Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.

Chciałbym w tym temacie też zadać pytanie(a). Najpierw podam kilka szczegółów odnosnie domku:

Parter 130mkw, użytkowe poddasze ok 40mkw.

Mieszkać bedą dwie osoby. Dwie łazienki, z tym że ta na poddaszu będzie używana sporadycznie ( raz na parę tygodni).

Na poddaszu 4 grzejniki, na parterze 4 grzejniki i ok 50mkw podłogówki.

Kominek też będzie, ale dla klimatu raczej niż jako źródło ogrzewania.

Łazienka na parterze sąsiaduje z kotłownią ( droga z pieca do umywalki 1m, do wanny 3m, prysznica 1,5m).

W kuchni chcemy dać elektryczny podgrzewacz przepływowy lub pojemnościowy do cieplej wody, której będziemy używac rzadko.

Budynek zbudowany z porothermu 30cm i na to przyjdzie 15cm styropianu.

Oto moje pytania (dylematy):

 

1. Wydaje mi się, że do naszych potrzeb i trybu życia odpowiedni będzie piec dwufunkcyjny - niskie zapotrzebowanie na c.w.u.

 

2. Jakiej mocy powinien być piec dwufunkcyjny , aby mogł podgrzewać bieżącą wodę w kranie umywalki lub wanny, przy założeniu, że w danym momencie będziemy używać tylko jednego z tych odbiorników c.w.u ?

 

3. Wydaje mi się, że 24kW to za dużo, ale nie znalazłem słabszego pieca 2 funkc., oprócz VCW 226/3-3 firmy Vaillant:

 

http://www.vaillant.pl/Klienci_indywidualni/systems-and-products/gas/gastype1/produkt_vaillant/ecoTEC_VCW_pro.html

 

4. Jak pracuje taki piec z instalacją c.o. podłogowe + kaloryfery , przy założeniu ze podłogówka potrzebowałaby temp. wody ok 40st, a kaloryfery załóżmy 55st. Dokładnie mi chodzi o to jak otrzymać wodę o różnych temp.

oraz czy dla c.o. będzie zużywałby mniej gazu niż jednofunkcyjny z zasobnikiem 120l ?

 

Nie wiem, czy ktoś z Was mieszka w podobnym domku, ale cieszyłbym się zarówno z odpowiedzi fachowców jak i użytkowników podobnego lokum.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

greg29

Ja mam od dwóch dni takiego Hovala tyle, że 24Kw. Na razie chodzi bez zarzutu ale to za wcześnie, żeby coś więcej powiedzieć. Na pewno jest cichutki. Mam do niego sterownik radiowy Euroster 2006 TX ale chyba wrócę do naściennego RS-OT Hovala, gdyż daje kompletną możliwość sterowania piecem. Zależy co kto lubi i czego oczekuje od sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

greg29

Ja mam od dwóch dni takiego Hovala tyle, że 24Kw. Na razie chodzi bez zarzutu ale to za wcześnie, żeby coś więcej powiedzieć. Na pewno jest cichutki. Mam do niego sterownik radiowy Euroster 2006 TX ale chyba wrócę do naściennego RS-OT Hovala, gdyż daje kompletną możliwość sterowania piecem. Zależy co kto lubi i czego oczekuje od sterownika.

Ja mam Honeywella sterowanie z nadajnikiem radiowym :wink:

Tez cicho chodzi......

A jak masz ze spalaniem?

Ja mam w domu utrzymywana temperature 12'C i spala jakies 20m3 na dobe.

Dom szkieletowy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak dobrali kotły trzeba zapytać sprzedawce. Ja przypuszczam, że V jest świadomie dobrany do budynku a W "bo zawsze dajemy 24kW" ale to jest moje zdanie.

 

Moje doświadczenie, aczkolwiek niewielkie, wskazuje, że bez różnicy czy V czy W - zawsze dają 24...

