Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Jeśli chcesz mieć parę źródeł ciepła to dobrze byłoby zastosować zbiornik buforowy w którym to ciepło byłoby gromadzone, oddawane do obiegów grzewczych podłogówki i grzejników oraz mogłoby przygotowywać c.w.u.

Wspominal mi o tym jeden kolega na forum ale przy normalnym uzytkowaniu domu - czyli rano wychodzimy (praca przedszkole szkola) wracamy po poludniu - w mieszkaniu zostaja co najwyzej rodzice na emeryturze bez wielkich wymagan co do ogrzewania / c.w.u. czy energia magazynowana w buforze bylaby wlasciwie wykorzystywana - czy w ciagu dlugiego okresu nie korzytania z c.w.u. okolo 9 h w ciagu dnia i noc a intensywnym korzystaniu w godzinach popoludniowych czy ten bufor ma sens? Wydaje mi sie ale poprawcie mnie jesli sie myle, ze taki bufor ma duza bezwladnosc cieplna - co rozumiem jako dlugie ladowanie temperatury. No i pojemnosc takiego zbiornika buforowego to np. 300/120 - co oznacza ze tej wody do mycia jest 120 litrow. Przynajmniej taki zbiornik widze na alegro w cenie ok 3k. Wieksze sa w ofercie ale pewnie znacznie drozsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkość zbiornika buforowego powinna wynikać z potrzeb. Co mam na myśli: jeśli przyjmiemy, że dom ma obciążenie 18kW i o takiej mocy będziemy mieli kominek z PW to wielkość zbiornika buforowego powinna być minimum 900l (zalecany 1440l).

O "przepływ energii" w takim systemie powinna dbać automatyka, która będzie wiedziała co kiedy włączyć i kiedy przykręcić oraz jak chronić cały układ np. przed zagotowaniem wody w buforze przez ciągłe grzanie kominkiem z PW itd.

Co do bezwładności to zależy od konstrukcji danego bufora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest ze sprawnością kotła gazowego kondensacyjnego i niekondensacyjnego. Od czego ona zależy? W kondensacie jest mowa aby piec pracował do max 55 stopni to wtedy jest kondensacja (czy tylko taki jest warunek)? W niekondensacyjnym podaje się sprawność dla mocy znamionowej czy im kocioł z większą mocą pracuje zbliżoną do znamionowej tym dla sprawności lepiej? Dodatkowo przecież jest w piecach z zamkniętą komorą spalania wentylator który w tylko niektórych kotłach pracuje zmiennie zależnie od poboru gazu. W niektórych piecach wentylator chodzi na max. niezależnie od tego czy piec w chwili obecnej mało/dużo pobiera gazu.

Ktoś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy "taktowanie" pieca jest tak bardzo nieekonomiczne?? rozumiem ze w piecu kondensacyjnym tak bo jakby wytrąca go z ekonomicznych warunków w których kondensuje, ale w zwykłym??

jak ustawie na 4 swojego vailanta to grzeje do 40 stopni potem palnik moduluje na min chodzi az temp dojdzie do około 50 stopni następnie sie wyłacza na około 10 - 15 minut i sytuacja sie powtarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest ze sprawnością kotła gazowego kondensacyjnego i niekondensacyjnego. Od czego ona zależy? W kondensacie jest mowa aby piec pracował do max 55 stopni to wtedy jest kondensacja (czy tylko taki jest warunek)?

 

tak temperatura powrotu musi być mniejsza od około 54 C

 

W niekondensacyjnym podaje się sprawność dla mocy znamionowej czy im kocioł z większą mocą pracuje zbliżoną do znamionowej tym dla sprawności lepiej? Dodatkowo przecież jest w piecach z zamkniętą komorą spalania wentylator który w tylko niektórych kotłach pracuje zmiennie zależnie od poboru gazu. W niektórych piecach wentylator chodzi na max. niezależnie od tego czy piec w chwili obecnej mało/dużo pobiera gazu.

 

w tej chwili nie znam producenta który by produkował kotły bez modulacji

 

Ktoś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do RAPczyn i innych zorientowanych osób - proszę, spójrzcie na moje dane i oceńcie, czy taki piec to dobry wybór. Piec dobrany przez fachowca od co i wod-kan (mamy ofertę na całą instalację)

 

Piec kondensacyjny Wolf'a (centrala kondensacyjna CGS-20/160 z zasobnikiem warstwowym 90litrów - podobno system turbostop pozwala mu osiągać parametry tradycyjnego zasobnika 160l).

Dom o pow ok 140m2 (kubatura ok 400m3)

parter:

-kuchnia, witrołap, łazienka i hol podłogówka. Dodatkowo drabinka w łazience.

-W salonie podłogówka, ale gęściej (bo chcemy panele, nie żadne płytki).Dodatkowo mały grzejnik pod oknem.

-Gabinet na dole (12,5m2) grzejnik

Na parterze także spiżarka (nieogrzewana pod schodami na piętro) i kotłownia 10m2.

