Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Do ogrzania ok 200m2, prawie na całości ogrzewanie podłogowe (grzejniki jedynie w łazienkach i pomieszczeniu gosp) , Ocieplenie : wełna na poddaszu 25cm, styro 15 w podłodze i 20 na ścianach). Straty ciepła wg projektu wynoszą 13,7kW. Kominek z dgp. Gaz do ogrzania budynku, gotowania i cwu ( 3-4 osoby, dwie łazienki, malutka wanna i prysznic bez hydromasaży i innych bajerów). Gaz płynny przez 3 lata, następnie przewidywany ziemny.

Na razie dostałam dwie propozycje kotłów kondensacyjnych, ale dopiero zaczynam poszukiwania : 1. Viessmann Vitodens 100, moc 10,5-24kW, zamknięta komora spalania , czujnik tempdo podgrzewacza cwu, krzyżaka montażowy z aramturą, termostat pokojowy Vitotrol Pt-10.

2. WOLF CGW 20/120 z zestawem przyłaczeniowym i systemem z zaworem trójdrogowym. Pewnie powiecie że super tylko cena ja dla mnie ie do przełknięcia.

Ogromna prośba o poradę, jaki kocioł wy proponujecie i na co zwrócić uwagę przy zakupie ( termostaty? czujniki ? mieszacze? zawory? ).

Wystarczy ci coś co ma modulację w zakresie 0-14kW. Wszystko co ma więcej ni 14kW to nie dla ciebie bo dom masz w miarę dobrze ocieplony. Oczywiście porada dotyczy jednofunkcyjnego.

 

Np. Junkers CERAPUR SMART ZSB 14-3C

 

 

dzięki za poradę. Zgodzę się że do ogrzania to 14kW mi wystarczy, ale czy na pewno do cwu ? Może bezpieczniej wybrac coś koło 18kW ? Instalator się strasznie skrzywił jak mu wspomniałam o Junkersie, mówi że bardziej awaryjnego kotła nie widział . Prawda czy on pechowy człowiek ? No i jeszcze mam pytanie odnośnie grzejników, są tylko drabinki do suszenia ręczników - mogą być letnie i grzejniki w pom. gosp i kotłowni które mają nie wpuścić mrozu do domu (a więc zachowac powiedzmy 5) . W związku z tym czy nie warto je przewymiarować i wpuszczać niską temp jak w podlogówkę zamiast dodatkowego układu temp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Do ogrzania ok 200m2, prawie na całości ogrzewanie podłogowe (grzejniki jedynie w łazienkach i pomieszczeniu gosp) , Ocieplenie : wełna na poddaszu 25cm, styro 15 w podłodze i 20 na ścianach). Straty ciepła wg projektu wynoszą 13,7kW. Kominek z dgp. Gaz do ogrzania budynku, gotowania i cwu ( 3-4 osoby, dwie łazienki, malutka wanna i prysznic bez hydromasaży i innych bajerów). Gaz płynny przez 3 lata, następnie przewidywany ziemny.

Na razie dostałam dwie propozycje kotłów kondensacyjnych, ale dopiero zaczynam poszukiwania : 1. Viessmann Vitodens 100, moc 10,5-24kW, zamknięta komora spalania , czujnik tempdo podgrzewacza cwu, krzyżaka montażowy z aramturą, termostat pokojowy Vitotrol Pt-10.

2. WOLF CGW 20/120 z zestawem przyłaczeniowym i systemem z zaworem trójdrogowym. Pewnie powiecie że super tylko cena ja dla mnie ie do przełknięcia.

Ogromna prośba o poradę, jaki kocioł wy proponujecie i na co zwrócić uwagę przy zakupie ( termostaty? czujniki ? mieszacze? zawory? ).

Wystarczy ci coś co ma modulację w zakresie 0-14kW. Wszystko co ma więcej ni 14kW to nie dla ciebie bo dom masz w miarę dobrze ocieplony. Oczywiście porada dotyczy jednofunkcyjnego.

 

Np. Junkers CERAPUR SMART ZSB 14-3C

 

 

dzięki za poradę. Zgodzę się że do ogrzania to 14kW mi wystarczy, ale czy na pewno do cwu ? Może bezpieczniej wybrac coś koło 18kW ?

