krolikos 05.01.2011 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 Tylko bez nazwisk proszę hehe, na szczęście tylko inicjał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 10.01.2011 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 Wracając do posadowienia ścian na fundamencie, jak macie rozwiązane posadowienie ścianek działowych na parterze, stoją na styropianie z warstwą zbrojenia czy standardowo na chudziaku (jeśli to jest standardowo)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 11.01.2011 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Ja mam na chudiaku, wg termowizji nie widać żeby to był jakiś mostek, dla moich założeń jest to w pełni akceptowalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 11.01.2011 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Ja także. Niewielki koszt i niewielki nakład pracy (wykonawca wznoszący ściany nie policzył mi za to nawet 1 zł.). Pomimo szerokiej dyskusji na ten temat w innych wątkach - nie wchodząc głęboko w szczegóły - uważam, że taka metoda likwiduje pionowe mostki cieplne w pustaku szczelinowym. Kiedyś zastanawiałem się nad termoblokami, ale jakoś ten produkt znikł z rynku. pzdr ProStaś, a z czego masz ściany pobudowane? Pierwsza warstwa zasypywana a reszta to gazobeton czy całe z ceramiki, na jakiej wysokości od gruntu masz tą warstwę zasypywaną perlitem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 12.01.2011 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 ProStaś, zasypujac unipor perlitem jaki wspolczynnik przenikania ciepla uzyskasz dla tego tworu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 12.01.2011 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Też tak myślę,Chętnie jako pierwszą warstwę dałbym gazobeton ale ponieważ planuję dom nisko "osadzony" i 25cm styro w posadzce to pierwsza warstwa wychodzi mi poniżej poziomu terenu a w takim wypadku raczej nie powinno się dawać gazobetonu (zalecane min 30cm powyżej poziomu terenu), Jaką macie konstrukcje posadzki z kablami, architekt podsunął mi pomysł aby dać w dwóch warstwach: "czytać od dołu" 5cm betonu na górę kable 5cm betonu z siatką lub włóknami Czy da się to zrobić przy jednym podejściu? ztn jednej warstwie zalewania betonem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 12.01.2011 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Jak dobrze pojdzie to bede taka posadzke robil w ta sobote, Posadzkaz mowi ze zaden problem za jednym zamachem zrobic.Tylko nie robi sie tak ze kable w srodku wylewki (5+5) tylko najwyzej 3cm wylewki i na świeży beton kable, a na to 7cm dalszy ciąg. Jak jest napisane na stronie producenta kabli wynika ze kable powinny byc zatopione w dolnej czesci wylewki ale nie moga lezec na izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 12.01.2011 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Jak dobrze pojdzie to bede taka posadzke robil w ta sobote, Posadzkaz mowi ze zaden problem za jednym zamachem zrobic. Tylko nie robi sie tak ze kable w srodku wylewki (5+5) tylko najwyzej 3cm wylewki i na świeży beton kable, a na to 7cm dalszy ciąg. Jak jest napisane na stronie producenta kabli wynika ze kable powinny byc zatopione w dolnej czesci wylewki ale nie moga lezec na izolacji. Faktycznie tak lepiej 3 + 7, Tomi, a co ze zbrojeniem? jeśli grubo styro to chyba trzeba coś dać, jakiś drut, siatkę czy włókna, żeby w razie naprężeń kabli "nie porozrywało", tak czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 12.01.2011 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 Wylewkaz mowi zeby dac wolkna i plastyfikator, gosciu dobry z reputacja z polecenia, widzialem jego roboty, tylko posadzkami sie zajmuje wiec mysle ze wie co mowi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 12.01.2011 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 co do naprezen, to stal, metal (kable) maja bardzo podobną rozszezalnosc jak beton, wiec jedynie bym sie obawial pekniec w dylatacji badz cos podobnego, inaczej nie rozerwie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 12.01.2011 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2011 co do naprezen, to stal, metal (kable) maja bardzo podobną rozszezalnosc jak beton, wiec jedynie bym sie obawial pekniec w dylatacji badz cos podobnego, inaczej nie rozerwie... aby czasem nie projektuje się tak aby kable nie przechodziły przez dylatację (lub na odwrót ,dylatacja przez kable), w innym wypadku to chyba b.duże prawdopodobieństwo uszkodzenia, zadaniem dylatacji jest "rozładować" naprężenia, wg mnie najlepiej byłoby dylatować pomiędzy pętlami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 13.01.2011 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Ja mam 3+8(+-1), w pierwszej warstwie mam siatkę zbrojoną. Sam układałem kable i dlatego zastanawiam się jak wyjdzie wam układanie ich na świeży beton, jak dla mnie droga przez mękę. moim zdaniem każde pomieszczenie powinno mieć swój kabel, przejścia miedzy pomieszczeniami a co za tym idzie dylatację z czasem może się zemścić. Łącząc pomieszczenia pozbywacie się jednej z ważnych zalet - niezależności sterowania temp. pomieszczeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 13.01.2011 