Oka 27.12.2005 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2005 RadoS, gratulujemy i cieszymy się razem z Wami. U nas przed Bożym Narodzeniem powstały wylewki. Wklejam kilka obiecanych wcześniej zdjęć.1. Nieduzy jeszcze bez tarasu.http://img272.imageshack.us/img272/7784/nieduzy12pa.jpg2. Kominekhttp://img326.imageshack.us/img326/1307/nieduzy26md.jpg3. Salon widziany z kuchnihttp://img326.imageshack.us/img326/5353/nieduzy33og.jpg4. Górna łazienkahttp://img326.imageshack.us/img326/3056/nieduzy46mr.jpg Życzę wszystkim szampańskiego humoru w Sylwestrową noc oraz szczęśliwego Nowego Roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rocky 02.01.2006 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2006 RadoS gratulacje !!! Żeby Wam się spełniły plany na Nowy Rok !!! Oka dopiero co oglądaliśmy ściany z pustaków i więźbę, a tu już instalacje, wylewki..., ładnie Wam idzie !!! Jak duże okna dachowe daliście, bo my zastanawiamy się czy 94x140 czy może 78x113 ? Może masz jakies zdjęcie połaci z oknem dachowym? A przymierzacie się już do zabudowy kuchni, macie jakieś aranżacje, nie przedzielacie kuchni od salonu w żaden sposób, my wciąz się nad tym zastanawiamy. WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malchu 09.01.2006 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2006 Rados Bardzo mi się podoba Wasz daszek nad wejściem. Dokładnie o takim samym marzymy. Zastanawiam się czy do takiej zmiany trzeba dużych zmian w ułożeniu więźby w porównaniu z pierwowzorem? I drugie pytanko nasunęło mi się w związku z fotkami Oki, ile cm wysokości ma ściana kolankowa? Na oko wydaje mi się , że 80, bo wys stelaża wc jes chyba ok 90. Wydaje mi się, że w opisie tego projektu w katalogu była wysokość ściany kolankowej 110??? Pozdrawiam i przy okazji życzę wszystkim budującym D33 pomyślności w Nowym Roku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robroy 19.01.2006 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Witam Wszystkich Czy ktoś buduje D 33 w pobliżu Olsztyna i ewntualnie pozwoli go obejrzeć? Będę wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rocky 19.01.2006 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Rados Bardzo mi się podoba Wasz daszek nad wejściem. Dokładnie o takim samym marzymy. Zastanawiam się czy do takiej zmiany trzeba dużych zmian w ułożeniu więźby w porównaniu z pierwowzorem? malchu chyba mnie miałaś na mysli pisząc do Radosa o ganku Dobudowanie takiego ganku to dla cieśli bardzo prosta sprawa i nie potrzeba wiele zmian w więżbie. Witam Wszystkich Czy ktoś buduje D 33 w pobliżu Olsztyna i ewntualnie pozwoli go obejrzeć? Będę wdzięczny Robroy wysłałem Ci info na priva! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robroy 19.01.2006 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Jeszcze raz witam Wszystkich Ja też zamierzam budować niedużego Na razie mam działkę załatwione przyłącza prądu,wody i kanalizacji Jutro odbieram decyzje zagospodarowania terenu no a potem projekt adptacja pozwolenie na budowe i uzgodnienia załatwia architekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robroy 19.01.2006 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 I jeszcze jedno pytanie czy pokoje na poddaszu nie są za niskie ?Nie macie z tym problemów? I czy pokoje nie są za małe? Właściwie to były trzy pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rocky 19.01.2006 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Wielkość pomieszczeń najlepiej będzie ocenić już po wykończeniu (wylewki, zabudowa poddasza). Ale byliśmy już w zamieszkanym Niedużym u Anny Wiśniewskiej (pozdrawiamy Aniu!) i pokoje wydały nam się w porządku, nie były wcale małe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malchu 