sta28 19.09.2003 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2003 Spalinowy - wkład z Bolesławca ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wiech 19.09.2003 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2003 Witam wszystkich kominkowców.Miałem podobny problem,i przykre doświadczenie z wyborem między kominem Schidla a kominem murowanym.Z oszczędności wybrałem komin murowany z cegły pełnej.Sprawdzałem szczelność przez przytkanie wylotu u góry a na dole rozpaliłem kliszę fotograficzną.Jakie było moje zdziwienie gdy stwierdziłem w wielu miejscach ulatnianie się dymu i przykry zapach. Murarz który budował komin chciał go od środka wysmarować zaprawą cementową na co się nie zgodziłem,nie mając gwarancji że się nie wykruszy po jakimś czasie.Komin ma wymiary 27/14 cm.Po głębokim namyśle zdecydowałem się kupić gotowy komin Schiedla do kominków o średnicy 20 cm. i wymurowałem go sam obok poprzedniego zgodnie z instrukcją montażu.Całe szczęście że dom był w stanie surowym zamkniętym.Poprzedni komin o wymiarach 27/14cm wykorzystam do rozprowadzenia rury na piętro w dysrybucji ciepłego powietrza.Pozdrowienia i życzę samych szczelnych kominów.Wiech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 20.09.2003 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2003 "Murarz który budował komin chciał go od środka wysmarować zaprawą cementową" - w jaki sposób ?? Komin 14x27... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomdoo 20.09.2003 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2003 Uwarzam że wkłady ceramiczne sa najlepszym rozwiazaniem, a koszty nieco wyższe od wkładu z blachy którą trzeba wymienić po 5-6 latach, tak mi mówił kolega który zajmuje się sprzedażą i montarzem różnych systemów kominowych. Ja u siebie mam wkład ceramiczny ocieplony wełną i obmurowany cegłą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wiech 21.09.2003 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2003 WIECH DO GOŚCIA . MOŻNA TO USZCZELNIĆ SMARUJĄC RZADKĄ ZAPRAWĄ NA SZCZOTCE TYLKO BRAK GWARANCJI JAKOŚCI.ZGADZAM SIĘ ŻE NAJLEPSZE SĄ KOMINY CERAMICZNE.WIECH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xrrr82 22.09.2003 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2003 Kiedyś w domach jednorodzinnych budowano kominy z cegły. Było to dosyć pracochłonne i ze względu na ich małe wymiary zużywało się sporo materiału. Teraz najczęściej stosuje się specjalne pustaki. Są one lżejsze, muruje się je szybciej i łatwo dopasować do nich wkłady kominowe, czyli rury, które mogą mieć różne przekroje. Pustaki do budowy komina We wszystkich Domach Modelowych kominy wybudowano ze specjalnych pustaków keramzytobetonowych Optiroc. Podstawowy pustak kominowy składa się z kanału spalinowego i kanału wentylacyjnego (rys. 1). rys. 1 Pustaki stosowane do budowy kominapowiększ rysunek Tam, gdzie było potrzeba więcej kanałów wentylacyjnych, komin powiększono przez dostawienie pustaków wentylacyjnych trzy- lub czterootworowych (rys. 2). rys. 2 Przykładowy sposób zestawiania pustaków w kominiepowiększ rysunek W zależności od typu pustaka kominowego, kanał spalinowy ma 25 lub 29 cm średnicy. Mieści się w nim stalowy wkład kominowy wraz z izolacją termiczną. Żeby zapewnić wentylację izolacji, w kanale spalinowym znajdują się cztery półkanaliki, którymi wilgoć jest wyprowadzana na zewnątrz komina. Budowa komina Kanały kominowe wykonuje się jako konstrukcje samonośne, oddzielone od elementów nośnych budynku, czyli od przylegających do niego ścian i stropów (rys. 3). rys. 3 Budowa kominapowiększ rysunek Cokół komina. Na fundamencie ułożono 10-centymetrową warstwę podkładową z mieszanki betonowej Optiroc S 100, o wymiarach większych o 10 cm od wymiarów komina. Dzięki temu kanał kominowy zaczyna się ponad posadzką. Po wyschnięciu podkładu wykonano na nim izolację przeciwwilgociową i na zaprawie Optiroc M-Blok ustawiono pierwszą warstwę pustaków. Ich wnętrze szczelnie wypełniono mieszanką betonową. Odprowadzenie skroplin i otwór rewizyjny. W dolnej części pustaka kominowego ustawionego na cokole wykonano otwór umożliwiający odprowadzenie powstającego w wyniku ochłodzenia spalin kondensatu (skroplin) na zewnątrz komina. W kolejnym pustaku wykonano otwór rewizyjny, który później zamyka się drzwiczkami. Umożliwia on wyczyszczenie komina. Wszelkie otwory w pustakach wycina się szlifierką kątową lub nawierca wiertarką. Wloty do komina. W pustaku kominowym – w miejscu zaprojektowanego przyłącza przewodu spalinowego z kotła, oraz w pustakach wentylacyjnych – tam, gdzie będą umieszczone kratki wentylacyjne, wycięto odpowiednie otwory. Dopiero wtedy pustaki wbudowano w komin. Przyłącze kanału spalinowego uszczelniono