Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

Przeczytałem wątek ale mam trochę mętlik. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaki piec mam kupić?

 

Dom 125 m2 parterowy zamieszkały na razie przez 2 osoby

Ściana pustak max grubość 25 cm ocieplony styropianem 15 cm, strop

ocieplony wełną 16 cm, posadzka styropian 10 cm

 

1. Ile kW powinien miec mój piec?

 

2. Jaki piec powinienem kupić jednofunkcyjny z zasobnikiem czy

kondensacyjny z zasobnikiem?

 

Myślałem o Junkersach kondensacie Cerapur Smart 14-3 albo o jednofunkcyjnym Ceraclass 14-2

 

Wydaje mi się, że obciążenie cieplne budynku może być w granicach 7kW.

W takim przypadku polecam Modula II 2-10 oraz zbiornik 120l.

 

Pozwolę sobie i ja zadać pytanie na temat "jaki kocioł do mojego domu".

 

Potrzebny będzie do co i cwu.

Połowa bliźniaka o pow. ok. 155 m2, wysokość parteru 3 m, piętra 2,7 m, ściana z cegły porotherm ocieplona styropianem 15 cm, dość dużo dużych okien. Mam rury do cyrkulacji, modułowy komin Schiedel, mało podłogówki (ok. 8 m2 w kuchni), reszta to zwykłe grzejniki na ścianach.

Planuję dogrzewać chatę kominkiem i rozważam instalację kolektorów słonecznych.

 

Zakładam w takiej sytuacji, że nie ma sensu kondensat i potrzebuję 1-funkcyjny kocioł z zasobnikiem dla 4 osób.

 

Jakiego kotła poszukiwać?

 

Rangifer

 

Spodziewałbym się strat na poziomie 8kW, więc również Modula II 2-10 ze zbiornikiem 190 litrów oraz kolektor próżniowo rurowy CPC o powierzchni czynnej 4m^2 (pow. brutto 4,4m^2)

 

Ja tez prosze o pomoc w doborze mocy kotla, instalator koniecznie chce zainstalowac kociol o mocy 24 kw konkretnie vaillanta z zasobnikiem 120 l ale ja uwazam ze to za duza moc.

 

Mamy dom o powierzchni 190 m2, kubatura okolo 500 m3, 70 m 2 podlogowki reszta to grzejniki tradycyjne radsona.

Zbudowany z porothermu k25 ocieplony 12 styropian.

Dom jest na 3 poziomach, mamy tez dosc spore okna okolo 90 m2 przeszklen

 

Czy wystarczy 18 kw? nie mamy rekuperacji

pozdrawiam

 

Moim zdaniem zapotrzebowanie wyniesie około 10-11kW więc prawdopodobnie wystarczy kocioł j.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam,

szukam dobrego rozwiązania (kondensacja pod gaz miejski) dla takich parametrów:

- dom 260m2, dobrze ocieplony

- rodzina 2+3

- 2 łazienki+łazienka przy sypilani

- na dole i na górze podłogówka (osobne sterowanie)

- w łazienkach i pom. gosp. grzejniki (w łazienkach na dosuszanie, bo jest oczywiście podłogówka)

- wyprowadzenie do solara (ale na razie go nie zainstaluję)

 

Najbardziej interesuje mnie:

- moc kotła

- pojemność zasobnika (najchętniej od razu dwuwężownicowy, z uwagi na możliwość zainstalowania solarów)

- oczywiście propozycje konkretnych rozwiązań, najlepiej takie z Waszej praktyki

 

Dzięki!

 

Przy " dobrze ocieplonym " przyjmuje się ok. 60 W / m2 zapotrzebowania na ciepło. ( dla 260 m2 ok. 15,6 kW )

U mnie ( projekt sopran 4 ) podłogówka na 134 m2 , ocieplenie 30 cm porothermu + 12 cm styro, dach - skos 25 cm wełny isovera , dach- sufit 20 +25 isovera, kocioł jednofunkcyjny Junkers smart 14 KW, zasobmik 300l - 2 wężownice Galmet.

