PliP 16.01.2012 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 3 l wystarcza do 18 m2. Więc czy jedno wiaderko 3l wystarczy na pokrycie 13 m2 Nie robiłem nigdy struktury tą farbą i raczej w najbliższej przyszłości nie będę robił. Jako taki standard zakładam sobie zawsze około 20-25% poprawki na zapisane zużycie materiału. Skoro producent podaje, że 3 litry wystarczają na 18m2 to uwzględniając poprawkę nawet 25% okazuje się, że powinno wystarczyć na 13,5m2. Tak więc do dzieła To czy wystarczy zależy od tego jak gruba będzie warstwa tej strukturki. Pochwal się zdjęciami jak już będzie zrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysztofuks 16.01.2012 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 A możesz polecić jakieś inne firmy, z którymi miałeś do czynienia prócz Magnata? Poza tym do jednego z pokoi, gdzie powierzchnia do malowania bez sufitu wynosi 30,5 m2, chcę także zastosować jakąś farbę bądź tynk dekoracyjny. Zastanawiałem się nad farbą Toccare jednak cena tej farby jest trochę wysoka, chcę na ten pokój przeznaczyć mniejszy budżet niż do przedpokoju, może farba piaskowa? płynna raufaza? Jeszcze jedno: jeżeli zdecydowałbym się do przedpokoju na Magnata Samum Style, to czy można ją kłaść na goły zagruntowany produktem Magnata beton ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lok2 16.01.2012 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 (edytowane) Pytam dalej o bejcę. Pomalowałem próbkę tynku gąbką. No i kicha. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c3c71561c0672fb.html Na zdjęciu nie ma łagodnych równomiernych przejść tylko zostały te mazie po gąbce. Bejca satyna FOX-a z pigmentem. Nie wiem co robię źle. Chciałbym aby zagłębienia były jaśniejsze a wypukłości cieniowane. Proszę o pomoc. Co robię źle. Nie chciałbym zepsuć ściany. Drugie zdjęcie to taka próbka dekora z szablonu własnej roboty. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce55b71a2496a7cc.html Edytowane 16 Stycznia 2012 przez lok2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 16.01.2012 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 to zamieszczam twoje zdjęcia tutaj aby zostały dla naszych potomnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 16.01.2012 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Pytam dalej o bejcę. Pomalowałem próbkę tynku gąbką. No i kicha... nie ma łagodnych równomiernych przejść tylko zostały te mazie po gąbce. Bejca satyna FOX-a z pigmentem. Chciałbym aby zagłębienia były jaśniejsze a wypukłości cieniowane. Pierwsza sprawa to: Ciężko będzie zrobić tak aby wypukłości były ciemniejsze od zagłębień. Poprzez przecieranie gąbką świeżo pomalowanej ściany sprawiasz, że więcej pigmentu pozostaje w zagłębieniach a z wypukłości ścierasz go i pozostają jaśniejsze. Jeżeli chcesz aby wypukłości były tylko zabarwione to może spróbuj gęstą gąbką delikatnie przecierać - nie wiem nie robiłem tego więc trudno mi gdybać. Jeno jest pewne nikt nie wie co tak naprawdę chcesz zrobić i to, że coś zrobisz źle będziesz tylko ty wiedział i nikt inny. Wiem to po sobie - robiłem ścianę w korytarzu i zje...ałem robotę totalnie. Ale jak żona to zobaczyła to powiedziała oooo jak ładnie wygląda. Jak ty to zrobiłeś We wcześniejszych postach zamieszczałem zdjęcia i opisywałem jak robiłem cała strukturę za pomocą zwykłego białego kleju do kafelków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 16.01.2012 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 A możesz polecić jakieś inne firmy, Struktury robiłem ze zwykłego białego kleju jak do kafli - Firma Kerrakol lub jakoś tak. Urabiałem w wiaderku i nakładałem na ścianę szeroką pacą, szpachelką itd. Na tym robiłem wzór. Jedną scianę obleciałem cienką warstewką kleju i to przejechałem zwykłym ale wilgotnym wałkiem takim jak do malowania. Jeździłem w różne strony i powstał baranek. Jak to wyschło a dokładniej na drugi dzień ścianę