siwy z gosławic 03.12.2006 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 Jakim gipsem szpachlowałeś ? Błąd jest taki że po pierwszym szpachlowaniu było szlifowane i może nie oczyściłeś dobrze z kurzu i dlatego druga warstwa się odspaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 03.12.2006 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 Jakim gipsem szpachlowałeś ? Błąd jest taki że po pierwszym szpachlowaniu było szlifowane i może nie oczyściłeś dobrze z kurzu i dlatego druga warstwa się odspaja. Robiła "fachowa" ekipa Cekolem C-45. Bardzo możliwe, że nie oczyścili powierzchni po pierwszym szpachlowaniu i szlifowaniu. Nie zauważyłem żeby to robili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwy z gosławic 03.12.2006 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 To słabi fachowcy.Powinni robić Cekolem C40 i po pierwszej warstwie nie szlifować.A jak szlifowali (to nie fachowcy) to powinni bardzo dobrze odpylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 03.12.2006 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 To, że było źle zrobione to widać. Co radzisz?Jak to trwale naprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwy z gosławic 03.12.2006 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 Najprościej to na pęknięcia szpachla i fizelina ale będzie ciężko to wyprowadzić.Ja bym brutalnie zdarł wszystko i szpachlował od nowa.C40, fizelina,C40 (nie za rzadki) i to potraktować (np.szitrokiem) głądzią i dopiero szlifować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 03.12.2006 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 Zastosowano za małe zfazowanie! Powinno być na całej grubości i dość szerokie na 1,5 cm dodatkowo płyty powinny być rozsunięte okło 0,5 cm. Połączenie należało wyszpachlować gipsem z łóknami np. Wario Rygips-u i oczywiście druga warstwa na fizelinie bez szlifowania. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 03.12.2006 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 siwy z gosławic,Szpachla i jeszcze jedna flizelina? Trochę grubo wyjdzie...Nie wystarczy tylko dobra szpachla położona na taśmę będącą już na suficie? Drugi sposób (brutalny) nie bardzo mi odpowiada, musiałbym wszystko sam robić... 40 m2. Dlaczego tych rys nie ma na krawędziach podłużnych płyt?Może na razie nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 03.12.2006 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 Dlaczego tych rys nie ma na krawędziach podłużnych płyt? sponowanie krawędzi wzdłużnych jes mocniejsze odspajają się warstwy gipsu dlatego ze zastosowano do spoinowania gipsu 2 różnych producentów. oczysćić i zastosowac mase Sem-Light na flizelinę natomiast nie ma się co łudzic, po przemalowaniu bedzie widac - trzeba będzie przeszpachlowac połowe sufitu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 03.12.2006 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 Zastosowano za małe zfazowanie! Powinno być na całej grubości i dość szerokie na 1,5 cm dodatkowo płyty powinny być rozsunięte okło 0,5 cm. Połączenie należało wyszpachlować gipsem z łóknami np. Wario Rygips-u i oczywiście druga warstwa na fizelinie bez szlifowania. Pozdrawiam. Aż tyle? Jakieś uzasadnienie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 03.12.2006 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 Czego dotyczy stwierdzenie "Aż tyle?"? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 03.12.2006 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 Dlaczego tych rys nie ma na krawędziach podłużnych płyt? sponowanie krawędzi wzdłużnych jes mocniejsze odspajają się warstwy gipsu dlatego ze zastosowano do spoinowania gipsu 2 różnych producentów. oczysćić i zastosowac mase Sem-Light na flizelinę natomiast nie ma się co łudzic, po przemalowaniu bedzie widac - trzeba będzie przeszpachlowac połowe sufitu stosowano jeden i ten sam gips chyba, że producent ma dwie różne fabryki drugie szpachlowanie było robione gipsem z innego worka... kupowałem w tej samej hurtowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 03.12.2006 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 Czego dotyczy stwierdzenie "Aż tyle?"? Pozdrawiam. Szerokości zfazowania i wielkości rozsunięcia płyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwy z gosławic 03.12.2006 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 Szerokości zfazowania i wielkości rozsunięcia płyt. Tutaj to bym się kłócił Ale jeżeli dobrze pamiętam reklamę w radio to Cekol C-45 służy do wykonywania gładzi szpachlowych "raz na długi czas" nie wiem bo nie używam. A do szpachlowania służy Cekol C-40 i narazie jestem z niego zadowolony chociaż sprzedawca bardzo długo przekonywał mnie do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 03.12.2006 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2006 A jak myślisz dlaczego nie pękają połączenia na firmowo przetłoczonych brzegach? Bo masz tam ponad 5 cm miejsca na wprowadzenie masy szpachlowej. Aby profesjonalnie wykonać połączenie nie firmowe należałoby na szrokości 3 cm z każdej płyty usunąć karton i