Trociu 10.03.2008 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2008 a kabelek do zasilania bramy macie zasilany z osobnego bezpiecznika czy po prostu z tego samego obwodu co garaż? U mnie będzie na oddzielnym. Elektryk sam zaproponował. Tłumaczył, że jak będziesz wyjeżdżał na dłużej, to sobie ten bezpiecznik wyłączysz i nikt Ci bramy podrobionym pilotem nie podniesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lobo0 10.03.2008 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2008 dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rdek 31.03.2008 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Witam Jako że jestem w trakcie układania instalacji wszelakich z zaciekawieniem poczytałem sobie Wasz wątek i skorygowałem pewne swoje pomysły. Przy okazji chciałbym podzielić się i poddać ocenie pewnie mój pomysł. Otóż wkurzają mnie wszelkie dziwne kable wychodzące z domu i pnące się po murze do puszek bo a to ktoś zapomniał o wyprowadzeniu telefonu a to sieci LAN, bramofomu itp. itd. U siebie postanowiłem zamontować na zewnątrz budynku na samym dole, na mniej atrakcyjnej elewacji domu skrzynkę wmurowaną w ścianę. Z domu prowadziłyby do niej: A) od tablicy elektrycznej: - 6 przewodów 240V do załączania 6 sekcji oświetlenia (furtka, podjazd, oświetlwnie ogrodu, zasilanie bramy jeśli 240V) - 1 przewód 400V do zasilania bramy (jeśli 400V) B) od centralki TEL/LAN/TV/ALARM/STEROWANIE na strychu: - 6 skrętek LAN (telefon, sieć LAN od lokalnego providera, domofon-wideofon, sterowanie furtki, bramy) - 1 kabel telewizji kablowej Tym sposobem unikam kładzenia na tym etapie kabli zasilających i sterujących do furtki, bramy, oświetlenia ogrodu bo nie wszystko jeszcze zaprojektowane. Jak już będzie to sobie pociągnę przewodami żelowanymi pod ziemią od skrzynki na ścianie. Zebranie wszystkich systemów sterowania w jedym miejscu (centralka TEL/LAN/TV/ALARM/STEROWANIE) i poprowadzenie od niej przewodów LAN do pomieszczeń da mi możliwość ewentualnych późniejszych zmian konfiguracji - zmianę miejsca podłączenia bazy telefonu, domofonu czy umiejscowienia regulatora temperatury do pieca (dziękuję za pomysł zainstalowania RJ45 przy piecu - na to sam bym nie wpadł ) wszędzie tam gdzie mam przewód LAN - nie ważne do czego początkowo projektowany. Oczywiście przewody napięciowe będą odseparowane od przewodów sygnałowych (lan, TV, sterowania). Poza tym od skrzyneczki do centralki na strychu przewody chcę puścić w jak najgładszej i jak najszerszej rurze żeby w razie czego dołożyć kolejny przewód - kto wie co wymyślą za 10 lat Co o tym myślicie? O czymś zapomniałem? Czy przewody LAN, telefon, wideodomofon i TV-kablowa mogą iść obok siebie i nie będą się zakłucały? Pozdrawiam R@dek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bigbeat 31.03.2008 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Generalnie mogą się zakłócać - głównie chodzi o trakty analogowe typu telefon i domofon/videodomofon (jeśli analogowy). W słuchawce telefonu i domofonu możesz słyszeć przydźwięk sieci, a na ekranie videodomofonu mogą pojawić się zakłócenia w postaci poziomych ciemnych pasów, przesuwających się powoli w pionie.Oczywiście wystąpić to może praktycznie tylko wtedy, jeśli w kablach zasilających będzie płynął większy prąd, czyli jeśli będą obiążone jakimś włączonym większym odbiornikiem.Teoretycznie mogą też wystąpić zakłócenia transmisji cyfrowych (zwiększona stopa błędów), objawiające się spowolnieniem transmisji aż do jej całkowitej blokady.Dlatego np. w instalacjach przemysłowych zaleca się odsunięcie kabli sygnałowych/teleinformatycznych od zasilających na kilkanaście cm lub odseparowanie ich przegrodą ekranującą pola magnetyczne (blacha stalowa).Przekładając to na Twój przypadek proponuję dać jednak dwie takie rury, prowadzone w odstępie kilkunastu cm - jedna na zasilanie, druga na teleinformatykę.Na etapie budowy to stosunkowo niewielkie utrudnienie i niezbyt poważny koszt, a poprawa tego później (bo brzęczy domofon albo internet wolno działa) będzie trudna i kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mako5 31.03.2008 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Oczywiście przewody napięciowe będą odseparowane od przewodów sygnałowych (lan, TV, sterowania). Poza tym od skrzyneczki do centralki na strychu przewody chcę puścić w jak najgładszej i jak najszerszej rurze żeby w razie czego dołożyć kolejny