Zapotrzebowanie na moc cieplną do CO o mnie ok. 11 KW.( jeszcze went. grawitacyjna )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do znawców tematu, może RAPczyn mi podpowie. Mam zasobnik Vaillanta VIH CR 120 i chciałbym w nim zainstalować grzałkę elektryczną. Od góry jest zaślepka, po odkręceniu jej, jest jakaś anoda i czy ewentualnie zamiast niej można wkręcić grzałkę elelktryczną?

 

Przejrzałem na szybko dokumentację i nie widzę tam możliwości wkręcenia grzałki elektrycznej. Anoda musi być, chroni ona zbiornik. Po co chcesz podgrzewać wodę prądem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, tak też myślałem,że nie ma możliwości zamontowania tam grzałki, ale chyba anodę umieszcze w zbiorniku w inny sposób, a grzałkę umieszczę w tym gnieździe od góry. Co prawda nie nagrzeje całej wody w zbiorniku bo będzie umieszczona od góry i pewnie nagrzeje tylko górną wartswę wody,ale dobre i to.

A dlatego chcę grzać wode prądem, bo mam ten zbiornik w domku letniskowym odziedziczony w "spadku" i szkoda go wyrzucać,a zimą grzeje wodę i domek piecem węglowym, latem szkoda go odpalać,a ciepła woda się przyda. Nie wiem tylko czy grzałka 1200 Wat wystarczy do takiego zbiornika, większych grzałek nie ma o średnicy 1/2 cala.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wymienniki sa drozsze, ale podgrzewaja dodatkowo wode, bo maja grzalke.

Stad moje pytanie czy jest to konieczne czy wystarczy zasobnik, ktory tylko te wode przechowuje.

 

Zaniennie stosuje się nazewnictwo tego " czegoś " co ma podgrzać wode i ją przechowywać do użycia przy małej stracie ciepła .

Wymienniki jak i zasobniki mogą byc z grzałka elektr jak i bez , mogą byc z anodą magnezową jak i bez , moga byc z jedną jak i dwoma wężownicami , mogą być z wężownicą ale również z " płaszczem"

 

Na str www: BIAWAR

http://www.biawar.com.pl/index.php/ogrzewacze-wody/zasobniki-c.w.u.-i-wymienniki-pionowe/menu-id-137.html

Galmet

http://www.galmet.ekologika.com.pl/prod5.html

 

allegro , nokaut , ceneo i firm zajmujacych sie ogrzewaniem jest wszystko , tylko trzeba poszukac a nie pytać się tylko " fahowca" , który sam może wiedzieć mniej od ciebie i opowiada " bajki " .

 

Warto wiedzieć " za co sie w końcu " płaci " fachofcowi " 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się dołączę.

Fakty są takie:

- Dom nowobudowany, dość duży, 220m2 PU, ale z tego 21m2 to nieogrzewany i odizolowany garaż. Materiał to U220, do tego 15cm styropian.

- W domu trzy łazienki, instalacja średnio rozległa, oczywiście planuję recyrkulację.

- Nie będzie żadnych solarów ani kominków z płaszczem, normalny kominek z prostą DGP owszem, ale raczej jako dodatek a nie jako liczące się źródło ciepła.

- instalacja grzewcza to będą w 100% klasyczne grzejniki, jako opcja jest rozpatrywane danie niewielkiej podłogówki na sam hol i wiatrołap (16m2 w sumie), choć tu zastanawiam się nad ekonomicznym sensem tego.

- do dyspozycji spora kotłownia, pełne szaleństwo z dostępnościa kanałów wentylacyjnych, spalinowych itp, cieszyłbym się jednak, gdyby całość instalacji (piec, zasobnik, rury, pompy itp.) udało się wsadzić w narożnik o wymiarach 70x90cm, ewentualnie jest jeszcze do dyspozycji kawałek ściany obok na jakieś płaskie rzeczy (zawory, pompa itp.).

 

Póki co wiem tyle, że będzie to kocioł jednofunkcyjny z zamkniętą komorą, do tego zasobnik rzędu 100l lub mniejszy. Moc kalkulowałem na jakieś 16-18kW. Czy kondensat - chyba nie, choć tu jestem otwarty na argumentację.

