Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Panele to sprasowana płyta pilśniowa lub paździerzowa więc z tym się nic nie stanie, generalnie nie lubię paneli, reklamowanie podłogi tez mi się nie uśmiecha, ale być może będzie krucho z kasą przy wykończeniówce to i panele polubię :)

 

Przecież nie musisz paneli oglądać przez cale zycie... ja także miałem dylemat, czy od razu wszystko robić naj, ale stwierdziłem, ze najpierw pomieszkam a przy pierwszym remoncie skoryguje to, co jest nie tak (także w designie)... jesli masz poddasze ze skosami, to pamiętaj o jednej rzeczy - powierzchnia sufitu jest dużo większa, niż powierzchnia podłogi; o ile nie liczyłeś poddasza w OZC, to policz, bo tutaj mozna się zdziwić pierwszej zimy - a jak dodasz jeszcze niestaranne ocieplenie welną np. przy murłacie (przerabiałem to u siebie) etc... dla mnie zeszloroczna zima byla niezlą szkołą - zuzycie ciepla na gorze bylo prawie 2 x wieksze, niz na dole a po dociepleniu murlaty teraz rozklada sie to 50:50...

Edytowane przez tutiturumtu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • jasiek71

    3293

  • Pyxis

    3126

  • Liwko

    2430

  • Lobo_M

    2212

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Te ciepło od kominka zakumuluje się ale powierzchniowo i im dalej od źródła ciepła tym słabiej. Kable czy rurki są zatopione w wylewce wiec muszą ją najpierw nagrzać aby to ciepło dalej oddać.

 

A ile zakumuluje się na poddaszu jeśli nadmuchamy tam ciepła grawitacyjnym DGP, czy w ogóle coś się zakumuluje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile zakumuluje się na poddaszu jeśli nadmuchamy tam ciepła grawitacyjnym DGP, czy w ogóle coś się zakumuluje?

 

Tyle co nic. Sam grzejnik czy kominek stygnąc oddaje ciepło, jak wyłączysz nadmuch dostęp ciepła zostanie od razu odcięty.

Inną sprawą jest akumulacja a inną energoszczędność. Jak ta druga będzie na bardzo dobrym poziomie to pewnie wystarczy tego ciepła.

Edytowane przez Liwko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie musisz paneli oglądać przez cale zycie... ja także miałem dylemat, czy od razu wszystko robić naj, ale stwierdziłem, ze najpierw pomieszkam a przy pierwszym remoncie skoryguje to, co jest nie tak (także w designie)... jesli masz poddasze ze skosami, to pamiętaj o jednej rzeczy - powierzchnia sufitu jest dużo większa, niż powierzchnia podłogi; o ile nie liczyłeś poddasza w OZC, to policz, bo tutaj mozna się zdziwić pierwszej zimy - a jak dodasz jeszcze niestaranne ocieplenie welną np. przy murłacie (przerabiałem to u siebie) etc... dla mnie zeszloroczna zima byla niezlą szkołą - zuzycie ciepla na gorze bylo prawie 2 x wieksze, niz na dole a po dociepleniu murlaty teraz rozklada sie to 50:50...

 

Niby tak, ale zazwyczaj prowizorka jest najdłużej, będę się bronił przed takimi rozwiązaniami, mam nadzieje skutecznie,

Poddasze będzie ze skosami, właśnie mi się projekt robi więc czekam cierpliwie i jak tylko się zrobi to się wezmę za OZC, choć nie czuje się jeszcze na siłach,

Wszystkie ocieplenia, od fundamentów po dach postaram się zrobić "tymi ręcami" z max starannością, mam nadzieję że będzie ok, przy murłacie postaram się szczególnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle co nic. Sam grzejnik czy kominek stygnąc oddaje ciepło, jak wyłączysz nadmuch dostęp ciepła zostanie od razu odcięty.

