Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ja wyceny wodnej podłogówki nie robiłem.

 

Zastanowił się chwilę i powiedział, że minimum przyzwoitości to rurka za 5-6 zł. m.b.

pzdr

 

zgadza się, ale to jest cena dla Ciebie, końcowego użytkownika. On w hurtowni za tę rurkę zapłaci po 2 zł/metr.

Ty (nie dostaniesz takich rabatów jak on) zapłacisz w tej samej hurtowni 3 zł.

Klient końcowy (odbiorca roboty) zapłaci 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie do końca,suma sumarum wodna podłogówka i kable "akumulacyjne" wychodzą bardzo podobnie cenowo.

Nie zapominaj,że do kabli trzeba zamontować drogie sterowniki,osobno do każdego pomieszczenia.

W moim przypadku wyliczyłem,że będzie ich 9szt co daje nam,za najtańsze ok.1500zł ale gdybyśmy kupili firmowe Devi lub Elektry kwota wyjdzie ok.3000zł za same sterowniki.

Jedziemy dalej,mój przykład,wyliczyłem,że na 118m2 potrzebuję ok.100W/m2 w kablach to daję kwotę ok.5-6tys.zł.Mamy już 9(7,5)tys.zł.Montaż ? Powiedzmy podobnie kable i wodna podłogówka ok.2tys.zł

Kable i rurki można jednak próbować samemu zakładać.

Wychodzi nam kwota 11(9,5)tys.zł.Za taką kasę można położyć wodną podłogówkę na mojej powierzchni z piecem Kospel czy Elterm.

Mimo to zakładam jednak kabelki :)

U mnie za materiał na150m2 podłogówki, 9 osobnych obwodów, 9 sterowników Devi 550 (jedne z najdroższych ) + mocowanie dałem 8992,47 więc 118m^2 myslę że w 8000 spokojnie się zmieści, wszystko zależy od mocy kabli, sterownik zawsze to sztuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Moc zainstalowana 12,8KW

...

 

Marcin,

 

w moich wyliczeniach (OZC) wyszło mi:

Projektowe obciążenie cieplne budynku : 5874 W

 

Rozumiem, że to jest wartość wyjściowa do wyliczenia mocy ogrzewania.

 

Jak to było u Ciebie? Nie sądzę, że miałeś Projektowe obciążenie cieplne budynku=12800 W :)

 

Jak to się przelicza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja używałem standardowy wzór z poradnika Devi: (obliczone straty cieplne [W] * 1,3 * 24h)/ (czas trwania drugiej taryfy [h]) Dla przykładu jeden pokój: 320[W]*1,3*24/10=998[W], dobrałem kabel 1220W o długości 68m. Rozstaw pomiędzy kablami liczyłem (powierzchnia pomieszczenia [m2]*100) / (długość kabla [m]) 14,2*100/68=20,9cm, Z tego co wyczytałem rozstaw powinien się mieścić w granicach 10cm - 20cm, dlatego w tym pokoju jest 20cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin widzę ze masz jeszcze w domu WM chodzi ona u ciebie cały czas i na jakim biegu ,mierzyłeś może temperaturę powietrza na wlocie do pomieszczeń

Chodzi 24h/dobę na 30%, temperatury są różne, widzę że wiele czynników ma wpływ na nawiew temperatura na zewnatrz, to ile dni z rzedu są np. mrozy, co wpływa na wilgotność, a to przekłada się na wymianę ciepła. teraz nie wiem ile jest bo od tygodnia nie ma mnie w domu. szacuje że przy tych mrozach co ostatnie dwa dni dały -18 -20 to nawiew mogł spaść do 10-12 stopni, trudno mi powiedzieć. do tej pory przy mrozach oscylowalo to w okolicach 14-15%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29.12.2009 r. - 29.12.2010 r.

 

Tania: 9747 kWh x 0,28 zł. = 2729 zł.

Droga: 1021 kWh x 0,65 zł. = 664 zł.

 

Razem: 3393 zł. plus ok. 190 zł. opłat abonamentowych. Na wszystko.

