena)

Resztę pytań po pierwszej kwalifikacji

pozdrawiam

 

Zdaje się, że przy wymienniku aluminiowo-krzemowym można uzyskać trochę wyższą sprawność kotła. Co do trwałości to wymienniki mają gwarancje 10 letnią niezależnie czy jest z alu-krzem czy ze stali nierdzewnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAPczyn....czy dobrze kombinuję...????:

 

1. Dom 150mkw + garaż 20 mkw w bryle ale odizolowany od domu i nieogrzewany

2. Parter ok 50 mkw podłogówka i dwa dodatkowe kaloryfery w salonie gdzie nie będzie podłogówki

3. Piętro- dwie łazienki w sumie 15mkw podłogówka, reszta sypialnie 60 mkw- kaloryfery

4. Parter- porotherm25+ 12 styro+cegła elewacyjna lub porotherm25 + 16cm styro (ok 50/50)....zależy gdzie

5. Piętro- porotherm25+styro 25 ( :D ) lub porotherm25+16styro(ok 70/30)

6. Podłoga na gruncie ok 18cm styro

7. Dach- 30 cm wełna

8. Piec będzie na piętrze

9. 4 osoby

 

Viessmann VITODENS 333-F z zasobnikiem 86l warstwowym, moc przy temp. 50/30 ....i tu właśnie mam dylemat który wybrać:

1. 3,8-13 kW ale mam moc do cwu- 16kW

2. 3,8-19 kW ale moc do cwu trochę większa 17,5kW

 

Czy przy takim piecu i takim ociepleniu mogę do kaloryferów zastosować temp zasilania taką jak do podłogówki.....???

Czy dużo będzie dodatków- mieszacze i inne elementy o których nie mam pojęcia :oops:

 

Dom pewnie potrzebuje raptem 7 może 9kW więc 1. spokojnie wystarczy.

 

Wydaje mi się, że jak na kocioł kondensacyjny to nie jest zbyt oszczędny. Gdy wejdziemy w dane techniczne VITODENS 333-F na 4 stronie mamy podane dane:

1,77[m^3/h]/16,7[kW]=0,105988[m^3/kWh]

Możesz sobie porównać z innymi kotłami

 

Możesz zastosować grzejniki na takie same temperatury jak podłogówka ale będą one 2,5 raza większe niż przy np. 70/55.

Proponował bym co innego. Podłogówka tam gdzie chcecie a zamiast grzejników zrobić ogrzewanie ścienne. Cena może wyjść podobna jak przy dwóch obiegach grzewczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kocioł atmosferyczny Vaillant Thermoblock wg serwisanta jest to "model na europe zachodnią" ma między innymi "palnik chłodzony wodą" opróczy wymmiennika ciepłą który jest nad palnikiem są też rurki z wodą w samym palniku pod płomieniem

co daje coś takiego?? po co to lepsza sprawność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...