Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czyli jednak w mniejszym lub większym stopniu zachowawczo zwiększyłeś ich moc pomimo obliczeń w OZC... Przypadek czy dmuchasz na zimne?

Ani przypadek ani dmuchanie na zimne. Moje moce są około 10% większe aniżeli te zalecane do ogrzewania akumulacyjnego wyliczane ze standardowych wzorów. Pisałem o tym wcześniej. każde pomieszczenie ma inne zapotrzebowanie i do każdego moc dobierana była indywidualnie. Dlatego też w pomieszczeniach są różne rozstawy kabli. jak to było u Ciebie, jak dobierałeś moc kabli? Zgodnie z jakimiś zasadami czy kwestia przypadku. Jak rozstaw kabli, czy wszędzie masz te 5cm? Masz sterowanie centralne czy nie?

Nie rozumiesz. Nie będzie chodzić dłużnej, bo będzie chodzić krócej o dokładnie tyle, ile dostarczyłeś ciepła przy gotowaniu przeliczone na czas, jaki musiałoby pracować ogrzewanie, by oddać taka ilość ciepła.

No właśnie, w takim bądź razie będzie chodzić tyle samo bo u mnie to ciepło spowoduje krótsze ładowanie wieczorem, jeśli mamy patrzeć wg takiej zasady.

Edytowane przez Lobo_M
poprawa błędów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i od tej 14 +-15 min zaczynają juz oddawać ciepło. A można zrobić to inaczej: tak manipulować ustawieniami temp powietrza i podłogi, by o przez cały okres 13-15 mieć pożądaną temp. pomieszczenia a godzinie punkt 15 mieć pożądaną temp podłogi przygotowaną do oddawania ciepła w okresie drogiej taryfy...

Nie masz racji. te kilka cm betonu opóźnia oddawanie ciepła o kilka godzin.

Ale jak ty chcesz mieć pożądana temp podłogi o 15, skoro jak wspomniałeś o 13 zacząłeś gotowanie co spowodowało że w domu masz 23 stopnie i te 23 potrwają do 15 a może nawet 16, co spowoduje że twoje ogrzewanie nawet nie drgnie do 15 i wtedy wieczorem możesz czuć zimno bo brakło ciepła w wylewce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli w ciagu dnia drastycznie spadnie temperatura, to ja sie dogrzeje w drogiej taryfie w tempie 1stC na 20 min pracy ogrzewania. Twoja wylewka nie bedzie posiadala na tyle ciepla, by ow spadek uzupelnic, bo gromadzac cieplo poprzedniej nocy, nie dysponowala wiedza, ze temperatura obnizy sie diametralnie w ciagu dnia; w tym momecie rozpocznie dlugotrwaly i mozolny proces grzania, finiszując w mniej lub bardziej nieprzewidzianej porze...

20 min przy np 12kW zainstalowanej mocy to 4kWh w grogiej taryfie, a to tyle co 8kWh w taniej więc średnio 1/3 1/4 dobowego zapotrzebowania u mnie więc jakd dla mnie bardzo drogi to interes.

Po drugie żaden drastyczny spadek w dzień nie jest groźny co grudniowe mrozy pokazały w praktyce. miedzy 6 a 13 masz tylko siedem godzin, po nocy która z reguły jest zimniejsza niż dzień spokojnie starcza, tym bardziej że jak sam wspomniałeś to są domy bardzo dobrze zaizolowane.

Mylisz dwie sprawy: próbuję przyszłym użytkownikom planującym takie ogrzewanie zwrócic uwage na pare faktów z autopsji: przewymiarowanie + kable w kleju daje te niezaprzeczlaną zalete, ze na czarną godzinę dysponujemy MOZLIWOŚCIĄ szybkiego dogrzania pomieszczenia. Ja nie neguję Twojegi i Marcina sposobu grzania, poddaję tylko pod rozwagę, ze mozna troszeczkę inaczej.... Idac waszym tokiem myslenia ideałem bylyby kable w metrowej warstwie betonu, ktora bylaby nagrzewana juz od maja... TRozwiazanie może i słuszne, tylko ze sterowalnością analogiczną do sterowalności kierunku ruchu góry lodowej na ktorymś z biegunów...

Dla mnie punktem wyjścia jest prawidłowe wyliczenie zapotrezbowania na ciepło dla całego domu i indywidualnie dla pomieszczeń, potem dobierasz moc kabli i ich rozstaw wynikający z powierzchni pomieszczenia. tak zaprojektowane i wykonane ogrzewanie akumulacyjne powoduje że nie ma czegoś takiego jak czarna godzina. jakie szybkie dogrzanie? chyba że masz dom co szybko się wychładza? Ale nie o takim pisałeś. Dalsze uwagi na temat metra betonu i góry lodowej były zbędne:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też planuje elektryczne ogrzewanie podłogowe w całym domu jak rozmawiam o tym ze znajomymi to każdy puka się w głowę,

ale ja swoje wiem, czytam wasze posty prowadzę jakieś wyliczenia generalnie błądzę po omacku, ale światełko już widzę

jakieś rady?