20.01.2006 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 Witajcie!! Oczywiście Rocky, to Ciebie miałam na myśli chwaląc daszek nad wejściem, przecież RadoS jeszcze nie wystartował Też się zastanawiam nad wysokością pokoi na poddaszu. Przeczytałam w opisie, że wysokość ściany kolankowej to 110 cm, a oglądając Wasze zdjęcia wydaje się , że to jest ok 80 cm. Więc jak jest naprawdę z tą ścianką kolankową? My też czekamy na wydanie warunków zabudowy. Na razie spływają opinie dotyczące mediów i okazuje się, że nie ma mozliwości podłączenia się do wodociągu czyli będziemy musieli kopać studnię.. Ale za to możemy podłączyć się do kanalizacji, więc nie będziemy mieć szamba! Pozdrawiam wszystkich Sympatyków Niedużego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rocky 20.01.2006 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 Też się zastanawiam nad wysokością pokoi na poddaszu. Przeczytałam w opisie, że wysokość ściany kolankowej to 110 cm, a oglądając Wasze zdjęcia wydaje się , że to jest ok 80 cm. Więc jak jest naprawdę z tą ścianką kolankową? Konstrukcja na poddaszu wygląda tak: http://www.d33.republika.pl/fotoforum/scianka.jpg U Oki podwyższona została ta zewnętrzna murowana ścianka, tym samym powiększyły się pomieszczenia. U nas jest niziutka murowana ścianka i następnie na tych pionowych drewnianych słupkach będzie dopiero ścianka z płyt kartonowo-gipsowych, która będzie miała właśnie 1,10m, tak jak jest w projekcie. Ale za to możemy podłączyć się do kanalizacji, więc nie będziemy mieć szamba! Pozazdrościć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robroy 21.01.2006 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 Witajcie!! Jest sobota 21.01.2006 godzina 7:00 a ja spać już nie mogę mimo że mam wolne.Sidzę czytam forum i rozmyślam jak wykonać poszczególne etapy prac. Mimo że do ich rozpoczęcia bardzo daleka droga (znacie to? ) Ale uważam że lepiej przemyśleć wszystko teraz niż w trakcie budowy na chybcika. Mając jasną wizję co się chce zrobić i jak łatwiej się buduje. I cały czas mnie nurtuje ta ścianka kolankowa Czyli ile wtedy mają pokoje m2?(wedłóg Muratora na piętrze jest tylko 31mprzy 1,90>h 1,90) I czy w łazience nie jest za nisko?Jak z ustawnością łazienki? A podniesienie ścianki o jedną warstwę (ok 25cm) nie zepsuje wyglądu zewnętrznego?(biorę taką możliwość pod uwagę) Dobrze koniec już pytań teraz jedna mała rada ale ważna łączenie płyt K-G najlepiej zrobić klejem do płytek elastycznym np.Ceresit CM 17 połączenia są mocniejsze i bardziej elastyczne co nie jest bez znaczenia na konstrukcji drewnianej(więźba) ale i nie tylko.Sam to praktykuję i mogę zaręczyć że to skuteczna metoda. Na tym dość bo się rozpisałem za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rocky 21.01.2006 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 Ale uważam że lepiej przemyśleć wszystko teraz niż w trakcie budowy na chybcika. Mając jasną wizję co się chce zrobić i jak łatwiej się buduje. Zgadzam się, najlepiej jeszcze przed budową mieć już na papierze urządzone całe mieszkanie, wiedzieć z czego będa podłogi, z czego schody, gdzie będzie zlew, pralka, ewentualnie jakie przygotować otwory, aby móc wstawić typowe okna i drzwi itp itd. I cały czas mnie nurtuje ta ścianka kolankowa Czyli ile wtedy mają pokoje m2?(wedłóg Muratora na piętrze jest tylko 31mprzy 1,90>h 1,90) I czy w łazience nie jest za nisko?Jak z ustawnością łazienki? A podniesienie ścianki o jedną warstwę (ok 25cm) nie zepsuje wyglądu zewnętrznego?