przewód - kto wie co wymyślą za 10 lat Ja zrobiłem wszystko w rurze kanalizacyjnej (bodaj fi 75). Pamiętaj aby oprócz kabli wciągnąć ze dwa piloty (Np. z grubej żyłki albo z cienkiego drutu ocynkowanego) po potem tak łatwo kabli nie wciągniesz. Co o tym myślicie? O czymś zapomniałem? Czy przewody LAN, telefon, wideodomofon i TV-kablowa mogą iść obok siebie i nie będą się zakłucały? Trochę sporo tych kabli ale oczywiście lepiej za dużo niż za mało. Brama jest zwykle zasilana jedną fazą. Kable sygnałowe nie powinny się zakłócać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mako5 31.03.2008 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Przekładając to na Twój przypadek proponuję dać jednak dwie takie rury, prowadzone w odstępie kilkunastu cm - jedna na zasilanie, druga na teleinformatykę. R@dek chyba nie chciał łączyć kabli informatycznych z zasilającymi tylko chodziło o zakłócenia kabli informatycznych/domofonowych/antenowych między sobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bigbeat 31.03.2008 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Oczywiście przewody napięciowe będą odseparowane od przewodów sygnałowych (lan, TV, sterowania). Słusznie, umknęło mi to Sorry za zamieszanie. Przewody sygnałowe nie będą się zakłócać na bank. R@dek, wymyśliłeś OK. Ale, tak myślę, że jeśli byś miał zrobić sobie w ogrodzie automatyczne podlewanie, to, idąc za ciosem, coś by pasowało jeszcze puścić do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzabij 31.03.2008 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Częściowo nie w temacie, jakim "wiertłem" najlepiej wycinać otwory pod puszki w porothermie ? Najlepiej wiertło do zwykłej wiertarki udarowej (jeszcze nie mam z uchwytem SDS). Jest jakieś takie ? Elektrykę będzie robił elektryk, natomiast TV/SAT + IT i inna komunikacja chcę zrobić samodzielnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 31.03.2008 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Częściowo nie w temacie, jakim "wiertłem" najlepiej wycinać otwory pod puszki w porothermie ? Najlepiej wiertło do zwykłej wiertarki udarowej (jeszcze nie mam z uchwytem SDS). Jest jakieś takie ? Elektrykę będzie robił elektryk, natomiast TV/SAT + IT i inna komunikacja chcę zrobić samodzielnie. A może dogadaj się z elektrykiem, aby nawiercił od razu więcej otworów. Mój mi osadza kilka dodatkowych puszek, do których potem już sobie sam ciągnę przewody. Ewentualnie jak będzie u Ciebie robił, niech na wieczór zostawi wiertło, to sobie z niego skorzystasz i powiercisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzabij 31.03.2008 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Niestety, ja będę robił to przed jego wtargnięciem na budowę (teraz ma już ustawione prace), a zaraz po tym wchodzi ekipa od tynków, więc po wizycie elektryka będzie krucho z czasem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rdek 31.03.2008 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Tak - chodziło mi o zakłócanie kabli sygnałowych między sobą (np. czy TVK nie zakłóca wideodomofonu lub odwrotnie). Oczywiście do mojej skrzyneczki zupełnie osobnym peszlem pójdą przewody z napięciem 240/400V a osobnym - sygnałowe. Kabli faktycznie - mnie też na pierwszy rzut oka wydawało się sporo. Ale buduję się w miejscu gdzie mogę kablem dociągnąć telefon, LAN, TVK. Dokładając sterowanie bramy, furtki, wideodomofon - no i trzeba coś zostawić na zapas - stąd 6 skrętek. Co do kabli z 240V - chcę mieć możliwość zapalania z wewnątrz domu (przy tablicy rozdzielczej) wszystkich świateł na zewnątrz budynku (nawet zasilania gniazd przy podbitce do oświetlenia świątecznego). Siła do bramy to propozycja elektryka. Poza tym to jedyny kabel siłowy wyprowadzony na zewnątrz budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rdek 31.03.2008 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 R@dek, wymyśliłeś OK. Ale, tak myślę, że jeśli byś miał zrobić sobie w ogrodzie automatyczne podlewanie, to, idąc za ciosem, coś by pasowało jeszcze puścić do tego. O mamusiu.... 