Lobo_M 16.01.2011 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 ja mam u siebie porównanie - łazienka na górze (tą głównie uzywamy) ma matę na 5 cm betonu. Bezwładności w zasadzie nie ma. Po godzinie od wyłączenia zasilania podłoga jest zimna. Łazienka na dole - tam mata jest naklejona na 20 cm betonu. Włącza sie tylko w taniej taryfie tj 0-6 oraz 13-15. No i podłoga jest ciepła przez całą dobę. Maty tej samej mocy czyli 100w/m2 kable masz na wierzchu tego betonu? Znaczy się beton (5/20cm) na tym kable, na tym klej? i płytki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 16.01.2011 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 Więc jeśli nad kablami ma być tylko 1,2 cm (klej, płytki czy klej panel), to moim zdaniem nie ma co się dziwić że to jest słaba akumulacja. Czy to nie jest tak że najwiekszy wpływ na akumulacyjność ma to ile jest nad kablami a nie pod nimi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 16.01.2011 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 kable masz na wierzchu tego betonu? Znaczy się beton (5/20cm) na tym kable, na tym klej? i płytki? WS obydwu przypadkach sa maty. Na górze ma standardową wylewkę 5 cm i na tonaklejonma mata + płytki. Na dole 20cm płyty fundamentowej i na to naklejona mata + gres. Własnie byłem na dole (mata wyłączyła się o 15) i stanąłem gołą nóżką na płytki. Nie ciepłe ale tez nie przesadnie zimne. W sumi to sie dziwie że w tej konfiguracji zachodzi jakkolwiek wyczuwalna akumulacja. Oczywiście w ten sposób nie mozna liczyć na ogrzewanie akumulacyjne pomieszczeń (wiekszych niz łazienka) ale na nie odmrażanie stóp - juz tak. jeszcze jakby mata miał 160W/m2 - byłoby bosko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 16.01.2011 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 A możesz w jakis sposób sprawdzić jakie masz temperatury posadzki? Czy to jest 20-25-30-35? I jakie masz wahania temp (grzanie i brak grzania)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 17.01.2011 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 Moim zdaniem akumulacyjna podłogówka powinna działać tak żeby gołą stopą nie dało się wyczuć czy teraz ogrzewanie chodzi czy nie lub było to minimalnie wyczuwalne. Podłogówka powinna mięć w miarę możliwości stałą temperaturę. Nie powinno być tak żeby, w czasie akumulowania posadzka była kilka a już na pewno nie kilkanaście stopni więcej niż w czasie oddawania ciepła. Moim zdaniem kable na wierzchu mogą właśnie powodować zbyt duże wahania temperatury. dlatego ważniejsza jest warstwa wylewki nad a nie pod kablami. Kiedyś chyba była o tym dyskusja jak j-j rozważał grubość swojej wylewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 17.01.2011 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 poddasze wylane:) Tomi, napisz jak poszło wylewanie, czy za jednym zamachem pierwsza warstwa (3cm) + kable + druga warstwa (7cm) - dało radę to ogarnąć, nie było problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 17.01.2011 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 Tomi, napisz jak poszło wylewanie, czy za jednym zamachem pierwsza warstwa (3cm) + kable + druga warstwa (7cm) - dało radę to ogarnąć, nie było problemów? Bardzo dobrze, bez wiekszych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Thermo 19.01.2011 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Czy robicie wylewki betonowe?Zastanawiam sie nad wylewką anhydrytową do podłogówki akumulacyjnej. docelowo ma być 10cm na 20cm warstwie styropianu i nie wiem jak to zrobic.Czy wylewki anhydrytowe robią też o grubości 10cm?Czy może lepiej zrobić 3cm betonowej, ułożyć przewody i na to 7cm wylewki anhydrytowej? Zastanawiam się też nad taka kwestią, piszą że wylewka anhydrytowa szybciej sie nagrzewa, a czy nie jest tak, że póżniej odda szybciej ciepło zakumulowane np. w nocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 19.01.2011 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Czy robicie wylewki betonowe? Zastanawiam sie nad wylewką anhydrytową do podłogówki akumulacyjnej. docelowo ma być 10cm na 20cm warstwie styropianu i nie wiem jak to zrobic. Czy wylewki anhydrytowe robią też o grubości 10cm? Czy może lepiej zrobić 3cm betonowej, ułożyć przewody i na to 7cm wylewki