Ja radze jednak pomeczyć ten OZC, bo może okazać się że znajomi mieli racje a tego nie chcemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też planuje elektryczne ogrzewanie podłogowe w całym domu jak rozmawiam o tym ze znajomymi to każdy puka się w głowę,

ale ja swoje wiem, czytam wasze posty prowadzę jakieś wyliczenia generalnie błądzę po omacku, ale światełko już widzę

jakieś rady?

 

Pilnować "fachowców" na całej budowie a w szczególności na ociepleniu i nie dać nabrać się na teksty bo my Panie tak 20 lat już robimy i nikt nie narzeka tylko Pan się czepiasz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też planuje elektryczne ogrzewanie podłogowe w całym domu jak rozmawiam o tym ze znajomymi to każdy puka się w głowę,

ale ja swoje wiem, czytam wasze posty prowadzę jakieś wyliczenia generalnie błądzę po omacku, ale światełko już widzę

jakieś rady?

 

Inwestuj w styropian, nigdy nie za duzo ocieplenia. Wtedy kable maja sens, inaczej moze byc lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
słuchajcie, architekt w projekcie napisał mi tak:

 

" dla zaprojektowanego budynku stosunek A/V (stosunek powierzchni przegród zewnętrznych:ściany,dach/do kubatury) jest mniejszy niż 0,2, a obliczone E jest mniejsze niż 29KW h na 1m3 na rok"

 

to dobrze czy źle?

W moim przypadku byłoby to dużo za dużo :) (460x29=13340kWh)

Przy takim zapotrzebowaniu na ciepło prąd nie ma najmniejszego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani przypadek ani dmuchanie na zimne. Moje moce są około 10% większe aniżeli te zalecane do ogrzewania akumulacyjnego wyliczane ze standardowych wzorów. Pisałem o tym wcześniej. każde pomieszczenie ma inne zapotrzebowanie i do każdego moc dobierana była indywidualnie. Dlatego też w pomieszczeniach są różne rozstawy kabli. jak to było u Ciebie, jak dobierałeś moc kabli? Zgodnie z jakimiś zasadami czy kwestia przypadku. Jak rozstaw kabli, czy wszędzie masz te 5cm? Masz sterowanie centralne czy nie?

Rozstawy kabli mam w zasadzie dwa: pomiedzy 5cm (pralnia, gorna lazienka, dolna lazienka i gorne pokoje, gdzie są panele) a 7,5cm salon, hall, kuchnia /terakota/. Sterowanie oczywiście niecentralne - pomimo faktu, ze cały dol jest przestrzenią otwartą (hall, kuchnia, salon). Pamiętaj, że mam kable 10W/m a nie 18 tak, jak Toni78, więc może błędnie zak ladacie, ze mam moc rzędu 360W/m Rozstaw celowo zaokraglilem do 7,5cm, bo w pomieszczniach od strony PD wychodzil odpowiednio większy ale starałem się równać do pomieszczenia najzimniejszego. Tak czy tak moc waha się posród dwóch wartości: 133W/m2 lub 200W/m2. A - byłbym zapomniał - Elektra dopuszcza wyokrąglanie kabli 10W/m promieniem 5cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie tak było już trochę wcześniej o tym te regulatory działają tak ze przeliczają sobie przez jaki czas spadła temp i o ile stopni i wiedza potem na ile maja sie załączyć żeby temperatura doszła do siebie mowie o sterowniku devireg 550 tak jak Marcin pisał najlepiej dać im wolna rękę

 

to samo robia auratony 3000 a sa polowe tansze :p

Edytowane przez tutiturumtu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... więc może błędnie zak ladacie, ze mam moc rzędu 360W/m Rozstaw celowo zaokraglilem do 7,5cm, bo w pomieszczniach od strony PD wychodzil odpowiednio większy ale starałem się równać do pomieszczenia najzimniejszego. Tak czy tak moc waha się pośród dwóch wartości: 133W/m2 lub 200W/m2. A - byłbym zapomniał - Elektra dopuszcza wyokrąglanie kabli 10W/m promieniem 5cm.

ja już wcześniej pisałem że zakładam u Ciebie 200W/m2, i to jest wart graniczna, tyle że przy kablach o większej mocy, dla twoich producent zaleca max 100W/m2 i odstępy 7cm przy posadzkach kamiennych i 10cm dla drewna i parkietu.

Możesz to znaleźć chociażby tutaj

https://docs.google.com/viewer?url=http://elektra.pl/pdf/content/przewody_grzejne_vc_vcd_broszura.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...