.... a u mnie potrzeba ok 17-18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

greg29

Ja mam od dwóch dni takiego Hovala tyle, że 24Kw. Na razie chodzi bez zarzutu ale to za wcześnie, żeby coś więcej powiedzieć. Na pewno jest cichutki. Mam do niego sterownik radiowy Euroster 2006 TX ale chyba wrócę do naściennego RS-OT Hovala, gdyż daje kompletną możliwość sterowania piecem. Zależy co kto lubi i czego oczekuje od sterownika.

Ja mam Honeywella sterowanie z nadajnikiem radiowym :wink:

Tez cicho chodzi......

A jak masz ze spalaniem?

Ja mam w domu utrzymywana temperature 12'C i spala jakies 20m3 na dobe.

Dom szkieletowy. :)

 

Ten kocioł wydaje mi się ciekawy a możesz napisać jak to wygląda finansowo ?

 

Ile kosztuje kocioł ile automatyka ale bez zbiornika na wodę.

 

Napisz też jaka ma modulacje mocy i z jaka mocą startuje.

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Proszę o pomoc w wyborze kotła. Domek 150m2, poddasze użytkowe, około 20m2 podłogówki. Na razie dwie osoby w rodzinie. Myślę o kotle Viessmann Vitodens 222w 19kW z wbudowanym warstwowym zasobnikiem cwu.

 

Moim zdaniem nie potrzebujesz kotła o tak dużej mocy. O.C.B. twojego domu będzie pewnie na poziomie 7,5-9kW. Przy V222W 19kW współczynnik NL=1, tyle samo co kotła o mocy 10-13kW ze zbiornikiem 120l, poza tym spalanie kotłów serii 200 i 300 nie jest najmniejsze w porównaniu do konkurencji.

 

Hans Kloss anoda magnezowa ma za zadanie ochronić zbiornik przed korozją. Kamień kotłowy wytrąca się w temperaturze około 60stC.

 

Witam,

no wlaśnie jakiej firmy polecilibyście kocioł dwufunkcyjny z wbudowanym warstwowym zasobnikiem.

Co sadzicie o Immergasie:

http://www.immergas.com.pl/menu_2/kk/zeus_victrix_superior_kw/charakterystyka.htm

 

Przejrzałem przed momentem TH/DTR tego kotła i wychodzi mu spalanie na c.o. = 0,1083333m^3/kWh; c.w.u. 0,1084615m^3/kWh więc jest raczej mało oszczędnym kondensatem.

 

Ale brednie z tymi danymi. Co to oznacza że jest mało oszczędnym kondensatem? Wiadomości prostujące:

Ten kocioł jest kotłem z wbudowanym zasobnikiem ale nie warstwowym tylko wężownicowym

Zasobniki warstwowe tak rozpowrzechnione w tzw. niemieckich kotłach to nabijanie ludzi w butelkę przy normach naszej wody. Oczywiście biorąc pod uwagę wydajność c.w.u, zużycie gazu i energii elektrycznej oraz koszty obsługi technicznej.

 

Jedyne kotły tego typu godne uwagi to Immergas i ACV.

Są to moje oczywiście prywatne opinie po zgłębieniu tematu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc_gość

Zasobniki warstwowe tak rozpowrzechnione w tzw. niemieckich kotłach to nabijanie ludzi w butelkę przy normach naszej wody.

Nie koniecznie, jak ktoś bierze pod uwagę zakup takiego kotła z zasobnikiem warstwowym i stację (zmiękczacz) uzdatniania wody to nie widzę problemu z "naszą" wodą. Ja w każdym razie wybrałem taką opcję i myślę, że nie zostałem nabity w butelkę.

 

I naszło mnie właśnie pytanie:

 

Czy taniej wychodzi w eksploatacji w taki zasobnik warstwowy czy też z wężownicą ?? Oczywiście nie rezygnując ze stacji uzdatniania (zmiękczania) wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasobniki warstwowe tak rozpowrzechnione w tzw. niemieckich kotłach to nabijanie ludzi w butelkę przy normach naszej wody.

Nie koniecznie, jak ktoś bierze pod uwagę zakup takiego kotła z zasobnikiem warstwowym i stację (zmiękczacz) uzdatniania wody to nie widzę problemu z "naszą" wodą. Ja w każdym razie wybrałem taką opcję i myślę, że nie zostałem nabity w butelkę.

