Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

W 2008 roku we wrześniu przeprowadziłem modernizacje kotłowni gazowej w 15 letnim domu.Dom 1100m3 -400m2 powierzchni wraz z garażem.Wymieniłem piec atmosferyczny Vk48kw ,oraz podgrzewacz 160litrow marki Vailant na piec dwufunkcyjny marki ACVPrestige Excelent24kw.W roku 1992 nikt nie zawracał sobie głowy jakimś OZC ,tylko instalator stwierdził ,że żeby było ciepło piec ma mieć 48kw!!!mocy.Taki został zainstalowany,i jak się okazało to był ogromny błąd.Piec pracował nieekonomicznie, taktował i co za tym idzie zużywał dużo gazu.I tu bardzo pomogło mi czytanie forum ,a w doborze mocy pieca posty Pana RAPCZYNA.

Chociaż nie wybrałem PARADIGMY /cena/z wyboru pieca jestem zadowolony.Zasadą jest, aby nie przewymiarować mocy pieca ,oraz niska dolna modulacja.Po roku użytkowania moje zużycie gazu na ogrzewanie ,oraz CWU spadło i to bardzo. W domu komfort mieszkania się poprawił -tj stała temperatura dzień i noc ok 20,5stC, nie słychać strzelających grzejników.Bałem sie tak małej mocy pieca do mojego domu, przy modernizacji w 2008 roku.Instalator proponował ACV heatmaster 32kw, ale zaryzykowałem i zostałem przy 24kw.W zimie/styczeń 2009/przy -20stC piec pracował średnio z mocą 16 kw i miał jeszcze zapas mocy,gdy było cieplej pięknie modulował

Zużycie gazu na ogrzewanie i cwu roczne; 3 osoby bez kominka i reku.

ROK 2005/2006 5369m3

ROK 2006/2007 4322m3

ROK 2007/2008 4463m3

ROK 2008/2009 3012m3 po wymianie na kondensat.

Jeszcze raz dziękuje Wszystkim doradcą .Pozdrawiam

 

Ciesze się, że jesteś zadowolony :)

 

Witam,

Jestem własnie przed wymianą starego kotła gazowego (DOM GAZ 20 KW). Zwracam się z prośba do doświadczonych forumowiczów o pomoc w wyborze nowego kotła.

Kilka słów o domu:

Dom 30 letni podpiwniczony, rozbudoany o 1 pietro.

piwnica -100m2 brak ogrzewania

parter - 90m2 - stara instalacja + nowe grzejniki

piętro - 100m2 - nowa instalacja + nowe grzejniki

Domownicy 4 os dorosłe + 2 dzieci.

 

Jaki rodzaj pieca wybrać (interesuje mnie raczej piec z zasobmnikiem na wodę 150l).

Kotłownia jest duża wiec nie ma ograniczenia na wielkość kotła.

Przy teraźniejszym piecu rachunki wychodziły ok 1000 zł / mc .

I jeszcze jedna sprawa chciałbym zamknać się w 10 tys zł.

Pozdrawiam i dziękuję za każdą poradę.

wazik

 

mariankossy - jeśli chodzi o ściany to parter sciana z cegły 40cm+ 10cm steropian, piętro gazobeton 500 + 10cm steropian.

Dach będę dopiero ocieplał , strop(K/G) ocieplony 20 cm wełny.

 

Na oko wychodzi jakiś 10kW zapotrzebowania na ciepło. Jeśli chodzi o kotłownie w tej cenie to prawdopodobnie ZSB 14-3 plus zbiornik ST 160 spełni twoje wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi.

A czym w takim razie rozni sie taki cerapur smart od cerapur modul oprocz tego, ze jedno wisi, jedno stoi i ma zasobnik... czy sa jakies roznice dotyczace standardowego wyposazenia? No i tak okiem laika rozumiem, ze ten cerapur modul ze 100l zasobnikiem warstowoym w przyblizeniu odpowiada smartowi z zasobnikiem 150l ?

 

ceną 2300 zł różnicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rapczyn... pomożesz?

 

Niedawno kupiłem dom

- o pow. 180 m2,

- 9 osób będzie w nim mieszkało,taki mały akademik,

- dach to stropodach

- ściany są grubości 60cm,

- 3 łazienki (2 z prysznicem),

- 2 kuchnie (na razie jest 1, ale 2 zamierzam przerobić z garażu) ...

- 8 grzejników żeliwnych

- 8 grzejników nowych (Castorama)

 

Napisałem wszystko co wiem...