Garaż przylegający ścianą do domu - minimalnie ogrzewany (+8 C)

 

Użytkowe poddasze:

- 3 pokoje i garderoba nad garażem - wszędzie grzejniki

- W łazience drabinka i podłogówka

 

Obie łazienki blisko kotłowni (jedna bezpośrednio nad nią, druga obok). Kuchnia ok 6-8m od kotłowni (nie mierzyłam, ale tyle będzie, bo to przeciwległy róg domu.)

 

Dom porotherm 25 + 20cm ocieplenia (ciągle wahania między wełną i styro)

10 styro na gruncie (za mało?)

rekuperator

poddasze 30 wełny...

 

Rodzina 2+3 (raz na kilka tygodni w weekend może jeszcze 2-4...)

 

Czy ten piec to dobry wybór?

Jeśli nie, to czego powinno być mniej/więcej?

Mogę podać więcej danych pieca, ale nie wiem, na co zrócić uwagę :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkość zbiornika buforowego powinna wynikać z potrzeb. Co mam na myśli: jeśli przyjmiemy, że dom ma obciążenie 18kW i o takiej mocy będziemy mieli kominek z PW to wielkość zbiornika buforowego powinna być minimum 900l (zalecany 1440l).

O "przepływ energii" w takim systemie powinna dbać automatyka, która będzie wiedziała co kiedy włączyć i kiedy przykręcić oraz jak chronić cały układ np. przed zagotowaniem wody w buforze przez ciągłe grzanie kominkiem z PW itd.

Co do bezwładności to zależy od konstrukcji danego bufora.

 

I tego sie wlasnie obawialem - toz to kosztuje koszmarne pieniadze - kurcze a nie mozna by jakos prosciej skonstruowac tą instalację? A jakby bez bufora? to co w zamian? Moj budzet jest raczej ograniczony a do tego ponoc idzie kryzys :) czy juz nadszedl moze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty opisałeś pracę kotła w cyklu 15-20 min

gdyby kocioł włączał Ci się i po 15-20 sek wyłączał by znowu włączyć się po bardzo krótkim okresie czasu, który producent przewidział na zabezpieczenie palnika, to było by taktowanie,

u Ciebie instalacja wychładza się po 15 min i kocioł normalnie zaczyna grzać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kocioł produje za duzo ciepła modulacja mu nie wystarcza wiec sie wyłacza i rozpoczyna sie czas blokady palnika zależy on od temperatury im wyższa tym czas ten jest krótszy (jest taka tabelka w dokumentacji kotła) po tym okres kocioł sie załacza. w tym czasie instalacja sie wychłodziła wiec rozgrzewa ją itd...

ps po to jest czas blokady palnika aby nie właczył sie zaraz - nie da sie go ustawić poniżej 2 minut. wiec nie ma możliwosci aby palnik odpalał sie i gasił co chwila - przyajmniej w moim kotle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, proszę o rady dot. zakupu pieca gazowego. Nie mam pojęcia zupełnie, a czas wybierać. Podaje ważne informacje:

piec wiszący

wody do ugrzania - na 3 osoby

powierzchnia użytkowa: 124m kw.

podłogówka - w planie we dwóch łazienkach (4mkw i 6mkw) i w kuchni 9 mkw.

oddzielna kotłownia - tak, małe pomieszczenie przy łazience

zasobnik - nie wiem, czy ma być, ustalmy, że bez

cyrkulacja - nie wiem

Może komuś się chce doradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kocioł produje za duzo ciepła modulacja mu nie wystarcza wiec sie wyłacza i rozpoczyna sie czas blokady palnika zależy on od temperatury im wyższa tym czas ten jest krótszy (jest taka tabelka w dokumentacji kotła) po tym okres kocioł sie załacza. w tym czasie instalacja sie wychłodziła wiec rozgrzewa ją itd...

ps po to jest czas blokady palnika aby nie właczył sie zaraz - nie da sie go ustawić poniżej 2 minut. wiec nie ma możliwosci aby palnik odpalał sie i gasił co chwila - przyajmniej w moim kotle

to jak, włącza Ci się co 2 minuty, czy co 15 minut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.vaillant.pl/Firmy_partnerskie/dokumentacja-3/Instrukcje_instalacji/Koty_wiszce/

przeczytaj kolego instrukcje do Vaillanta a potem pogadamy

ustawiasz czas zablokowania palnika dla 20 stopni celsjusza od 2 do 60 minut dla wyższych temperatur okres ten sie wydłuża - w instrukcji znajdziesz taką tabelkę.

w moim piecu mam standartowe ustawienia i dla 40 stopni okres ten wynosi około 10-15 minut dokładnie nie wiem nie stoje ze stoperem przy piecu.

Piszesz o właczaniu sie co pare sekund - to jest niemożliwe - ja nie znam innej mozliwosci niż to co opisałem aby uznać to jako taktowanie kotła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe że mało mówie tylko na podstawie obserwacji swojego pieca - który jest przewymiarowany.

i dla mnie takie zachowanie że nie jest wstanie utrzymać np. temp. 50 stopni tylko sie wyłacza uznałem za taktowanie.

inaczej możliwości nie widze czemu miałby sie ciągle co chwile - czy tak jak piszesz co pare sekund wlaczać i wyłaczać

i odeszliśmy od sedna sprawy czy przewymiarowane w kotle niekondensacyjnym jest nieekonomiczne jeśli tak to jak bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...