naokoło wełną mineralną. Komin: dachy z blachy dachy z dachówki wstępne krycie dachu obróbki koszy, okapów i kominów okna dachowe kalenice, naroża i szczyty dachu Inne etapy budowy: wykopy i ławy fundamentowe ściany fundamentowe ściany zewnętrzne i wewnętrzne stropy konstrukcja dachu pokrycia dachowe okna i drzwi bramy garażowe elewacje instalacje podłogi wykończenia sufitów i ścian Aktualnie budujemy: D03 Doskonały D08 Przestronny D12b Przytulny D24 Z wykuszami Organizatorzy budowy Sponsorzy budowy DOM MARZEŃ 2001Wystawa Domów Modelowych Wystawa DOMÓW MODELOWYCH '98 Wystawa DOMÓW MODELOWYCH '96 DOM MARZEŃ 2001 Materiały prasowe Wlot do kanału wentylacyjnego Rura wyprowadzająca spaliny z kotła jest połączona z wkładem kominowym za pomocą przyłącza. Przyłącze umieszcza się w otworze wyciętym w kominie i uszczelnia wełną mineralną. Przejście komina przez strop. Wokół komina pozostawiono szczelinę dylatacyjną, którą wypełnia się materiałem elastycznym. Murowanie. Pustaki murowano na zaprawę cementową Optiroc M-Blok na spoinę grubości 12-15 mm. Zaprawę nakładano bardzo starannie, tak aby nie zablokować półkanalików przewietrzających. Układane pustaki dokładnie poziomowano. W podobny sposób wykonano wszystkie kominy w Domach Modelowych. Różnią się one jedynie wkładem kominowym albo sposobem wykończenia części komina wystającej ponad dach. Wykańczanie kominów Murator D12b Przytulny W tym domu komin obmurowano cegłą klinkierową. Po wyprowadzeniu komina nad dach wykonano wokół niego dwuczęściowy wieniec. Na nim będzie się opierać klinkierowa obmurówka. Każda z części wieńca jest na innej wysokości: część od strony okapu znajduje się niżej, a od kalenicy – wyżej. Różnica wysokości jest dobrana do kąta nachylenia krokwi. Rozwiązanie to pozwala racjonalnie wykorzystać drogą cegłę klinkierową i nie umieszczać jej pod pokryciem dachu, czyli w strefie, gdzie nie będzie widoczna. Aby wieniec utrzymał ciężar klinkierowej obmurówki, wzmocniono go prętami wystającymi z komina. Na wieńcu murowano oblicówkę z cegieł, używając zaprawy do klinkieru. Na górze ułożono je tak, aby pozostały wyloty z kanałów wentylacyjnych. Spoiny wypełniono zaprawą do fugowania. Jej resztki usunięto z powierzchni cegieł za pomocą pędzla i płynu do czyszczenia klinkieru. Górę komina wykończono betonową czapką. Deskowanie czapki zamocowano w narożnikach komina na wspornikach, ułożono pręty zbrojeniowe i mieszankę betonową. Po tygodniu usunięto deskowanie czapki. Do gotowego komina włożono dwupłaszczowy stalowy wkład kominowy. Najpierw jednak trzeba było go zmontować. Montaż rozpoczęto od złożenia i spięcia części płaszcza wewnętrznego. Następnie połączono elementy płaszcza zewnętrznego na specjalne spinki. Aby sprawdzić, czy wszystkie elementy komina pasują do siebie, wykonano próbne podłączenie głowicy i przyłącza kanału spalinowego. Po odłączeniu głowicy i przyłącza wkład stalowy włożono do komina. Murator D03 Doskonały W tym domu kominy wykończono tynkiem cienkowarstwowym. Kominy wyprowadzono nad dach, wykonując w ostatnich pustakach wyloty wentylacyjne. Oba ocieplono, naklejając na nie płyty styropianowe grubości 5 cm. Poziomnicą sprawdzano, czy płyty są przyklejone w jednej płaszczyźnie. W płytach styropianowych wycięto otwory na wyloty kanałów wentylacyjnych. Na płyty nałożono pozostałe warstwy wykończeniowe: zaprawę klejącą, w której zatopiono siatkę z włókna szklanego, oraz podkład tynkarski. Na nim będzie ułożony tynk. Po wykonaniu czapki w gotowe kominy wsunięto wkłady kominowe, takie jak w domu Murator D12b. Murator D24 Z wykuszami W tym domu komin wykończono tynkiem cienkowarstwowym. Komin – podobnie jak w domu Murator D03 – został ocieplony styropianem i otynkowany tynkiem cienkowarstwowym. Przed zamontowaniem wkładu kominowego na szczycie komina przygotowano deskowanie czapki kominowej. Zastosowany w tym domu wkład najpierw owinięto otuliną z wełny mineralnej. Aby dokładnie przylegała do rury, obwiązano ją drutem. Ocieplony wkład wsunięto w kanał spalinowy. Kołnierz znajdujący się na wkładzie osłonił wlot do kanału spalinowego, dzięki czemu nie dostanie się do niego beton układany na czapce. Po siedmiu dniach z gotowej czapki kominowej zdjęto deskowanie. Murator D08 Przestronny W tym domu komin obmurowano cegłą klinkierową. Na kominie ułożono deskowanie czapki, mocując je w narożach na wspornikach. Po ułożeniu pokrycia dachowego miejsce styku komina z pokryciem dachu uszczelniono obróbką blacharską. W gotowym kominie zamontowano wkład kominowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art63 22.09.2003 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2003 profesor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.