gładziłem szeroką pacą do równania kleju na siatce po to aby ściąć ostre krawędzie. Na to szedł grunt aby zmniejszyć chłonność kleju. Po wyschnięciu gruntu całość malowałem bejcą z dodatkiem barwnika - bejcę przecierałem lekko wilgotną gąbką. Gąbką to oczywiście myłem - prałęm gdyż ona miała za zadanie zbierać nadmiar bejcy a nie dodatkowo malować. Coś jak przy fugowaniu kafelków- - ładujemy gumową pacą fugę w szczeliny a następnie przecieramy wilgotną gąbką, którą co chwilę czyścimy w wodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lok2 16.01.2012 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Dzięki za odpowiedź. No to do pracy. Zdjęcia zapodam. Tylko teraz muszę na parę dni wyjechać ale jak tylko wrócę to na pewnopokażę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gonti 30.01.2012 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2012 Eksperymentowałem ostatnio z tynkiem gipsowym i oto jedna z próbek. Materiały: goldband, bejca matowa, barwniki (zółty, siena, brąz). http://images39.fotosik.pl/1285/161537af44ebb930med.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JoShi 30.01.2012 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2012 Eksperymentowałem ostatnio z tynkiem gipsowym i oto jedna z próbek. Materiały: goldband, bejca matowa, barwniki (zółty, siena, brąz). http://images39.fotosik.pl/1285/161537af44ebb930med.jpg Jeden z ładniejszych efektów jakie widziałam w tym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 30.01.2012 23:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2012 Eksperymentowałem ostatnio z tynkiem gipsowym GRATULACJE - pokaż jeszcze jakiś większy kawałek ściany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gonti 02.02.2012 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Kawałek ściany i struktura na zbliżeniu wykonana z tynku gipsowego. Zdjęcie nie oddaje do końca charakteru struktury – tynk pokryty jest werniksem „złoto” co nie jest widoczne. http://images43.fotosik.pl/1344/0a19681af006404am.jpg http://images49.fotosik.pl/1297/90c3ed3ddc57e639m.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rybka74 19.02.2012 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 zaznacze sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
holter 07.03.2012 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 (edytowane) Witam, jestem nowicjuszem i również chciałbym zacząć przygodę z tynkami Mieszkam w starej kamienicy i jakieś 6 lat temu położyłem na ścianach w pomieszczeniach styropian. Następnie na styropian położyłem tapety no i w końcu przyszedł czas na remont i odświeżenie pokoju. Chciałbym zerwać tapety i na styropian położyć właśnie tynk strukturalny wykonany z białego kleju do marmuru. Proszę o poradę, czy podłoże (styropian) muszę jakoś przygotować czy mogę nakładać klej bezpośrednio. I jeszcze jedno pytanie, po wyschnięciu tynku malować go szerokim pędzlem a później gąbką nakładać kolejne kolory czy od razu gąbką żeby uzyskać taki efekt jak użytkownik Gonti ... aha ... jaką ilość kleju musiałbym kupić? powierzchnie nie są małe ;/ szerokość ścian to 5 m a wysokość pokoju 3,5 m co daje w sumie 70m2 na cały pokój Edytowane 7 Marca 2012 przez holter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 07.03.2012 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 ...Chciałbym zerwać tapety i na styropian położyć właśnie tynk strukturalny wykonany z białego kleju do marmuru. Proszę o poradę, czy podłoże (styropian) muszę jakoś przygotować czy mogę nakładać klej bezpośrednio. Nie wiem w jaki sposób mocowałeś ten styropian do ściany, Moim zdaniem najbardziej trwałe rozwiązanie to przykleić siatkę z włókna na klej tak jak to robi się na zewnątrz. Siatka po to aby nie było widać ewentualnych pęknięć pomiędzy poszczególnymi taflami styropianu. Na to nakładasz strukturę i malujesz. Zużycie kleju zależy od grubości struktury jak chcesz wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewazych 09.03.2012 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Moim zdaniem pod prysznic nadawać się będzie....kazdy tynk ale pokryty warstwą żywicy epoksydowej lub lakieru epoksydowego. Taka powłoka pozwoli zachwoac strukture i zabezpieczyc przed wodą. Dziékujé za odpowiedź, jeżeli zdecyduje się na żywicę to czy malowanie następuje przed czy po jej nałożeniu. Dodatkowo zastanawiam się a co gdyby użyć farby przeznaczonej do malowania w łazienkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mayland 09.03.2012 10:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Żywica powinna być ostatnią warstwą wykończeniową. Wszystko inne pod nią.Farba do łazienek nie jest wodoodporna. Ma właściwości przeciwgrzybiczne i przeciwpleśniowe, jest odporna na parę wodną (w rozsądnych ilościach) ale nie zabezpiecza przed wodą. 2-3 prysznice i by odeszła od ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gonti 09.03.2012 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 I jeszcze jedno pytanie, po wyschnięciu tynku malować go szerokim pędzlem a później gąbką nakładać kolejne kolory czy od razu gąbką Jeżeli chodzi o technikę nakładania bejcy to proponuję wypróbować następujący sposób. W jedną rękę bierzemy małą gąbkę, którą nakładamy bejcę na ścianę, w drugą dużą płaską wilgotną gąbkę, która służy do równomiernego jej rozprowadzenia. Dużą gąbką pracujemy zaraz po rozłożeniu bejcy. Ważne jest aby podłoże było wstępnie zaimpregnowane – gruntem lub czystą bejcą. W przeciwnym razie bejca zostanie od razu wchłonięta przez tynk i porobią się takie plamy jak parę postów wyżej. Masy akrylowe produkowane do wykonywania tego typu wyprawek często nie wymagają impregnacji. Gipsy i kleje chłoną wodę bardzo szybko i nie ma czasu na równomierne rozprowadzenie farby. Rozwiązaniem może być położenie pierwszej warstwy bejcy zabarwionej bardzo słabo, np. bardzo jasna cytryna. Nawet jeżeli porobią się smugi to nie będą widoczne pod kolejnymi kolorami. Taką jasną bejcę kładziemy na całą ścianę. Idąc „linią cytryny” rozprowadzamy nierównomiernie np. sienę i podkreślamy zagłębienia struktury jakimś brązem. Ponieważ bejca jest materiałem transparentnym uzyskujemy przenikanie wszystkich kolorów. I jeszcze jedno gąbkami wykonujemy ruchy koliste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewazych 10.03.2012 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 jeszcze jedno dosc banalne pytanie taki tynk w łazięce mozna wykonac zwyklym tynkiem, czy tynkiem gipsowym a może czymś innym? przepraszam ze pytam ale tutaj co chwile widzę jakieś wzmianki o kleju do marmuru.. Bede wdzięczna za pomoc i dziękuję za wyrozumałość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mondi 11.03.2012 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Czy ktoś z Was stosował werniks metaliczny srebro? Czy aby uzyskać faktycznie kolor srebrny trzeba dodać do niego jakiegoś kolorantu czy malować kilkukrotnie? Bo to co jest w puszce to po prostu przeźroczysta maź z drobinkami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gonti 12.03.2012 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Czy ktoś z Was stosował werniks metaliczny srebro? Czy aby uzyskać faktycznie kolor srebrny trzeba dodać do niego jakiegoś kolorantu czy malować kilkukrotnie? Bo to co jest w puszce to po prostu przeźroczysta maź z drobinkami... Werniksy nie służą do pokrywania powierzchni kolorem. Dają połysk np. srebrny lub złoty. W tynkach strukturalnych grubsza warstwa werniksu może lokalnie w zagłębieniach osadzić warstewkę „srebra” (drobinki z mazi) ale z zasady werniks jest farbą transparentną. Lepsze krycie mają patyny. Są gęste i bardziej „oleiste” ale i droższe. Są to jednak uwagi ogólne ponieważ jest dostępnych dużo produktów różnych firm o podobnych nazwach, które mają różne zastosowania i możliwości krycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.