tarnikiem wykonać szlic na głębokość 3 mm. W tak przygotowaną wnękę wprowadzić gips z włóknami i fizelinę. No ale kto tak robi? W celu zwiększenia przyczepności pozostaje więc poszerzyć fazowanie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 04.12.2006 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 Interesujące jest to, że Rigips wprowadził płyty z krawędzią PRO po to aby zwiększyć odporność połączenia na zarysowania.Krawędź PRO ma postać płaskiego przetłoczenia o głębokości ok. 1 mm z prawie na ostro zakończonym brzegiem. Po złożeniu dwóch płyt nie występuje między nimi lejkowate zagłębienie podobne do rowka V takie jak między płytami z krawędzią zaokrągloną. Duża ilość masy szpachlowej to duży jej skurcz powodujący powstawanie zagłębienia między płytami. Taśma flizelinowa słabiej przylega do gipsu w tym miejscu niż do kartonu po bokach.Rysy pojawiły się dokładnie w miejscu krawędzi rowka V raz na jednej, raz na drugiej płycie. Podkreślam, nie w osi rowka tylko na jego krawędziach. Nie zauważyłem natomiast żadnych rys na brzegu taśmy flizelinowej. Zastanawia mnie jak zachowałoby się połączenie gdyby rowka V w ogóle nie było, tak jak przy krawędzi PRO?Masa szpachlowa z flizeliną tworzyły by płaską, przylegającą do obu płyt strukturę bez podatnego na zmiany wilgotności nadmiaru gipsu w środkowej części. Przy krawędziach fabrycznych masa szpachlowa ma kontakt tylko z kartonem, przy krawędzi ciętej i z kartonem i z gipsem tworzącym rdzeń płyty. Na pewno karton i gips maja różne własności higroskopowe. Może ten rowek V wcale nie jest potrzebny...Czy pojawianie się rys nie jest czasem spowodowane obecnością tego rowka, a co za tym idzie podatnością tego miejsca na skurcze i pęcznienie przy zmianach wilgotności?Na ostatniej fotce widać wybrzuszenie, którego nie było po szlifowaniu, a pojawiło się po wymalowaniu sufitu, czyli dostarczeniu sporej ilości wilgoci. To taka moja ogólna teoria i wnioski z obserwacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 04.12.2006 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 Podciągam,może jeszcze ktoś się wypowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwy z gosławic 04.12.2006 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 Moja teoria jest taka. szpachla lepiej trzyma się kartonu niż gipsu i połączenie z gipsem płyty zawsze pęknie. Dlatego ja robię malutkie v i chodzi mi tutaj aby ściąć poszczępiony karton. Dowiedziałem się też od jednego amerykańca że tam nie szpachlują osobno połączeń lecz przyklejają taśmę papierową z klejem i szpachlują całe płyty. Dzisiaj widziałem takie zjawisko. Płyta gipsowa poszpachlowana 2 lata temu, po dzisiajszym malowaniu i 5 minutach gładź na płycie pękła i zwineła się w 2 ruloniki jak to zobaczyłem to byłem w szoku i to nie było na połączeniu. przyczyny u Ciebie upatruję w. -zły gips do szpachlowania -druga warstwa nie połączyła się z pierwszą. naprawiłbym to tak. -zeskrobać szpachelką to co odpada -zagruntować -szpachla, fizelina, szpachla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 04.12.2006 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 Siwy z gosławic, wygląda na to, że doszliśmy do tego samego w sprawie rowka V na łączeniu płyt. Ty praktyką wykonawczą, ja drogą dedukcji Niesamowite co woda może zrobić z gipsem. Nie pisałem o tym wcześniej, ale majster jedno z zarysowanych połączeń naprawił w podobny sposób jak piszesz: - zerwał taśmę flizelinową (stwierdził, że jest uszkodzona), - oczyścił to miejsce, - położył nową masę szpachlowa, - "przylepił" nowa flizelinę, - zaszpachlował, - na drugi dzień przeszlifował siatką. Później pomalowałem to miejsce, wygląda dobrze. Nie widać, że było naprawiane. Zdjęcia pokazują rysy w innym miejscu (mniejsze niż w poprzednim). Muszę to sam naprawić bo majster wyjechał. Nie mam takiej wprawy w szpachlowaniu i chciałbym ograniczyć się tylko do: - zeskrobania słabo trzymającej się warstwy gipsu pozostawiając flizelinę, - oczyszczenia tego miejsca z pyłu, - nałożenia masy szpachlowej, - przeszlifowania, odpylenia i pomalowania. Co tym sądzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 05.12.2006 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 Rozejrzałem się po okolicznych hurtowniach budowlanych.Do kupienia były: Rigips Vario - ok. 23 zł/ 5kg, Szpachla Francuska z włóknami - 16,50 zł/ 5kg.Szpachla Francuska do spoinowania z taśmą - 11 zł/ 5kg(obie masy podobno mają żółtawy kolor) Cekol C40 - brak (nie handlują tym). Nic dziwnego, że majster tylko Cekolu C45 używa.Tym samym materiałem ściany i sufity szpachluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 08.12.2006 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2006 ... Muszę to sam naprawić bo majster wyjechał. Nie mam takiej wprawy w szpachlowaniu i chciałbym ograniczyć się tylko do: - zeskrobania słabo trzymającej się warstwy gipsu pozostawiając flizelinę, - oczyszczenia tego miejsca z pyłu, - nałożenia masy szpachlowej, - przeszlifowania, odpylenia i pomalowania. Naprawiłem tak jak napisałem, jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.