 

Było na forum o czasie podgrzania wody piecem 14kW i 24kW. Oczywiście różnica była, ale zawsze kończyło się na pytaniu: w jakim czasie będziesz potrzebował tych 100-200-300 litrów wody podgrzanej do temperatury X. Jak będziesz potrafił sobie odpowiedzieć na to pytanie to i piec dobierzesz właściwy.

 

Instalator się strasznie skrzywił jak mu wspomniałam o Junkersie, mówi że bardziej awaryjnego kotła nie widział . Prawda czy on pechowy człowiek ?

 

Nie mam pojęcia, czy są bardziej awaryjne niż inne. Ja nie mam Junkersa i o nim nic się nie nasłuchałem, ale nasłuchałem się o kotłach na V i DD. Czy to prawda? Myślę, że nie i awaryjność we wszystkich jest na zbliżonym procencie.

 

No i jeszcze mam pytanie odnośnie grzejników, są tylko drabinki do suszenia ręczników - mogą być letnie i grzejniki w pom. gosp i kotłowni które mają nie wpuścić mrozu do domu (a więc zachowac powiedzmy 5) . W związku z tym czy nie warto je przewymiarować i wpuszczać niską temp jak w podlogówkę zamiast dodatkowego układu temp?

No tak też się robi. Masz bilans cieplny danego pomieszczenia. Wiesz jakie będziesz miał temperatury zasilania. Dobierasz grzejniki do tych temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki

jeszcze jedno pytanie : co z bezwładnością podłogówki, wiele osób przewymiarowuje piece z tego właśnie względu ?

Nie, wiele osób przewymiarowuje kotły, bo się słuchają "ynstalatorów" lub sprzedawców, zamiast tego ile tak naprawdę ciepła będą potrzebowali. Na samą podłogówkę to ci piec zazwyczaj z maks. 8-10kW starczy, a i tak mało kiedy osiągać będzie taką moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o piecach firmy WOLF? Moze ktoś ma piec kondensacyjny tej firmy? Bardzo proszę o opinie

 

Tu coś było o tym:

 

http://forum.muratordom.pl/wolf-kondensat-cgs24-200,t153805.htm?highlight=wolf

 

http://forum.muratordom.pl/kotly-wolf,t88992.htm?highlight=wolf

 

 

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi doradzic jaki mam zamontowac piec gazowy w domu o pow. 175m2 użytkowej, parter z poddaszem, dwie łazienki jedna na dole za sciana pieca, druga na gorze.4 osoby w domu.

Przeczytałeś chociaż 3 ostatnie strony wątku? Jak nie to: kocioł 555kW z jak najlepszym serwisem w twojej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylemat mam jak większość. Za miesiąc muszę kupić piec.

Do tej pory stawiałem na De Dietricha Elidens 24kW z zasobnikiem 130L.

 

Ale nasłuchałem się, że z serwisem nie jest za różowo, tz mało punktów, w Gdańsku tylko jeden.

 

Zacząłem czytać i polecany jest Vaillant EcoCompact VSC lub któryś z Wolfa.

 

Chciałbym aby kocioł miał już zasobnik (stad ten Elidens), ale chyba za drogi jest ostatecznie) oraz jak najlepszą modulację (minimalne kW na jakich potrafi pracować).

Nie stać mnie na Veissaman 300, więc szukam informacji.

 

Może ktoś mnie nieco oświeci lub poleci któryś z Wolfa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i boli mnie już głowa od nadmiaru informacji a z szumu ciężko coś wyłowić.

 

Mój instalator/hydraulik, który montował cała instalację i podłogówkę mów że potrzebuję kotła 24kW ale czytam opinnie i zaczynam się zastanwaić.

Hydraulik mówi że mam dużo podłogówki - dół (poza garażem, kotłownią i pokojem 14m2) czyli zostaje salon, kuchnia (bez spiżarki), łazienka, przedpokój, wiatrołap.

Góra hol oraz łazienka duża (reszta grzejniki).

Dach ocieplony supermatą isovera, więc mam nadzieję że nie będzie mi ciwpło znikało. Ściany ytong 36.6 + 8cm styropianu.