 

Mój tata (jest budowlańcem, nie instalatorem) wymyślił, że założymy piec 2-funkcyjny, będzie taniej, ale po przeczytaniu tego wszystkiego (14 stron, gdzie królujesz w udzielaniu odpowiedzi) wydaje mi się, że to się w ogóle nie sprawdzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie odnośnie ogrzewania i CWU mojej szeregówki (domek środkowy, 133m2, ściana YTONG 24 600 +10cm styropianu, dach wełna 20cm, wentylacja grawitacyjna, 1 łazienka na piętrze, kuchnia pod nią, 3osoby (docelowo 4;), raczej szybkie prysznice niż pławienie się w wannie[może raz na jakiś czas]).

Po głowie chodzą mi dwa podejścia:

1.tak jak w projekcie - kotłownia na dole (osobne pomieszczenie)- piec jednofunkcyjny z zasobnikiem - długość cyrkulacji wody ok.14m w jedną stronę

2. wiszący kocioł dwufunkcyjny z wbudowanym zasobnikiem (ok.50l) w łazience. Długość cyrkulacji ok. 7,5 m w jedną stronę.

 

Które podejście będzie dla mnie bardziej ekonomiczne (przypominam: szeregówka środkowa).

W rozwiązaniu nr 2 zyskuje na dole jedno wolne pomieszczenie (jako, że garaż nie jest za duży, to by się takie pomieszczenie i przydało). Z kotłów do rozwiązania nr 2 wybrałbym może coś z tego zestawu:

- Immergas VICTRIX ZEUS SUPERIOR 26 kW (4,7-25,8 KW) - zasobnik 54l z wężownicą

-Immregas VICTRIX ZEUS 26 1 I (3-26 KW) - zasobnik 45l

- Junkers Cerapur Acu (7,3-28 KW) -zasobnik wartstwowy 42l

- Viessmann Vitodens 222-W (4,8-19 lub 6,5-26 KW) 46l warstwowy (ale ten drogi, więc w ostateczności)

- De Detrich MCR/II 24/28 BIC (6,3-25 KW) 40l warstwowy

- Wolf cgw-20/120 (6,1 -20,5 KW) 50l warstowy

- Saunier Duval Isotwin Condens F 24-30 E (6,8-28 KW) 42l warstwowy

Wyczytałem na forum, że cyrkulacja niesie za sobą duże straty ciepła, więc czy warto właśnie ją skracać o połowę właśnie za pomocą kotła dwufunkcyjnego w łazience - kotły mają opcję cyrkulacji, kwetsia tylko jak często będą się załączać przy tak małych zasobnikach)?

A tak jeszcze poza konkursem: czy ktoś wie z jaką mocą startują poszczególne kotły (wyczytałem, że to też wpływa na ekonomiczność użytkowania)?

 

Tutaj:http://www.przeklej.pl/plik/kotly-xlsx-0004gg403agh można jeszcze pobrać plik excela z zestawieniami m.in. powyższych kotłów (i paru innych) z wybranymi parametrami w tym cenami (nie ponoszę odpowiedzialności za te dane - zbierałem je dla siebie w jak najrzetelniej, ale nie gwarantuję, że sobie w pełni poprawne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam kocioł kondens. De Dietrich MCR 24 i jest w nim możliwość regulacji obrotów wentylatora a co za tym idzie ograniczenia (wg. wykresu) jego mocy do jakiejś zadanej np. obroty 2200/min = ok 12kW mocy

 

W instrukcji pisze jednak że takich zmian powinien dokonywać tylko instalator z uprawnieniami itd...

Jak to faktycznie jest ? Bo w zasadzie w moim domu powinno wystarczyć jakieś 12 kW. Zastanawiam się czy można w ten sposób cos nabroić ??

Normalnie kocioł włącza się (przy nastawie nomin 24kW) i idzie pełna parą dośc krótko przez chwile obniża swoją moc no i wyłącza się bo dogrzewa wode w buforze do zadanej na sterowniku.

Natomiast jak zminiejszyłem mu moc do ok. 12kW (nie wytrzymałem :D ) to zaczyna pracować cichutko na max czyli te 12Kw i po chwili obniża moc, pracuje znacznie dłużej niż przy nastawie nominalnej (24kW) ale chyba tak jest oszczędniej. Mylę się ?

 

Sam juz nie wiem jak jest korzystniej. Proszę o jakieś porady .

 

Pozdr

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spamik nie napisałeś czy grzejniki czy podłoga

Grzejniki - podłoga ewentualnie tylko w wiatrołapie i łazience (ok. 9m2 w sumie). Tylko jeszcze tak myślę, czy nie zrobić kaloryferów na niskie temperatury, żeby podłogówka i kaloryfery były na tym samym obiegu (ew. powrót z kaloryferów przez podłogówkę)

 

a nie lepiej jak chcesz mieć ładne sprzęcicho w domu kupić Junkersa Carpur Modul za 7700 zł miałem propozycję start ma chyba od 2,9 i zasobnik 100l.