 

Ciekaw jestem Waszych uwag i propozycji. Celowo nie pisze o własnych typach, bo po pierwsze mam je jeszcze mocno niesprecyzowane, po drugie ciekaw jestem innych zdań.

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się dołączę.

Fakty są takie:

- Dom nowobudowany, dość duży, 220m2 PU, ale z tego 21m2 to nieogrzewany i odizolowany garaż. Materiał to U220, do tego 15cm styropian.

 

Ciekaw jestem Waszych uwag i propozycji. Celowo nie pisze o własnych typach, bo po pierwsze mam je jeszcze mocno niesprecyzowane, po drugie ciekaw jestem innych zdań.

 

J.

 

Ile będzie ocieplenia w dachu i podłodze? Wentylacja naturalna czy reku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile będzie ocieplenia w dachu i podłodze? Wentylacja naturalna czy reku?

 

Wentylacja naturalna, rekuperacji póki co nie planuję, choć zostawiam taką możliwość na przyszłość. W podłodze 10cm styropianu, w dachu (dużym, 300m2): 18cm wełny między krokwiami i do tego jeszcze 3cm styropianu w konstrukcji GK.

 

A i jeszcze przy okazji: mam własnie w ręku reklamówkę pieca Saunier Duval, typ ISOTWIN F25 H-Mod. Z reklamówki wynika, że piec jest cudowny i wspaniały, wiadomo. Mnie zastanawia jednak coś innego. Piec ten jest dwufunkcyjny, jednak ma wbudowany zasobnik (wg reklamówki zastępujący 150l z piecem 1F) i ma możliwość zrobienia recyrkulacji. Teoretycznie mi się to podoba, małe gabaryty, zasobnik obsugujący "małe" potrzeby, a na duże piec zawsze może się przełączyć na tryb grzania przepływowego, więc nie ma czegoś takiego, jak "ciepła woda się skończyła", do tego recyrkulacja - czy są w tym rozwiązaniu jakieś wady w porównaniu z piecem 1F + zasobnik, których nie widzę?

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile będzie ocieplenia w dachu i podłodze? Wentylacja naturalna czy reku?

 

Wentylacja naturalna, rekuperacji póki co nie planuję, choć zostawiam taką możliwość na przyszłość. W podłodze 10cm styropianu, w dachu (dużym, 300m2): 18cm wełny między krokwiami i do tego jeszcze 3cm styropianu w konstrukcji GK.

 

A i jeszcze przy okazji: mam własnie w ręku reklamówkę pieca Saunier Duval, typ ISOTWIN F25 H-Mod. Z reklamówki wynika, że piec jest cudowny i wspaniały, wiadomo. Mnie zastanawia jednak coś innego. Piec ten jest dwufunkcyjny, jednak ma wbudowany zasobnik (wg reklamówki zastępujący 150l z piecem 1F) i ma możliwość zrobienia recyrkulacji. Teoretycznie mi się to podoba, małe gabaryty, zasobnik obsugujący "małe" potrzeby, a na duże piec zawsze może się przełączyć na tryb grzania przepływowego, więc nie ma czegoś takiego, jak "ciepła woda się skończyła", do tego recyrkulacja - czy są w tym rozwiązaniu jakieś wady w porównaniu z piecem 1F + zasobnik, których nie widzę?

 

J.

 

taki dom ma prawdopodobnie zapotrzebowanie na moc w granicach 20W/m^2 co da kocioł około 10-11kW, przy wentylacji z odzyskiem ciepła będzie około 17W/m^3. Największą wadą F25 jest jego sprawność niższa o 19% od najlepszych kotłów kondensacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki dom ma prawdopodobnie zapotrzebowanie na moc w granicach 20W/m^2 co da kocioł około 10-11kW, przy wentylacji z odzyskiem ciepła będzie około 17W/m^3. Największą wadą F25 jest jego sprawność niższa o 19% od najlepszych kotłów kondensacyjnych.

 

OK, dzięki.