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Ja mam 3+8(+-1), w pierwszej warstwie mam siatkę zbrojoną. Sam układałem kable i dlatego zastanawiam się jak wyjdzie wam układanie ich na świeży beton, jak dla mnie droga przez mękę. moim zdaniem każde pomieszczenie powinno mieć swój kabel, przejścia miedzy pomieszczeniami a co za tym idzie dylatację z czasem może się zemścić. Łącząc pomieszczenia pozbywacie się jednej z ważnych zalet - niezależności sterowania temp. pomieszczeń Nie wyobrażam sobie w domu oddzielnie mieć salonu, kuchni i jadalni (jako zupełnie oddzielnych niezależnych pomieszczeń), u mnie wszystko będzie razem, 30m2 salon + kuchnia z jadalnią 20m2 - jako jedno pomieszczenie ułożone w literę L, i właśnie o dylatacje w takich dużych pomieszczeniach mi chodzi, przypuszczam że będę dawał 3 obwody a pomiędzy nimi dylatacje, a przy okazji, da się 3 obwody podpiąć pod jeden sterownik i monitorować niezależnie? również ciekaw jestem jak kable na świeży beton położyć, Tomi jak będziesz miał chwilę to napisz jak wyszło, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 13.01.2011 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Ja miałem na myśli sytuację że masz np jeden przewód na dwa pokoje. Ja u siebie mam jeden przewód na kuchnię i część salonu, a drugi na pozostałą część salonu. Łącznie jest to 65m2. Ja u siebie nie mam na tej powierzchni dylatacji z pianki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 13.01.2011 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Ja mam zupelnie male pomieszczenia, i osobne obwody na wszystko wiec, nie bedzie problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 13.01.2011 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Da sie podlaczyc trzy przewody pod jeden sterownik, jednak nie da sie sterowac tymi przewodamo osobno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
justkaradzio 13.01.2011 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Ja miałem na myśli sytuację że masz np jeden przewód na dwa pokoje. Ja u siebie mam jeden przewód na kuchnię i część salonu, a drugi na pozostałą część salonu. Łącznie jest to 65m2. Ja u siebie nie mam na tej powierzchni dylatacji z pianki. Cześc.Tą całą otwartą przestrzeń masz na 2 kablach sterowaną jednym sterownikiem ? dobrze myślę?są łaczone szeregowo podpodłogą? Napisz kiedyś o tym zużyciu prądu na CWU ;)Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.01.2011 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Cześc.Tą całą otwartą przestrzeń masz na 2 kablach sterowaną jednym sterownikiem ? dobrze myślę?są łaczone szeregowo podpodłogą? Napisz kiedyś o tym zużyciu prądu na CWU ;)Pzdr. Mam dwa kable i dwa sterowniki. Kabel z kuchni zachodzi na część jadalni i ma sterownik w kuchni, tak samo jest z kablem w salonie. Tyle że defakto to jest jedna wielka przestrzeń. Tu mam jakieś stary rysunek, który używałem do czegoś innego, ale bardzo dobrze na nim widać że salon i kuchnia to jedność, a jadalnie traktuję część salonu w której stoi stół. http://lh4.ggpht.com/_s4gu-iIsLjo/TD_wVRjfrGI/AAAAAAAAHl8/6pl0r9A8aF0/s640/pomieszczenia.jpg Co do CWU, to po ośmiu dniach wyszło średnio 5kWh, tyle że ciągle zmieniam nastawy, bo miałem za dużo, rano grzałem do 55, po południu do 70 wieczorem do 50. Teraz zmniejszyłem. np 13-15 dogrzewam do 60 i to spokojnie wystarcza na kąpiel syna potem długi prysznic żony i szybki mój, bo ja się wody boję I spokojnie wody wystarcza. Więc myślę że teraz wyjdzie około 4kWh. Myślę że jeszcze z tydzień zejdzie na zoptymalizowanie nastaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 14.01.2011 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Ja miałem na myśli sytuację że masz np jeden przewód na dwa pokoje. Ja u siebie mam jeden przewód na kuchnię i część salonu, a drugi na pozostałą część salonu. Łącznie jest to 65m2. Ja u siebie nie mam na tej powierzchni dylatacji z pianki. O takim rozwiązaniu nawet nie pomyślałem bo to faktycznie zły pomysł , Eeee to jak u Ciebie na 65m2 dwa obwody to i na moje 50m2 tez dwa będzie dobrze Marcin, skoro znamy już rozkład pomieszczeń, jak możesz to napisz jakiej mocy przewody dałeś w każdym pomieszczeniu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.01.2011 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 wszytkie wyliczenia są w oparciu o zapotrzebowanie na ciepło dla danego pomieszczenia wyliczone z OZC, wiatrołap i p. gosp. maja mniejsze kable bo w wiatrołapie powierzchnia na wiekzy niepozwoliła a w p. gosp. zakładałem że będą straty z bojlera i nie ma co przesadzać i słusznie bo na razie p. gosp. "grzane" jest tylko od bojlera i czasami pralki i spokojnie to wystacza do utrzymania 20oC.pokój 1 i 2 -1220W; sypialnia - 1652; salon i kuchnia 2x 2775W; łazienka 1 - 1340W; łazienka 2 - 790; wiatrołap - 395W; p. gosp. - 680W. Tak na marginesie w pomieszczeniu gospodarczym widzę że podłogówki nie bedę używał tam raczej wstawię konwektor któryu będzie tylko odpalany czasowo żeby wysyszyć pranie. Dlatego zastanawiam się czy nie sprzedać jednaego sterownika Devi 550 po promocyjnej cenie, może ktoś jest zainteresowany? Kabla chyba już nie odzyskam;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.