Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

 

Wlasnie jestem na etapie wyboru pieca gazowego do ogrzewania. Dom o powierzchni 190 m2, beton komorkowy 24cm + 12 styropian, poddasze welna mineralna 20cm. Parter ok 100 m2 (podlogowka w calosci) garaz jakies 25 m2. Poddasze grzejniki. Mam osobne obieg/i do podlogowki i na poddasze do grzejnikow (grzejniki jeszcze nie zakupione).

 

Czy na podstawie tych danych mozna obliczyc zapotrzebowanie na energie domu?

 

Mam pytanie jaki bylby najlepszy rodzaj pieca gazowego do mojego domu, musze powiedziec ze jestem calkiem zielony w temacie. Myslalem jeszcze dodatkowo o kominku z plaszczem wodnym (jako wspomaganie ogrzewania).

 

Zapotrzebowania na energię można się spodziewać w okolicach 15000kWh/rok, natomiast obciążenie cieplne budynku to zapewne okolice 10,5kW.

Zdecydowanie kocioł kondensacyjny o małej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ja mam Immergas Eolo Star dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania za 2800 więc jak widzisz nie wszyscy kupują kondensaty.

 

dlatego własnie zastanawiam się nad sensownością zakupu kondensata... koszty ekspoatacji są dla nas istotne ale na zdrowy chłopski/babski rozum, nie po to budowaliśmy z ytonga wydając 2 razy więcej kasy aby teraz tego nie wykorzystać... czy w Waszym przypadku taki Immergas się sprawdza, szczególnie jesli chdozi o wykorzystanie ciepłej wody? pytam, bo przez kilka ostatnich lat mieliśmy bojler elektryczny 100 li wiem co to znaczy wstawać 0,5 h wczesniej bo dwie osoby do porannej kąpieli to problem - chciałąbym tego uniknąc;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Immergas Eolo Star dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania za 2800 więc jak widzisz nie wszyscy kupują kondensaty.

 

Każdy kupuje co uważa.

W tym przypadku zwracam uwagę że za niewiele więcej można jednak kupić kondensata, który oszczędnościami szybko odrobi różnicę kilkuset PLN w cenie.

Rzecz w tym ,że kondensat jest tym oszczędniejszy im niższą ma ustawioną temperaturę zasilania a piec niekondensacyjny niestety nie.

Jeśli ktoś zainwestował w ciepłe mury i podłogówkę, która sama w sobie wymaga zasilania 30-45C to jaki sens ma kupowanie pieca innego niż kondensacyjny, który jest sprawniejszy o 10-15%?

Owszem można sie zastanawiać ale nad inwestycją w pompy ciepła bo tu czas zwrotu jest znacznie dłuższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rapczyn,

 

a Ty nie orientujesz się w sprawie tych wymienionych przeze mnie Junkersów?

Powinienem sobie zawracać głowę tym Comfortem??

Bałem się trochę czy Smart 14-3 posiada wystarczającą moc ale po przeczytaniu Twoich postów widzę ze chyba niepotrzebnie...

 

No ale co z tą pompa obiegowa?? :roll:

 

Jeszcze jedno pytanie - wiem że niektórzy czytając je szeroko się uśmiechną :D

No ale jak już emocje trochę opadną to bardzo proszę o odpowiedź :)

 

Mianowicie: w projekcie mam grzejniki i tylko grzejniki - żadnej podłogówki. I tak tez

zostanie. Ale widzę że mam tam wrysowane 2 rozdzielacze - po jednym na piętro. Czy to oznacza że moja instalacja składa się z 2 obiegów?

I w tym wypadku powinienem do pieca kupić pogodówke FW 200 zamiast FW100?

 

Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za wszelki odzew..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kotły różnią się wymiennikiem - Smart ma WB6 a Comfort WB5, górną mocą, pompą (elektroniczna powinna zużywać mniej energii, energooszczędna Alpha 2 25-40 do montażu w kotle może kosztować ponad 1600PLN) oraz temperaturą spalin przy mocy minimalnej przy parametrach 40/30 odpowiednio 30 do 32st.

