Gość 25.08.2003 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 witam jestem przed wyborem pieca CO jednofunkcyjnego i tak sie zastanawiam czy warto wchodzic w kondensacyjny?? cena takowego jest o ok 100% wieksza od normalnego (np z zamknieta komora spalani) roznica w cenie to ok min.3000zł liczac ze sprawnosc jest o ok 15% wieksza niz normalnego to oszczednosci za paliwo zrekapensuja sie gdzies po ok 15 latach. (a kto wie co bedzie za 15 lat mysle tu o nowych technologiach a nie o koncu świata ) pozdr artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kgadzina 25.08.2003 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 Weź pod uwagę koszt komina (rury z kwasówki, wyczystka, i montaż tego wszystkiego) w porównaniu do rury wyprowadzonej przez ścianę. Nie wiem gdzie chcesz usytuować swój kocioł, ale jeśli w pomieszczeniu gospodarczym w domu (a nie w piwnicy) to przy zwykłym kotle będziesz miał spore wychłodzenie z uwagi na konieczny napływ swieżego powietrza. Więc pomyśl o tym czy taką np. pralnio-suszarnię będziesz tam chciał mieć. brrrrrr..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 25.08.2003 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 Mnie przekonało to Forum i przeczytane chyba wszyskie opinie na temat tych kotłów. Jak tylko bedę kupował, to będzie kondensacyjny. Co do 100% drożej to raczej nie..., jak patrzę po cenach obecnie to około 10-30 % najwyżej, ale jak to ktoś powiedział tutaj : chcesz oszczędzać w przyszłości, musisz zainwestować więcej teraz Takie jest moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gregg 25.08.2003 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 ..........miałem ten sam dylemat ale...w końcu wybrałe kondensacyjny,1/ różnica w cenie przy dobrych negocjacjach ( rabat 30%) będzie sposo mniejsza niż 100%,2/ tylko o 10-15% przewymiarowałem grzejniki,3/ do komina nie musisz wkładać drogiego firmowego rozwiązania fi 80/125mm - są duzo tańsze, a sam kodensat ma odczyn tak słaby,że słyszałem że na jakiejś prezentacji kotłów ktoś to nawet wypił ?????????4/ jeżeli planujesz ogrzewanie podłogowe to współpraca z kotłem kondens, będzie idealna,5/ utrzymywanie niższej temp. na kotle powinno zwiększyć jego żywotnośc co najmniej o połowę,6/ jeżeli ta technologia Cię nie zadowoli to możesz używać ten kocioł jak normalny gazowy, tzn ustawić na wyższą temperaturę !!!!!!!!!!!!!!7/ na zachodzie ta techologia jest już normą więc może coś w tym jest !!!pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 25.08.2003 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 majkihmmm 10-30% co to za kocioł?????? np dzisiaj patrzyłem na Vailanta 22kW z zamknieta komora spalania 3100zł po upustach, kondensacyjny 6400zł. rowniez po 16% upuście. tak ze te 10-30% to jakiego dotycza. kgadzina z otwarta komora spalania nawet nie biore pod uwage. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 25.08.2003 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 majkihmmm 10-30% co to za kocioł?????? np dzisiaj patrzyłem na Vailanta 22kW z zamknieta komora spalania 3100zł po upustach, kondensacyjny 6400zł. rowniez po 16% upuście. tak ze te 10-30% to jakiego dotycza. kgadzina z otwarta komora spalania nawet nie biore pod uwage. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 25.08.2003 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 http://www.junkers.com.pl/produkty/kotly-wiszace/cennik-kotly-wiszace-13.06.2003.pdf Przykłady : Eorostar - 4440, Euromaxx - 4675, zamknięta komora spalania, dwufunkcyjne.Do ceny 6606 za kondensacyjny, to jest różnica niewielka. Majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 25.08.2003 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 greg "6/ jeżeli ta technologia Cię nie zadowoli to możesz używać ten kocioł jak normalny gazowy, tzn ustawić na wyższą temperaturę !!!!!!!!!!!!!!" no tak ale wtedy po co kupowac kondensata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 25.08.2003 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 majki jak mam dac 4440 za eurostara to wole vailanta za 3100 a wtedy roznica jest 100% a w tym wypadku nawet nie ma co dyskutowac ktory lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 25.08.2003 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 gregg czy twoje CO juz dziala pomysl z przewymiarowaniem grzejnikow jak najbardziej mi sie podoba,czy te 15% wystarczy (jaka masz temper. na kotle przy takim rozwiazaniu) no i jaka masz temp.w domu??? gdzies słyszałem ze min przewymiarowanie do niskotemper. zasilania grzejnikow to 50% (czy to aby nie za dużo) mam takie pytania bo za miesiac bede sam wykonywal CO i wode i chce sie ustrzec jak najmniej błedow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kgadzina 25.08.2003 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 Ja do mojego kondensata w ogóle nie przewymiarowywałem grzejników. Wyszedłem z założenia że pełna moc kotła (czyli przy temp. w okolicach minus 20 stopni) jest potrzebna raptem może przez 5-10 dni w sezonie grzewczym. Więc wtedy kocioł ustawiam na 60 albo (rzadziej) na 70 stopnni na zasilaniu. I w domu jest temperatura taka jak trzeba. A przez pozostałe 170 dni sezonu grzewczego kocioł pracuje jako kondensacyjny czyli na 55 stopniach. To naprawdę się sprawdziło! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bedi 25.08.2003 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 Ja też tak zakładam z grzejnikami. XanX, O jakim Vailancie piszesz ? Za 3 tys to można kupić tego o mocy 20kW, ten o mocy 24kW już jest trochę droższy (mówię o kotłach z zamkniętą komorą).Junkersa Cerasmarta można kupić już za jakieś 4700 (po rabatach brutto) więc gdzie masz te 100%?A Vailant kondensacyjny trochę mi się nie podoba bo ma mała modulację mocy w porównaniu z Junkersem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 25.08.2003 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 bedi no jak to gdzie 3100 za vailanta a 6700 za junkersa (oczywiscie ten jest kondensta) i juz Ci wychodzi 100% a idac tym tokiem to mozna powiedzies ze np viessman vitogas 100 kosztuje juz 6300 (i nie jest to kondensat)i roznica miedzy nim a junkersem (kondensatem ) wynosi juz tylko 300zł czyli tyle co nic, wiec o co chodzi?? niestety licze sie z kazdym groszem i caly czas zastanawiam sie czy oszczednosci zwiazane z zakupem kondensata sa az tak duze by to zastosowac.?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bedi 25.08.2003 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 Tylko, że nie możesz porównywać kotłów o różnej mocy, bo na 100% ten o mniejszej bedzie tańszy. A Cerasmarta można kupić za 4700 a nie za 6700, co daje tylko 1600 zl różnicy, w/g mnie zwróci się po 5 latach, a może krócej bo ja lubie mieć ciepło w domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 25.08.2003 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 kgadzina jaki robiłeś przelicznik wat na metr?? dla grzejników?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 25.08.2003 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 bedi ten Cerasmart to kondensat?? bo jezeli tak to faktycznie nie ma sie nad czym zastanawiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bedi 25.08.2003 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 Tak, zobacz sobie na http://www.junkers.pl a ceny mozesz sprawdzic na http://www.kotly.com.pl Bedi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekMarusza 25.08.2003 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 Co do przewymiarowania grzejników: wydaje mi sie, ze jezeli w projekcie mamw pomieszczeniu np. grzejnik 1200 W przy parametrach 90/70 st., to wystarczy zamiast niego wziac grzejnik 1200 W przy 70/50 st i mam to samo (oczywiscie tendrugi bedzie wiekszy) . A moze to nie wystarczy ? Prosze o opinie Ja tez optuje za "kondensatem", jakkolwiek trzeba zawsze liczyc caly koszt instalacji-np. czasami dodaja do niego w pakiecie pogodówke itp..Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krispl 25.08.2003 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2003 Co do przewymiarowania grzejników to już to pisałem o tym w innym wątku. W skrócie: 1) 80 st. srednia temp kalryfera 100 % mocy np 1600 Wat 2) 55 st ......................................50 %mocy........800 Wat 3) 40 st ......................................25 %mocy........400 Wat Jeśli zamierzasz być w zakresie kondensacji i nie przekraczać temp. wody np 50 st. to musisz przewymiarować grzejniki ok. x 2 w stosunku do tego co podaje producent. Co do opłacalności pieca kondesacyjnego to trzeba wziąć po uwagę dwa czynniki: 1) przede wszystkim powierzchnia ogrzewana 2) a po drugie energochłonność domu czyli jakość jego izolacji termicznej, Jeśli masz dom 100 m kw. doskonale docieplony zbudowany w nowoczesnej technologi o wskaźniku E mniejszym od 20 KWh/m szesć x rok to zaoszczędzisz na ogrzewaniu góra 300 zł na rok. Nakłady na piec zwrócą się dopiero po 10 latach i więcej. Jedyna korzyść - mniejsze zanieczyszczenie środowiska. Jeśli natomiast masz dom 250 m kw. średnio docieplony o wskażniku E na poziomie 30 KWh to zaoszczędzisz rocznie 3,5 raza więcej a więc ok 1000 zł. wtedy piec ci się zwróci po 4 latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 26.08.2003 05:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2003 Twoje obliczenia Krispl, zgadzaja sie z moimi (100 m2) - ok. 300 zl/rok. Natomiast idzie mi o to ze producenci podaja moc grzejników przy parametrach np. 90/70 st i 70/50 st. Oczywiscie (jak juz pisalem) grzejnik 1200 W dla 70/50 st. jest wiekszy (nawet do 2 razy) niz dla 90/90 st. . Pytam tylko czy trzeba jeszcze bardziej "przewymiarowac", czy tez to wystarczy Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.