Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kto mnie przekona do pieca CO kondensacyjnego !!!!!!!


Gość

Recommended Posts

witam

jestem przed wyborem pieca CO jednofunkcyjnego i tak sie zastanawiam czy warto wchodzic w kondensacyjny??

 

cena takowego jest o ok 100% wieksza od normalnego (np z zamknieta komora spalani)

 

roznica w cenie to ok min.3000zł liczac ze sprawnosc jest o ok 15% wieksza niz normalnego to oszczednosci za paliwo zrekapensuja sie gdzies po ok 15 latach. (a kto wie co bedzie za 15 lat mysle tu o nowych technologiach a nie o koncu świata :) )

 

pozdr

artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę koszt komina (rury z kwasówki, wyczystka, i montaż tego wszystkiego) w porównaniu do rury wyprowadzonej przez ścianę.

 

Nie wiem gdzie chcesz usytuować swój kocioł, ale jeśli w pomieszczeniu gospodarczym w domu (a nie w piwnicy) to przy zwykłym kotle będziesz miał spore wychłodzenie z uwagi na konieczny napływ swieżego powietrza. Więc pomyśl o tym czy taką np. pralnio-suszarnię będziesz tam chciał mieć. brrrrrr.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie przekonało to Forum i przeczytane chyba wszyskie opinie na temat tych kotłów. Jak tylko bedę kupował, to będzie kondensacyjny. Co do 100% drożej to raczej nie..., jak patrzę po cenach obecnie to około 10-30 % najwyżej, ale jak to ktoś powiedział tutaj : chcesz oszczędzać w przyszłości, musisz zainwestować więcej teraz :(

Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..........miałem ten sam dylemat ale...w końcu wybrałe kondensacyjny,

1/ różnica w cenie przy dobrych negocjacjach ( rabat 30%) będzie sposo mniejsza niż 100%,

2/ tylko o 10-15% przewymiarowałem grzejniki,

3/ do komina nie musisz wkładać drogiego firmowego rozwiązania fi 80/125mm - są duzo tańsze, a sam kodensat ma odczyn tak słaby,że słyszałem że na jakiejś prezentacji kotłów ktoś to nawet wypił ?????????

4/ jeżeli planujesz ogrzewanie podłogowe to współpraca z kotłem kondens, będzie idealna,

5/ utrzymywanie niższej temp. na kotle powinno zwiększyć jego żywotnośc co najmniej o połowę,

6/ jeżeli ta technologia Cię nie zadowoli to możesz używać ten kocioł jak normalny gazowy, tzn ustawić na wyższą temperaturę !!!!!!!!!!!!!!

7/ na zachodzie ta techologia jest już normą więc może coś w tym jest !!!

pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majki

hmmm 10-30% co to za kocioł??????

 

np dzisiaj patrzyłem na Vailanta 22kW z zamknieta komora spalania 3100zł po upustach, kondensacyjny 6400zł. rowniez po 16% upuście.

 

tak ze te 10-30% to jakiego dotycza.

 

kgadzina

z otwarta komora spalania nawet nie biore pod uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majki

hmmm 10-30% co to za kocioł??????

 

np dzisiaj patrzyłem na Vailanta 22kW z zamknieta komora spalania 3100zł po upustach, kondensacyjny 6400zł. rowniez po 16% upuście.

 

tak ze te 10-30% to jakiego dotycza.

 

kgadzina

z otwarta komora spalania nawet nie biore pod uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregg

 

czy twoje CO juz dziala

 

 

pomysl z przewymiarowaniem grzejnikow jak najbardziej mi sie podoba,

czy te 15% wystarczy (jaka masz temper. na kotle przy takim rozwiazaniu) no i jaka masz temp.w domu???