(biorę taką możliwość pod uwagę) To już typowe dylematy inwestora Chyba nic nie wymyslisz dopóki tego gdzieś nie zobaczysz. Ja planuję mieć poddasze gotowe latem - wtedy będzie można u mnie obejrzeć. Dobrze koniec już pytań teraz jedna mała rada ale ważna łączenie płyt K-G najlepiej zrobić klejem do płytek elastycznym np.Ceresit CM 17 połączenia są mocniejsze i bardziej elastyczne co nie jest bez znaczenia na konstrukcji drewnianej(więźba) ale i nie tylko.Sam to praktykuję i mogę zaręczyć że to skuteczna metoda. Dzieki za radę. A wiesz może jak kolejno wygląda ocieplenie i zabudowa poddasza. Chyba niekoniecznie trzeba płyty mocowac do więźby, można je zamocować na specjalnym stalażu (przy uzyciu m.in wieszaków) przytwierdzonym do ścian. Wówczas te płyty nie pracowałyby tak jak na drewnie. Interesują mnie szczególnie techniczne szczegóły jak zamocowac dwie warstwy wełny, folię oraz wspomniany stelaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robroy 21.01.2006 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 To już typowe dylematy inwestora Chyba nic nie wymyslisz dopóki tego gdzieś nie zobaczysz. Ja planuję mieć poddasze gotowe latem - wtedy będzie można u mnie obejrzeć. Ja się pisze na te poddasze Dzieki za radę. A wiesz może jak kolejno wygląda ocieplenie i zabudowa poddasza. Chyba niekoniecznie trzeba płyty mocowac do więźby, można je zamocować na specjalnym stalażu (przy uzyciu m.in wieszaków) przytwierdzonym do ścian. Wówczas te płyty nie pracowałyby tak jak na drewnie. Interesują mnie szczególnie techniczne szczegóły jak zamocowac dwie warstwy wełny, folię oraz wspomniany stelaż. Płyty oczywiście montujemy na stelażu stalowym z wieszakami (niektuży zwyczajnie na więźbę mocują łaty drewniane ale drewno musi być idealnie wysuszone) Co do ocieplenia poddasza (patrząc od dachu) 1. Na krokwie folia wysoko-paroprzepuszczalna 2. Wełna 2 warstwy mogą dolegać do folii dachowej (łączenie 1 warstwa względem 2 warstwy przesunięta o ok. 20cm im więcej tym lepiej)Napisz jaką wełnę masz zamiar stosować miękka(Rockwoll) czy sztywna w paczkach i jeszcze jedno aby wełna nie opadała nabij sobie papniaki na krokwie co 30cm i po włożeniu welny naciągnij na te papniaki drut wiązałkowy i dobij papniaki (jeśli bedziesz miał przez przypadek za niskie krokwie wystarczy do nich nabić tzw nabitkę czyli deskę belkę o odpowiedniej grubości) 3. Folia paroizolacyjna (na zszywki do krokwie) 4. Wtedy mocujemy wieszaki do krokwi (pamiętaj aby zastosować takie które nie podziurawią foli) 5. Stelaż do wieszaków a potem płyty (wieszak od wieszaka max co 90cm, stelaż pod płytę K-G na suficie,skosie powinien być co 40cm ) 6. Płyty K-G montować w pionie, zawsze musi być przesunięcie sasiadaujących ze sobą plyt min 40cm czyli np jedną warstwę płyt od dołu do góry a drugą od góry do dołu 7. Płyty K-G sąsiadujące ze sobą muszą na łączeniu mieć wstawki aby połączyć je ze sobą Stelaż od stelaża jest co 40cm i między nimi musi być wstawka nie musi ona być mocowana do stelaża wystarczy połączyć nimi dwie płyty 8. Wkręty max co 20cm i nie przebijać nimi warstwy papieru (producenci podają 15cm) 9. Co do ocieplenia za ścianką kolankową : Jest kilka rozwiązań ale ja proponuje: ocieplić dach do końca a dodatkowo ściankę kolankową i posadzkę za nią (trochę drożej ale pewniej) 10. Łączenie ściany kolankowej z skosem koniecznie pierwsza warstwa CM 17 a potem gładź UFFF to się napisłem w razie czego o dociepleniu poddasza Murator 3/2004 str 97 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rocky 21.01.2006 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 Robroy szacuneczek Dzięki za ten szczegółowy opis, jak ktoś na forum będzie sie pytał jak to się robi to mu wyślę link do Twojego postu ! Jeszcze nasuwają mi sie takie pytania: 1) Zamocuję papniakami jedna warstwę wełny o grubosci krokwi, czyli u mnie 18cm. Nastepnie już od spodu krokwi chciałbym dać 5 cm wełny, tak żeby zaizolować właśnie krokwie, jak zamocować tą warstwę wełny? 