Inną sprawą jest akumulacja a inną energoszczędność. Jak ta druga będzie na bardzo dobrym poziomie to pewnie wystarczy tego ciepła.

 

No właśnie, posadzka nie zakumuluje, na to nie liczyłem, ale najważniejsze że faktycznie tak jak kbab napisał nie będzie oddawała ciepła jeśli jej temperatura będzie niższa niż powietrza w pokoju. Nie brałem tego wcześniej pod uwagę, i szala znowu zaczyna się przechylać na stronę podłogówki na poddaszu :),

Dziś jadę do architekta dokonać ostatecznych ustaleń i powiem aby strop zaprojektował pod grubszą warstwę betonu. W razie czego łatwiej zamienić podłogówkę na konwektory niż odwrotnie, i taniej.

 

A może aby pogodzić choć trochę sterowalność z akumulacyjnością podłogówki na poddaszu dać trochę cieniej betonu, 7-8cm ?

Ciepło zawsze ucieka do góry i na poddaszu będzie chyba cieplej więc nie potrzeba aż tyle kumulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem tu nowy i nie chciałem zakładać nowego tematu, więc jeśli nikt nie ma nic przeciwko, zamieszczę moją prośbę tutaj.

 

Potrzebuję pomocy w doborze rodzaju ogrzewania elektrycznego.

Mam zamiar wynająć lokal, w którym jedyną formą ogrzewania jest energia elektryczna. Powierzchnia lokalu to 50m2. W linku mniej więcej szkic lokalu.

Czy może mi ktoś doradzić rodzaj ogrzewania? Konwekor? Promiennik?

Oraz powiedzieć jakiej mocy urządzenie/a będą potrzebne, aby dało się tam pracować (temperatura ok. 21 stopni)?

Wysokość pomieszczenia to ok. 2,7m.

Zależy mi na wyliczeniu średnich kosztów użytkowania takiego ogrzewania, bo czasy ciężkie i trzeba przeliczyć kwoty zanim podejmę decyzję o wynajmie.

Jeśli byłby tu jeszcze ktoś mądry i powiedział, jak mniej więcej czasowo będą te urządzenia pracował, aby trzymać założoną temperaturę, to wdzięczny będę jeszcze bardziej.

 

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-01/54eefa44/lokal.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A może aby pogodzić choć trochę sterowalność z akumulacyjnością podłogówki na poddaszu dać trochę cieniej betonu, 7-8cm ?

Ciepło zawsze ucieka do góry i na poddaszu będzie chyba cieplej więc nie potrzeba aż tyle kumulować.

 

Jak zrobisz cieniej niż na dolę to i będziesz miał większą sterowalność. Pól biedy jak będziesz chciał obniżyć temperaturę w I taryfie ale zaboli jak będziesz chciał ją podwyższyć. Dla najniższych rachunków powinno się utrzymywać w domu w miarę równą temperaturę przez całą dobę i do tego służy akumulacyjność podłogówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, pewnie ma jakieś dopasowanie ale chyba stwierdzenie "gdy temp powietrza przekroczy temp podłogi to płyta nie oddaje ciepła ale je przyjmuje" jest chyba za daleko idące. Na pewno nie oddaje ale i też nie za bardzo przyjmuje, a już na pewno nie przez drewnianą podłogę, gdyby tak było to czy konwektorami również można byłoby podgrzać temp posadzki do temp powietrza? Jeśli tak, to po co nam ogrzewanie podłogowe skoro każde podgrzeje podłogę?

Myślę że jest w tym jakaś prawidłowość, ale ponieważ nie jestem użytkownikiem podłogówki mogę tylko gdybać i słuchać doświadczonych. Muszę to przemyśleć.

 

Marcin, czy jak napalisz w kominku to temp podłogi też Ci wzrasta, pewnie trudno to stwierdzić lub jest w ogóle nie możliwe?