Nie wiem, co masz na myśli pisząć "ładne sprzęcicho"? Jeśli chodzi o wygląd, no to jednak wiszące kotły są ładniejsze i łatwiejsze w utrzymaniu czystości (nie ma całej tej rurkologii na wierzchu z tyłu kotła - wczoraj u znajomych oglądałem Vaillanta ecocompatca (stoi w łazience) i za nim rurki oblepione warstwą kurzu, a dostęp ciężki żeby to wyczyścić).

Ja bardziej pytam o to jakie rozwiązanie będzie u mnie praktyczniejsze/ekonomiczniejsze w zastosowaniu: kocioł wiszący dwufunkcyjny z małym zasobnikiem (ok.50) w łazience (krótka cyrkulacja) czy jednofunkcyjny z zasobnikiem w kotłowni (dwukrotnie dłuższa cyrkulacja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spamik

Bierz kocioł jednofunkcyjny ze zbiorniem o poj. ok. 160l np. Junkers Cerapur smart 14-3 lub Paradigma Modula II 2-10 oraz sterowanie czasowe i termostatyczne (znacznie ogranicza zużycie energii) cyrkulacją c.w.u.

 

Rozwiń, proszę swoją myśl o sterowaniu - masz na myśli regulator pokojowy (czasowe) i termostaty na grzejnikach ('termostatyczne')? Ja cały czas rozmyślam (mam czas do wiosny), co u siebie wybrać (też mam tylko grzejniki), żeby było tanio w zakupie i ekonomicznie. W tej chwili grzejniki miałem przygotowane pod kocioł węglowy, czyli same zawory, bez termostatów i waham się, czy wymieniać od razu na termostaty, czy przetestować jeden sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spamik

Bierz kocioł jednofunkcyjny ze zbiorniem o poj. ok. 160l np. Junkers Cerapur smart 14-3 lub Paradigma Modula II 2-10 oraz sterowanie czasowe i termostatyczne (znacznie ogranicza zużycie energii) cyrkulacją c.w.u.

 

Rozwiń, proszę swoją myśl o sterowaniu - masz na myśli regulator pokojowy (czasowe) i termostaty na grzejnikach ('termostatyczne')? Ja cały czas rozmyślam (mam czas do wiosny), co u siebie wybrać (też mam tylko grzejniki), żeby było tanio w zakupie i ekonomicznie. W tej chwili grzejniki miałem przygotowane pod kocioł węglowy, czyli same zawory, bez termostatów i waham się, czy wymieniać od razu na termostaty, czy przetestować jeden sezon.

 

U spamika chodzi mi o sterowanie pompą cyrkulacyjną c.w.u. gdzie można ustawić czas kiedy ma pracować pompa oraz do jakiej temperatury - czujnik mierzący temperaturą c.w.u. przed pompą cyrkulacyjną lub pompa, która ma to wszystko zintegrowane.

W twoim przypadku zainstalowałbym głowice termostatyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]co u siebie wybrać (też mam tylko grzejniki), żeby było tanio w zakupie i ekonomicznie. W tej chwili grzejniki miałem przygotowane pod kocioł węglowy, czyli same zawory, bez termostatów i waham się, czy wymieniać od razu na termostaty, czy przetestować jeden sezon.

 

U spamika chodzi mi o sterowanie pompą cyrkulacyjną c.w.u. gdzie można ustawić czas kiedy ma pracować pompa oraz do jakiej temperatury - czujnik mierzący temperaturą c.w.u. przed pompą cyrkulacyjną lub pompa, która ma to wszystko zintegrowane.

W twoim przypadku zainstalowałbym głowice termostatyczne.

 

W instrukcji Ceraclassa, którą ściągnąłem, jest napisane, że w pomieszczeniu z regulatorem pokojowym zwykły zawór, w pozostałych pomieszczeniach głowice termostatyczne. Czyli polecasz zgodnie z instrukcją. Dzięki za potwierdzenie, bo często jest tak, że instrukcja to jedno, a praktyka drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spamik

Bierz kocioł jednofunkcyjny ze zbiorniem o poj. ok. 160l np. Junkers Cerapur smart 14-3 lub Paradigma Modula II 2-10 oraz sterowanie czasowe i termostatyczne (znacznie ogranicza zużycie energii) cyrkulacją c.w.u.

A czy sugerowana pojemność zbiornika z czegoś wynika (obecnie warstwowe zbiorniki chyba wystarczą o pojemności 100l)? Jak pisałem nie ma wielu punktów poboru wody (1 łazienka+1 kuchnia) i nie ma wodnolubnego trybu życia. Jeśli miałbym iść w stronę kotła jednofunkcyjnego, to bardzie bym chyba uderzał w "lodówkę" (ecocompacta VSC 126/2-C 140PL lub CERAPUR MODUL ZBS 14/100S-3MA)?