 

Co do automatyki to zależy. Jeżeli oba rozdzielacze są podłączone do tej samej rury to spokojnie FW100, natomiast przy dużych instalacjach stosuje się czasem rozdzielenie np. według pięter i wtedy są to osobne obiegi grzewcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Każdy kupuje co uważa.

W tym przypadku zwracam uwagę że za niewiele więcej można jednak kupić kondensata, który oszczędnościami szybko odrobi różnicę kilkuset PLN w cenie.

Rzecz w tym ,że kondensat jest tym oszczędniejszy im niższą ma ustawioną temperaturę zasilania a piec niekondensacyjny niestety nie.

Jeśli ktoś zainwestował w ciepłe mury i podłogówkę, która sama w sobie wymaga zasilania 30-45C to jaki sens ma kupowanie pieca innego niż kondensacyjny, który jest sprawniejszy o 10-15%?

Owszem można sie zastanawiać ale nad inwestycją w pompy ciepła bo tu czas zwrotu jest znacznie dłuższy.

 

Kupno kondensata to nie parę stówek więcej tylko parę tysiączków więcej.

W miarę dobry kondensat to około 10 tys.

Oraz większa ilość grzejników ewentualnie podłogówka.

Moje mury są baardzo ciepłe i nie mam podłogówki.

Kupno kondensata mijało się w tej sytuacji z celem właśnie ze względu na niską temperaturę zasilania.

Piec po prostu najczęściej by sobie taktował i tyle.

W bardzo dobrze ocieplonym domku najlepsze jest ogrzewanie elektryczne więc rodzaj pieca przy gazowym jest bez znaczenia o ile piec ma zamkniętą komorę spalania.

Przy kąpielach w wannie trzeba czegoś lepszego niż piec dwufunkcyjny.

Trzeba pamiętać o tym, że piec dwufunkcyjny daje około 7-10 litrów wody na minutę a wanna to bardzo dużo wody!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli mogłabym prosić o ewentualne zkorektowanie kw pieca gazowego

 

Powierzchnia domu bez garażu 158,8 m2

Powierzchnia garażu 39,0 m2

Kubatura 922,0 m3

Powierzchnia zabudowy 150,5 m2

Powierzchnia użytkowa 144,0 m2

Wysokość 9,03 m

 

Garaż nieogrzewany

posadzka 15 cm styropian

pustak karemzyt 24 cm

wełna zew. 14 cm

poddasze 10cm+ 20 cm

do tego rekuperator

 

planuje Kocioł gazowy CERAPUR SMART ZSB 22-3C

 

Myślę ,że kubatura grzewcza będzie na poziomie 550 m^3

Opisywana moc w projekcie jest na poziomie 14 kW

Ja jednak musiałam zredukować na dole ilość grzejników, ze względu na brak miejsc po małych zmianach. Dodam, że na dole będzie zrobiona podłogówka< metoda : z powrotów> z każdego grzejnika.Zasobnik planuje około 200 litrowy. Rodzinka 2+2.

22 kW trafione? byłabym wdzięczna za opinię.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli mogłabym prosić o ewentualne zkorektowanie kw pieca gazowego

 

Powierzchnia domu bez garażu 158,8 m2

Powierzchnia użytkowa 144,0 m

Garaż nieogrzewany

posadzka 15 cm styropian

pustak karemzyt 24 cm

wełna zew. 14 cm

poddasze 10cm+ 20 cm

do tego rekuperator

 

planuje Kocioł gazowy CERAPUR SMART ZSB 22-3C

 

Myślę ,że kubatura grzewcza będzie na poziomie 550 m^3

Opisywana moc w projekcie jest na poziomie 14 kW

Ja jednak musiałam zredukować na dole ilość grzejników, ze względu na brak miejsc po małych zmianach. Dodam, że na dole będzie zrobiona podłogówka< metoda : z powrotów> z każdego grzejnika.Zasobnik planuje około 200 litrowy. Rodzinka 2+2.

22 kW trafione? byłabym wdzięczna za opinię.

pozdrawiam

 

Kocioł wystarczy 14 kW, zbiornik też może byc( ja mam 300l - pod solary z 2 wężownicami) ,

natomiast ."........ podłogówka< metoda : z powrotów> z każdego grzejnika......" to będzie totalna porażka i problemy na przyszłość ze sterowaniem i komfortem cieplnym domowników.