 

I naszło mnie właśnie pytanie:

 

Czy taniej wychodzi w eksploatacji w taki zasobnik warstwowy czy też z wężownicą ?? Oczywiście nie rezygnując ze stacji uzdatniania (zmiękczania) wody.

 

Z opinii które udało mi się zebrać to wyższe koszty są w przyadku zasobnika warstwowego. Koszt energii elektrycznej pożeranej przez dodatkową pompe. Dochodzi jeszcze problem z cyrkulacją c.w.u i pracą kotła nad utrzymaniem warstwy.

Zmiękczacz oczywiście polepsza sytuacje ale tez kosztuje. Napewno jest potrzebny w regionach gdzie woda faktycznie jest zawapniona, zażelaziona itd. i są problemy z utrzymanien czystrości w łazience. Ale czy każdemu jest potrzebna stacja uzdatniająca?

 

JA osobiście pozostaje zwolennikiem zasobników wężownicowych lub warstwowych i to z stali INOX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

greg29

Ja mam od dwóch dni takiego Hovala tyle, że 24Kw. Na razie chodzi bez zarzutu ale to za wcześnie, żeby coś więcej powiedzieć. Na pewno jest cichutki. Mam do niego sterownik radiowy Euroster 2006 TX ale chyba wrócę do naściennego RS-OT Hovala, gdyż daje kompletną możliwość sterowania piecem. Zależy co kto lubi i czego oczekuje od sterownika.

Ja mam Honeywella sterowanie z nadajnikiem radiowym :wink:

Tez cicho chodzi......

A jak masz ze spalaniem?

Ja mam w domu utrzymywana temperature 12'C i spala jakies 20m3 na dobe.

Dom szkieletowy. :)

 

My od dwóch miesięcy użytkujemy Hovala i też utrzymywana temperatura to 12'C, dom z ceramiki, ocieplony, pierwszy sezon grzewczy i jak narazie dzienne spalanie wyszło nam 8m3 / dobę. Czasem wieczorem przepalaliśmy w kominku z płaszczem wodnym. Dom o kubaturze ok. 500m3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAPczyn

 

mam pytanie, buduję dom ok 180mkw użytkowej, ściana poro 30 + 15 styro, podłoga 15 styro, ogólnie docieplony, podłogówka w całym domu!!!, 3 osoby, co radzisz, mój instalator proponuje mi kocioł HOVAL-a jeszcze dokładnie nie wiem jaki ma przygotować ofertę i odradza kolektory (twierdzi że zwrot kosztów posiesionych na instalację ma się nijak do użytkowania, trzeba serwisować, klika m-cy w roku jest z nich pożytek itd.),

proszę cię o pomoc w doborze kotła:

- czy warto wchodzić w HOVAL-a

- jaką moc

- czy robić zbiornik i ile litrów

- chcę podłogówkę w całym domu bez dodatkowych grzejników czy jest to in plus przy piecu kondensacyjnym

 

z góry wielkie dzięki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do wyboru kotły gazowe kondensacyjne, jeden z nich to już wymieniany VC ecoTEC plus186/3-5+zas.VIH R 150 firmy Vaillant , a także Junkersy Cerapur Smart ZWB 28-3C (moc 7,3 - 21-8 ) Cerasmart Modul ZSB 22/12S-2MA i Cerapur Comfort ZSBR 28-3A (7,1 - 27). Przyznam, że z opisu na stronach trudno mi się zorientować, który będzie bardziej odpowiedni do mojego domu (to zreszta zupełnie "nie moja dzialka"). Proszę o poradę, nie chcę kupic jakiegoś badziewia i potem żałować.

 

Dom ma kubaturę 892m3, powierzchnia 240m2, z czego 160m2 to mieszkalny parter, 80m2 - podpiwniczenie z garażem, kotłownią, pomieszczeniem gospodarczym, też ogrzewane (ale raczej słabiej). W części mieszkalnej będzie około 110m2 podłogówki, pozostała powierzchnia to zwykłe grzejniki. Ściany sa wykonane z gazobetonu 24cm, + 14cm styropianu, strop: 20cm wełny mineralnej. Pod podlogą 10,5cm styropianu również. Okna zwykłe, 1,1k. No i kominek z DGP

Btw, jakie jest orientacyjne zapotrzebowanie cieplne takiego budynku? :-? Może jest jakiś bardziej sensowny model kotła do takiego domu? (3 mieszkańców, którzy raczej lubią kąpiele.. :wink: ).