 

Zastanawiam się nad dwufunkcyjnym De Dietrichem Elidens 1300 24kW, ale nie wiem ile jeszcze będę potrzebował do niego podokupywać osprzętu (czekam ciągle na wycenę), więc nie znam realnego kosztu całości.

 

Generalnie stawiam na "lodówę" w dobrej cenie i z niską modulacją.

 

Dzięki za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tu często porady nt tego, że forumowicze mają przwymiarowaną moc kotła.

 

Jak to się ma do tego, np. "Budujemy Dom" nr 4/2008 artykuł "Kotły kondensacyjne", "Kocił kondensacyjny to jedyny kocioł, który ma tym lepszą sprawność z im mniejszą mocą pracuje. Dlatego warto aby kocioł był przewymiarowany: większy koszt zakupu zwróci się podczas jego eksploatacji"

 

albo:

 

"Kocioł jednofunkcyjny nie powinien mieć mocy mniejszej niż 24KW" - tenże numer magazynu budujących i wykonawców

 

Kto mówi prawdę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że pytanie powinno brzmieć raczej "Jakiej mocy kocioł kondensacyjny?".

 

Załóżmy dom o powierzchni 256m^2, kubatury 746m^3 (ściana zew. pustak MAX220 + styr.12cm, dach 14cm wełny, reku, II stefa Polski) - zapotrzebowanie na moc wynosi 11,1kW (bez reku 14,1kW).

 

1. Montując duży kocioł kondensacyjny o mocy np. 7,3-21,8kW sprawiamy, że dolna moc kotła pokrywa się z zapotrzebowaniem budynku przy temp.zew. -6stC (7,2kW). Przy wyższych temp. kocioł często taktuje ponieważ nie może zejść niżej z mocą, a każde uruchomienie zaczyna z mocą maksymalną by po pewnym czasie dostosować moc do potrzeb.

 

2. Montujemy kocioł kondensacyjny małej mocy np. 2,9-11,6kW sprawiamy, że dolna moc kotła pokrywa się z zapotrzebowaniem budynku przy temp.zew. 10stC (2,9kW). Kocioł trochę inny, każde uruchomienie zaczyna z mocą minimalną by po pewnym czasie dostosować moc do aktualnych potrzeb. Układ kominowy możemy zastosować krótki, wyrzut za ścianę - moc kotła poniżej 21kW.

 

3. Montujemy kocioł z zamkniętą komorą spalania, moc np. 10-24kW różnica sprawności tego kotła a kondensacyjnego, przy temp wody 70-75stC wynosi 15,2%. Przy -15stC zapotrzebowanie domu wynosi 10,1kW.

 

Cytat z pierwszej strony wątku, który myślę, że może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam mały klopot w wyborze pieca

hydraulik zaproponował mi Brotje ECOTERM KOMPAKT WBS 22 ewentualnie JUNKERS ZSB 22

oba są nienieckie

dostęp do servisu jest przy jednym i drugim

 

proszę o pomoc w wyborze ..

Nie wiem jak z jakością, funkcjonalnością

 

krótkie info na temat domu

pow całk 179 m2, uzytk 120 m2, ogrzewanie podlogowe w łazienkach, mat gazobeton H+H 22cm plus steropian 14 cm, dachówka betonowa ocieplona wata 20 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z innej beczki :

 

Już kilku instalatorów UPIERA SIĘ, że to oni będą kupować WSZYSTKIE materiały.

W tym oczywiście to co najdroższe : kocioł. :wink:

 

Rzecz jasna, że zaproponowane przez nich modele są o wiele droższe niż ceny katalogowe lub na internecie !

Nie wiem, myśleli, że tego nie sprawdzę ?

 

Więc tłumaczę, że jestem w stanie kupić ten sam kocioł np. o 1000 - 1.500 zł taniej i to bez żadnego problemu.

I to z 22 % VAT-em ! Mogę go jeszcze potem sobie odliczyć chyba....

No to oczywiście krzywienie się, marudzenie i tłumaczenie, że w takim razie on nie da gwarancji itd. itp. ...

 

Co robić ?

Odpuścić sobie takich "delikwentów" czy upierać się przy swoim aż ustapi ?

 

W przeciwnym razie instalator zarobiłby na mnie dwa razy : na robociźnie i..... na materiale ( a dodaje sobie niemałą marżę :evil: ).

 

Co radzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...