anhydrytowej? Zastanawiam się też nad taka kwestią, piszą że wylewka anhydrytowa szybciej sie nagrzewa, a czy nie jest tak, że póżniej odda szybciej ciepło zakumulowane np. w nocy? Jeśli szybciej się nagrzewa to i szybciej oddaje, ktoś gdzieś przytaczał przykład z kawałkiem żelaza i szamotem, pewnie coś w tym jest, Tak czy inaczej jeśli to jest półpłynna samopoziomująca się wylewka to wyobraź sobie że posadzkarz brodzi w gumowcach w świeżej wylewce depcząc po kablach których nie widzi i nie czuje pod nogami, może demonizuję ale ryzyko uszkodzenia jakieś jest. Do tego dochodzą koszty pewnie 2,3 razy wyższe, i po co to skoro zwykły beton jest bardzo dobry Ale może inne rozwiązanie, 3cm beton + kable + 4-5cm beton + 3cm anhydryt - trochę skomplikowane ale poza wyższą ceną same zalety: - dół robi się dobrym akumulatorem - góra dobrym przewodnikiem - idealne podłoże pod klejony parkiet lub terakotę - wyeliminowane ryzyko uszkodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 19.01.2011 16:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Moje pytanie, po co wam szybkie nagrzewanie i szybkie oddawanie ciepla przy akumulacji, skoro 80% energi w systemie plaszczyznowym (podlogowym) jest oddawane w postaci promieniowania podczerwonego, a styropian, pod wylewka ukierunkowuje promieniowanie do gory? W akumulacji chodzi o to zeby to promieniowanie trwalo jak najdluzej. Moim zdaniem grubosc wylewki ma znaczenie, i jej gestosc (ciezar) bo to powoduje wlasnie akumulacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 20.01.2011 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Jeszce jedna rzecz przyszła mi do głowy odnosnie kwestii kabli grzewczych które są na wylewce bezpośrednio pod np. płytkami. Przy takim układzie kable narażone są na szybsze zużycie wynikające z faktu że np na podłodze będzie stało coś ( karton z ciuchami, czy jakieś maty edukacyjne dzieci z gabki), są to elementy stanowiące opór w oddawaniu ciepła przez to że kabel jest "na wierzchu". Kiedy jest pod kilku cm warstwą wylewki ciepło to lepiej się rozejdzie i nie będzie powodować przegrzewania się kabli w tym konkretnym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutiturumtu 21.01.2011 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 i tak i nie - cieplo bedzie sie rozchodzić w te stronę, gdzię bedzie mu łatwiej się przemieścic, czyli w przypadku polozenia np. paczki styropianu na plytkach cieplo bedzie sila rzeczy szlo w dół - sprawdzone organoleptycznie na wlasnym balaganie w salonie. Po podniesieniu owej paczki podłoga była w tym miejscu cieplejsza ale takie coś miałoby miejsce także w przypadku, gdyby kable były zabetonowane u dołu warstwy betonowej. Przyznam sie szczerze, że ja także miałem dylemat, gdzie je włożyć i w ostatniej chwili położyłem jednak w warstwie kleju; (mam kable o mocy 10w/m); przeważyła jednak szybsza możliwość reagowania w przypadku zmiany temperatury na + w domu - czyli nagle ocieplenie (dzień słoneczny czy dużo gotowania lub więcej domowników typu goście). Ma to także znaczenie w okresach przejściowych - październik i marzec, kiedy nieraz jest 3 dni mrozu a później niespodziewane ocieplenie. Odnośnie sterowania: w godzinach taniego prądu daję temp. powietrza na 25stC ale blokadę na temp. podłogi również na 25stC, co powoduje, ze przez cala noc posadzka akumuluje sobie ciepło uzupełniając je małymi dawkami (kable od 22 - 6 rano dzialaja srednio 1,5h i pelne 2h w godz 13-15). Temperatura w pomieszczeniu przez całą dobę waha sie pomiedzy 21-22stC. Ważna uwaga: przerabiałem to na sobie, ze lepiej grzać posadzke cala noc na 25stC niz cala noc na 22st o ostatnie 2h np. na 28 - w tym pierwszym wariancie ciepła "wystarcza" na wiele dłużej, co dowodzi, ze nawet przy kablach w warstwie kleju da sie co nieco zakumulowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 21.01.2011 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Jasne, ze sie da zaakumulowac, Tylko trzeba sobie cos wyjasnic, chata musi byc super ocieplona zeby prad mial sens ekonomiczny, a super ocieplona chata nie reaguje szybko na zmiany zewnetrzne rzedu 5stC, a nawet wyzszych, wiec szybkosc reakcji ogrzewania jest zbedna, a akumulacja z glebszego polozenia kabli wieksza.Producent naszych kabli Devi- Danffoss