10 skrętek na poddasze rzucę... Przewód tani a odległość niewielka. Dzięki za dotychczasowe rady i czekam na kolejne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rdek 31.03.2008 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Częściowo nie w temacie, jakim "wiertłem" najlepiej wycinać otwory pod puszki w porothermie ? Ciężko chyba będzie znaleźć ci wiertło fi 60 Do wykonywania otworów pod puszki w porothermie służą secjalne otwornice (podobne jak do drewna). Ponieważ jednak często zamiast pojedynczej puszki trzeba wyciąć otwór na 2-5 puszek, otwornica trochę kosztuje a na dodatek porotherm ma żebra to otwornica nie jest idealnym rozwiązaniem. Ja nawet pod pojedyncze puszki wycinam fleksą z tarczą segmentową. Fi 125 starcza żeby przeciąć czołowe żebra - potem młotek i przecinak. Idzie szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 31.03.2008 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Ja nawet pod pojedyncze puszki wycinam fleksą z tarczą segmentową. Fi 125 starcza żeby przeciąć czołowe żebra - potem młotek i przecinak. Idzie szybko. Dobry młotek i przecinak sprawdza się również na czołowe żebra. Tak mam położone wszystkie kablowe instalacje. I mniej się pyli aniżeli przy tarczówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mako5 31.03.2008 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Częściowo nie w temacie, jakim "wiertłem" najlepiej wycinać otwory pod puszki w porothermie ? Najlepiej wiertło do zwykłej wiertarki udarowej (jeszcze nie mam z uchwytem SDS). Jest jakieś takie ? Elektrykę będzie robił elektryk, natomiast TV/SAT + IT i inna komunikacja chcę zrobić samodzielnie. Są takie koronki do udaru ale w porothermie odradzam bo może narobić sporo szkód. Bezpieczniej wiercić bez udaru. Poza tym koronka nadaje się dobrze do pojedynczych dziur. Jak masz puszki systemowe (tzn. osprzęt systemowy z wielokrotnym ramkami) to lepiej wykuć prostokątną dziurę. Ja nawierciłem najpierw taką koronką a potem i tak musiałem rozkuwać na prostokąt bo nie w sposób było tego równo ułożyć. Zwłaszcza jak był zestaw pięciu puszek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzabij 31.03.2008 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Dzięki za porady, mam kątówkę, zakupię jeszcze tą koronkę do wiertarki i jakoś zmęczę kilka puszek. Dodatkowe dwa pytania :- puszkę "licuje" się z nieotynkowaną ścianą, czy ma trochę wystawać ze ściany ?- puszkę trzeba wkleić na gips / przybić, czy powinna luźno siedzieć w otworze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mako5 31.03.2008 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Dzięki za porady, mam kątówkę, zakupię jeszcze tą koronkę do wiertarki i jakoś zmęczę kilka puszek. Dodatkowe dwa pytania : - puszkę "licuje" się z nieotynkowaną ścianą, czy ma trochę wystawać ze ściany ? - puszkę trzeba wkleić na gips / przybić, czy powinna luźno siedzieć w otworze ? Są dwie metody osadzania. Albo "na oko" przed tynkami albo zostawić luzem dla tynkarzy. Polecam ten drugi sposób. Dobrzy tynkarze będą potrafili osadzić puszki i przynajmniej nie będzie dużo poprawiania. Jeśli będziesz kleić sam to najlepiej w czasie tynkowania jak będą osadzone narożniki a więc będziesz znać grubość tynku w danym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 01.04.2008 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 a to ciekawe tego jeszcze w tym wątku nie było, dodaję do listy ... kabelek do pieca CO ... Chyba mi to umknęło. Z jednej strony kabelek jest podpięty do pieca a z drugiej??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
I.W. 01.04.2008 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 Ja bym dodał kabelek od centrali alarmowej do rozdzielni ale to chyba mało odkrywcze. U mnie centrala odłącza zasilanie budynku (poza kilkoma obwodami). Sygnał z centrali będzie sterował przekaźnikiem bistabilnym.Do tego kabelek miedzy centarala alarmu a kotlem to z kolei w celu obnizania temperatury w domu przy wychodzeniu i uzbrajaniu alarmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
I.W. 01.04.2008 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 Przyda się Twojej teściowej albo znajomym, jak przyjadą na imprezę. Wtedy zadzwonią do furtki: "Cześć! Jesteśmy. Otwórz nam bramę, ok?", a Ty wtedy dopiero zauważysz, że pilota zostawiłeś jak zwykle w samochodzie. Więc musisz iść do samochodu (a jeśli jest zima i nie masz drzwi między garażem a domem, musisz się ubrać i założyć buty) i kliknąć pilota. Lenistwo napędza rozwój cywilizacji! (I wojny oczywiście też). Zwykle radiolinie jako element wykonawczy maja przekaźnik, bez problemu mozna równolegle do niego założyć przycisk (np . w konsoli obok drzwi) i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.