A co do wady F25 - zdaje się, że to samo można napisac porównując dowolny kocioł tradycyjny z kondensacyjnym, popraw mnie jeśli się mylę.

A jak ten piec wypada w porównaniu z piecem jednofunkcyjnym z zasobnikiem? Będzie lepszy, gorszy? Dlaczego?

A co do kondensacyjnego - jesli nie planuję u siebie podłogówki (bądź najwyżej w bardzo niewielkim zakresie, poniżej 10% powierzchni ogrzewanej), kocioł kondensacyjny będzie miał u mnie ekonomiczny sens?

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki.

A co do wady F25 - zdaje się, że to samo można napisac porównując dowolny kocioł tradycyjny z kondensacyjnym, popraw mnie jeśli się mylę.

A jak ten piec wypada w porównaniu z piecem jednofunkcyjnym z zasobnikiem? Będzie lepszy, gorszy? Dlaczego?

A co do kondensacyjnego - jesli nie planuję u siebie podłogówki (bądź najwyżej w bardzo niewielkim zakresie, poniżej 10% powierzchni ogrzewanej), kocioł kondensacyjny będzie miał u mnie ekonomiczny sens?

 

J.

 

Zgadza się.

Kocioł ze zbiornikiem c.w.u. będzie miał większy wydatek wody niż kocioł 2-f, energetycznie również będzie oszczędniejszy.

To, że nie będzie ogrzewania podłogowego to nie wyklucza automatycznie kotła kondensacyjnego jako rozwiązania mniej odpowiedniego. Gdy dobieramy grzejniki na temperatury np. 70/55 to według krzywej grzewczej w automatyce pogodowej tą temperaturę będziemy mieli tylko przy np. -20stC na zewnątrz, gdzie np. przy +15stC parametry instalacji będą np. 25/20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł ze zbiornikiem c.w.u. będzie miał większy wydatek wody niż kocioł 2-f, energetycznie również będzie oszczędniejszy.

 

Tutaj nie całkiem o to pytam. Chodzi mi o porównanie:

- kotła 1F z zasobnikiem i recyrkulacją

- i kotła 2F z zasobnikiem i recyrkulacją (np. tego konkretnego SD F25)

Z ulotek reklamowych wynika, że są to rozwiązania równoważne, a kocioł 2F ma te zalety, że daje ciepłą wodę również po wyczerpaniu zasobnika i jest mniejszy. A jak to wygląda z realnego punktu widzenia?

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom z uzytkowym poddaszem o powierzchni 175m2, 2 lazienki, na razie beda mieszkaly w nim 2 osoby, przewidywany kociol to Immergas Victrix Zeus 26 1 l z wbudowanym zasobnikiem o pojemnosci 45l.

I tu moje pytanie, czy taki kociol wystarczy czy wymienic go na inny ?

 

przecież odpowiedź już była , wystarczy w zupełności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł ze zbiornikiem c.w.u. będzie miał większy wydatek wody niż kocioł 2-f, energetycznie również będzie oszczędniejszy.

 

Tutaj nie całkiem o to pytam. Chodzi mi o porównanie:

- kotła 1F z zasobnikiem i recyrkulacją

- i kotła 2F z zasobnikiem i recyrkulacją (np. tego konkretnego SD F25)

Z ulotek reklamowych wynika, że są to rozwiązania równoważne, a kocioł 2F ma te zalety, że daje ciepłą wodę również po wyczerpaniu zasobnika i jest mniejszy. A jak to wygląda z realnego punktu widzenia?

 

J.

 

Kocioł kondensacyjny 10-13kW ze zbiornikiem 155l ma wydajność 10 minutową 189l, temp. 50stC

F25 będzie miał 180l, temp. 40stC

 

Kocioł 1-f gdy pobieramy wodę ze zbiornika i temperatura spadnie poniżej np. 5stK od zadanej też zaczyna pracować na potrzeby c.w.u.

 

eda84 moim zdaniem, prawdopodobnie jest za duży. Mały kocioł kondensacyjny moc maks. ok. 10kW i zbiornik 120l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...