Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Brak paragonu


Rom

Recommended Posts

Mam taki problem

kupiłem na allegro pewną rzecz.

W aukcji było napisane, że towar jest nowy, objęty 12 miesięczną gwarancją.

Towar przyjechał, ale bez żadnej gwarancji i paragonu.

Zwróciłem się do sprzedawcy z rządaniem przysłania gwarancji producenta i paragonu.

Uzyskałem odpowiedz, że gwarancji nie ma bo producent nie udziela i że gwarancja jest u niego na podstawie wygranej aukcji.

I mam pytanie???

Czy sprzedawca ma do tego prawo????

Czy ma prawo nie wystawić paragonu i gwarancji???

Ustna obietnica gwarancja nie jest żadną gwarancją.

Może ktoś się orientuje w przepisach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie

jak producent moze nie udzielac gwarancji??

Czym mu zagrozić???

Urząd Kontroli Skarbowej???

Niewystawienie paragonu to ukrycie dochodu w końcu.

 

Pomijam już fakt 12 miesięcznej gwarancji , podczas gdy ustawa o sprzedaży konsumentckiej mówi o 24 miesięcznej odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopowiem tylko, ze gwarancja nie jest obligatoryjna - masz Ustawe konsumencka i zapis o zgodności towaru z umową.

Paragon jesli jest VAT-owcem, w przeciwnym wypadku F-ra lub w ostateczności potwierdzenie wpłaty z zaznaczeniem za co jest również dokumentem "stwierdzajacym nabycie" i skutecznym dowodem na ewentualne roszczenia z tytułu wad towaru.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio kupowałam torbę a paragon się walał w kartonie luzem, skrawek papieru bo ja wiem 1,5 x 3 cm, jakby nie mógł ktoś włożyć do tej torby, oczywiście po dokładnych poszukiwaniach. Też chciałam zwrócić i facet zażądał paragonu a jak napisałam że nie dostałam to mi napisał, że musi być i był :lol: No konkluzja jest taka, że może poszukaj.

Gdzieś czytałam o zakupach przez neta jak znajdę to jeszcze cuś mądrego napiszę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magi,

 

ale Rom wyraźnie napisał, że sprzedawca odmówił wydania paragonu i gwarancji.

Dokładnie Monisiu.

Sprzedawca wyrażnie przyznał się do tego że nie wystawia ani paragonów, ani gwarancji.

Normalnie zabić go to mało :evil: :evil: :evil: :evil:

 

:oops: chyba czytałam "po łebkach"

 

nic się nie przejmuj :D 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magi,

 

ale Rom wyraźnie napisał, że sprzedawca odmówił wydania paragonu i gwarancji.

Dokładnie Monisiu.

Sprzedawca wyrażnie przyznał się do tego że nie wystawia ani paragonów, ani gwarancji.

Normalnie zabić go to mało :evil: :evil: :evil: :evil:

 

:oops: chyba czytałam "po łebkach"

 

nic się nie przejmuj :D 8)

 

:) sprawa zakończyła się pomyślnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-? może od razu listem wyślij też. Mnie ten od torby tak trzymał. Napisałam maila i czekałam na odp z tydzień potem mi napisał, że właściwie minęło już 10 dni i łaskawie mi przyjmie zwrot.

 

Znalazłam http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=395

 

 

Czy możemy zrezygnować z zakupu w domu wysyłkowym lub sklepie internetowym?

 

Tak, możemy zrezygnować z zakupu dokonanego na odległość, czyli odstąpić od umowy w terminie 10 dni. Należy jednak pamiętać o pewnych wyjątkach. Przepisy, o których piszemy w tej ulotce, w ogóle nie dotyczą inwestycji kapitałowych, ubezpieczeń, usług bankowych, aukcji internetowych, nieruchomości.

 

Te umowy rządzą się odrębnymi przepisami.

 

Ponadto nie można zrezygnować w ciągu 10 dni z:

 

• umowy dotyczącej turystyki, zakwaterowania, transportu, rozrywki, gastronomii;

 

• z usługi rozpoczętej za naszą zgodą przed upływem 10 dni;

 

• z zakupionych kaset video, audio, programów komputerowych po usunięciu ich oryginalnego opakowania;

 

• z produktu lub usługi wykonanej według indywidualnego zamówienia;

 

• z produktu, który ulega szybkiemu zepsuciu;

 

• z prenumeraty prasy;

 

• z usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych.

 

Kto ponosi koszty odesłania produktu?

 

Koszty odesłania towaru ponosi konsument, chyba że nie jest to zwrot rzeczy, a jej reklamacja. Jeżeli zostaje ona uznana, przedsiębiorca ma obowiązek zwrotu kosztów przesyłki towaru.

 

W jakim czasie powinniśmy otrzymać zwrot pieniędzy?

 

Sprzedawca musi zwrócić pieniądze nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W takim samym terminie należy odesłać towar.

 

wzór protokołu zwrotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...