 

Od 29.12.2009 r. do 29.03.2010 r. nie mieszkałem. Ogrzewanie do 6-11 st. C plus prace wykończeniowe.

Dogrzewanie kominkiem od 06.11.2010 r. często, ale nie codziennie. Trochę brykietu i resztek po budowie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie "elektrycy", planuję podobne kabelkowe rozwiązanie w nowym domu i mam dwa pytania,

Czy, a jeśli to jakie, macie rozwiązania aby wyeliminować mostek na styku ściany fundamentowej ze ścianą nośną zewnętrzną bądź wewnętrzną?;

Dlaczego nie podpięliście sterownika pogodowego, bo przecież inne jest zapotrzebowanie przy +5 a inne przy -20, nie da się technicznie sprzężyć wszystkich sterowników obwodowych z jednym pogodowym? czy może to nie działa i nie ma sensu?

 

Pzdr

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Czy, a jeśli to jakie, macie rozwiązania aby wyeliminować mostek na styku ściany fundamentowej ze ścianą nośną zewnętrzną bądź wewnętrzną?;

Pzdr

Robert

Na to pytanie jest kilka odpowiedzi,jeśli przed fundamentami to płyta fundamentowa,wg mnie najlepsze rozwiązanie,jeśli już po to szkło wodne lub Isomur:

http://www.stahlton.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=75&Itemid=201

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie "elektrycy", planuję podobne kabelkowe rozwiązanie w nowym domu i mam dwa pytania,

Czy, a jeśli to jakie, macie rozwiązania aby wyeliminować mostek na styku ściany fundamentowej ze ścianą nośną zewnętrzną bądź wewnętrzną?;

Dlaczego nie podpięliście sterownika pogodowego, bo przecież inne jest zapotrzebowanie przy +5 a inne przy -20, nie da się technicznie sprzężyć wszystkich sterowników obwodowych z jednym pogodowym? czy może to nie działa i nie ma sensu?

 

Pzdr

Robert

U mnie to jest słaby punkt, ja mam solbet 400. U mnie jakoś idea pogodówki padła, nawet nie wiem i czemu, ale praktyka pokazała że chyba dobrze po ogrzewanie samo sie dostosowuje do potrzeb praktycznie bez zmiany nastaw tzn przy cieplych pracuje około 1h/dobe przy bardzo zimnych okolo 3h/dobe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to jest słaby punkt, ja mam solbet 400. U mnie jakoś idea pogodówki padła, nawet nie wiem i czemu, ale praktyka pokazała że chyba dobrze po ogrzewanie samo sie dostosowuje do potrzeb praktycznie bez zmiany nastaw tzn przy cieplych pracuje około 1h/dobe przy bardzo zimnych okolo 3h/dobe.

 

w przypadku kabli po porsu grzeją one posadzkę do określonej temperatury (nastawionej, tak przypuszczam), jak się szybciej wychłodzi to i grzeje dłużej, lub częściej zależnie od sterowania; dla podłogówki wodnej w sumie też można tak zrobić tyle że trzeba by było ustawić na sztywno temp czynnika grzewczego (z zapasem) tak aby zawsze mozna było dogrzać posadzkę do odpowiedniej temperatury nawet w mrozy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie jest kilka odpowiedzi,jeśli przed fundamentami to płyta fundamentowa,wg mnie najlepsze rozwiązanie,jeśli już po to szkło wodne lub Isomur:

http://www.stahlton.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=75&Itemid=201

 

Arturo, znam te wszystkie rozwiązania ich wady, zalety etc chyba prawie wszystko o nich wiem, spędziłem na czytaniu tych rozwiązań duuuuużo czasu,

Ponieważ Wasze rachunki za prąd są dla mnie akceptowalne, nawet z kominkiem Marcina ;), bardziej interesowało mnie co Wy wybraliście z tych rozwiązań, lub może macie jakieś inne własne ciekawe rozwiązania,

Mi osobiście, jak na razie, chyba najbardziej pasowałoby rozwiązanie - jako pierwsza warstwa porotherm si zasypywany perlitem (chyba mpoplaw tak ma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturo, znam te wszystkie rozwiązania ich wady, zalety etc chyba prawie wszystko o nich wiem, spędziłem na czytaniu tych rozwiązań duuuuużo czasu,

Ponieważ Wasze rachunki za prąd są dla mnie akceptowalne, nawet z kominkiem Marcina ;), bardziej interesowało mnie co Wy wybraliście z tych rozwiązań, lub może macie jakieś inne własne ciekawe rozwiązania,

Mi osobiście, jak na razie, chyba najbardziej pasowałoby rozwiązanie - jako pierwsza warstwa porotherm si zasypywany perlitem (chyba mpoplaw tak ma)

 

Ja także.

