Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mayland

Recommended Posts

3 l wystarcza do 18 m2. Więc czy jedno wiaderko 3l wystarczy na pokrycie 13 m2

 

Nie robiłem nigdy struktury tą farbą i raczej w najbliższej przyszłości nie będę robił. Jako taki standard zakładam sobie zawsze około 20-25% poprawki na zapisane zużycie materiału.

Skoro producent podaje, że 3 litry wystarczają na 18m2 to uwzględniając poprawkę nawet 25% okazuje się, że powinno wystarczyć na 13,5m2.

Tak więc do dzieła :) To czy wystarczy zależy od tego jak gruba będzie warstwa tej strukturki.

Pochwal się zdjęciami jak już będzie zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A możesz polecić jakieś inne firmy, z którymi miałeś do czynienia prócz Magnata?

 

Poza tym do jednego z pokoi, gdzie powierzchnia do malowania bez sufitu wynosi 30,5 m2, chcę także zastosować jakąś farbę bądź tynk dekoracyjny. Zastanawiałem się nad farbą Toccare jednak cena tej farby jest trochę wysoka, chcę na ten pokój przeznaczyć mniejszy budżet niż do przedpokoju, może farba piaskowa? płynna raufaza?

 

Jeszcze jedno: jeżeli zdecydowałbym się do przedpokoju na Magnata Samum Style, to czy można ją kłaść na goły zagruntowany produktem Magnata beton ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam dalej o bejcę.

Pomalowałem próbkę tynku gąbką.

No i kicha.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c3c71561c0672fb.html

 

Na zdjęciu nie ma łagodnych równomiernych przejść tylko zostały te mazie po gąbce.

Bejca satyna FOX-a z pigmentem.

Nie wiem co robię źle. :(

Chciałbym aby zagłębienia były jaśniejsze a wypukłości cieniowane.

Proszę o pomoc. Co robię źle. Nie chciałbym zepsuć ściany.

 

Drugie zdjęcie to taka próbka dekora z szablonu własnej roboty.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce55b71a2496a7cc.html

Edytowane przez lok2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam dalej o bejcę.

Pomalowałem próbkę tynku gąbką.

No i kicha... nie ma łagodnych równomiernych przejść tylko zostały te mazie po gąbce.

Bejca satyna FOX-a z pigmentem.

Chciałbym aby zagłębienia były jaśniejsze a wypukłości cieniowane.

 

Pierwsza sprawa to:

Ciężko będzie zrobić tak aby wypukłości były ciemniejsze od zagłębień.

Poprzez przecieranie gąbką świeżo pomalowanej ściany sprawiasz, że więcej pigmentu pozostaje w zagłębieniach a z wypukłości ścierasz go i pozostają jaśniejsze.

 

Jeżeli chcesz aby wypukłości były tylko zabarwione to może spróbuj gęstą gąbką delikatnie przecierać - nie wiem nie robiłem tego więc trudno mi gdybać.

 

Jeno jest pewne nikt nie wie co tak naprawdę chcesz zrobić i to, że coś zrobisz źle będziesz tylko ty wiedział i nikt inny.

Wiem to po sobie - robiłem ścianę w korytarzu i zje...ałem robotę totalnie. Ale jak żona to zobaczyła to powiedziała oooo jak ładnie wygląda. Jak ty to zrobiłeś :)

We wcześniejszych postach zamieszczałem zdjęcia i opisywałem jak robiłem cała strukturę za pomocą zwykłego białego kleju do kafelków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz polecić jakieś inne firmy,

 

Struktury robiłem ze zwykłego białego kleju jak do kafli - Firma Kerrakol lub jakoś tak.

Urabiałem w wiaderku i nakładałem na ścianę szeroką pacą, szpachelką itd. Na tym robiłem wzór.

Jedną scianę obleciałem cienką warstewką kleju i to przejechałem zwykłym ale wilgotnym wałkiem takim jak do malowania. Jeździłem w różne strony i powstał baranek.

Jak to wyschło a dokładniej na drugi dzień ścianę gładziłem szeroką pacą do równania kleju na siatce po to aby ściąć ostre krawędzie.

Na to szedł grunt aby zmniejszyć chłonność kleju. Po wyschnięciu gruntu całość malowałem bejcą z dodatkiem barwnika - bejcę przecierałem lekko wilgotną gąbką. Gąbką to oczywiście myłem - prałęm gdyż ona miała za zadanie zbierać nadmiar bejcy a nie dodatkowo malować.

Coś jak przy fugowaniu kafelków- - ładujemy gumową pacą fugę w szczeliny a następnie przecieramy wilgotną gąbką, którą co chwilę czyścimy w wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 3 weeks później...
  • 3 weeks później...

Witam, jestem nowicjuszem i również chciałbym zacząć przygodę z tynkami :)

Mieszkam w starej kamienicy i jakieś 6 lat temu położyłem na ścianach w pomieszczeniach styropian. Następnie na styropian położyłem tapety no i w końcu przyszedł czas na remont i odświeżenie pokoju. Chciałbym zerwać tapety i na styropian położyć właśnie tynk strukturalny wykonany z białego kleju do marmuru.