 

gdzies słyszałem ze min przewymiarowanie do niskotemper. zasilania grzejnikow to 50% (czy to aby nie za dużo) mam takie pytania bo za miesiac bede sam wykonywal CO i wode i chce sie ustrzec jak najmniej błedow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojego kondensata w ogóle nie przewymiarowywałem grzejników. Wyszedłem z założenia że pełna moc kotła (czyli przy temp. w okolicach minus 20 stopni) jest potrzebna raptem może przez 5-10 dni w sezonie grzewczym. Więc wtedy kocioł ustawiam na 60 albo (rzadziej) na 70 stopnni na zasilaniu. I w domu jest temperatura taka jak trzeba. A przez pozostałe 170 dni sezonu grzewczego kocioł pracuje jako kondensacyjny czyli na 55 stopniach. To naprawdę się sprawdziło!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak zakładam z grzejnikami.

 

XanX,

 

O jakim Vailancie piszesz ? Za 3 tys to można kupić tego o mocy 20kW, ten o mocy 24kW już jest trochę droższy (mówię o kotłach z zamkniętą komorą).

Junkersa Cerasmarta można kupić już za jakieś 4700 (po rabatach brutto) więc gdzie masz te 100%?

A Vailant kondensacyjny trochę mi się nie podoba bo ma mała modulację mocy w porównaniu z Junkersem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedi

no jak to gdzie

3100 za vailanta a 6700 za junkersa (oczywiscie ten jest kondensta) i juz Ci wychodzi 100%

 

a idac tym tokiem to mozna powiedzies ze np viessman vitogas 100 kosztuje juz 6300 (i nie jest to kondensat)i roznica miedzy nim a junkersem (kondensatem ) wynosi juz tylko 300zł czyli tyle co nic,

wiec o co chodzi??

 

niestety licze sie z kazdym groszem i caly czas zastanawiam sie czy oszczednosci zwiazane z zakupem kondensata sa az tak duze by to zastosowac.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przewymiarowania grzejników: wydaje mi sie, ze jezeli w projekcie mam

w pomieszczeniu np. grzejnik 1200 W przy parametrach 90/70 st., to wystarczy zamiast niego wziac grzejnik 1200 W przy 70/50 st i mam to samo (oczywiscie ten

drugi bedzie wiekszy) . A moze to nie wystarczy ? Prosze o opinie

Ja tez optuje za "kondensatem", jakkolwiek trzeba zawsze liczyc caly koszt instalacji-

np. czasami dodaja do niego w pakiecie pogodówke itp..

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przewymiarowania grzejników to już to pisałem o tym w innym wątku.

 

W skrócie:

 

1) 80 st. srednia temp kalryfera 100 % mocy np 1600 Wat

 

2) 55 st ......................................50 %mocy........800 Wat

 

3) 40 st ......................................25 %mocy........400 Wat

 

Jeśli zamierzasz być w zakresie kondensacji i nie przekraczać temp. wody np 50 st. to musisz przewymiarować grzejniki ok. x 2 w stosunku do tego co podaje producent.

 

Co do opłacalności pieca kondesacyjnego to trzeba wziąć po uwagę dwa czynniki:

 

1) przede wszystkim powierzchnia ogrzewana

2) a po drugie energochłonność domu czyli jakość jego izolacji

termicznej,

 

Jeśli masz dom 100 m kw. doskonale docieplony zbudowany w nowoczesnej technologi o wskaźniku E mniejszym od 20 KWh/m szesć x rok to zaoszczędzisz na ogrzewaniu góra 300 zł na rok. Nakłady na piec zwrócą się dopiero po 10 latach i więcej. Jedyna korzyść - mniejsze zanieczyszczenie środowiska.

 

Jeśli natomiast masz dom 250 m kw. średnio docieplony o wskażniku E na poziomie 30 KWh to zaoszczędzisz rocznie 3,5 raza więcej a więc ok 1000 zł. wtedy piec ci się zwróci po 4 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje obliczenia Krispl, zgadzaja sie z moimi (100 m2) - ok. 300 zl/rok.

Natomiast idzie mi o to ze producenci podaja moc grzejników

przy parametrach np. 90/70 st i 70/50 st. Oczywiscie (jak juz pisalem)

grzejnik 1200 W dla 70/50 st. jest wiekszy (nawet do 2 razy) niz dla

90/90 st. . Pytam tylko czy trzeba jeszcze bardziej "przewymiarowac",

czy tez to wystarczy :-)

 

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...