Może ktoś mi doradzić, pls ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy warto wchodzić w HOVAL-a

- jaką moc

- czy robić zbiornik i ile litrów

- chcę podłogówkę w całym domu bez dodatkowych grzejników czy jest to in plus przy piecu kondensacyjnym

 

z góry wielkie dzięki

pozdrawiam

 

Niewykluczone, że Hoval robi całkiem dobre kotły.

Myślę, że dom ma obciążenie cieplne w granicach 9kW więc kocioł powinien mieć moc maksymalną niewiele większą.

Przy 3 osobach i kotle o mocy 10-13kW, zbiornik o pojemności 120l powinien wystarczyć (zalecam montaż automatycznego mieszalnika na wyjściu ze zbiornika).

Zdecydowanie in plus. W niektórych pomieszczeniach może się zdarzyć, że sama podłogówka to za mało. łazience można dać grzejnik zasilany tą samą temperaturą co podłogówka, a w innych pomieszczeniach np. ścienne ogrzewanie.

 

sure Myślę, że dom może mieć potrzebować ok. 18kW. Z tych kotłów, które wymieniłeś to skłaniałbym się ku Junkersowi, a z poza tej dwójki to Paradigma Modula II 4-20kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sure Myślę, że dom może mieć potrzebować ok. 18kW. Z tych kotłów, które wymieniłeś to skłaniałbym się ku Junkersowi, a z poza tej dwójki to Paradigma Modula II 4-20kW.

 

Czyli Vaillant niezbyt dobry? A ze względu na jakie cechy wybrałbyś Junkersa, w czym ma przewagę? Wyczytałam w tym wątku, że w Niemczech ma niezbyt dobre opinie. Tej Paradigmy zupełnie nie znam, czy to sprawdzona firma?

Btw, może warto przemyśleć też jakieś kotły z wyższej półki cenowej? :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Vaillant niezbyt dobry? A ze względu na jakie cechy wybrałbyś Junkersa, w czym ma przewagę? Wyczytałam w tym wątku, że w Niemczech ma niezbyt dobre opinie. Tej Paradigmy zupełnie nie znam, czy to sprawdzona firma?

Btw, może warto przemyśleć też jakieś kotły z wyższej półki cenowej? :-?

 

Wydaje mi się, że Junkers jest sprawniejszy. Problemem V. i J. jest ich zakres modulacji zaczynający się od ~7kW.

Nie dziwię się, że nie znasz Paradigmy. Nie wydają pieniędzy na reklamę. Twierdzą, że ich produkty same się bronią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak śledzę tą rozmowę i powiem szczerze że ja bym nie wybrał żadnego z tych kotłów. Według mnie najlepszy jest Buderus. Mam takiego i śmiga jak torpeda :D , a wody użytkowej jest tyle że nie mam co z nią robić, a posiadam zasobnik 120 litrów na 4 osoby :D Jeżeli masz coś kupić to wybierz dobrą i sprawdzoną firmę. Ważny jest też serwis zebyś nie czekał w kolejce na niego po 2 miesiące, bo jak wiadomo piecyk trzeba czyścić i przeglądać raz w roku :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma firmą, na pewno to ważne, ale ja pytam w kwestii konkretnych kotłów do konkretnego domu. Jeśli polecasz Buderusa, to ciekawa jestem, jaki kocioł bylby odpowiedni do opisanego przeze mnie budynku i ze względu na jakie parametry? (Wolf - analogicznie). Chodzi mi o to, co lepszego jest w Buderusie i Wolfie, czego nie ma Junkers, czy Vailant (bo serwis to akurat może być w Krakowie zupełnie różny, niż w Gdańsku, to zależy od serwisantów)...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...