 

Rozszczelnienie okna to marnowanie ciepła o które tak walczymy ale chyba nie było by innego wyjścia (jeśli chodzi tylko o jedno pomieszczenie oczywiście)

 

specjalnie dla ciebie mam jeszcze inną propozycję, mianowicie zainstaluj w sypialni lub w pomieszczeniu obok przenośny klimatyzator (ostatecznie może być na stałe) - który w razie potrzeby za niewielką kwotę wystudzi ci sypialnię a ciepło przeniesie do innych pomieszczeń, oczywiście dla dziennych ustawień zawsze może je odebrać - jednym słowem wewnętrzna klima załatwi twój problem - lepszych sposobów niż wskazane nie znam.

Życzę dobrego wyboru kbab.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych waszych wylewek, ja u siebie mam 7-8 czasami jak dobrze pamiętam i u mnie to wystarcza, bo jak widać grzeje się max 3,5h/dobę. Co pokazuje że mogłoby być nawet mniej. Grubość wylewki zależy też od zapotrzebowania na ciepło samego domu. Inaczej będzie działać 9cm w domu tzw. 3-litrowym a inaczej 7-litrowym. Nic odkrywczego nie napisałem, ale chciałem zwrócić uwagę, że w domach dobrze izolowanych nie ma co szaleć z grubością wylewki, bo akumulacyjność stanie się wadą. Wiem, że jak się buduje to zawsze jest obawa że teoria nie pokryje się z praktyką, dom będzie potrzebował więcej kWh i nie starczy nam akumulacyjności wylewki. Ja miałem dosłownie to samo, jak przyszli panowie od wylewki i wyszło że będzie 7-8 cm a nie jak ja sobie liczyłem 10-12 to byłem "zesr...y" ze strachu, ale teraz widzę że jak by wyszło 5-6to też by starczyło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krolikos, jak dla mnie sprawa jest prosta, albo ustawiasz sobie żeby między 13-15 w sypialni nie akumulowało ciepła i masz wtedy lekko chłodniej wieczorem. Potem ustawiasz sobie żeby chodziło od 2-giej w nocy i na rano masz ok. Albo jak okaże się za zimno wieczorem, to miedzy 13-15 ładujesz ale krócej. Moim zdaniem spokojnie po kilku dniach eksperymentów w każdym pomieszczeniu jesteś w stanie dojść do złotego środka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... dziękuję za pomoc mistrzów komentarza.

Wiem gdzie jest opcja szukaj, ale nie za bardzo udało mi się znaleźć odpowiedź na moje pytanie. Może źle je sformułowałem, więc spróbuję jeszcze raz:

Chodzi mi o podpowiedź jak wyliczyć w miarę realne zużycie energii elektrycznej do podanych parametrów.

Jakie wartości poboru mogę przyjąć dla uśrednienia wyniku zużycia prądu dla zadanej powierzchni i temperatury oraz jakiej mocy konwektorów najlepiej w tym rozłożeniu użyć.

 

Jeszcze jedno pytanie. Które rozwiązanie elektryczne ma najlepszą skuteczność? Konwektory elektryczne, grzejniki elektryczne olejowe, ceramiczne, termowentylatory? Jeśli ktoś doświadczony mógłby polecić marki w stronę których się kierować, będę wdzięczny.

Edytowane przez Jaszczomp123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specjalnie dla ciebie mam jeszcze inną propozycję, mianowicie zainstaluj w sypialni lub w pomieszczeniu obok przenośny klimatyzator (ostatecznie może być na stałe) - który w razie potrzeby za niewielką kwotę wystudzi ci sypialnię a ciepło przeniesie do innych pomieszczeń, oczywiście dla dziennych ustawień zawsze może je odebrać - jednym słowem wewnętrzna klima załatwi twój problem - lepszych sposobów niż wskazane nie znam.

Życzę dobrego wyboru kbab.

 

Tak, zawsze to kolejne rozwiązanie, dzięki,

jak nie będę mógł wysterować to pomyślę i o tym,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...