Ale u mnie cały czas po głowie chodzi pytanie, kiedy taki kocioł jednofunkcyjny mi się zwróci (chyba taki zestaw jest droższy + większe straty, bo dłuższa cyrkulacja) w stosunku kotła dwufunkcyjnego w łazience z wbudowanym zasobnikiem (oczywiście w każdym przypadku kocioł kondensacyjny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jestem w trakcie zmiany instalacji z miałowca na gazowe. dom o powierzchni ok 160 m2 ocieplony, nowa cała instalacja miedź oraz wymienione grzejniki. Mam dylemat jaki piec gazowy kupić. Ze względów ekonomicznych zdecydowałem się na piec gazowy kondensat dwufunkcyjny beretta Conica Sinthesi 25 e.s.i. Czytając na forum stwierdziłem, że mogę popełnić błąd ze względu na to że odległość od pieca do ostatniego punktu wody ciepłej to około 15 metrów rury. Czy lepiej nie kupić pieca kondensata jednofunkcyjnego z zasobnikiem? czy wtedy potrzeba jest zrobienia cyrkulacji? proszę o podpowiedź bo czas nagli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie sam mam smarta 14-3 ze stojącym zasobnikiem i to tym oblesnym okrągłym spamik chce coś ładnego to podpowiadam. Gdybym nie miał kotłowni to bym takiego na pewno kupił do kuchni czy łazienki.

 

moment, moment - ja nie piszę, że chcę coś ładnego: mnie cały czas dręczy dylemat, czy 1f w kotłowni czy 2f w łazience. To, że 2f chce w łazience, nie wynika z tego, że jest ładny, tylko z tego, że jest zgrabniejszy, wiszący i ZMIEŚCI mi się w łazience, a że przy okazji ma jeszcze zakryte wszelkie rurki, to dodatkowy plus. 1f tylko dlatego musiałby być w kotłowni, że zajmuje zbyt wiele miejsca i nie zmieści się w łazience. Kryterium, którym chciałbym się kierować przy wyborze któregoś z rozwiązań jest jego ekonomiczność (nakłady na realizację + późniejsza eksploatacja). Dlatego cały czas proszę o porady: czy tańsze rozwiązanie 2f z zasobnikiem i krótszą cyrkulacją czy 1f z dłuższą cyrkulacją. Gdyby się okazało, że kosztowo jest to podobne, to wtedy będę brał pod uwagę inne kryteria (np. wygląd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

rozważam zakup kotła kondensacyjnego Saunier Duval IsoTwin lub IsoMax.

Ponieważ zapotrzebowanie na ciepło jest dość niskie 20 KW całkowicie wystarczy.

Brałem pod uwagę IsoTwin (6,8-22,5) ponieważ ma niższy dół a co za tym idzie sugerowało mi to mniejsze zużycie gazu przy niskich temperaturach.

Wątpliwości powstały jak doczytałem się w instrukcji następujących parametrów:

Minimalna wartość grzewcza mimo większej minimalnej mocy jest w IsoMax (300 do 500 w ISoTwin)

a najdziwniejszy jest przepływ gazu przy mocy minimalnej (IsoMax 0,68 a IsoTwin 0,75 m3/h).

Czy to oznacza że mocniejszy piec przy mocy minimalnej będzie pobierał mniej gazu?

Czy IsoMax posiada wewnętrzny ciśnieniomierz? (bo na wyświetlaczu IsoTiwna jest podane ciśnienie a w IsoMaxie niezauważyłem)

W przypadku wystąpienia błędu na programatorze od IsoMax jest on odrazu widoczyn, jak wygląda sprawa w IsoTwin?

Czy w IsoTwin błąd widać dopiero jak podejdzie się do pieca (miganie wskażnika pracy pieca)?

Który piec z tych obu jest Waszym zdaniem lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem się w instrukcji o braku możliwości sterowania cyklicznym podgrzewaniem wody użytkowej w obu piecach. Jest tylko możliwość ręcznego sterowania temperaturą wody.

 

Teoretycznie wydaje mi się że takie ciągłe podgrzewanie wody użytkowej mocno wpływa na rachunek za gaz.

 

Być może się mylę i podgrzewanie zbiornika warstwowego o pojemności 42 litry to tak mały koszt że nieopłaca się w ogóle myśleć nad czasowym wyłączaniem tej funkcji, drożej wyjdzie ponownie go podgrzać po wystudzeniu.

 

Zakładam godziny uzytkowe jako 6-8 i 16-24 pozanimi temperatura wody użytkowej może być minimalna (ledwo ciepła).

 

Jak to jest Waszym zdaniem w praktyce?

 

Sprawdziłem tylko w Viessmann Vitodens 222-W i tam przy pogodówce jest taka możliwość, ale tu cena wychodzi dość wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...