Proszę o poradę, czy podłoże (styropian) muszę jakoś przygotować czy mogę nakładać klej bezpośrednio. I jeszcze jedno pytanie, po wyschnięciu tynku malować go szerokim pędzlem a później gąbką nakładać kolejne kolory czy od razu gąbką żeby uzyskać taki efekt jak użytkownik Gonti :rolleyes: ... aha ... jaką ilość kleju musiałbym kupić? powierzchnie nie są małe ;/ szerokość ścian to 5 m a wysokość pokoju 3,5 m co daje w sumie 70m2 na cały pokój

Edytowane przez holter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Chciałbym zerwać tapety i na styropian położyć właśnie tynk strukturalny wykonany z białego kleju do marmuru.

Proszę o poradę, czy podłoże (styropian) muszę jakoś przygotować czy mogę nakładać klej bezpośrednio.

 

Nie wiem w jaki sposób mocowałeś ten styropian do ściany, Moim zdaniem najbardziej trwałe rozwiązanie to przykleić siatkę z włókna na klej tak jak to robi się na zewnątrz.

Siatka po to aby nie było widać ewentualnych pęknięć pomiędzy poszczególnymi taflami styropianu. Na to nakładasz strukturę i malujesz.

Zużycie kleju zależy od grubości struktury jak chcesz wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pod prysznic nadawać się będzie....kazdy tynk ale pokryty warstwą żywicy epoksydowej lub lakieru epoksydowego. Taka powłoka pozwoli zachwoac strukture i zabezpieczyc przed wodą.

 

Dziékujé za odpowiedź, jeżeli zdecyduje się na żywicę to czy malowanie następuje przed czy po jej nałożeniu. Dodatkowo zastanawiam się a co gdyby użyć farby przeznaczonej do malowania w łazienkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywica powinna być ostatnią warstwą wykończeniową. Wszystko inne pod nią.

Farba do łazienek nie jest wodoodporna. Ma właściwości przeciwgrzybiczne i przeciwpleśniowe, jest odporna na parę wodną (w rozsądnych ilościach) ale nie zabezpiecza przed wodą. 2-3 prysznice i by odeszła od ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie, po wyschnięciu tynku malować go szerokim pędzlem a później gąbką nakładać kolejne kolory czy od razu gąbką

 

Jeżeli chodzi o technikę nakładania bejcy to proponuję wypróbować następujący sposób. W jedną rękę bierzemy małą gąbkę, którą nakładamy bejcę na ścianę, w drugą dużą płaską wilgotną gąbkę, która służy do równomiernego jej rozprowadzenia. Dużą gąbką pracujemy zaraz po rozłożeniu bejcy. Ważne jest aby podłoże było wstępnie zaimpregnowane – gruntem lub czystą bejcą. W przeciwnym razie bejca zostanie od razu wchłonięta przez tynk i porobią się takie plamy jak parę postów wyżej. Masy akrylowe produkowane do wykonywania tego typu wyprawek często nie wymagają impregnacji. Gipsy i kleje chłoną wodę bardzo szybko i nie ma czasu na równomierne rozprowadzenie farby. Rozwiązaniem może być położenie pierwszej warstwy bejcy zabarwionej bardzo słabo, np. bardzo jasna cytryna. Nawet jeżeli porobią się smugi to nie będą widoczne pod kolejnymi kolorami. Taką jasną bejcę kładziemy na całą ścianę. Idąc „linią cytryny” rozprowadzamy nierównomiernie np. sienę i podkreślamy zagłębienia struktury jakimś brązem. Ponieważ bejca jest materiałem transparentnym uzyskujemy przenikanie wszystkich kolorów.

I jeszcze jedno gąbkami wykonujemy ruchy koliste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was stosował werniks metaliczny srebro? Czy aby uzyskać faktycznie kolor srebrny trzeba dodać do niego jakiegoś kolorantu czy malować kilkukrotnie? Bo to co jest w puszce to po prostu przeźroczysta maź z drobinkami...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was stosował werniks metaliczny srebro? Czy aby uzyskać faktycznie kolor srebrny trzeba dodać do niego jakiegoś kolorantu czy malować kilkukrotnie? Bo to co jest w puszce to po prostu przeźroczysta maź z drobinkami...

 

Werniksy nie służą do pokrywania powierzchni kolorem. Dają połysk np. srebrny lub złoty. W tynkach strukturalnych grubsza warstwa werniksu może lokalnie w zagłębieniach osadzić warstewkę „srebra” (drobinki z mazi) ale z zasady werniks jest farbą transparentną. Lepsze krycie mają patyny. Są gęste i bardziej „oleiste” ale i droższe. Są to jednak uwagi ogólne ponieważ jest dostępnych dużo produktów różnych firm o podobnych nazwach, które mają różne zastosowania i możliwości krycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...