tez jest tego zdania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutiturumtu 21.01.2011 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 (edytowane) masz rację - ja nie neguję któregokolwiek z rozwiązań, tylko próbuję powiedzieć, że taki sposób ogrzewania jest dość tolerancyjny, jeśli chodzi o sposób montażu kabli w warstwie akumulacyjnej, czy kleju... Marcinowi czy paru forumowiczom udało się skutecznie zrobić kable w dolnej warstwie lecz co począć, jeśli okazałoby się, że po wyjeździe wylewkarzy okazałoby się, że podczas ich prac kabel został uszkodzony? co do zmiany 5stC - właśnie przy dobrze ocieplonej chacie taka zmiana jest jak najbardziej realna (piekny slonczeny dzień, okna od poludnia i gotowanie obiadu i dajmy na to październik) Edytowane 21 Stycznia 2011 przez tutiturumtu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 21.01.2011 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 masz rację - ja nie neguję któregokolwiek z rozwiązań, tylko próbuję powiedzieć, że taki sposób ogrzewania jest dość tolerancyjny, jeśli chodzi o sposób montażu kabli w warstwie akumulacyjnej, czy kleju... Marcinowi czy paru forumowiczom udało się skutecznie zrobić kable w dolnej warstwie lecz co począć, jeśli okazałoby się, że po wyjeździe wylewkarzy okazałoby się, że podczas ich prac kabel został uszkodzony? co do zmiany 5stC - właśnie przy dobrze ocieplonej chacie taka zmiana jest jak najbardziej realna (piekny slonczeny dzień, okna od poludnia i gotowanie obiadu i dajmy na to październik) Bardziej myslalem o spadku temp o te 5st a nie o wzroscie, z nadwyzka latwiej sobie poradzic, skoro masz za darmo cieplo ze slonca, to mozesz sie jego nadmiaru łatwo pozbyc, szczegolnie w pazdzierniku, akle w nieocieplonej chacie spadek o 5st spowoduje zuzycie kWh a to juz kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutiturumtu 21.01.2011 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 (edytowane) Bardziej myslalem o spadku temp o te 5st a nie o wzroscie, z nadwyzka latwiej sobie poradzic, skoro masz za darmo cieplo ze slonca, to mozesz sie jego nadmiaru łatwo pozbyc, szczegolnie w pazdzierniku, akle w nieocieplonej chacie spadek o 5st spowoduje zuzycie kWh a to juz kosztuje no tak - lecz jak dostane coś za darmo (słońce) , to o tyle tez mniej pobiorę (zużyję prądu), więc pomysł z rozwiązaniem w postaci pozbywania się ciepła jest nietrafiony (aczkolwiek wietrzę dom); moze jednak warto bardziej wykorzystać zalety prądu i go dokladniej wysterować? Z innej beczki: porownalem Twoje i moje ulozenie kabli - u mnie sa duzo gesciej, lecz ja celowo przewymiarowalem. Pytanie jest takie: jaka moc przyjales na m2? http://img529.imageshack.us/img529/8083/xxxyd.th.jpg edit: nie widac nic na moim zdjeciu, wiec dodam, ze u mnie kable sa w kleju co 5cm Edytowane 21 Stycznia 2011 przez tutiturumtu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 21.01.2011 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 no tak - lecz jak dostane coś za darmo (słońce) , to o tyle tez mniej pobiorę (zużyję prądu), więc pomysł z rozwiązaniem w postaci pozbywania się ciepła jest nietrafiony (aczkolwiek wietrzę dom); moze jednak warto bardziej wykorzystać zalety prądu i go dokladniej wysterować? Z innej beczki: porownalem Twoje i moje ulozenie kabli - u mnie sa duzo gesciej, lecz ja celowo przewymiarowalem. Pytanie jest takie: jaka moc przyjales na m2? http://img529.imageshack.us/img529/8083/xxxyd.th.jpg edit: nie widac nic na moim zdjeciu, wiec dodam, ze u mnie kable sa w kleju co 5cm Ale ja uwazam ze dobrze sie da moje ogrzewanie wysterowac, a zyski od slonca niesposob okreslic, slonce wychodzace z za chmur nagrzeje i tak na tyle szybko Twoje pomieszczenie, ze nawet Twoj system nie zdązy zareagowac. I Twoje i moje rozwiazanie jest poprawne..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 21.01.2011 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Przyjąłem 100W/m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutiturumtu 21.01.2011 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 a moc kabla na m dlugosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 21.01.2011 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 18W/m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.