2) Wieszaki mocujemy jednak do krokwi? Czyli ta cała konstrukcja również reaguje na ruchy więźby? Czy zajmujesz się tym zawodowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robroy 21.01.2006 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 Jeszcze nasuwają mi sie takie pytania: 1) Zamocuję papniakami jedna warstwę wełny o grubosci krokwi, czyli u mnie 18cm. Nastepnie już od spodu krokwi chciałbym dać 5 cm wełny, tak żeby zaizolować właśnie krokwie, jak zamocować tą warstwę wełny? 2) Wieszaki mocujemy jednak do krokwi? Czyli ta cała konstrukcja również reaguje na ruchy więźby? 1. Ja bym zwiększył grubość krokwi do 23cm i po temacie (zorientuj się u projektanta czy wtedy krokwie nie mogą być węższe) jeśli z jakiegoś powodu nie możesz to wykonaj nabitkę (np. łata z dachu ma standartowy wymiar 4*6) pamiętaj nie wolno podziurawić foli paroizolacyjnej Nie ma najjmniejszej potrzeby izolowania wełną krokwi drewno jest super izolatorem Gdybyś tak zrobił to w takim wypadku nie miałbyś gdzie dać foli no i wieszaki musiałyby być dłuższe 2. Tak mocujemy do więźby (nie ma innej możliwości) Czy zajmujesz się tym zawodowo? Zajmuję się budowlanką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malchu 23.01.2006 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2006 Rocky! Pytanko do Ciebie. Jakie wysokoie są pomieszczenia na parterze. Z katalogu wynika, że jest to 2,75. Uważam, że to b. dużo. Wystarczy przecież 2,50, i inne domy mają ok 2,50-2,60. Z czego to wynika? Może dać jeden pustak mniej na parterze a podwyższyć ścianę kolankową o jedną cegłę? Co Ty na to? W ten sposób bryła budynku z zewnątrz się nie zmienii. Pisałeś też by zamienić okna na typowe. Czy Ty tak zrobiłeś? Bo w projekcie są okna nietypowe, tzn wysokie na 1,75. Co Ty na to? Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rocky 23.01.2006 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2006 Rocky! Pytanko do Ciebie. Jakie wysokoie są pomieszczenia na parterze. Z katalogu wynika, że jest to 2,75. Uważam, że to b. dużo. Wystarczy przecież 2,50, i inne domy mają ok 2,50-2,60. Z czego to wynika? Może dać jeden pustak mniej na parterze a podwyższyć ścianę kolankową o jedną cegłę? Co Ty na to? W ten sposób bryła budynku z zewnątrz się nie zmienii. Na początku tego wątku ktoś też poruszał ten temat http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=5811&postdays=0&postorder=asc&start=29 Dla mnie jednak parter niższy niż 2,70m to byłoby za nisko, ale to tylko kwestia dobrego samopoczucia . Pisałeś też by zamienić okna na typowe. Czy Ty tak zrobiłeś? Bo w projekcie są okna nietypowe, tzn wysokie na 1,75. Co Ty na to? Okna są wysokie na 1,65m i kończą się na wysokości 2,50m od podłogi. A więc wracając do tematu zniżenia parteru to tez musiałoby mieć przełożenie na wielkość okien. Murarze na 1,65m zostawili mi otwory na okna, postanowiłem je jeszcze jednak podmurowac na jedna cegłę (7,5cm), tak żeby zlewozmywak nie był zbyt nisko. Do tego okazało się, że jest potrzeba jeszcze odjąć od wymiaru otworu kilka cm z wysokosci i szerokosci na prawidłowy montaż okna i parapet. Tak więc okna zamówione są na 1,51m! Dlatego najlepiej juz wcześniej wybrac okna, porównać ceny typowych i nietypowych i jeszcze przed wymurowaniem ustalić jak duże otwory powinni murarze zostawić. Generalnie nie ma problemu z zamówieniem okien na dowolny wymiar, a i nie jestem do końca pewien czy rzeczywiście te typowe wymiary wyjdą o wiele taniej niż na zamowienie, ale warto byłoby to sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Mateja 24.01.2006 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Witamy i pozdrawiamy Panstwa w Nowym Roku. Podziwiamy rezultaty zamieszczone na zdjeciach. Podobne