 

Dom dobrze ocieplony to dlaczego nie podłogówka po "całosci" :roll:

a przynajmniej parter. ( wykonany na rozdzielaczach) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp.

Dom dobrze ocieplony to dlaczego nie podłogówka po "całosci"

a przynajmniej parter. ( wykonany na rozdzielaczach) ???

 

Nie wiem, tak doradził mi hydraulik. Podstawa miały być grzejniki, a ta podłogówka jako mały dodatek po najmniejszych kosztach.

Hmmm.. muszę poczytać w takim razie więcej lektury na ten temat :D

Może faktycznie Twoja propozycja będzie lepszym rozwiązaniem.

Dzięki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę o opinię do mądrzejszych ode mnie w temacie kotłów jak i do użytkowników poniższych kondensatów.

 

Waham się pomiędzy kotłami:

- Junkers Cerapur Modul 14kW (3,3 - 14,2)

a

- Immergas Hercules Condensing 26 26kW (4,7 - 26)

 

Mam w budowie chatkę 180m2 z czego parter będzie podłogówka, piętro grzejniki.

Żmudne godziny z Audytorem OZC dały efekt w wyniku 11kW (-20stC)

 

Moje wątpliwości:

1.

Junkers moduluje już od 3,3kW (to moje zapotrzebowanie przy +9stC)

Immergas moduluje od 4,7kw (to moje zapotrzebowanie przy +4stC)

2.

Junkers sam z siebie nie obsłuży dwóch obiegów grzewczych

Immergas sam z siebie obsługuje do 3 obiegów grzewczych

3.

Junkers ma zapas 3kW na CWU

Immergas ma zapas 15kW! na CWU

(jakby co mam mieć kominek, ale czy zapas i ew. margines błędu do wyliczeń Audytora OZC wystarczy na sam gaz?)

4.

Zasobnik CWU: Junkers 100l / Immergas 120l - wg producenta obydwa piece współpracują z solarami (to opcja na przyszłość)

 

Jeżeli mądrzejsi ode mnie lub użytkownicy tych pieców mogą wskazać mi lepszy wariant lub wyprowadzić mnie z błedu będę wdzięczny.

Chodzi mi głównie o rozwiązanie 2 pierwszych wątpliwości.

 

PS.

Cena pieca (na korzyść Junkersa) nie będzie dla mnie miernikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cena kotła nie jest miernikiem to nie bardzo to wszystko rozumie. Kotły wybrałeś z różnych półek, z różnymi modulacjami i chcesz je porównywać do swoich warunków. Ile zje gazu duże taktowanie jednego w stosunku do drugiego to tak naprawdę nikt nie policzy. Czy ten co mniej taktuje nie straci tego co zarobił przy swojej niższej sprawności? Też byłem przed takim wyborem i też mam takie zapotrzebowanie budynku i wiem że wybór jest trudny i nic nie będę radził, bo dwoma drogami przez życie nie da się przejść i eksploatować równocześnie 2 kotły aby je porównać. Wiem że nic nie wniosłem do tematu ale życzę trafnego wyboru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAPczyn

 

mam pytanie dom ok 175mkw z poddaszem użytkowym dobrze ocieplony z reku podłogówka z grzejnikami zastanawiam się nad kotłem De Dietrich Innovens MCA 15 ze zbiornikiem ok 160-200 litrów,

zastanawiam się czy nie będzie to za mała moc ewentualnie co proponujesz do takiego domu, podstawą ma być kiec kondensacyjny a do tego jeszcze DGP na wszelki wypad.

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie do fachowca od de dietricha, model elidens.

W menu instalacyjnym jest opcja ograniczenia mocy startowej. Standardowo jest ustawione 61% i tak rzeczywiście piec startuje, ok 17-18kW pokazuje w momencie załączenia. Chwilę później moc spada do 5 - 8 kW. Żeby ograniczyć zużycie gazu na startach chciałbym ten parametr przestawić w dół, do 30% - tyle wynosi dolny próg. Czy są jakieś przeciwwskazania żeby to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...