Niewielki koszt i niewielki nakład pracy (wykonawca wznoszący ściany nie policzył mi za to nawet 1 zł.).

 

Pomimo szerokiej dyskusji na ten temat w innych wątkach - nie wchodząc głęboko w szczegóły - uważam, że taka metoda likwiduje pionowe mostki cieplne w pustaku szczelinowym.

 

Kiedyś zastanawiałem się nad termoblokami, ale jakoś ten produkt znikł z rynku.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to jest słaby punkt, ja mam solbet 400. U mnie jakoś idea pogodówki padła, nawet nie wiem i czemu, ale praktyka pokazała że chyba dobrze po ogrzewanie samo sie dostosowuje do potrzeb praktycznie bez zmiany nastaw tzn przy cieplych pracuje około 1h/dobe przy bardzo zimnych okolo 3h/dobe.

 

tak wlasnie dzialaje te regulatory 550 wiedza w jakim czasie spada temp i potem wiedza ile mniej więcej mają chodzić aby doszly do zadanej temp

 

wracajac do tematu chodzi wam o to aby oddzielić ściany od posadzki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, nie będę ciągnął tematu fundamentów bo to nie tan wątek, wiem co wiedzieć chciałem,

 

Ciekawa sprawa z tymi sterownikami, to mnie jeszcze bardziej przekonuje do kabli, pozostaje kwestia "przepalenia", no ale wszystko może się popsuć;

 

Marcin, wyczytałem że masz panele na podłodze, są to takie pilśniowe z laminatem czy 100% drewniane? nie ma problemu jak podłoga bardziej się nagrzewa?

Ja osobiście nie lubię paneli i chciałbym parkiet - myślicie że przy kablach nie byłoby z tym problemu, ma ktoś może parkiet na kablach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam panel firmy egger oryginalnie miały 10mm, bo były od razu z podkładem, ale podkład nie nadawał sie do podłogówki i go zrywaliśmy (tydzień pracy jednej osoby, klej trzymał mocno, więc droga przez mękę, szpachelka a potem strug elektryczny, sztuka po sztuce, a było chyba 1700sztuk). Panele mają v-fugę w kolorze, do tego są matowe i maja tzw, ryflę tzn. fakturę drewna. Większość ludzi myśli że to deska barlinecka. Jak dla mnie parkiet pod podłogówkę to zły pomysł, za dużą to stanowi izolację dla ciepła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parkiet nie koniecznie musi być gruby, są takie po 12-14mm a do tego może być z drzewa egzotycznego które jest bardzo twarde a co za tym idzie ma dość dobrą przewodność, przewagą parkietu byłoby jego trwałe połączenie z podłogą na klej co zwiększa przewodzenie, no ale jest to ALE czy kable nagrzewając posadzkę nie spowodują przez to rozsychania i wypaczania, bo przy -20 i grzaniu 3-4h posadzka bardziej się nagrzeje,

 

wracając do sterowników - jeśli np przez kilka dni jest ciepło np +1, grzanie zajmuje 1h, i pewnej nocy spadek temp jest do -15 to czy sterownik to wyczuje i nagrzeje więcej?, innymi słowy czy są dni że brakuje zgromadzonego ciepła w podłodze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można też zastosować mozaikę, mają grubość 8-10 mm, z tego co czytałem to spokojnie nadają się, strata ciepła na takiej posadzce to ok 2-3C w zależności od użytego drewna, więc o tyle trzeba podnieść temp podłogówki (względem np płytek) żeby otrzymać wymaganą temp w pomieszczeniu - to w teorii ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...