rozwiazanie polaczenia salonu z kuchnia zamierzamy zrealizowac w naszym d33. Czy kominek na scianie z sypialnia ma funkcje dostarczania rowniez do niej ciepla ? Czy bylibyscie Panstwo sklonni podac wiecej szczegolow dotyczacych budowy Waszej wersji d33 ? Andrzej Mateja z zona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rocky 24.01.2006 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Witamy i pozdrawiamy Panstwa w Nowym Roku. Witajcie, tu przyjęło się, że wszyscy piszą do siebie na Ty, tak więc proszę się nie obrazić, że ja równieź tak będę pisał i jednocześnie proszę również śmiało pisać bez koniecznosci używania grzecznosciowych form Pan/Pani/Państwo Podziwiamy rezultaty zamieszczone na zdjeciach. Podobne rozwiazanie polaczenia salonu z kuchnia zamierzamy zrealizowac w naszym d33. Czy kominek na scianie z sypialnia ma funkcje dostarczania rowniez do niej ciepla ? Czy bylibyscie Panstwo sklonni podac wiecej szczegolow dotyczacych udowy Waszej wersji d33 ? Te pytanie chyba bardziej skierowane są do Oki, ale ja może również coś pomogę. Na temat połączenia salonu z kuchnią to wstępnie zamierzamy zrobić tam ściankę na wysokość ok.1,20m i od strony kuchni zamocować na wysokości ok.85cm(?) sam blat roboczy, pełniący jednocześnie funkcję stolika. Patrząc od strony salonu wyglądałoby to mniej więcej tak: |_blat_| __| Kominek na ścianie z sypialnią umożliwia doprowadzenie ciepła tak do sypialni jak i do innych pomieszczeń. Można zrobić tzw. DGP (czyli Dystrybucję Gorącego Powietrza). Przy użyciu dodatkowych urządzeń (turbina) ciepłe powietrze może być bez problemu rozprowadzone po wszystkich pokojach, bez turbiny ciepłe powietrze będzie dobrze się rozchodzić ew. do sypialni i dwóch pokoi na górze (ciepłe powietrze samoczynnie idzie do góry). Oczywiście trzeba jeszcze kupić odpowiedniej mocy kominek (tzn. wkład kominkowy). Myślę, że dla naszego domku w zupełności wystarczajacy jest wkład o mocy 16kW. My planujemy zakupić Tarnavę Comfort. A centralnie umieszczony kominek sam z siebie, nawet bez DGP, będzie też dobrze ogrzewał dom. A jak Wy planujecie połączyć kuchnię z salonem, na jakim etapie jesteście, czy jesteście już zdecydowani na ten właśnie projekt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robroy 25.01.2006 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 Kominek na ścianie z sypialnią umożliwia doprowadzenie ciepła tak do sypialni jak i do innych pomieszczeń. Można zrobić tzw. DGP (czyli Dystrybucję Gorącego Powietrza). Przy użyciu dodatkowych urządzeń (turbina) ciepłe powietrze może być bez problemu rozprowadzone po wszystkich pokojach, bez turbiny ciepłe powietrze będzie dobrze się rozchodzić ew. do sypialni i dwóch pokoi na górze (ciepłe powietrze samoczynnie idzie do góry). Odnośnie rozprowadzenia ciepłego powietrza z kominka.Postawiłem ich kilka i jeszcze nie zastosowałem turbiny, jest ona po prostu nie potrzebna(chyba że chemy ciepłe powietrze pchnąć np. z 1p na parter),trzeba tylko zastosować odpowiednie przeroje(fi 150) i pamiętać o zasadzie do że każdego pokoju idzie osobna rura. Ja osobiście do najdalszego pokoju jaki miałem ogrzać prowadziłem rurę fi 150 4m w pionie(z parteru na strych) potem 7m w poziomie i 40cm w dół do pokoju , ogólnie na piętrze było 4 pokoje i łazienka . Nadmienię że znajomy ogrzewa dom tylko tym kominkiem i mimo mrozów jakie mamy nie narzeka że kominek nie daje rady. Oczywiście rozwiązanie do każdego pokoju osobna rura zajmuje więcej miejsca. Ale można sobie ztym poradzić jesli kominek planuje sie w trakcie budowy domu, można wtedy część rur ukryć w stropie. I pamiętajcie rury nie muszą być okrągłe mogą to być np. kanały prostokątne o różnych wymiarach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.